Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
juu, siis tuo anoppigeeni on ihmeellinen! Mun oma äiti on aina (ainakin ulospäin aina, kaksin tapeltu kovastikin) tukenut mun päätöksiä ja antanut mun elää omaa elämääni, vaikka ei kaikista jutuista välttämättä olekaan samaa mieltä. Isoveljen avovaimo jostain syystä ei kuitenkaan osaa äitin mielestä tehdä mitään oikein. Kaikki valinnat ja päätökset on vääriä, elää kuulemma vaan veljen rahoilla ja vaikka mitä kaikkea. Kaikki veljen aiheuttamat äidin mielen pahoittamiset on tämän miniän syytä. Hermostuttavaa!

Eli kaikki me poikia saavat akat, kättä rinnalle ja pyhä lupaus paremmasta anopin roolin hoitamisesta tulevaisuudessa!

Mulla ei onneks anoppi raahaa turhaa tavaraa meille. Antaa aina pojille lahjaksi rahaa, jonka äiti saa sit käyttää tarpeelliseen. Samoin tekee mun äiti tai sit se kysyy, tartteeko pojat uusia kumppareita jne.

Muuten tuo mun anoppi on kyl sit aika ärsyttävä. Jo siks, että sillä on milenterveysongelma mutta myös siksi, että sen mielestä lapselle ei saa sanoa Ei. Eli lapsi saa tehdä mitä haluaa ja rikkoa paikkoja jos haluaa. Tuon takia suosin kunnallista päivähoitoa enkä anopin hoitoa vaikka eläkkeellä hänellä olisikin aikaa hoitaa lastenlapsiaan. Se vaan aiheuttaa meille muille harmaita hiuksia ja ennen aikaista hiustenlähtöä.

Huh mitä anoppeja teillä! Jaksamisia vaan kaikille :)

Täytyy olla onnellinen et itselleni siunaantunut ihana anoppi joka tarpeen mukaan auttaa ja neuvoo muttei ikinä tuppaa mielipiteitään taikka tavaroita yms.

Mä oon vähän tulkinnut että se osittain kuuluu mummoiluun että lapselle ei sanota ei? Kun katsoo anoppia ja miehen lapsia niin kaikki tehdään niinkuin lapset haluaa. Jossain kohtaa muksuilla olikin vähän vaikea hahmottaa että meillä ollessa ei toimita niin kun olivat melkein yhtä paljon mummolassa kuin meillä, mutta nyt ovat oppineet kyllä erilaisiin sääntöihin eri paikoissa.

Siellä miehen vanhempien luona on hankittuna kaikki mahdolliset lelut ja herkut, joista lapsenlapsoset ovat vain keksineet ilmaista tykkäävänsä. Toki löytyy myös tablettia, pelikonsolia ja maksullinen telkkarikanava (joille heillä itsellään ei ole käyttöä). Ja lasten synttärijuhliin tuodaan lahjat aina paitsi sankarille niin koko serkuskatraalle.

Ovat kyllä arvostelleet miehen lankomiestä siitä että ei ole ostanut asuntovaunua vaikka lapset niin sellaisesta tykkäisivät... o_O

Muokattu viimeksi:
Haluaisin jo äippälomalle. Kaupan hemmotelua ja rentoutumista. Tuntuu et oon töissä tosi kireä ja mieli halajaa vain laittamaan kotia kevätkuntoon

onneksi ei ole ongelmia anopin kanssa, muutaman myssyn on ostanut... juttelee kyllä kovasti-heille ensimmäinen lapsenlapsi (mieheni heidän ainoa lapsensa)... oma äiti on kyllä ostanut ehkä puolet olemassa olevasta vaatevarastosta ja tonkinut vintin läpi-löytänytkin käyttökelpoisia vuodevaatteita... mukava vaan ku auttaa köyhää opiskeliaa...viekä ei haittaa pahasti tuo hössöttäminen (on ensimmäinen lapsenlapsi miunki vanhemmille)... JA marinaa: lääh, miten voi tiskaamisessa mennä noin kauan (1.5tuntia) ja puutuu käsi

Meillä ei myöskään anoppilassa sanota ei, ja kaapit aina pullollaan herkkuja lapsille-alkuun otin noista jutuista kovaa pulttia, mutta en mä enää- tehkööt kotonaan miten lystää. sama juttu lelujen kanssa, siellä enemmän (uusia)leluja kun meillä:p, hyvä niin, jos kerran meinaa shoppailla ammatikseen kaikkea roskaa saa se luvan pysyä heillä, ei meillä!
oma äiti taas kieltää raaasti ihan samaan malliin kun itseäkin on kasvatettu, menee jopa välillä överiksi..:grin-kun siltä kuitenkin puuttuu se auktoriteetti siinä mummouden hötäkässä, niin ei oikein huomaa aina niitä vivahde-eroja lapsissa...kun pitäis vähän osata lukeakin lasta..niin tai näin, aina väärinpäin:p..kyllä me kaikki itse vaan ollaan parhaita kasvattajia omille lapsille!!

Se oiskin ihan sama, jos tuo tapahtuis vaan siellä anoppilassa. Mutta kun sitä samaa esiintyy myös meillä ja miehen siskon luona. Kerrankin miehen siskon pojat olivat olleet hippaa leipäveitsen kanssa. Mitä teki mummo: surffasi netissä ja antoi poikien leikkiä. Eihän lapsia saa kieltää... :eek:

Jo 3 viikkoa ollut kuraa joka toinen päivä, jokaisella perheenjäsenellä! Milloin nää pöpöt lähtee?!?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Hui, nyt vasta huomasin tuon Hannastiinan viestin! Ihan hullua, vähän pitäisi katsoa mitä ympärillä tapahtuu..

Lyyti, tsemppiä! Kyllä se siitä, ei enää montaa viikkoa :) Voi kun vois jo kilistää näille meidän toukomammojen viikoille, mutta sitten vasta kun nää syntyy :)

Mä en jaksa enää olla töissä. Oon ihan poikki koko ajan ku töissä on aika raskasta.
Sit ärsyttää ku kaikki omat nivelet naksuu ja poksuu ja sit pelästyn aina ku masussa napsahtaa.. Plus et must on tullut tosi huolestunut joka asiasta ja pelkään koko ajan et Papulle käy jotain masussa. Ärsytän jo itseänikin.

Tuhinamurmeli mäkin oon huomannu että välillä ärsytän itteeni kaikilla näillä huolilla ja muilla typeryyksillä. Se on raivostuttavaa!

Yläselkä täälläkin jumissa, mutta ei kyllä ihan varmasti johdu utareista... :grin

Mä tulen olemaan niin kauhea anoppi, että säälin tulevaa miniääni jo valmiiks...

Toi komentaminen esim kylässä on välillä kyllä niin tuskaa. Lapset tekee jotain kolttosiaan ja sit sanot, ettei saa tehä noin ni eikös talon väki ole siinä vieressä sitten, että ei se mitään ja anna vaan lasten touhuta. Se siitä auktoriteetista sitten.

Hyvää aamua, 4.45 herätty, eka oksupotilas heitti oksennukset klo. 5.30 ;) Nyt itselläni möyryää masussa!
Hyhhyh, sitten ollaankin kaikki kevään taudit käyty läpi!

Ainiin, mun sisko ärsyttää niin paljon! Hän heittää nasevia "perhe-elämä on paskaa, kyllä se onni teilläkin muuttuu.." - kommentteja :D
Hän petti miestään 2 vuotta, lapsiarki oli hänelle rankkaa. Joku masis kai puhkes, mutta silti.. Ei sitä voi vaan ennustaa miten toisille käy vaikka onkin "lapsia talossa". Murrr!

Muokattu viimeksi:
neljän suora: toi on muuten tosi ärsyttävää!!! kun ite komentaa tai kieltää niin joku toinen tulee sanoo et ota vaan.... tuntuu et se vie pohjan iteltä kokonaan pois. mä oon ruvennu tylysti sanomaan, et "eksä sä kuullu ku mä just kielsin".... tai "anna mä nyt hoidan tän"........ sama ku jos muksu vaik kaatuu ja itkee ja ite rupeen lohduttaa niin muut tulee siihen ympärille lässyttää, et ihan ku en ite osais omaa lastani auttaa :mad:

Takaisin