Marinat

Sandra en kyl tiiä muutaku että juo paljon ja lepää :/ kyllä se siitä.

Milena90, käy ostaas Losecia tai Omeprazolia apteekista. Molemmat on refluksioireisiin ja sopii raskaana oleville. Näitä mulle lääkäri suositteli ja Loseci auttoi kipuun kun itse oksensin jatkuvasti :)

Sandra, mullakin alko perjantaina flunssa ja edelleen sairaslomalla olen. En halunnut ottaa ihes panadolia koska kuumetta ollut max.38C.
Oon vaan nukkunut ja nukkunut. Kroppa alkaa olla lukossa tästä makaamisesta :(
Mietin jo sellasen nenäkannun hommaamista mutta en ole kotoa kyennyt poistumaan sitten perjantain :/
Tänään pitäs raahautua tyteen hakemaan todistusta.
Uskon että raskauden takia on näin sitkeässa tää flunssa.

Dottie, sä oot sitten vielä huonommassa kunnossa kuin mä. Auts! On kyllä tosi vahvat nää flunssa oireet. Vetää ihan voimattomaksi. Päätä ja silmiä särkee ja poskia kuumottaa, heikottaa. En oo ikinä flunssan takia saikulla ollu mut nyt oli ihan pakko. Paranemisia Dottie! Ps. Laita joku hommaamaan sulle se kannu, siitä on vähän apua.

Mulla alkuraskaudesta aivan hillitön flunssa. Kannu ja hunaja auttoivat takaisin elävien kirjoihin. Yskään hunaja todella hyvä apu ja kannulla sai röörit auki. Toki tuskaa yskiminen kun muutenkin paikat hellänä ja yököttää. Tsemppiä!

Millä tuolta sovelluksen puolelta saa poistettua lapsen? Mulla näyttää kuin olisi yksi lapsi enemmän kun joskus tullut keskenmeno. En löydä kohtaa mistä saisi poistettua.

Pakko vähän valittaa ! Ihan hirveä olo jo kolmatta viikkoa , muutama parempi päivä ollut , mutta enimmäkseen näitä huonoja. Ei tuu kotihommista töitten jälkeen mitään , joko sitä nukkuu tai makaa sohvalla ja välillä nousee syömään jotain , mutta tää pahaolo on ihan loppumatonta! Jospa tää olis kaiken arvoista sitten lopulta :/ :)

Tähän asti ollut ihan seesteinen olo raskauden suhteen, mut tänään ollut rauhaton olo kun mietin että seuraavaan ultraan yli 7vk vielä ja mietin miten saan itelläni pidettyä siihen asti mielenrauhan että kaikki on hyvin. Välillä iskee epätoivon hetkiä onko kaikki hyvin..

Tää vessas ravaaminen, tää turvotus, tää jatkuva nälkä ja paha olo! Tää ulkomailla asuminen, tää hillitön helle, se et en osaa tämän maan kieltä, se et oma perhe ja ystävät asuu Suomes ja se et ei oo mahdollisuutta äitiyspakkaukseen. Ensimmäistä odotetaan ja oon ihan pihalla kaikesta. Ei olla uskallettu vielä kertoa raskaudesta kenellekään, joten ei oo ketään kenen kanssa jutella. Ärsyttää, stressaa, masentaa, itkettää! Kiitos ja anteeks.

Muokattu viimeksi:
Mä itken ihan just! Hirvee flunssa alkoi, sen mukana jatkuva päänsärky ja tää hitonmoinen pahoinvointi tässä kaiken lisäksi! :( saikkua en kehtaa hakea, viime viikollakin piti lähtee kesken päivän pois töistä,kun oksennus lensi koko ajan ja seuraavan päivän olin poissa..Oon mä sentään 4 päivää ollutkin töissä sen pitkän sairasloman jälkeen :( ei jaksais enään tämmöistä.,

Tanpit mulla alkoi kans flunssa. :( aamulla pitää kattoo et meenkö töihin. Ja saikkua on kehdattava hakea jos on pakko, ei tee hyvää sairaana tehä töitä. :/

Täällä ollaan mahataudissa kai... voi olla myös raskauspahoinvointia, jännää vaan että olis alkanut vasta nyt 14+4. Olin saikulla tänään ja ainakin vielä huomisen pomon luvalla, keskiviikkona sitten lääkäriin jollei helpota siihen mennessä. Ahdistaa tää koko päivän kestoinen paha olo kun oksennusta ei ole kuitenkaan tullut kuin kerran.

Kolme viikkoa sairaslomaa ja kotisairaanhoito alkaa uudestaan käymään... Ei huvita en halua. Miksei tää pahoinvointi lopu?!

Samaa mietin tanpit. Pari päivää oli jo niin et oksensin vaan aamulla, mutta tänään ja eilen sitä on tullu pitkin päivää :-(

Täällä kans flunssa vaivaa ja sen takia jouduin jo pari päivää saikullakin olemaan. Nokka vuotaa kokoajan ja jatkuvan niistämisen takia myös verta tulee nenästä päivittäin :/ sais jo mennä ohi!

Tsemppia flunssalaisille. Mulla kesti 2viikkoa se pahin olo. En oo ikinä ollu saikulla minkään flunssan takia niin nyt piti olla 4 päivää. Sairaanhoitajalla oli toimivia vinkkejä raskauden aikaiseen flunssan hoitoon mm. pään asennosta. Että roikottakaa tekin päätä alaspäin ettei se lima valu nieluun. Jes. Sillä se hoituu. Suosittelen Norsuulle nenäkannua! :)

emillanaatulia84 , mulla kesti kokonaisen viikon hyvää oloo. Saattoi aamulla tulla kerran oksennus mutta sen kanssa pärjäs hyvin verrattuna tähän jatkuvaan pitkin päivän oksentamiseen. Ja jos ei tuu oksennusta niin yökkäilyä senki edestä ja jatkuva huono-olo. Raskaus ei ole sairaus. Tässä tapauksessa tää nyt on. Mihinkään ei pääse, mitään ei voi tehdä :( +tää jatkuva pääkipuki mikä on alkanut tässä lamaannuttaa ihan totaalisesti.

Valivalivali. Tuntuu ettei taas tällä viikolla oo suusta muuta tullutkaan kun valitusta. Joko väsy, nälkä, kiukku, pää kipee, itkettää ilman mitään syytä, nokka tukossa tai jotain muuta. Luulin jo että pahin alkuväsymys olis ollut ohi mutta ei näköjään, vaikkakin viikkoja jo 15+3. onneksi on sentään mies joka yrittää kovasti ymmärtää :D

Takaisin