Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla laski eilisestä turvotus ku join joku 4 lasillista vettä ennen nukkumaanmenoa. Mä ravaan joka tapauksessa vessassa sen 3-5 kertaa yössä ni ei toi siihen vaikuta. Öisinhän mä saan pissittyä oikeesti sitä rakkoa tyhjemmäks ku päivällä tulee se lusikallinen vaikka ois miten kova hätä. Viime yönä tuntu et pissaa tulee päästä asti ja aamulla heti herätessä huomasin jo et turvotus oli laskenu ihan sikana!
Sanoisin että vesi on keinoista tehokkain ainakin mulla. Oon syöny mansikoita ja ananastakin ja hyvin nekin toimii mut en tiiä toimisko jos vesitankkaus unohtuis.

Mutta sormet vaivaa edelleen ja sitä rannekanavakipuakin on vaikka turvotus laskeekin. Jaloista en oo huomannu et ois ihan mahdottomat olleet missään vaiheessa vaikka kyllä noista nilkoista välillä tulee lähinnä norsu mieleen...

Tänään ärsyttää muun muassa kaikki! Oma äiti ottaa päähän, kun sen pitää olla niin marttyyri kaikessa. Eka se halus et muutan lähelle et nähään useasti ku vauvakin syntyy ja nyt sit se sanoo mulle: "En voi tulla ku toi sun miehes on kotona". Ai miks ei voi tulla? Sit ottaa päähän tää kauhee tavara kaaos ku ei vaan jaksais laittaa mitään paikoilleen ku alkaa sattuu joka paikkaan. Sit ottaa päähän ku miehen vanhemmat ravaa täällä ku viimestä päivää ja sen kerran ku on pyytänyt et kiristäisikö ne pinnasängyn paria ruuvia ni ne unohtaa ruuvinvääntimen kotiin.

Nyt tää aika tuntuu matelevan! 10 päivää laskettuun aikaan ja reilun kolmen viikon päästä meillä on varmasti vauva, mutta miten ihmeessä ajan sais kulumaan nopeemmin? Tuntuu että 38+0 jälkeen aika vaan lakkas kulumasta!

Perkele ku olis auto. Joo, asutaan kaupunkialueella Helsingissä missä hyvä julkinen liikenne mutta silti tekis tästä elämästä nyt raskaana ja kohta lapsen kanssa helvetisti helpompaa. Kohta ois tarkotus lähteä vähän ulkoilemaan yms, mut kaikki pitää suunnitella sen mukaan et miten on penkkejä missä levähtää ja missä on vessa ku pissattaa. Autolla voitais sukaista vaan suoraan johonkin Seurasaareen, rantsulle, vanhempien luokse jne.

Autosta puheenollen pitäis laittaa suojat penkille, et jos sattuu vedet valahtaa..

Plus mua ärsyttää myös se,et usein autollisen ihmiset unohtaa sen että kaikilla ei sitä autoa ole. Systerikin harva se kerta pyytää sinne ja tänne ja tonne ja sit ku mun vastaus on "no ei taideta tulla ku julkisilla kestää matkoihin melkein se kolme tuntia yms" niin hän silloin vasta muistaa "ainiin, teillähän ei oo autoa". REALLY! No voisitko edes joskus sit esim tarjota kyytiä ton tokasun jälkeen etkä vaan unohtaa asiaa siten et lopputulos on et me ei mennä koska ei ole autoa.

Mä muuten kirosin noita julkisia kulkuneuvoja viime tiistaina kun kävin äitipolilla. Meiltä on siis n. 20 min bussimatka sinne ja mulla oli aika kymmeneltä. Bussi oli melkeen täynnä eli ei istumapaikkoja, mutta käytävillä hyvin tilaa seistä. Ei kyllä näyttäny hetkeäkään siltä että kenelläkään olis edes käyny mielessä että mä olisin voinu kaivata istumapaikkaa. Tamperelaiset on niin tylyjä. Kuinka raskaana oikeen pitää olla että ihmiset tekee tilaa bussissa? En ees meinannu päästä seisomaan mihinkään missä olisin saanu jostain tolpasta kiinni. Sillä hetkellä kyllä ärsytti.

Jaa...naapurissa alko bileet. Hirvee bassojen jytke ja meteli. Toinen seinänaapuri porailee seiniä. Jes.

Minuu taas ärsyttää autottomissa se, et aina pitäs olla ilmanen kuski. Sitku ite olin ilman autoa ja koiraa ois pitän käyttää lääkärissä ni vastaus oli "emmä jaksa" tai "emmie ehi" "mie oon kaupassa seuraavat kaks päivää".. Sillee kiitti vitusti, että mie ootan edelleen niitä luvattuja bensarahoja niiltä ajoilta, kun miulla oli viel toinen auto ja siitä on aikaa jo 3vuotta ja siin välis olin puol vuotta ite ilman autoa. Että mie en ainakaa kuskaa ilmasin enää ketää. Ku ite oot oikeesti vailla kyytiä ja maksaisin jopa (toisinku eräät) ni eipä sit löydy, mut miult ilmaset kyyvit kyl kelpas..

Sori, en siis yleistä. Mut oma kokemus oli paskanen, et vielki vituttaa! :grin

No toikin on varmasti hanurista kyllä!
Mut jotenkin huvittaa ja ärsyttää et esim ku systeri menee muksuinen käymään mun vanhemmilla ja pyytää muakin mukaan ja ku sanon et en jaksa ku suuntaansa menee julkisilla menee suuntaansa melkein se 1,5h (nyt raskaan ollut tuskaa noi matkat ihan alusta asti...) niin sit vaan on et voi voi, eikä sille tuu mieleensä esim tarjota ottaa mua esim ees menomatkalle kyytiin( helpottais jo paljon)... Ja siis välimatkaa systerin ja meidän kodin välillä ehkä 8km ja vanhemmat asuu ~~20min automatkan päässä meiltä, et ei edes kauhee koukku mut ei sit. Ja etenkin täs keväällä ku mulla ei muuta ku aikaa ja sekin oli kaks kuukautta saikulla, joten ramppas vanhemmilla vähän väliä koska onhan sekin jotain viihdettä.
Ja toinen on et tosiaan ne käy paljon mun broidin perheen kanssa just vknlppuisin paikoissa ulkoilee ja tekee juttuja, ja ei usein päästä mukaan niin tuntuu vähän siltä et jäädään ulkopuolelle... :sad001
Meillä jos on appiukon auto käytössä niin kyllä heittelen mielelläni kavereita jos on tarve yms. Mut ymmärrän et toistuvasti käydessä ois bensarahaakin kiva saada...
Ja tosiaan, ei me kyytiä usein pummailla :grin Nyt raskaana lähinnä helpottais meidän elämää eikä verraten vaikeuta muiden elämään kovasti yks kyyti suuntaan jos toiseen...
Kunhan vinisen taas. marttyyrina. perkele :grin

Tää asunto/piha on mamman kaa siivottu eilen lattiasta kattoo. Täällä ei oo ikinä ollut näin siistiä :) tehtiin 6 tuntia töitä. Pyysin miestä viemään haravat, leikkurit jne takas ulkovarastoon. Olin niin rikki.. NOOOH mä ne vein tossa äsken ite. Hän on shoppailemassa itselleen paitaa illaksi. Mitkä osat tässä on vaihtunut?

Kaikenhuippu on se, että ne tulee tänne illaksi. Annoin luvan ensin, mutta nyt aloin miettii, että tänne joku porukka heti sotkee. Se on varma raivari huomenna ku on pulloja ympäriinsä.. ja "Joojoo mää siivoon ne kohta" -asenne. Voinko olla viä bitch ja sanoo ettei muuten varmana käy, mä haluan levätä perkele!

Grilliinki pystyi nyt hakee kaasua, kun he grillaavat. Meidän tyttöjen iltaa se ei millään kerenny.

En tiiä kuulostaako tää jonku kakaran "toi saa mää en" valitukselta, mutta on kyllä epäreilua! !!

Hymykuoppa busseissahan on ne tietyt penkit varattu raskaana oleville ja vanhuksille. Mä oon päättäny et jos sattuis tommonen tilanne, että bussi täynnä ja siinä sattuis joku muu kuin vanhus tai raskaana oleva istumaan, ni menisin ja vaatisin paikan itselleni. Kuulostan ehkä vähän itsekkäältä mut mulla toi kävelykin tuottaa semmosta vihlontaa alaselkään, saati sit et yrittäisin tasapainotella itteni pystyssä hurjastelevassa bussissa.

Lälly täällä on tosi harvoissa busseissa merkitty niitä "invapaikkoja", sekin ärsyttää! Onneks mä en kulje bussilla mihinkään muualle kun taysiin. Kaikkialle muualle pääsee kävellen. Mut ei se kyl oo kivaa seistä niitä harvojakaan kertoja täydessä bussissa keskellä tuuppivia ihmisiä tän mahan kanssa...

Taas mua ärsyttää ihmiset liikenteessä.. :grin Bussilinjan mitä mä käytän pysäkillä Rautatieasemalla ihmiset tulee sieltä puolelta pysäkille jossa on jonon etupää. Mä oon usein ollu ekana, mut istun siinä pysäkin penkillä ja bussin kurvatessa paikalle suurinosa istumapaikoista on jo napatttu. On ärsyttäny kun ois etuoikeus niille vammapaikoille eikä pääse sinne vaan pitää jonneki möngertää. Mä oon jo muutaman kerran ottanu tuhdin etukenon ja näyttäny tosi uuvahtaneelta. No ei oo paikkaa tarjottu, mut otan ainaki kaiken ilon irti ja herätän ihmisissä syyllisyyden tunteita tahallaan :angel12

No jopas :eek: Ja en kyllä tajua kuinka itsekästä porukkaa, kun ei voi antaa raskaana olevalla paikkaansa. Säkin kuitenkin viimeisilläs ni tuskin voi olla huomaamattakaaan.. Vaikka pieni masu onkin :grin

Niin no kyllä mä sitäkin mietin että eikö ne ihmiset oikeesti vaan tajuu että oon raskaana, mutta ei mun maha nyt niin pieni oo kuitenkaan! On vaan tosi tuskanen olo kun joutuu seisoon bussissa sen jälkeen kun on paahtanu kiireellä sen muutaman sata metriä kotoa pysäkille ja haaroja vihloo ja mahaa pistelee.

Huihuihui sitä bussin tuloa pitää ennakoida ja kiilata sinne sisään pyrkivien jonon kärkeen!

No, ei tää mikään suuri ongelma oo, sitä vaan kiinnittää erilaisiin asioihin huomiota ku ennen :happy3

Autoista puheenollen taitaa paska naapuri tehä tihutöitä miun autoon.. Eipä siinä ite maksan viel 6000e lainaa tosta.. Vittu! Kapseli oli pöllitty ja jotenkin ajaessa vetää huonosti.. Pitää mennä ronkkii pakoputkee ja pyytää poliisit käymään jos siel jotai tuntuu, et on työnnetty.. Vittu!

Tulipa sopivasti saatana mulkku ukko samaa aikaa pyörällään kotia. Saattaa olla et tältä äipältä palo just käpy, et vika yö täs paskas asunnossa ni vedän puukolla renkaat auki! Saatana.....

Hymis mä luulen et monet ei tajuu että voi olla hankalaa ja tukalaa ja vaikee kävellä vaikka ei oiskaa keränny sitä +30kg raskauden aikana ja omais valtavaa jättimahaa. Sustaki varmaa näkee kyllä et oot raskaana mut kun masu on niin pieni ni ei tuu muilla mieleen et joo voi sullakin olla vaikeuksia kävellä ja huonolta tuntua kun seisoo.
Musta ainaki tuntuu siltä ja ei oo kyl kukaan sanonu mulle mitään että "mahtaa olla tukala olo ja vaikea liikkua tossa loppuvaiheessa" niinku tuntuu et isompimahasille aina sympataan.
Mut perkele mulla ON vaikee olo! Eikä kukaa anna tilaa kaupassa tai busseissa tms, mies sano et mä näytän liian hyvinvoivalta. Joo niin sit kai :)

Takaisin