Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ajattelin että te ootte muuttanut Helsinkiin suunnilleen 100-200 km päästä, mutta voi juma eihän toi oo mikään välimatka! Naapureita olette melkein. :grin

Tuhinamurmeli: voisit vähän puijata anoppia ja laittaa sille tekstarin, että muutatte syksyllä vaiks Rovaniemelle. Että mies on saanu sieltä työpaikan :grin

Hahaha.. :grin Ku kerrottiin anopille et muutetaan Helsinkiin ja siit tuli sit sanaharkkaa ni mies totes et ei hän oo nyt mihkään Rovaniemelle muuttamas et ajattele ku hän muuttais jonkun tytön peräs Rovaniemelle ni anoppi totes: "Sehän nyt on ihan eri asia!" Tuli semmonen: "Öö.. Niin ku Helsinki on lähempänä!!"

Olisko ollut parempi jos olisitte muuttaneet jonnekin Kirkkonummen rajoille, minne saa körötellä pikkuteitä tunnin niin olisitte kuitenkin turvallisesti Espoon puolella? Meidän vanhemmat asuu 150-200 km päässä ja jopa mun äiti, jolla on paha reuma ja toipuu nyt leikkauksesta suunnittelee kovasti reissua tänne. Miehen vanhemmat hurauttaa tänne mielellään aina jos pyydetään.

Spiraali : Rupes naurattamaan, kun paskat sen sun miehes on mikää pakko lähteä, jos kyse on työporukasta. Näin ainaski luulisin. Voih mikä marttyyri lähtee matkaan :laughing002 Muistat sit huomenna laittaa sen touhuumaan krapuloissaan... Tsemppiä :Heartred

No ei olekaan pakko lähteä! Toi on sen tyyli... Tiedän jo että se usein toimii noin just luullakseen etten kehtaa sit sanoa et et voi mennä! Eikä siinä mitään, menköön vaan mut ärsyttää nää viime hetken lähdöt ja se "en muistanut". Ihan kun tommosista reissuista ei puhuttais työpaikalla jo etukäteen ja mehusteltaisi ajatuksella mökkireissusta, todellakin puhutaan!!! Emmä nyt niin tyhmä ole! No mut harmi etten tajunnut tota koira-korttia, olis pitänyt pistää se piski mukaan!!! Ärgh!! Tultiin tytön kans kostoks shoppailee ja huomenna on muuten loppujen ikkunoiden pesu, miehen toimesta :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tuhinamurmeli, niin on tutun kuuloista!!
Mulle selvis myöhemmin tossa suhteessa, että tää miehen äiti oli MINUSTA mustasukkainen, eli oli tosi, tosi omistushaluinen ihminen.
Olihan tää mies "nuori 20 vee", mutta kyllä se kertoo vähän luonteenlaadusta oltiin sitten ihan minkä ikäisiä tahansa, jos ei osaa olla lastensa puolesta onnellisia.
Tuhinamurmelin puolesta oikein vituttaa, kun siellä mahassa on kuitenkin ton eukon lapsenlapsi ja jos ei sen vertaa osaa aikuistua ja ajatella kaikkien parasta, tukkia turvan tai menis pääkoppatohtorille!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Hyi mitä anoppeja joillakin.. munkin anoppi alkuu Nn vähän karsasti kun me haluttiin muuttaa toiselle paikkakunnalle, mut loppujen lopuks hyvin tottu kuitenki ajatukseen eikä oo niin kauhuissaan tästä 15km välimatkasta. Mä kyllä tuun anopin kanssa hyvin juttuunki, tietty ollu yhteenottookin..varsinkin ennen meidän häitä otettiin kunnolla yhteen.. Hän oli sitä mieltä että häissä on PAKKO olla kermakakkua. No, mä olin jo sanonut ainakin sata kertaa, että minun häissäni ei kermakakkua tarjoilla vaan juustokakkua joka on sata kertaa parempaa. Aina se vaan jakso siitä kermakakustansa vääntää ja sit lopulta suutuin ihan kunnolla ja raivosin sille, että ei eletä enää 50-luvulla. Sit hän sano et kun hän tietää paremmin mitä häissä pitää olla koska hällä on enemmän kokemusta. Sattu siinä anoppi vaan unohtaan, että mähän oon saanu aiheeseen periaatteessa koulutuksen, joten oma tieto/taito-taso häiden tarjoilujen suhteen oli kyllä korkeemmalla. Lopulta anoppi alko marttyyriks ja itki et kun et mun ois nätisti pitänyt sanoa et en halua kermakakkua. Hupsista vaan kun olin jo useamman kuukauden ajan sanonut, että en missään tapauksessa halua kermakakkua, kun se ei ole niin hyvää ja siitä on vaikeampaa päästä eroon jos sitä jää käsiin, ja lisäksi heinäkuun kuumassa helteessä kermakakku ei kauaa kauniina pysy. Tämän kakkuepisodin jälkeen ei anoppi kauheesti uskaltanun mielipiteitään enää laukoa, kun oppi sitten kerrasta et jos mä oon päättänyt jotakin, niin se kans sitten pitää ja on ihan turhaa tulla tyrkyttään väkisin omia mielipiteitään. Ollaan sanottu et jos tarvitaan neuvoja/apua niin me kyllä pyydetään apua sitten. Nykyään siis tullaan kunnolla juttuun ja oli se jo sanonu miehelle, et en mä niin kamala ihminen ookkaan mitä se ajatteli kun noissa häästresseissä painin ja nykyään tykkää ihan mun seurasta.

Niin aivan sama vaikka sulla ei mitään tietotaitoa asiasta olisi ollutkaan, ne oli teidän häät ja te saatte tarjoilla siellä juuri sitä mitä itse haluatte! Ei tollaiseen asiaa tarvitse mitään perusteluita. Käsittämättömiä ihmisiä...

Meillä on kans suvussa noita kaikkitietäviä ihmisiä mm. anoppi. Just häiden alla kans kitistiin mm. häävieraista, kun emme olleet kutsuneet miehen serkkuja. Mä vaan tuumasin, että kutsun vaikka kaikki paikkakuntalaiset ja vielä naapurin pitäjästäkin, jos joku muu maksaa ne kekkerit. Loppui kitinä siihen.

Mä oon vanhemmiten tullu siihen tulokseen, että paskat noiden mielipiteistä. Jos se on meidän perheen juttu, ni muilla ei oo paljo noka koputtamista. Nytkin on noita neuvojia joka paikassa, kun ollaan aloittelemassa sitä rakennusprojektia. Me halutaan se talo meidän näköiseksi eikä anopin tai appiukon näköiseksi. Ja piste. :)

Se oli vaan anopille shokki, et nyt joutukin kohtaamaan sellaisen ihmisen jolla oli oma tahto ja joka tietää itse mitä todella haluaa..se oli tottunu siihen et aina kaikissa jutuissa hän on se joka järkkää, mut mäpä oonkin sellanen minä teen itse tyyppi. Sekin et meidän häät oli ensimmäiset hänen lapsen häät. Appiukonkin kanssa sain häistä pientä vänkäystä aikaan, kun appiukko oli sitä mieltä et pitäs olla humppabändi häissä. No, me kun ei kumpikaan olla mitään humppa-ihmisiä, niin en sitten sellasesta halua maksaakaan. Sanoin kyllä et voit sinne toisen bändin hankkia omilla rahoillas, mut minä hankin sellaisen kun minä haluan ja mistä minä oon valmis maksaan.. he oli myös sitä mieltä et bändi ei saisi maksaa kuin muutaman satasen. Itse oon sen verran musiikkia opiskellut ja alasta sen verran tiedän, että muutamalla satasella ei saa hyvää bändiä. Sanoinkin niille et se on 1000 ainakin pistettävä, jos meinaa kunnollisen saada. Lopulta hommasinkin sitten bändin joka soitti ihan mitä vaan ja olin sitä mieltä et me maksettiin niille ihan liian vähän kun 1100 maksettiin. Ja muuten appiukkokin sitten kehu bändin maasta taivaaseen, kun se oli oikeesti hyvä. Siihen oli tehny vaikutuksen kun sen bändin rumpali oli antanu taidonnäytteensä ulkona laulamalla jotain oopperaa (oli tää jätkä tullu jostain oopperajuhlilta vaan soittaakseen meidän häissä). Kaikki vieraatki on sen bändin jälkeenpäin kehunu ja kyselly multa niide yhteystietoja :)

Nyt kyllä ottaa päähän! :smiley-angry016 Ikinä ei oo ollu kyllä näin tiukkaa rahasta. Eipä oo pappa betalar-meininkiä meillä ku ei sellasia oo olemassakaan. Tilillä rahat ihan finaalissa. Vein kolikkopurkinkin pankkiin... Ei tässä sinänsä mitään hengenhätää, s-tilin säästöillä pärjätään kyllä 19. päivä asti kunnes silloin tulee ekat äitiyslomarahat. Ja mikä ihme maksupäivä miehelläkin on toi 20. päivä! Ärsyttää! Myö ei haluta lainata keltään, ei oo meiän tapa (eikä kyllä oo ketään keltä kehtaiskaan lainata) eikä toivottavastii koskaan tarttekaan. Ollaan ylpeitä, että ollaan pärjätty omillamme. Kun miehen vanhemmat on edesmenneet ja olen katkaissut yhteydet vuosia sitten omiin vanhempiin (alkoholisteja) ei ole ketään kuka meidän taloutta olisi tukenut. Hah! Ja mun vanhemmat on muutenkin niin velkaantuneet ettei niistä ois muutenkaan ollu mihinkään. Sen takia halutaan olla ekstra-tarkkoja et pärjätään taloudellisesti.

Tonttu on kuitenkin kaiken tämän arvoinen :Heartbigred Se on vaan nyt opeteltava välttämään tyhmiä hankintoja ja otettava Tonttu ykkössijalle kaikessa.

EIkä mitään hajua, miten tähän jouduttiin. Tai ehkä yhen Ikean reissun ois voinu jättää väliin (ei tyhmiä hankintoja, mutta olisi voinut hankinnat myöhemmäksikin siirtää). Vauvakamojakaan ei tosiaan olla hamstrattu, enemmän ns. puutteita on.

Meillähän on yhteinen tili mihin ollaan oltu tosi tyytyväsiä. Aina kun on ollu yhteiset rahat, eikä ikinä oo tarvinnu siitä riidellä. Tiedetään molemmat missä mennään. Laskut on jo hoidossa, ONNEKSI!

Huhhei! En meinaa kyl ottaa stressiä tästä Tontun takia. Täytyy miehen kanssa jutella miten mennään seuraavat kolme viikkoa s-tilin säästöillä. Tarkan markan viikot alkaa nyt!

Vinkkejä edullisiin, mutta maittaviin ruokiin???

Muruska: keitot ja padat ja laatikot on edullisia ja niihin voi jemmailla kaikenlaista kaapeista löytyvää. Mä teen välillä pastalaatikkoa, mihin menee erilaiset pastapussien jämät, nahistumassa olevat vihannekset jääkaapista, juustojenkannikat ja sen sellaiset. Kastikkeeksi tomaattimurskaa ja mausteita, päälle juustokuorrute ja uuniin. Hyvin on haarukoitu ainakin meillä. Mitä useampaa pastalajiketta, sen iloisempi sekamelska.

Muruska, mä ostin just tosi ison kaalin ja teen siitä kääryleitä pakkaseen. Täytteeseen menee kaapista melkein mitä vaan, pavut, linssit, juurekset, riisi, pastakastikkeet... Ei siis tartte välttämättä ostaa esim. jauhelihaa täytettä varten, kunhan vaan keittelee kokoon tarpeeksi kiinteän sörsselin ja maustaa niin ettei jää pliisuksi.

Mua harmitti häiden järjestelyt ja toteutuminen jälkikäteen niin paljon, etten koskaan lähettänyt kiitoskortteja enkä koonnut edes hääkuvista albumia. Niin ja minä ne juhlat järjestin, vaikken edes halunnut. Koska kyllähän nyt häät pitää olla, lässynlää.

Aretha ihan samoin kävi meillä. Mä oisin jättäny suorilta vaan kaikki sukulaiset kutsumatta ja juhlistanu perheen ja lähimpien kavereiden kanssa ihan rennoissa merkeissä maistraattivihkimisen jälkeen mutta jotenkin siinä sit kuitenkin kävi niin että mä järjestin (ja maksoin) 120 hengelle isot juhlat joilla ei ollu mitään tekemistä mun unelmahäiden kanssa... Paitsi ihana elokuinen auringonpaiste, joka olikin parasta koko juhlassa! Mä en ees ikinä teettäny meiän hääkuvia paperille asti. Mutta meillä meni kyllä heti häiden jälkeen jo niin huonosti sen silloisen miehen kanssa ettei ehkä senkään takia kauheesti huvittanu enää siinä vaiheessa.

Takaisin