Mulla on ollut yhtenä pysyvänä marinan aiheena melkein koko raskauden nuo neuvolakäynnit, en vaan koe että oisin saanu niistä juuri mitään hyötyä, muuta kun sen kun sain lähetteen polille synnytystapa-arvioon.
Koomiselta näyttää neuvolakortissa merkinnät kun jokaisen sairaalassa tehdyn ultran jäljiltä merkintä PT ja taas neuvolan merkinnät käsikopeloon perustuen aina RT. Lääkäri sanokin mulle viimeksi polilla että ompa tää vauva vaihdellu asentoa, niin totesin että tuskimpa on, on tainu vaan neuvolantäti tulkita väärin.
Toinen mikä huvittanut niin on ollu toi HB, neuvolan sormitestillä oli eilenkin 114, ja joka verikokeessa (viimesin otettu pari vkoa sitten) on ollu huomattavasti alhasempi, 105 tai alle. Että en kyllä yhtään usko siihen pikatestiin.
Muuten painot ja verenpaineet pystyn kattomaan kotona.
Ja vauva liikkunu niin paljon aina että ei oo tuntunu, että nyt pitäs päästä sydänääniä kuuntelemaan.
Eli sen yleisen liibalaaban "miten oot voinu, voi että, ota panadolia" takia on sit käyty siellä.
Mä oon kyllä täysin samoilla linjoilla niiden uudistusten kanssa kun neuvolakäyntejä vähennetään, lisätköön sitten mahdollisuuksia avoneuvolakäynteihin, jos haluaa käydä kuuntelemassa sydänäänet tai tsekkaamassa pissan tms :)