Mammojen vointi

Onnea Mallukka!

Kyllä alkaa tosiaan olo olemaan niin tukalaa. Oikein mikään asento ei tunnu hyvältä, kaikissa paikoissa tuntuu kolotusta ja särkyä. Mutta sitä palkintoa odotellessa, kivut on kestettävä!!

Kävin tuossa perjantaina sitten kivuliaitten supistusten takia sairaalassa, mutta onneks ne vielä loppuivat, koska viikkoja kuitenkin niin vähän 34. Parempi vauvan vielä kasvaa masussa ainakin muutaman viikon, etenkin kun mulla niitä sokeriongelmia on tässä ollut.
Voimia ja tsemppiksiä kaikille kipujen kanssa taisteleville!!!

Heippa mammat piiiiiitkästä aikaa!

Mulle tuli sitten torstaina 10.6 äkkilähtö laitokselle.13.55 Tuli kätilön edessä sairaalassa verinen lapsivesi ja kuin ollakkaan jouduin liikkumiskieltoon ja synnytyssaliin käyrään.siinä kärvisteltiin sit ilta yhteentoista ennen ku lääkäri 23.02 tuli ja puhkaisi loput kalvosta että vesi lorisi ulos...23.20 pyysin jo kohdunsuun puudutuksen ku olin niin kipeä ja taju meinas lähteä...24 sain ponnistus luvan ja 00.22 oli poika jo maailmassa...eli avautumis vaihe kesti todella kauan mutta silti ei jäänyt kammoa edelleenkään synnyttämiseen...
11.6 klo:00.22 poika 4230g ja 53,5cm pipo35cm

Onnesta soikeana Niiva ja poju...jotka kotiutuivat tänä aamuna

ONNEA NIIVA!! Ja koko Perheelle tietenkin Onnittelut myös [:)][:)]

Täällä kärvistelin viime yönä TOdella kipuilevan alavatsan kanssa, siis ihan jäätävän kipeä! Onneksi ei kestänyt kovinkaan kauan, mutta olipa kokemus.

Huomenna onkin sitten vauva täysi-ikäinen niin sanotusti [:D] Jipiii...nyt voi relata ja odottaa H-hetkeä. Toisilla jo nyytit kainalossa... [;)]

Hei kaikille!

Onnittelut Bixiolle, Mallukalle ja Niivalle vauvojen syntymän johdosta![:)]

Huomenna onkin sitten vauva täysi-ikäinen niin sanotusti [:D] Jipiii...nyt voi relata ja odottaa H-hetkeä. Toisilla jo nyytit kainalossa... [;)]

Katsopas vain Pumpuli82 - mehän mennään samaan tahtiin. [:)] Ja ihan samoja aatoksia täälläkin!

Minulle sanoi neuvolalääkäri torstaina, että kohdunsuu on ihan kypsä, eikä näytä ollenkaan ensisynnyttäjältä. Että ei kuulemma tule menemään ainakaan yliajalle, vaan voi käynnistyä koska tahansa. Mullehan merkattiin sen umpparileikkauksen jälkrrn synnytystavaksi sektio rv 38 asti, joten yritän nyt vielä viikon ottaa iisisti. Sen jälkeen vois alkaa vähän jo härnäilemään, että eikö poika jo alkaisi syntyä. Toissayönä jo kyllä supisteli pari tuntia siihen malliin, että ajattelin jo, että lähtö tulee. Mutta laantuivat sitten onneksi vielä.

Jänniä aikoja! Tsemppiä kaikille!

Onnea niivalle ja koko perheelle pojasta!!!!!
Jänniä (ja tuskaisia) aikoja tässä jo eletään... saa nähdä koska itse saa nyytin syliin..... [:D]

Onneksi olkoon Niivalle !

Mäkin alkasin olla jo aika valmista kauraa sairaalaan, onneks enää korkeintaan 5 viikkoa :) Tuntuvammat supistelut alkoivat viikko sitten ihan yllättäen ja niitä päivittäin tulee, on tullut semmonen fiilis ettei mentäs ainakaa kauheesti yliajalle. Ehkä vaan toiveajattelua [:D]

Huomenta!

Kiitos kaikille onnittelioille!
Ensimmäinen yö meni mallikkaasti kotona.Poju söi vaan kolme kertaa yöllä ja jatkaa uniaan edelleen...(Tainnut periä mun unen lahjat).Tänään soittelen neuvolaan ja kysäsen ku mulla ois huoenna ollunna neuvola aika et tuunko vaavin kanssa vai siirretäänkö aikaa....
Kyllä tuota ihmettä vois tuijottaa aamusta ilaan mutta täytyy mmuistaa isommatki pojat jotkaa kotiutuu tänään mummolasta!

Terveisin Niiva ja poju

Huomenta!

Mä luulen että multa irtos limatulppa[:D] Ihan sata varma en kyllä oo, ainakaan sen jälkeen kun googletin muiden kokemuksia limatulpasta...
Jotkut kun kertoilivat kananmunan kokoisista limatulpista, tää mun oli enemmänkin kokoluokkaa ruokalusikallinen.

Voi olla että oli pelkkä isompi valkovuodon kökkäre, mutta hauskaa on ainakin leikitellä ajatuksella että kyse oli limatulpasta.
Esikoisesen kohdalla limatulpan irtoamisesta meni muutama päivä, kun nyytti oli sylissä. Siispä täytyy varmuuden vuoksi alkaa kiireellä laittaa asioita kuntoon[:)]

Pessimistinä luulen, että siinä käy kuitenkin niin, että kun täällä hehkuttelen synnytyksen olevan lähellä, niin yliajalle mennään[:D]
Jänniä aikoja nämä joka tapauksessa ovat. Eilen juuri juttelin miehelle, että toisaalta odotan malttamattomana uuden perheenjäsenen syntymää, mutta toisaalta jännittää miten arki alkaa sujumaan kun lapsia on talossa yksi enemmän. HUI!

Kiva kuulla Niiva että teidän eka yö pojun kanssa kotosalla on mennyt rauhallisissa merkeissä[:)]

Onnittelut Niivalle ja Mallukalle!

Kauankohan tässä pitää vielä itse odotella? Olo ei ole enää ihan kuin perhosella, vaikkei vielä kohtuuttoman tukalakaan. Mutta olisi jo kiva nähdä, millainen tuo oma pieni lapsi oikeasti on...

Ihanaa, kun täällä saa lukea jo syntyneistä ja mahdollisesti pian syntyvistä vaaveista [:D] Olen tosi onnellinen kun itselläkään ei kauaa enää ole oman nyytiskän tuloon.

Pihlajainen; poikaa täälläkin odotellaan syntyväksi [;)] Saas nähdä minkäs kokoista sorttia olisi tulossa ja millonka...ja samoilla päivillä kuljetaan. Itse epäilen ettei varmaan laskettuun aikaan mene, mutta eihän tuota koskaan voi tietää. Olo kuitenkin itsellä ihan ok, joten vaikka menisikin vielä neljä viikkoa niin kyllä sen kunnialla loppuun odotan (ilman valitusta miehelleni [:D][:D]).

Eli olo ok, ja onnellinen [:)]

Isot onnittelut Mallukalle ja Niivalle!

Itselläni ei mitään kummempaa. Vähän alkaa puuskuttamaan, kun kävelee mäkeä ylös ja jalat väsyy herkemmin. Samoin muutaman kerran nyt tullut sellainen tosi nopea vihlaisu tuonne alamahalle. Mutta onneksi menevät vielä nopeasti pois. Muutaman viikon kun vielä jaksaisi odottaa.... [:)] Tänään nyt sitten virallinen eka äitiyslomapäivä.

[font="trebuchet ms"]Just sanoin miehelle että jos tietäisin että lapsi on tällä hetkellä valmis synytymään ilman suuria ongelmia niin sais mun puolesta syntyä vaikka huomenna. Kyllä rupee maha olemaan varsinkin iltasin niin ahdistava että ei oo kivaa! Kaiken paras olis seistä mut sit rupee sattumaan selkään tai sit vois maata kyljellään mut siinäkin on vaarana nukahtaa! [:D] Töitä on vielä neljä päivää, pikkasen oon huolissani mielenterveydestäni miten saan aikani kulumaan äippälomalla, mielummin olisin töissä mut ei se nyt vaan onnistu. Täytyy ruveta ompelemaan noita vaippoja oikeen urakalla ni ehkä se aika kuluu [:)]. Onnittelut minunkin puolestani kaikille jo lapsen saaneille sekä voimia ja jaksamista vielä odottaville!

pieni esikoispoikamme syntyi viikko sitten maanantaina, rv 35+3.[:)]
onhan hän pieni.. <3 hoiva- ja suojelusvietti tuplana hoivailen poikaamme.. <3
olo on onnellinen joskin vielä vähän sekava ja aikas ymmälläni olen kun kaikki kävi niin nopeesti..
nyt on kyllä melko väsy joten kirjottelen enemmän kunhan jaksan..

onnittelut kaikille oman pikkuisen vaavin jo saaneille!![:)]

heeeerraisä tiger! Enpä osannut tälläistä uutista odottaa! [:D] PALJON PALJON ONNEA TEIDÄN PERHEELLE PIKKUISESTA![:)]

Onnea täältä meiltäkin kaikille jotka on jo saanut vauvin syliinsä!!!
Tahtoisin jo itsekkin kovasti oman vauvin ulos mahasta [:)]

Täällä ollaan jo hereillä... hmm, mukavat 4 tuntia unta takana... silmät pyörii päässä [:D] Kohta pitäis lähteä labraan viemään kotivirtsanäytettä... (voin kertoa, että oli niin pieni purkki verrattuna esim. neuvolan "viilipurkkiin", että ei oo tähtääminen vielä ollu näin vaikeeta kertaakaan... harmi että suppiloa ei saanu käyttää, ku ei oo steriili [;)]) Ottavat labrassa samalla seurannan siitä maksahepatoosista, kun oli se sappi-happo koholla viimeksi... toivotaan, että olis vaan sekin laskenut normilukemiin, niin ei tarvis käydä piikitettävänä joka viikko... ja tuo virtsanäyte... jaa'a... jäi kyllä hieman epäselväksi miksi se piti käydä antamassa... sameeta virtsaa neuvolassa tms... toivotaan, että siinäkään ei olisi vikaa.

Muuten olo ihan jees, yöllä vaan tosiaan tuli nukuttua aika vähän, ku piti olla pissimättä 8 tuntia ennen tuota näytteen ottoa, ja se alkoi olla aamuyöstä melko tuskallista [:)] Heräsin myös parhaiden unien keskeltä aivan mielettömään vihlaisuun tuolla jossain nivusten seudulla... auuuuh...

Onnittelut myös Tigerille perheineen!!

Takaisin