Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin sovittamassa imetysrintsikoita ja todellisuus iski päin naamaa! Voi v mikä läski nyt olenkaan. Ällöt roikot selässä, perse levähtäny sellaseks ghettoperseeks ym muuta löllöä joka paikassa. -10kg synnytyksestä, mut 12kg plussan puolella.. Vaikka väitinkin odotusaikana ettei haittaa, niin kyllä nyt vittu haittaa :smiley-angry016:smiley-angry017

Kyllä ne siitä lähtee huihuihui! Kesä on vaan niin armoton aika synnytyksen jälkeen kun ollaan vähissä vaatteissa...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sama juttu lyyti, iltasin kun vauva itkee ja huutaa niin vaikka mies ottais sen syliin ja päästää mut suihkuun/syömään ym, niin en osaa nauttia siitä yhtään. Mua vaan niin stressaa ja surettaa kuulla kun toinen itkee, vaikka kuinka muut sanois että on normaalia että ne itkee välillä kovastikkin.

Muutto.

Kiva lisämauste siinä kun muuttofirma teki pakkauksen ja ne on heittäny randomilla astioita, kirjoja ja vaatteita samoihin laatikoihin, jotka on täällä vielä sikinsokin kahdessa kerroksessa. Vauvalle sentään pakkasin kassiin tarvikkeet mut omia vaatteita hakiessa meni koko aamu.

Oman lapsen itku tosiaan tuntuu selkärangassa asti. Se oli aika yllätys, en osannut varautua siihen etukäteen.

Sitten se marina: sain flunssan! Ikävä olo, enkä viitsisi syödä mitään lääkkeitä. En normaalisti sairasta juuri ollenkaan, mistä lie johtuu että tämä meni tarttumaan.

Koko perhe flunssassa! Vauvalla tulee fridan kanssa kauhee määrä maitoista räkää kun imee... Ja tunnin välein sais olla imemässä... Yöllä oli pakko nukuttaa se omaan sänkyyn et sai pään koholle! Se oli kyllä hyvä juttu mut ite vahtasin koko yön sitä hengitystä...

Nyt on vauvalle varattu lääkäri, et kuuntelee keuhkot ja samalla kysyn noista allergia-jutuista. Tosin just tänään noi kaikki näpyt näyttää hävinneen, et oisko sittenkin hikinäppyä?!

Tää ei halua päiväunille! Puolitoista tuntia sitten likka nukahti partsille sen verran, että ryhdyin pykäämään itselleni isoa kattilallista linssikeittoa. Kaikki jäi kesken kun tämä heräsi ja haluaa nyt syliä, huomiota, maitoa. Enkä mä pysty laittamaan ruokaa näin touhukas lapsi sylissä. Koitan vielä kerran kantoliinaa, ja jos ei toimi, kuolen varmaan nälkään.

Mä oon tässä 6 viikossa oppinu että kannattaa olla aina varmuudenvuoks jotain valmisruokaa tai vaikka välipalapatukoita jossain lähettyvillä...

Mä en oo vielä oppinut, ku mies jaksaa edelleen päivittäin tehdä mitä herkullisempia ruokia. Illat selailee asentamaansa Valion ruoka appsia, ja miettii aina muutamalle päivälle pöperöt. Tänään taitaa olla fajitaksia. Mutta, kun toi reilu viikon päästä palaa takas töihin ni mä oon kans pulassa. Pystyn kyllä syömään imettäessä, mutta itse ruuanlaitto ei kyllä onnistu yhdellä kädellä. Toivoa saa, että vauvan nykyiset parhaimillaan tunnin kestävät syötöt hieman nopeutuisivat.

Huh, kantoliina tepsi, tyttö simahti! Vetelin soppani hirveää vauhtia (ei nyt tullut mikään gourmet-ateria) ja nyt sain nykerönenän liinasta sänkyyn. Pääsen ehkä itsekin vähän nukkumaan.

Mä oon myös tottunut liiaksi siihen, että mies hoitaa ruokahuollon. Se palasi töihin jo kaksi viikkoa sitten, mutta on huolehtinut että jääkaapissa on vähintään tähteitä ateriaksi mulle, ja aamulla yleensä puuro pöydässä. Nyt se oli ekaa kertaa yötä poissa työkeikalla ja mulla on heti pasmat sekaisin. Pakko panostaa jatkossa hätävarapurtavaan.

Ipanakin on koko ajan seurallisempi eikä nuku koko ajan. Se on tietty ihanaa, mutta arjen haastavuustaso kohoaa. Ulkoillessa se nukkuu hyvin, mutta nyt sataa niin paljon että ollaan hissuteltu kotona, ja siitä toi touhukkuus ja sylinkaipuu kai johtui. Näköjään jo noin pienellä voi olla sadepäivänä ylimääräistä energiaa.

Eka kerta tällä viikolla ku "tein" lounasta itselleni. Eli keitin pastaa peston ja raejuuston kaveriksi.. mut muuten pitäis olla valmiina, ku ei tytön unista ikinä tiedä.. en haluu hääriä hellan edessä tyttö sylissä ja ei se oikeen edes onnistu toi kokkaus yhdellä kädellä, syöminen tosiaan kyllä.
Ollaan miehen kanssa nyt tehty silleen isoja satseja keittoa yms ettei joka ilta tarvitse kokata, mä en jaksa ja mies haluu töiden jälkee olla tytön kanssa eikä keittiössä arvokasta aikaa tuhlaamassa :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Nyt oon niin tyytyväinen kun mun äitiyslomatekemisissä oli ruuan laitto pakkaseen. Sieltä on ollut kätevä ottaa ruokaa hätävarana. Ekaa kertaa varmaan kävi niin, että ei tajuttu viime sunnuntain olevan helluntai ja kaupat oli kiinni. Makaronilaatikko löytyi ja kaikkea muutakin, kiitos pakastimen.

Nyt oon ollut laiska ja huono laittamaan ruokaa (paitsi eilen). Pitäisi taas siihen ryhtyä, et saisi terveellistä sapuskaa!

Menin nukkumaan klo 24, syöttö 1:30, esikoinen herätti 2:30, syöttö 4:00, syöttö 6:00. Huoh. Ja tänään pitkä päivä. Mies töissä ja menossa pitäis olla koko päivä vauvan kanssa... Kuolen varmaan väsymykseen. Vielä kun on tää flunssa. Se tukkoisuus sitä vauvakin herätteli... :(

Meillä on ollut muutama ilta huutoa, eilen oli pahin ilta toistaiseksi. Neljä tuntia yritin saada toista rauhoittumaan, onnistuin aina välillä hetkeksi, mutta sitten se huuto taas alkoi.

Taisi olla rankkaa myös pienen mielestä, sillä aamun kolmen tunnin seurustelu olikin tänään vain puoli tuntia. Voi pientä..
Tunnin yöllä itkin ja kävelin vauva sylissä ympyrää sisällä, se edellinen kolme tuntia meni vielä, mutta tuossa vaiheessa iski epätoivo.

Jonsson, meilläkin tullut tytölle nyt iltahuutoa! Kaksi iltaa ollaan nyt huudettu ennen kun nukahdettu yöunille ja eilen ei oikeastaan edes nukahtanut kun mentiin makkariin mutta nukahti onneksi toviksi ennen ekaa syöttöä.
Lähinnä varmaan väsy vaivas meillä, kun toinen ei osaa tai malta nukahtaa.
Näitä aikakausia tulee ja menee

Onko teillä tullut jo menkat??
Mun jälkivuoto on nyt 1 kk sisällä alkanut ja loppunut 3 kertaa, eilen taas vuoto melkein tyssäsi ja nyt vihloo mahaa ja selkää sen verran ja mielikin enteilee että ois ekat menkat tulossa, great!!! :D

Takaisin