Oho, onpas täällä ollut äksöniä. En oo ehtinyt palstailemaan, kun oon ravannut neuvola-asioilla kolme kertaa tänään. Jos joku vielä rutkuttaa, ettei Suomessa tueta lapsiperheitä, niin kyllä tuetaan niin maan perusteellisesti. Mitään muuta ehdikään kuin olla tuettavana.
Niin mitäs mun pitikään... Niin tuosta siivoamisesta. Olen ilmoittanut sekä miehelle että esikoiselle, että mielelläni huushollaan äitiysloman ajan. Etenkin nyt kun alan olla niin liikuntarajoitteinen, että kotona hiimailu on ihan kivaa. Mitäs sitä muutakaan sitten kuin siivousta ja pyykkäystä eikä sitäkään täällä mitenkään tolkuttomasti ole hoidettavana. Esikoisen kämppää en siivoa, mutta komennan saksalaisella tehokkuudella, että se siivoutuu.
Ja vastaavasti olen ilmoittanut, että palvelu loppuu tasan siihen hetkeen, kun lähden synnärille. Ihan saavat itse sitten ihmetellä sapuskansa, pyykkinsä ja muut roippeensa (välillä tuntuu, että mä olen ainoa kalenteria seuraava ihminen täällä, kun joudun tenttaamaan mm. treenikamojen tai liikuntatuntitarvikkeiden perään). Minä en passaa kuin vauvaa kotiin tultuani. Ja muut saa luvan passata mua.