Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minuu kyllä loukkais tosi paljon jo tuollanen flirttailu. Tulis sit vielä sellanen olo et ihmiset säälis kun toinen touhuis selän takana...
Mut ei tää kyllä oo kiva tilanne itelläkään, kun on kaikki ihan auki lapsen isän kanssa, hitostako minä tiiän vaikka sekin vehtais yhtä aikaa vaikka kuin monen kanssa. En ees uskalla ottaa selvää :sad001 Ei kuitenkaan varsinaisesti olla yhessä niin ei se mulle kuulukkaan. Kai.

Kyllä teillä hymis ainakin mun mittakaavassa on tosi avointa! Mulla ei kävisi mielessäkään antaa face- tai sähkistunnareita miehelle vaikkei mitään salattavaa olisikaan. Kyllä mä haluan että mun ja kaverien keskustelut pysyy meidän välisiä ja toivon ettei kaveritkaan niitä ukoillensa jaa. Mä en kyllä juuri juttele muuta kuin parin parhaan kaverini kanssa tuolla.

Jos mies nyt nuuskia haluaisi niin mun koneelta kyllä pääsee suoraan faceen ja meiliin ilman passuja. Mutta windowsiin mulla on salasana, jota en oo muistaakseni sille kertonut. Ja omat koneet molemmilla, ollaan sen verran someaddikteja ettei tulis toimeen yhdellä koneella. Tai itseasiassa mulla on kaks läppäriä ja miehellä läppäri ja kaks pädiä :grin

Mä oon ollut aiemmin molemmilla puolilla asiassa. Eksien kanssa on ollut aikoja jolloin mun on tehnyt hirveästi mieli lukea niiden tekstareita tms. Jos oon lukenut, se on vaan pahentanut mun oloa silloinkin, kun mitään kamalaa ei löydy. Yhdessä suhteessa petin itse ja tunnistan tosi hyvin Nipsumukin tunteen että "pelkäsin ja inhosin niitä suhteita" - siinä oli jotain tosi järjenvastaista, että miksi otin kiinnijäämisen riskin jos en edes pystynyt kevytmielisesti nauttimaan tilanteesta.

Nykyisessä suhteessa alku oli vielä vähän tollaista, en luottanut täysillä itseeni enkä mieheen, vaikka mitään sähläämisiä ei ainakaan omalta puolelta ollutkaan... Mutta olisi voinut olla. Jossain vaiheessa pari vuotta sitten asiat muuttui. Ensinnäkin tajusin, että mä en enää pettäisi, koska ekaa kertaa elämässäni en kuollaksenikaan halua riskeerata tätä suhdetta ja olen tarpeeksi tasapainossa, etten tarvitse tulella leikkimistä. Hoksasin myös tuntevani miehen niin hyvin, että pystyn aidosti luottamaan. Mun ei tartte kiusata itteäni pohtimalla, mitä sen tekstareissa lukee, ja vastaavasti se ei tutki mun tekstareita (enkä mä toisaalta poista niitä). Se on ihan mielettömän helpottavaa, koska en todellakaan kaipaa niitä tunteita joita oma pettäminen ja mustasukkaisuus mussa herätti.

Pointti oli ehkä se, että asiat ja ihmiset voi muuttua. Pelkkä sopimus pettämisen lopettamisesta ei välttämättä riitä, vaan menettämisen pelon täytyy kolahtaa pettäjään kunnolla. Sitten kun toinen vaikuttaa luottamuksen arvoiselta, siihen kannattaa luottaa, ihan oman mielenrauhan vuoksi... Toisen tekstarien kyttääminen on mun mielestä äärikeino, johon kannattaa tarttua vasta kun on syytä epäillä jotain.

Mustasukkaisuus on jossain määrin ihan tervettä. Ja se et tiedät kenen kanssa juttelee ni kertoo jo siitä, että kyse tuskin on pettämisestä. Tää oma epävarmuus vaan kyl oikeen lietsoo kaikkia pelkoja. Ei mulla tosissaan ollut mitään epäilyjä ennen raskautta, mut nyt ku iteki suurin piirtein vihaan omaa kroppaani ni en oleta et se miestäkään miellyttää.

No meillä kans tiedetään kummatki kumpienkin salasanat ja ihan hyvä ollut, koska jos ite en muista jonkun paikan salasanaa niin miehelt voi kysyä. Muttei olla kummankaa tileille menty ilman lupaa, kun ei oo tarvetta mennä. Että sillon kun toinen ei pääse kirjautuu jonnekki hoitaaksee asioita niin sanotaan vaa, kehtaaks käyä miu sähköpostissa tms.

Ai hitto kun oon puhelimen varassa, olis niin paljon ajatuksia jaettavana tästä pettämisasiasta. Ne ei ole aina ihan yksioikoisia asioita, että pettäjä on kiero kusipää ja that's it. Toki näitä tunnevammaisiakin löytyy, mutta monesti taustalla on juurikin noita ajatuksia ja tunteita, joista nipsumuki puhui. Hyvä teksti, oli paljon samaa kuin omissa ajatuksissa.

Mä olen nykyisessä suhteessani ollut ensimmäistä kertaa koskaan uskoton. Vaikkakin tämä on ensimmäinen mies, johon olen alusta asti ollut kipeästi rakastunut ja olen yhä. Se on varmaan suurin syy, miksi päädyin sivusuhteeseen. Hylätyksi tulemisen pelko ja alemmuuden tunne, kun en kokenut miehen olevan yhtä rakastunut kuin minä olin häneen. Hän tietyllä tavalla alisti ja kokeili rajojaan, että kuinka paljon pompotusta toinen kestää. Tietääkseni ei pettänyt, paitsi yksi lomasuhde hänellä oli suhteemme alussa, jonka arvasin kyllä, mutta jonka hän tunnusti vasta kun oma uskottomuuteni tuli ilmi. Asia oli silloin jo 3 vuotta vanha, joten ärsytti kun se tavallaan oli jo vanhentunut käsiteltäväksi, ja jäi oman pettämiseni varjoon paljon vähäpätöisempänä asiana.

Joka tapauksessa, suhteemme koki täyskäännöksen henkisellä puolella pettämiseni jälkeen. Nyt olemme onnellisempia kuin koskaan ja uskon, että osaamme hoitaa suhdettamme hyvin ja käsitellä ongelmia. Välillä pelkään, että mies jonain vaikeana hetkenä kostaa kun mun uskottomuuden, mutta eipä tuollaista kannata etukäteen stressata, varsinkaan jos ei ole mitään syytä. Uskon, että huomaan miehestä kyllä jos kaikki ei ole kohdallaan.

Silloin, jos parisuhteessa asiat ovat hyvin, ei väliin mahdu muita ihmisiä. Vieläkin tuntuu tosi pahalta, kun mietin tuskaa, jonka aiheutin miehelleni uskottomuudellani. Tuolle rakkaalle miehelle. Mutta hän ei olisi näin rakas, ellei tuon episodin aikaansaamat muutokset suhteessamme olisi käyneet toteen. Kadun ja häpeän, mutta jos tuo oli ainoa keino päästä tähän tilanteeseen, niin en kuitenkaan muuttaisi tapahtumien kulkua mitenkään ja pystyn elämään itseni kanssa. Toivon, että meidän suhteen pettämiset on nyt petetty ja jatkossa osaamme ratkaista ongelmat keskenämme.

Lisäyksenä, että nyt olen paljon itsevarmempi, koska selvästi koen olevani yhtä rakastettu ellen jopa rakastetumpi. Tunteet näytetään ja niistä kerrotaan päivittäin, ennen ei näin ollut. Enää en koe tunnepuolella jääväni mistään paitsi, enkä koe olevani riittämätön. Näköjään siihen vaadittiin iso kriisi, mutta se oli sen arvoinen kamppailu.

Muokattu viimeksi:
Meillä ollaan ilmeisen hyvässä tilanteessa, kun molemmilla on vapaa pääsy toisen läppärille ja sähköposteihin, facebookiin sun muihin. Ei kyllä ole mitään tarvetta lukea toisen juttuja, kun tietää, että niihin pääsee milloin vain.

Mäkin muuten periaatteessa pääsisin miehen meileihin, mutta en muista salasanaa tarkkaan. Varmaan jossain hätätilanteessa voisi olla hyväkin, että muistaisin - oon siis joskus saanut salasanan kun on pitänyt printata jotain kiireellistä, kun mies ollut jossain reissussa vailla nettiä. Mut mä varmaan aina unohdan tollaiset, kun alitajuisesti inhoan ajatusta yksityisyyden puutteesta.

Puhelimet meillä lojuu ympäriinsä, lainaillaan niitä ja vastaillaan niihin, ja pädi on yhteinen, mutta mulla on ainakin iso kynnys edes vilkaista mitä välilehtiä toisella on auki. Saan siitä vaan inhottavan olon itelleni.

Mulla on kyllä ollut lapsesta asti tosi korostunut yksityisyyden tarve, pienessä kämpässä oli tärkeää että on jotain omia laatikoita joihin kukaan ei saa katsoa.

Voi vittu että mua ärsyttää meidän naapurin kakara! Se on yksinään kotona ja pihalla muutamiakin tunteja eikä niitä vanhempia pahemmin kiinnosta. Ikää kakaralla 4! Ilmoittaa vain että tultiin kotiin ja menee sisälle. Nyt se änkesi mun ja tytön mukaan puistoon muutaman sadan metrin päähän meidän pihasta. Kävi kyllä kysymässä että saako tulla mut ei multa kukaan kysynyt otanko sen vastuulleni, NO EN OTTANUT!! Eli jos jää auton alle niin voi voi... Lällättelee pihalla toisille lapsille, valehtelee, on sellanen pirullinen kiero muksu. Mulle naljailee että "eiks sun tyttö saa olla yksin pihalla? Miksei? Mä kyllä saan". Vastasin et mä välitän mun tytöstä ja haluan olla sen kanssa pihalla ;) lällätteli mulle kerran et "eiks sun tyttö saa olla parkkiksella, et mä saan kyllä juosta parkkiksella"! Totesin vaan et onpa typerää!

Hitto et yks neljä vuotias saa mut raivon partaalle!!! Ja sen vanhemmat!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

^Apua, ei kai 4-vuotias voi olla yksin pihalla tunteja? :confused: Mä oon taas järkyttynyt.

Meidän vauvasta tulee varmaan sellainen äitin helmoissa viipeltävä hemmoteltu mussukka, joka uskaltaa ekan kerran yökylään mihinkään vasta 5-6-vuotiaana. Tässä viime aikoina mietityttänyt juuri tuollaiset asiat, kuinka varhain lapsen voi jättää hoitoon jne. Itse yritän sillä ohjeella, että 1-vuotias pystyy säilyttämään vuorokauden mielikuvan äidistään ja 2-vuotias 2 vrk... No juu, liikaa luettu psykiatrian opuksia... :book1

Marinaa: huomenna asuntonäyttö eikä vois vähempää jaksaa innostua siivoamisesta... Eli kämppä on täysin räjähtänyt, mies huinii jossain ja sitten tarttis vielä lähteä anoppilaan katsoo sitä pirun lätkämatsia kun oon nyt pari kyläreissua karttanut supistusten verukkeella.

Ei munkaan mielestä voi olla yksin pihalla. Tämä meidän 4v on sen aikaa että mä tai mies pukee ja menee perässä. Tai max on ollut 15min silleen et näen hänet kokoajan. Mut tän toisen lapsen koti on sillee ettei sieltä nää tähän pihaan (saati puistoon) ja vanhemmat saattaa siis olla koiran kans lenkillä tai kaupassa kun lapsi on pihalla... Mietin jo jotain lastensuojelua / täyttyykö heitteille jätön kriteerit...

Apua, mun lapsuudessa meidän pihalla oli tyttö vastaavassa tilanteessa. Aikuisia korpesi ottaa aina vastuuta ylimääräisestä penskasta jonka vanhemmat huiteli ties missä, mutta minkäs teet, pakkohan jonkun oli sen perään kattoa. Lopulta kävi ilmi että kotiolot oli olleet karseat, ja likka huostaanotettiin ala-asteiässä. Se oli kyllä sellainen ylikiltti ja sopeutuva, ei todellakaan hyppinyt nenille... Mutta noin pieni nyt ei ole vastuussa siitä, miten käyttäytyy turvattomissa tilanteissa. Yksin jätetyn lapsen selviytymisstrategiat voi olla tosi ärsyttäviä. Mä tekisin lastensuojeluilmon.

Eipä oo tullu ikinä edes ajateltua että tollaseenkin tilanteeseen vois joutua o.O Kyllä kuullostaa väärältä että se pieni lapsi on siellä yksin! Mä oon kyllä saanu olla paljon omin päin pihalla tai puistossa mutta aina kuitenkin niin että äiti on ollu näkö- tai kuuloetäisyydellä. Meillä oli niin mieletön taloyhtiö että siinä oli varmaan yli 10 suunnilleen samanikästä mukulaa niin siinähän me pyörittiin pihalla keskenämme kun vanhemmat kahvitteli, ripusti pyykkejä tai teki ruokaa kotona ikkuna auki!

Meidän piti tehdä miehen kanssa jotain kivaa yhdessä taas ja mulle se tarkottas et laitetaan hyvää ruokaa tai käydään jossain syömässä/kahvilla/ ihanmissävaan... No, me käytiin rautakaupassa ostamassa aitatarpeita ja nekin odottaa kyllä tekijäänsä. Miksi mies ei samana päivänä pysty sekä a) ostamaan tarpeita ja b) tekemään sen jutun mitä niistä piti??
Ei kyl tää pesänrakennusvietti jakaudu kovin tasasesti et ihan on niin et muija raataa ja mies istuu koneella tai jotain muuta yhtä kehittävää. Hohhoijaa.
Ja siis pointti taas oli se et mua harmittaa et jotain on oikeastaan jo sovittu ja sit siitä ei jakseta ikuna pitää kiinni.

Voi näitä miehiä!! Niistä on kyllä kuoriutunut varsinaisia kakaroita kun vaimot on raskaana!!

Ja vielä tuohon lapsiasiaan niin siis eniten siinä jotenkin säälittää se että se lapsikin tuntuu vaistoavan sen että hänestä ei välitetä samalla tavalla kuin esim me välitetään meidän tytöstä. Itse olen sitä ehkä vielä ruokkinut ärsyyntyneenä :( hyvä aikuinen... No tosiasiassa tietenkin katson myös tän lapsen perään toisella silmällä mut silti se ärsyttää... Tänäänkin sen vanhemmat varmaan ajatteli et mä pidän huolen ku mennään puistoon...

Mut sit vielä se että se naljailee meidän yliystävälliselle tytölle joka sitten kotona miettii et eikö XXX tykkää musta enää?! Selitä siinä sitten aikuisena että eikun se kakara on vaan vitun ärsyttävä et älä leiki sen kaa :/

Takaisin