Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mannaryyni kyllä ne arvetkin siitä haalistuu, vaikka ei kokonaan lähdekään :) Vaikka ite pelkään arpien ilmestymistä niin jossain on vielä pieni järjenhiven jäljellä joka muistuttaa ettei se oo maailmanloppu vaikka niitä vielä tuliskin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tiedän, et ne haalenee. Mut ois ihan kiva jos ne ois haaleit raskausaikanaki! :( Ja se jos mikä on turha toive!

Mies on kysynyt multa pari kertaa, että onko musta kivaa olla raskaana. En ihan tiedä mitä vastata – en halua että se kuvittelee, että katuisin tätä. Jos vastaan rehellisesti, sille voisi ehkä jäädä sellainen kuva. En tietenkään kadu! Mutta voi perhana, "kiva" ei oo se sana jolla tätä tilaa kuvaisin. Ja mulla on oikeasti ollut kaiketi varsin helppo raskaus.

Mannaryyni niinpä, tuskin kukaan on kauheen onnellinen saadessaan arpia omaan vartaloon, mutta kun ei niille oo oikeen mitään tehtävissäkään niin pakko vaan antaa olla :/

HKI00550 multa on kysytty viimeaikoina samaa, mutta mun tapauksessa kysyjä kyllä tietää että tää ei tosiaan oo ollu mun elämän parasta aikaa. Ne kysymykset on enemmänkin kysytty ärsyttääkseen tai vitsillä. Mutta ei se etten tykkää olla raskaana tarkota etten olis onnellinen vauvasta :)

On päiviä jollon niitte antaa olla vaan ja on päiviä kun ne on jatkuvasti mielessä vaikka ovatkin piilossa! Niinku tää on yks arpi-angst päivä.

On muuten aivan sairaan ärsyttävää, kun aivan vieraatkin ihmiset utelee mun raskaudestani. Eilen jouduin yllättäin tekemisiin yhden ihmisen kanssa, joka heti käteltyään alkoi udella, että milloin jään pois, milloin on laskettu aika ja kumpi on tulossa. Siis jotain rotia nyt! Siinä kohtaa, kun vastasin, että sieltä tulee "toinen", älysi sentään ehkä menneensä vähän liian pitkälle.

On tietysti ihan mukavaa, että ihmiset osoittavat myötätuntoa sairaslomalta palaavalle valaalle, mutta en mä silti ala tehdä tiliä jokaisen uteliaan kanssa voinnistani. Esimiehelleni ja sijaiselleni selvitin vähän tarkemmin, mm. että äitiyspolilla käytiin ja kaikki on kunnossa ja yritän (ja haluankin!) jaksaa töissä loppuajan.

Ehkä mä vaan lakkaan vastailemasta ulkomuodollisiin kysymyksiin. Tai seuraavaksi pidän pitkällisen luennon siitä, miten välillä ei tule pieru vaikka miten pusertaa ja kuinka tissejä kutittaa öisin aivan sikana ja närästääkin jatkuvasti ja seksistä on tullut tosi kömpelöä ja et muuten usko, miten tekis mieli elää pelkällä Fazerin sinisellä. Loppuiskohan utelut?

...tai "Haiseeks sunkin mielestä aika pahalle? Musta tuntuu, että noi suolikaasut muhii nyt jotenkin tavallista pidempään. Välillä pitää ihan avata ikkuna kotona, kun pääsee tarpeeks kirpakka paukku!"

...ja "Nyt mullakin on munat, heheh, mun sisällä kasvaa pieni pippeli!"

:signs004

Sain vihdoin ja viimein tyhjennettyä vaatehuoneen lattian vaatteista............... Miten työlästä! Kaks kertaa romahin sängylle ja ny on iha kuolema fiilis....... Ja mie haluan jokapäiväisen leipäni (jätskini)!

Lyyti kyllä toi 10 kg taitaa olla aika normaali lukema, mulla ainakin meni 10kg rikki jossain rv30 paikkeilla. Mutta joo ymmärrän hyvin että se ei oo kivaa, ei mustakaan oo :/

lähtöpainoa oli ihan riittävästi (88kg) nii ei neuvolasta saanu lupaa lihoa - se ja RD ja tulos +4kg ja NÄLKÄ :S rv32+1

Jäätävää tuo neuvolan painon vahtiminen. Et ei saa lupaa lihoa enää. Ymmärrän tietysti, ettei oo hyväksi jos ylimääräisiä kiloja on entuudestaan ja halutaan, ettei enää tulis ylimääräisiä kiloja, jotka ei sit jää synnärille. Mut jos pitää iha nälässä pitää ni ei sekään miu mielestä oo oikein. Ja jos ihminen on helposti lihoavaa tyyppiä vaikka tekis vaikka mitä niin ei se ihminen sille mahda mitään, jos on syönyt oikein kuitenkin. Väärin syyllistää painon noususta. Ei kaikilla äideillä nouse paino oppikirjojen mukaan, jollekki mäkätetään kun ei liho ja joillekin kun taas lihoo.

Mie oon siinä onnellisessa tilanteessa, et noita neuvoloita on ollut vasta 4 ja 20.2. oli edellinen ja seuraava on 20.3. ja veikkaan, et loppuraskaudessa on kans vaan yksi käynti. Kun Kaupungin sivujen mukaan normaalissa raskaudessa ois pitänyt alkaa jo 3viikkoa sitten joka toinen vko käynnit, mut ei pie paikkaansa kyl.

ensin oli puhe että sais nousta 12kg sitten meinas karata nouse käsistä ja viimeks kehu ku oli paino laskenu-kai se laskee ku herkkuja ei voi syyä (opetella leipoo ilman hh) ja salaattia tullu tehtyy :S hyvin epäsäännöllisesti oon neuvolassa käyny-viimeks tais olla 2vk väli ja nyt tulee reilu 3vk väli, jos nyt ainaki kerran kuussa kävis-vaikka pitäshän sen neuvolakäyntivälin olla 2vk ja ihan lopussa oliko 1vk välein (luin ehkä jostain)?

Meillä ois pitäny alkaa rv 26 joka toinen viikko ja sit rv36 joka vko. Miulla on iha neuvolakortissa toi lippunen "Normaaliraskauden seurantakäynnit raskausviikoittain".

Onpa teillä paljon neuvolakäyntejä! Meillä on neljän viikon välein 34. viikkoon asti, sen jälkeen 36 (lääkäri), 37, 38, 39... ja uudelleensynnyttäjillä vielä harvemmin.

Miu mielestä raskausviikolle 35 neljä käyntiä ei oo kyl paljon :eek: rv:lla 35 on siis viides

Tällei ensisynnyttäjänä ois alunperin toivonut useampaa käyntiä, mut eipä tällei jälkikäteen hetkauta, kun on saanu täältä niin paljon tukea, vertaistukea joka on miun mielestä enempi kuin neuvolatädin hössötys tukiverkoista ja vaihtuvat tädit höpöttää jokainen samat hommat ja kyselee samat niin jumittaa pikkasen miun kohalla nämä asiat, et ei tieto etene yhtään kuten raskaus etenee vaan pyöritään yhä kysymyksissä onko pahoinvointi hellittänyt jne.

Takaisin