Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Cedju, ihan hirveä koettelemus sun miehelle ja lapselle. Tuli niin pahamieli etenkin lapsen puolesta!

Hannastiina, miten sä pysyt järjissäs! Mä tulisin hulluksi, jos pyörittäisin yksin tuollaista rumbaa! Vaikka eipä siinä ole vaihtoehtoja ja varmaan kaikkeen sopeutuu. Rakkausliitto!

Mä aina odotan kuin kuuta nousevaa, että kello tulee 17. ja mies tulee kotiin.
Esikoisen aikaan jumituin kotiin ja nyt oon päättänyt, että väkisin ilmotan meidät kerhoihin yms. etten voi jumittua tänne kotiin. Kyllähän me joka päivä puistoiltiin ja käytiin kerhossa kerta viikkoon. Mutta mun pitäis itse saada jotain muuta vastapainoo siihen kotona olemiseen. Ahdistaa jo valmiiksi, jos käy niin kuin viimeksi.

Ja mä en oikeasti jaksa illalla lähteä mihinkään lenkille, kun tiedän et oon niin väsy päivän touhuista! Ihan paras olis joku jumppa keskellä päivää... Jospa yrittäisin järjestää mummoja aina kerta viikkoon 2 h hoitaa lapsia ja saisin ottaa aamupäivällä omaa aikaa! :rolleyes:

Pioni: Se onni kyllä on, että noi muksut on sen verran isoja, että pärjäävät pihalla keskenään. Mä vaan katselen ikkunasta, kun siellä touhuavat. Ja onneks ne auttaa mua esim. pyykkien laittamisessa ja tiskikoneen tyhjentämisessä. Palkaks saavat sit pelata tietokoneella tms. :)

Tuskin olisin jaksanut näin hyvin, jos olis itsekin pitäny töihin lähteä joka aamu. Täytyy sanoa, että tää työttömyyspätkä tuli sopivaan saumaan :)

Nyt marisen siitä, etten saa mitään aikaiseksi, kun jatkuvasti pitää käydä foorumia kurkkimassa. Varmaan saan vierotusoireita pääsiäisenä :grin:p

Mua ärsyttää tämä: http://www.vau.fi/Perhe/Huvitukset/Lahdin-kaljalle-raskaana--minulle-huudeltiin/

Jos menee baariin hieromaan isoa mahaansa ihmisten naamoihin tuoppi kädessä, niin tottakai sellaista mulkoillaan. Mä oon käynyt iltariennoilla koko raskauteni ajan ja sen suurempia ajattelematta juonut esim. sitä alkoholitonta siideriä. Ei ole käynyt mielessäkään, että joku katsoisi pahasti eikä kukaan todellakaan ole sanonut mitään siihen suuntaan. Tosin mä en olekaan poseerannut maha edellä vaan pikemminkin pyrkinyt varjelemaan sitä pitämällä toista kättä vatsan päällä ja muutenkin pysytellyt vähän syrjemmällä ruuhkapaikoista.

Ja sitä paitsi, jos joku kävisi lässyttämään, ettei raskaana oleva saa olla baarissa, niin kyllä kuulisi. Miten niin ei saa olla? Jos ikä riittää, niin saa tiineenä olevatkin istua kuppilassa vaikka tappiin asti! Vai onko baarissa olemisen ehtona aina dokaaminen?

Mä kans kattelin tota että onpas väkisin väännetty juttu. Mä olen istunut tuoppi kourassa baarissa mahani kanssa jo monet kerrat eikä se kyllä ole ketään haitannut. Tuskinpa mahaa silti edes kovin huomaa kun pöydän ääressä istuu. Mut enpä kyllä itsekään oo koskaan baarissa muiden mahoja tiirannu.

Musta lähti huhut liikkeelle kun esikoisen aikana olin kuskina pari kertaa ja kuskattavan porukan kanssa baarissa..
Tiedän vielä sen ämmän, joka laittoi tän jutun liikkeelle. Multa tuli puolituttu kysymään "onko sun poika terve".. Ihmettelin kyselyjä kunnes itse osasin yhdistää palat ja kuulin sitten yhdeltä mieheltä, että joo "olet ollut hullujenhuoneella, katkolla ja ryypännyt koko raskausajan!" Anteeksi mitä, en edes särkylääkettä syönyt ennenkuin synnytys käynnistyi, en röökannut, välttelin turhia kosmetiikan kemikaaleja :D Oli hieman huvittavaa.
No, karma hoiti - ja tää muija meni itse kimppaan nistin kanssa ja vissiin pyöräytti lapsenkin sen kanssa.
Että jooooooo.

Nykyään on jo isompi perhe, niin muutenkaan käy missään, muutaman kerran vuodessa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mä sain kyllä aika mielenkiintosia katseita kun viimeks miehen baaritiskillä istuskellessa join shottilasilliset alkoholitonta shottipohjaa eli siis karkkeja ja vettä :D alkoholittomat shotit ei oo vissiin hirveen yleisiä? Mut oli niin hyväää!!! Lakrisaleja suoraan lasista :)

Olipas teksti! Oikeen väännetty ja kunnon provosointia vaan. Oon ite 5-10 kertaa ollut raskauden aikana baarissa enkä oo ainakaan huomannut paheksuvia katseita. Viime lauantaina oltiin päiväsaikaan olutravintolassa miehen kanssa pelaamassa trivialia, mies joi kaljaa ja mä alkoholitonta kaljaa ja ku nousin vessaan niin joku rouva mua katto mut lähinnä näytti huvittuneelta mahan koosta.Jos joku mulle olis tullut puhumaan ja arvostelemaan niin olis kyl tullut takaisin. Ei sen elämän tarvitse loppua raskauteen...
En kauheen myöhään oon kyl jaksanut riekkua, enkä välttämättä lähtis johonkin diskohelvettiin täpötäydelle tanssilattialle ryysimään mut en oo nähnyt mitään ongelmaa tai vaaraa ku oon pubeissa käynyt...

hoh hoijaaa...! tossa tekstissä varmaan ihan hakemalla haettiin niitä paheksuvia katseita.... mä oon kaks kertaa ollu baarissa maha pystyssä, pikkuveljen 18v synttärit viime lokakuussa ja laivalla kun oltiin, kävin kattomassa sen illan esityksen.... muuten en oo, mut enpä käy muutenkaan... tanssimassa joskus, mut en uskalla mahan kans mennä sinne hillumaan.. ja mua pelottaa et jos siel on täpötäyttä ja joku tönäsee pöytää tai seinää päin tai jotain kun on raskaana :confused: tosin mä oon niin vanhakin etten jaksa valvoo niin myöhään, että kehtais baariin lähtee... sekin tuotti jo vaikeuksia ne pikkuveljen synttärit....

En kyllä itekkään uskaltas enää baariin tän mahan kanssa, meinas jo tänään prismalla käydessä joutua runnotuks makkaraosastolla kun oli jonkun verran populaa liikenteessä jo keskellä päivää :confused:

Alkuraskauden aikaan kun ei vielä selvästi näkyny ihan kauhee pömppis, olin kerran kuskina ja sillon tuli käytyä paikallisessa pikku kuppilassa. Eikä oo kyllä ollu ikävä. Tietty kavereita ikävöin mutta ehkä niitä joskus jaksas nähdä muuallakin :)

Joo kauppa on kans yks persreikä ison mahan kans... varsinki jos osuu eläkeläisten päiväretken aikaan :mad:

Mieliala ollut maissa koko päivän kun en ole esikoisen kanssa voinut kuin jutella mitä ääni antaa, pelata muutaman pelin, käydä suihkussa.. Muuten poika on saanut katsoa poikkeuksellinen paljon tv:tä tänään - mistä siitäkin huono omatunto.
Superhuono omatunto tuli siitä, kun esikoinen puhui jostain riidasta ja kertoi miten äiti on huutanut perkele jne.. Tässä univelassa, raskaudessa ja kipeydessä menin vaan ihan lukkoon ja yritin selittää että kiroilu ja huutaminen on tuhmaa, mutta joskus ihmiset riitelevät ja aikuiset puhuvat rumia sanoja.. :/ Silti, mun ei koskaan pitänyt riidellä lasten edessä, eikä huutaa lapsille..
Mutta, kai se on normaalia että välillä kaikki tunteet näytetään, myös ne negatiiviset. Viimeisen asti yleensä vältän sellaista aikuisten riitelyä esim. mutta tää puolen vuoden sairastelukierre, raskausväsymys ja kaikki on vaan verottanut liikaa.
Niinkuin joskus kirjoitin "välillä en meinaa tunnistaa itseäni mielialan muutoksilta".
Loppuraskaus on ollut suht tasaista, lukuunottamatta just niitä muutamaa riitaa :/

Mun esikoinen on onneksi yks aurinko, sosiaalinen kuin mikä pahimmissa kyselyvaiheessaan :D Et ei se mitään hurjia traumoja ole saanut..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mä vihaan mun miestä.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
?? Itellä kyllä vissii viikossa aina yks tollanen päivä, vaikka miten nätisti yrittäs asioita ajatella. Eilen oli vaihteeks päivä, kun vihasin puolta maailmaa!

Joo kauppa on kans yks persreikä ison mahan kans... varsinki jos osuu eläkeläisten päiväretken aikaan :mad:
Mulla on ollut jo pitkään asenteen Minä En Väistä. Mulla on jo niin iso maha ja hidas askel, että muut saa luvan tehdä tilaa. Myös ne eläkeläiset. Eilen kaupassa joku pappa yritti tukkia mun reitin kärryillään, mutta kävelin vain kohti niin pakkohan sen oli siirtyä.

Aikaisemmat kaksi yötä olen herännyt mukavan kivuliaisiin supistuksiin. Siitä innostuneena eilen siivosin koko talon, josko saataisiin aikaan lisää supistuksia. Hinkkasin porstalla kaikki vessan kaakelitkin ja pyyhin pölyt kelen lattialistoista. Olin illalla aivan puhki ja tadaa, nukuin koko yön kuin lapsi! ilman supistuksensupistusta. En ala, universumi on kohtuuton. Tahdon synnyttää, kiitos.

Mä olin kyllä toissailtanakin baarissa. Kaveriporukalla vietettiin juhlia, ei mulla ollut mitään syytä jäädä pois, kun on kuitenkin hirveä kaipuu ihmisten pariin. Ko. baarissa on vielä listalla kuutta eri alkoholitonta olutta. En huomannut että kukaan olisi tuijottanut. Ei kyllä tulisi mieleenkään, joten ehkä en huomaa. Lähdin kympin aikaan pois, kun oma pizzanhimo pääsi voitolle ja seurue alkoi humaltua, mutta siihen asti oli mielettömän kivaa.

Yks kaveri oli käynyt kuukauden ikäisen vauvan kanssa Alkossa ostamassa juomia kaveriporukan vappujuhliin. Sille oli tullut lauma keski-ikäisiä miehiä aukomaan päätään. Se kuulosti aika omituiselta - eikö setien päähän mahdu, että niitä ostoksia ei ole pakko juoda itse?

Pakkohan se kaikki viina on heti juoda eikä sitä voi muille tarjota! Katselin että meillä on täällä 5 l viiniä ja varmaan sama määrä väkeviä kaapeissa. Olisi varmaan tarvinnut nekin hävittää, joku vielä huomaa!

Ohan täällä viinalla lotrattukkin. Simaa pullottaessa kaadoin lirut parista viruvalgeesta viemäriin että sain tarpeeksi tyhjiä pulloja :D

Takaisin