Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jumakekka noita veen naapureita! omasta teeveestäkää kuule mitää!! isännöitsijä ottanu perheen isään yhteyttä (joka haiseee niiin vahvalle vanhalle viinalle, et ei taia kiinnostaa muu kuin uhallisen teko!)..................................... Vittupäät sanon mie! 4 valitusta lähtenyt ja huomenna lähtee kans!

Meillä kans anoppilassa puhuuvat ihan ristiin lapsistaan.. Miehelle haukkuu tämän veljeä ja hänen vaimoaan ja heille taas meitä..... Mä en ymmärrä kuinka joku voi OMIA LAPSIAAN haukkua?! Itehän se on ne kasvattu ja ihan hyviä ja kunnollisia niistä on (kumma kyllä) tullu.... Alkuun minäkin kohteliaisuuttani otin vastaan, mutta kun sitä tavaraa tuli ja tuli ja tuli, niin pakko oli ruveta sanomaan "kiitos, ei"... ja heti kerrasta kun kieltäydyin rupes haukkumaan nirppanokaks ja kutsumaan hienostoperheen tyttäreks....... Ei kuulema meikäläiselle kelpaa käytetty, vaikka ite oon hänen kanssaan kirppareitakin kiertäny....... aaaarggggfffffhhh!!!!!!! Kun muut osaavat soittaa ja kysyä, että tarvitaanko tai että minkä kokosta.... Mutta ko hää vissiin kuvittelee tietävänsä mitä me tarvitaan... Ja musta tuntuu, ettei hän, ainakaan enää, hyvää hyvyyttään niitä ostele meille vaain just sen puuttumisen ja pätemisen takia...

ihanko ei taas olis muuta ressiä ja mietittävää.........

Onneksi mun anoppi(kokelas) on tarmokkuudestaan ja valtavasta organisointihalustaan huolimatta hyvin reviiritietoinen: saattaa kyllä ehdottaa, että mikä ois hänen mielestään hyvä, mutta ei suutu, jos jollekulle ei kelpaa. On oikea perheen matriarkka ja hyvä niin, koska laumaa riittää.

Ei ole meille tuputtanut vielä tavaran tavaraa ja tuskin tuputtaakaan, kun huokailin hälle oman äitini ostovimmaa. Vaunuista lupasivat maksaa kolmasosan - en pane hanttiin! Meidän vauva on tosin heille jo kahdeksas lapsenlapsi siinä missä omilleni se on ensimmäinen, että siinä perspektiivissä intoilun asteet erottuvat.

Voisin vähän marmattaa äidistäni, joka on omalla tahollaan yrittänyt tyhjentää kaikki lähiseudun kirpputorit vauvanvaatteista. Meille asti on ajautunut vain murto-osa, koska olen hyvin tarmokkaasti ("ÄITI, EI!") kieltäytynyt ottamasta vastaan kuuden vuoden varastoa.

Onneksi keksin vihjaista äidin käsityötaidoista, että itsetehtyjä otan kyllä oikein mielelläni. Yhden söpösen nutun ja muutamat junasukat sekä pari neulottua pehmolelua olenkin jo saanut. Samoin imetystyyny lie postissa matkalla (äiti-pölö täytti sen jo valmiiksi, vaikka sanoin hankkivani täytteet Etolasta), harsoja ja muovitettuja lakanoitakin muistaakseni tilasin... Eli pitää kanavoida sekoiluenergia haluttuun suuntaan, niin tulee toivottua tulosta!

Toi äitien paskan puhuminen on todella outoa. Nimim. iskän äiti tekee sitä kaikista neljästä lapsestaan paitsi nuorimmastaan joka ilmeisesti kiristää mummoa jollain tiedolla....

joo mä en tajua kans yhtään... toki oma lapsi vielä niin pieni, mut mulla tulis mieleenkään puhua siitä pahaa kelleen! tietty voi jotain ehkä ihmetellä, mut ne on sen omia valintoja ja omia asioita, etenkin kun kyse on aikuisista lapsista.... ja asioista vois sit jutella sen asianomaisen kanssa, eikä huudella pitkin kyliä...... mut josko sen on joku tyyppivika tietyssä ikäpolvessa :wink

khyllä!!! ja mä oon sitä mieltä et jokainen tykkää mistä tykkää... jos haluaa uutta niin mitä sitten..? ei se kuulu kelleen muulle... ja jos mä en tykkää jostain 60-luvun retrohaalareista, niin sou not.. se on mun asiani ja mun makuni...... jos anoppi tykkäs pitää mukuloitaan hyppykiikussa, mut mä en, niin sekin on mun asiani...... tuskin se lapsi siitä kärsii... (tämäkin yksi suuri riidan aihe, jonka seurauksena meiltä löytyy 4 hyppykiikkua.. yhden tämä rouva anoppi jätti muovipussissa kuistille ku kieltäydyin ottamasta sitä vastaan...)

Alussa mua vähän huoletti, onko anopin (avopin?) tosi vaikea nähdä oma kuopuksensa tulevana isänä ja tuleeko se päsmäröimään tosi pahasti, kun on aika tarmokas ja kulmikas tyyppi. Se on kyllä kehittynyt tässä. Miehellä on ollut ikuisen pikkuveljen rooli perheessään, ja se nauttii nyt siitä että häntä vihdoin kohdellaan melkein vastuullisena aikuisena muiden rinnalla.

Mulla on yhä välillä sellainen olo, että anoppi ottaa kantaa meidän valintoihin tosi paljon, mutta ehkä tässä on omaakin vikaa... meidän perheessä kunnioitetaan muiden reviirejä joskus liikaakin. Välillä joudun siis nieleskelemään ärtymystäni, kun anopilla tuntuu olevan liikaa mielipiteitä ja se vaikkapa tunkee meille mittailemaan, mahtuisko kylpyhuoneeseen rakentamaan sen visioiman hoitotason, vaikka olen jo sanonut ettei varmasti mahdu.

Nyt mul tuli visio päähän jossa sellanen reppana napero on hyppykiikussa toppapuvussaan ihan punasena ja hikisenä ja yrittää pomppia kun mummi pakottaa...:blob5

Mä en missään nimessä halua ryhtyä riitelemään anopin kanssa... mutta en kyl tiedä, mitä tekisin jos ovelle ilmestyis 12 toppapukua ja 4 hyppykiikkua.

Mä vihaan, vihaan, VIHAAN mun anoppia!!!!!!! :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Eilen illalla oltiin saunaan just menossa ja anoppi soitti, onneks kyllä ukolle.. Se oli keuhkkonnu siel puhelimessa joistain villahousuista ja että haluaa ne takasin NYT... Antanu ne pari vuotta sitten meidän pojalle.... No saunan jälkeen etittiin sit niitä hiton villahousuja ja onneks ne löytyi kaapin perältä...

Tänään sit selvis, että se anoppi oli suuttunu siitä, ku mun miehen veljen vaimo oli ostanu meidän pojalle sellasen välikausi takin ja esitelly sitä eilen anopille... Anoppi oli haukkunu mut sille veljen vaimolle, et "ku ei sille kelpaa mikään, ja ei se ota tota takkia vastaan....." (Ja tää veljen vaimo soitti mulle siitä takista perjantaina ja kysy, että käykö sellanen, ja tokihan se kävi....) Anoppi sillon joskus kuskas meille noita villavaatteita ja 12 toppapukua, kaikki kokoa 74... Sanoin sille sillon aikoinaan, et ei me tarvita ku meil on.... Ja että me kerrotaan sit, jos jotain tarvitaan ja et kysyis edes kokoa ennenku menee ostelemaan vaatteita.. Se mm. on ostellu kirpparilta jotain kesäsandaaleita meidän pojalle kokoa 32!!!!! Kun pojan jalka on 24-25.... Niin nyt hän sit päätti haluta ne he*vetin villahousut takas.....!!!!!!!!!

Saakeli mulla kiehu päässä ja kiehuu edelleen... Sanoin ukolle et tänään käydään varastosta ettimässä joka ikinen rytky ja rääsy minkä se eukko on meille roijannu ja viedään ne takasin... Säilököön itellään, kun mulla on tapana pistää kaikki roskiin tai eteenpäin, mitä me ei käytetä.... Ja jos se rupee vuosien päästä perimään niitä takasin, niin voi voi kun ei oooleeeeee.......... Mä oon niin kypsä!!!!

Mä niin sympatisoin! Mulla on kans ihan sekopää anoppi (erittäin vaihteleva mielenterveys..), lapsille tärkeä ja miehelle tietysti tuossa sukulaisasemassa, mutta ai että mä en siedä sitä yhtään. siltä kans välillä tullut säkkikaupalla uuttakin vaatetta. sellaista mitä ei tarvita, siis juurikin samaa kokoa haalaria ja sen tuhannen toppapukua mitä eteinen jo väärällään- ja uusia kenkiä jotka kiristää valmiiksi.. ja aina väriltään, tyyliltään täysin vastoin omia mieltymyksiä. (tulee aina saatesanoin, voi innostuin nyt vähän liikaa shoppailmaan..)on otettu yhteen aiheesta useet kerrat, mutta tultu lopulta siihen tulokseen, että otan vastaan ja heitän tylysti pois.siis roskiin tai annan jollekin. kirpparille ei voi viedä koska siellä löytää ne, ja loukkaantuu. toisinaan on joku lapsi puettu uusiin vaatteisiin päästä varpaisiin vierailun päätteeksi- se vasta vituttaakin-ettei varmasti voi es palauttaa ja ostaa jotain tarpeellista. mutta siinäkin hommaa, ei huvita kiertää palauttamassa jotain anopin heräteostoksia.:smiley-angry007
Eniten siinä ehkä ärsyttää se että yrittää itse pärjätä vähällä tavaramäärällä, ja vain tarpeellisilla vaatteilla, en nauti isojen vaatekasojen ihailusta, riittää kyllä kuudenhengen taloudessa niissä ihan välttämättömimmissäkin.
Mutta koska toisen rahankäyttöä ei voi ohjata, täytyy vaan yrittää osoittaa sen järjettömyys- nyt ainakin tuntuu toimineen tuo ota ja hävitä taktiikka-ellei ole vaan tyyntä myrskyn edellä..
OI mä niin toivon että saisivat muitakin lapsenlapsia kun meidänomat (ei oikee lupaavalta näytä)-jos joku muukin pääsisi sijaiskärsimään ihanasta anopista..

tulipa vaan tässä lueskellessa mieleen että taidanpa jättää marisematta sittenki...

koittakaa kestää mammat, ne on vaan sukua <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mun anoppi kauhistelee miehen veljen perheen tapaa hoitaa lapsia. Mieleen tulee vaan, mitä se sitten meistä sanookaan niille...

Meidän ei tartte pelätä mitään lahjotuksia anopin suunnalta. Ennemmin on ottamassa ku tuomassa. Eiku toi se kerran jostain kaveriltaan hommaamia leluja pahvilaatikollisen jotka oli osiks jo rikki tuotaessa. Kauhistelee aina kuinka paljon meijän lapsilla on leluja ja sitten tosiaan kärräs niitä rämiä meille ja leväytti tietty ekana lasten eteen, ettei voinu sitten mitään heittää suoraan pois o_O

Jotenkin ärsyttää myös se, ettei anoppi koskaan kysy mitä meijän lapset tarviis tai haluaisvat lahjaksi. Yleensä tuo jotain "krääsää" joka hajoaa heti tai semmosta jota meillä jo on. Ainakin sitä pitäs olla kehumassa kuinka hyvän lahjan on keksiny tuoda. Joo, tiedän ei lahjoista saa valittaa ja pitää olla kiitollinen. Kumma vaan, että kaikki muut sukulaiset ottaa huomioon, että meillä on useampi lapsi joten sitä tavaraa on entuudestaan ja meidän kummankin sisaruksilla vielä lapsia joilta myös tota rompetta saadaan.

Mutta ihan hyvät välit meillä anopin kanssa on... useampi sata kilometriä... ja saa pysyäkin :wink

Se on just se 20km joka on ongelmallinen..mun kannalta..muille perheenjäs varmaan ihan kiva:rolleyes:-(no joo, tasapuolisuuden nimissä täytyy sanoa etä omat vanhemmat muuttaa puolenkm päähän-lienee rakkaalla miehellänikin hieman ärsytystä..)
toisaalta siinä on puolensa, kun ei tarvi es yöksi jäädä- yleensä tajuavat lähteä sukkelaan kun mä ilmestys paikalle:devil07
Oma äiti harrastaa kans sitä veljeni perheen ihmetteleistä (miniän valintojen haukkumista)..mä en tajua miksi noitten pitää olla tollasia?? siis tuleeko kaikista vanhoista naisista ärsyttäviä lapsenlapsiensa äidille (jos ei oma tytär..)??????????????????????? Kaamea kohtalo:confused:

Sanotaan, että täällä miu äipälle ja miulle on sattunu vähä kehnot ''anopit''... Et luulen sen jopa olevan normaalia.

Takaisin