Olin ihan varma että olin kommentoinut jo monta sivua sitten käytyä vauvan esittely koiralle-keskustelua, mut enpä nyt löytänytkään omaa postausta. Ehkä mä vaan oon ajatellut kirjoittavani ja autuaasti unohtanut. Ei ois ainoa asia, minkä tässä raskausdementian kourissa oon unohtanut... [:)] Mut joo, meidän koissu on onneks todella lapsirakas ja oli ainakin esikoisen aikana äärimmäisen varovainen vauvan suhteen. Tehtiin kotiintulo niin, että mä tulin ekana sisälle ja tervehdin koiran, joka tietysti oli ihan innosta soikeena kun mammaa ei ollut näkynyt moneen päivään. Sit kun koira oli vähän rauhoittunut niin mies toi vauvan kaukalossa haisteltavaks. Nythän nuo tietysti jo leikkivät hienosti keskenään ja on vaan niin mahtavaa nähdä, miten lunkisti poika suhtautuu kaikkiin koiriin ylipäätään, kun on tottunut siihen että koira pörrää menossa mukana.
Menkkamaisia jomotuksia mäkin olen tuntenut nyt parina iltana, mut tosi vaimeita tuntemuksia ne on olleet. En vielä niiden perusteella kovin hötky. Ei mua haittais jos tää vaava tulis jo vaikka heti... [;)] No, tuskin ne tän antais syntyä jos alkais kovin supistella ja lähtisin synnärille ajoissa. Vielä kuitenkin viikkoja sen verran vähän. Mut oma olo on niin köm-pe-lö! Ainakin liitoskivut loppuis siihen synnytykseen (tai ainakin viimeks loppui) eli pääsis vähän kivutomammin ja notkeammin liikkeelle. Ja onhan tuo kumpukin tuossa edessä jo melkoinen. Nyt oon yrittänyt venytellä vähän ja tuntuu se pikkasen auttavan. On vaan hankala keksiä venytysasentoja, joissa ei tarttis avata jalkoja kovin paljoa, mut kuitenkin maha pitäs saada mahtumaan jotenkin johonkin väliin. Hankalaa meinaa olla!
Jospa tässä vähän vetreytyis nyt kun tää yli kuukauden kestänyt flunssamaraton alkaa olla ilmeisesti lopussa ja mahdollisesti jo kohta pääsis liikkumaan vähän enenmmän? Ellei sit taas iske joku pöpö [:@]
Mä en tuohon omega-3 asiaan osaa kommentoida mitään, kaikenlaista muuta lisäjuttua olen tässäkin raskaudessa syönyt, mut en noita. Kalaa mekin syödään varmaan liian vähän, en oikeestaan ees tiedä miks sitä tulee tehtyä niin harvoin? Eihän se nyt edes vaikeeta ole, kaupasta saa valmiina kaikennäköstä kalaa niin ettei tarvi perata tai suomustaa. Ja mieskin on niin herrasmies, että tekee valmiit fileet mulle fisuista, kun niitä joskus onkireissulta kotia tuo. [:)]
Ihanaa, kohta on joulu! Olen jo nyt ihan fiiliksissä, vaikka saapa nähdä miten paljon sitä sit jaksaa oikeesti puuhata ja laittaa. Mut kyllähän se joulutunnelma tulee pikkujutuista kuitenkin loppupelissä, ei siitä onko jaksanut pusertaa suursiivouksen ja tehdä itse aivan kaikki ruuat ja leipomukset.