Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei siel oo ku yks proteiinipatukka, unohtu vähän noi sairaalakassin eväät ku kelasin pärjääväni sairaalan ruoalla ja miehen tuomisilla :grin Pakko muutenkin yrittää lähtee kävelylle ku oon möllännyt kotona pari päivää ku ollut niin väsynyt ja kipuileva. Samallahan vois käydä kaupassa :wink

kuulostaa suunnitelmalta! reippaasti kävelylle ja kaupan kautta takas kotiin, kassi täynnä herkkuja :P kjeh (ja osta nyt samalla ihmeessä jotaki herkkua sairaalakassiinki;) )

Valaankokoinen nainen torkkuu parvekkeella riippumatossa, ilta-aurinko lämmittää, kissa kehrää rintakehän päällä, kerrankin ei tee mieli nurista mistään... ja silloin puhelinmyyjä soittaa ja pakottaa vääntäytymään sisään etsimään puhelinta. Hävytöntä!

Viime yönä ei tarttenu käyä vessassa kuin kahdesti, tais eilis illan juustonaksujen syönnillä olla vaikutus. Keräs mukavan pöhön naamaan ja sormiin sillä suolalastilla :oops: Mutta vaikka vaan kaksi herätystä pissan vuoksi, niin en saanut nukuttuia kuin ehkä jonku 2h, en pysty enään nukkumaan kummallakaan kyljellä kun sattuu ihmeellisesti mahaa, ihan kuin joku suoli olisi puristuksissa, joka aiheuttaa kivun. Plaah.. Oon niin väsy ollu taas tänään. :sad001

Hard work, hard work!
Kohta 10 h supistellut napakasti ja nää viimeisimmät ovat olleet pahoja.
Nyt väli tippui 12-13 min!
Ehkä pääsen nukkumaan vihdoin, huh.
Niin väsynyt.
Lämpötyyny tais lieventää nää menkkakipujen tasolle, tai sit koht tulee taas puskista kunnon kouristukset ja paine :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Liii-saaa taitaa kohta synnyttää, ihanaa :) onnea ja voimia matkaan! Eletään hengessä mukana :)

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Vaihteeksi valvottaa. Vasta kolme tuntia hereillä :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Saunan lattia kuurattu. Lauteiden alla kyykein niin pahassa asennossa että oikea käsi meni puoleksi tunniksi puuduksiin. Tuloksena yksi f*cking supistus!

Ja piti sitten mennä kurkkaamaan lattiakaivoonkin. Se oli niin saakelin tukossa vaikka mielestäni sen oon ihan just (en kyllä muista koska :oops:) putsannut. Ei sitä tollasessa kunnossa kehtaa muutossa jättää, niinpä tyhjäsin sit senkin sit samantien. Miksei mies (Mr. KodinPutkimesRatkaisee) voisi joskus noita tarkistaa!?!?

Kyykkimisen ja konttaamisen seurauksena lisäksi tuntuu että pukamat alkoi taas kivistää eli jos mä joskus ikinä koskaan pääsen ponnistusvaiheeseen niin noita pamahtaa päivänvalon puolelle varmasti kokonainen terttu lisää.

:mumum

Kohta pitäis lähtee neuvolaan, tänään 40+5. Kiinnostus miljoona. Tulee vaan paha mieli ku paino varmaan noussut ku oon niin turvoksissa ja okei, niin possu. Paineetki salee koholla ku vtuttaa koko ajan. Muutenkin, ihan turhaa. Mukava täti laukoo tyhjänpäiväisiä tsemppaavia kommentteja joita kuullut jo pari viikkoa about kaikilta tutuilta, hyväähän se tarkottaa mutta äh. Pakko kai se on mennä, et saa sit ens vklla sen yliaikakontrolliajan...Alkaa todella tuntuu siltä et ei tää tuu täältä ennen ku pakotetaan...

mulla kans tänään 38+6 neuvola.. onhan se vähä turhauttavaa ravata siellä ku katotaa just se pissa, paino, verenpaine ja sf-mitta.. (joka mulla pysyny samassa muutaman viikon = 32cm), mutta toisaalta omaa mieltä aina rauhoittaa jos kaikki vaan hyvin, ni kyllähän sinne pitää kohta lähtee löntystää :)

mä en vaa jotenki jaksa uskoo kaikkee mun terkan juttuja, ei jotenki tunnu niin ammattitaitoiselta.. viimeksi sanoi että "pää saattaa olla jopa vähän kiinnittyny".... eli öö tiedä sitte :) no, katotaa mitä se tänään tuumaa :) !

Mä mietin, et ehkä täs lopussa hyötyy ainakin sen sydänäänten kuuntelun, jos alkaa siitä olee huolissaan.

Mulla on ollut yhtenä pysyvänä marinan aiheena melkein koko raskauden nuo neuvolakäynnit, en vaan koe että oisin saanu niistä juuri mitään hyötyä, muuta kun sen kun sain lähetteen polille synnytystapa-arvioon.

Koomiselta näyttää neuvolakortissa merkinnät kun jokaisen sairaalassa tehdyn ultran jäljiltä merkintä PT ja taas neuvolan merkinnät käsikopeloon perustuen aina RT. Lääkäri sanokin mulle viimeksi polilla että ompa tää vauva vaihdellu asentoa, niin totesin että tuskimpa on, on tainu vaan neuvolantäti tulkita väärin.
Toinen mikä huvittanut niin on ollu toi HB, neuvolan sormitestillä oli eilenkin 114, ja joka verikokeessa (viimesin otettu pari vkoa sitten) on ollu huomattavasti alhasempi, 105 tai alle. Että en kyllä yhtään usko siihen pikatestiin.

Muuten painot ja verenpaineet pystyn kattomaan kotona.
Ja vauva liikkunu niin paljon aina että ei oo tuntunu, että nyt pitäs päästä sydänääniä kuuntelemaan.

Eli sen yleisen liibalaaban "miten oot voinu, voi että, ota panadolia" takia on sit käyty siellä.
Mä oon kyllä täysin samoilla linjoilla niiden uudistusten kanssa kun neuvolakäyntejä vähennetään, lisätköön sitten mahdollisuuksia avoneuvolakäynteihin, jos haluaa käydä kuuntelemassa sydänäänet tai tsekkaamassa pissan tms :)

no nyt on seki neuvolakäynti käyty, kaikki arvot ok ja sf 34cm eli kasvanu vähän sitten viime käynnin. terkka paineli eka mahaa ja totes et pää on lantiossa ja ei heilukaan juurikaan et ois kiinnittyny mut halus sit vielä ultralla tarkistaa että onhan varmasti rt ja olihan se :)

kävin sit viel labrassa antaa verinäytteen ku haluavat tarkistaa veriryhmän tai jotain vasta-aine juttuja, kun en muista oonko joskus saanu verta nuorempana ku sairaalaan jouduin... sillä kuulemma on merkitystä... ihana tunnin jonotus mummojen kanssa kovalla penkillä, ah just sitä mitä tässä kohtaa haluankin tehdä! ja neulakammoisenna olikin tosi mukavaa et siel oli sellanen liukuhihna labra täti piikittämässä :/

Mulla varmaan pää leviää kohta niin, että joudun jonneki hoitoon. Öisin en saa nukuttua enkä päivisin. Itku tulee pienemmästäkin vastoinkäymisestä. Varsinkin, jos sen on aiheuttanu mies. Äsken aloin täyttämään tiskikonetta, jonne mies oli aamulla laittanu likasia astioita. No en tiedä kuinka oli pakannu, mutta ku aloin vetämään yläkoria ulos, ni joku lasi hajosi. Kiva alkaa tän mahan kans tonkimaan niitä lasinsirpaleita sieltä koneen pohjalta.

Lapset kohta pelkää mua, ku oon näin räjähdys- ja itkuherkkä... Haluun oman itseni takas!!! :smiley-angry017

mä oon niiiiiiiiiin turhautunu ja ärsyyntyny etten jaksa enää edes valittaa......... neuvolat on perseestä, miehet on perseestä, anoppi on perseestä........................ ainoo mikä jaksaa aina naurattaa on poika :Heartred tänää se rupes roikkuu mun jalassa ja rallatteli "vanha nainen duunaileeeee.... ootko äiti pötsiäineeeen vai pylly pallineeeeen........." :Heartred:Heartred:Heartred

Takaisin