Mammojen vointi

tanttara:
mulla on sekä alhainen verenpaine (eilen mitattu 97/73) ja hemppa 101 eilen mitattu myös.. joten korvissa humisee, hiukan heikko olo ja oma puheääni kaikuu.. rautakuurin aloitin jo eilen, mut saa nähdä miten senkin kanssa käy, kun jo ensimmäisen porelitkun juotuani oksensin sen sitten parin tunnin päästä pihalle..(yhdelle 100:sta käy näin, luki haittavaikutuksissa) uusi yritys tänään.

Salmiakkia tekee mieli ja ostinkin pussin ja napostelin siitä muutaman ja joo, hirveä jano sen jälkeen.

Neuvolassa täti vaan sanoo, et ei sulla ainakaan paineita ole ja hyvä kun ne on alhaalla. Mut kai ne nyt vähän vois noustakin, ei olis niin väsyny olo, suoraa sanottuna P****mainen olo! Että jos jollain jotain vinkkejä, niin otetaan vastaan..

oho no on kyllä matalat paineet! mulla on ollu hyvät lukemat tähän asti mutta huomen aamul neuvola ni saapi tietää pitääkö sitä rautaa alkaa syömää.. mut onhan se hyvä ku että liian korkeet lukemat mut pitää sitä pystyy jotenki elämääki sen kanssa ei se kivaa oo jos kokoaja humisee [:-]

Tuosta autoilusta. Mie olen viimeksi sunnuntaina ajanut vajaa 200km yhtä soittoa. Ja käyn vielä kertaalleen työpaikkakunnalla viikon töissä eli ainakin 2x tuo sama matka eessä. Pysähyspaikkoja siinä välillä on vähän mun ajoaikoina joten totta sitä tälläkin kertaa kerralla mennään kaikki kerralla ennen ja jälkeen työpäivän. Selkä meinaa vähän "kommentoida" asiaa, mutta sama "vamma"(nikama hyppii pois paikaltaan, nyt en vaan saa sitä takaisin) oli jo ennen raskautta. Niin ja äitiysloman alettua (17.6.) meinasin käydä siskon luona ja shoppailemassa samalla mm. Ikeassa. Suuntaansa matkaa tulee n. 250km. Sitä en kuitenkaan edes yritä ajaa kerralla ja olen perillä ainakin yhen yön. Sairaalaan meno reissua lukuun ottamatta yhtään pidempää matkaa en aikonut suostua enää matkustamaan sen jälkeen, kun lomalle jään, mutta pakko kuiten käydä pinnasänky ostamassa.[:)] Ei saanut tilattua kotiin kuljetuksena.. Saanpa samalla shoppailla muutenkin..[;)]

Muuten alkaa olla kaikkea kolotusta ja särkyä ja väsytystä (en varmaan selviäis enää töihin, jos en pystyisi nukkumaan edes yhtä 5-6h jaksoa yössä) vähän joka paikassa ja tekemistähän kotona(kin) riittäis.  Muuton jälkeen melkeen kaikki tavarat on jo saatu piiloon, mutta pitää niitä vielä järjestellä. Samoin kevätsiivousta on vielä vähän kesken, samalla saa muutella järjestystä ja sisustaa muutenkin vähän oman silmän mukaisemmaksi kotia, pihaakin olis kiva laittaa kunhan vähän lämpenis ilma jne. No, 7 päivää töitä ja sitten on aikaa pikkuhiljaa tehä noita juttuja. Listasin jo mitä kaikkea voi tehä sitten, kun loma alkaa...[8|] On muuten pitkä lista! Onneksi tekemistä voi jatkaa sitten, kun ipana on jo syntynyt ja on aikaa, kunhan osan sais jo ennen sitä tehtyä..

Mun on taas ruvennut mieli tekemään kaikkea hyvää; makeaa tosin nyt enempi kun alkuvaiheessa oli suolaiset enempi mielessä! [:-]

Otin niska-korva särkyyni kaksi panadol zapp:a n. tunti sitten ja ihme on tapahtunut! Eipä särjä enää [:D][:)] Nyt vain venyttelemään hartia-alueita, jotta lääkkeen vaikutuksen aikana ehtii vähän tekemään avautumisharjoituksia niskalle. Kyllähän tuo niska vielä särkee, sehän on selvä, mutta kuten päivystävä tohtori sanoi, niin ei yksi 500 mg panadol kovassa kivussa mitään auta vaan kaksi on syytä ottaa samantein. Ja tein työtä käskettyä [;)]

Vauva on möngertänyt koko päivän puolelta toiselle, taas enempi kuin esim. eilen. Hassusti vaihtelee.

Oma mielialani on todella laidasta laitaan; itken ja nauran ja suutun herkästi. Ja koko ajan olen hakemassa ns. hyväksyntää mieheltäni. Eilen illalla otin hieman nokkiini kun oltiin menossa nukkumaan ja normaalisti mieheni on silittänyt mahaani tai muuten ollut mahan lähellä tunteakseen vauvan liikkeitä, niin eilen hän alkoi nukkumaan minusta kauempana...vaikkei siinä mitään kummallista ole, mutta näillä mielialan heilahteluilla sain kummituksia mieleeni myös tästä [:D][:)] Kysyinkin mieheltäni tänään että onhan kaikki ok ja enhän ole ollut liian kaoottinen häntä kohtaan (tosin, tiedän olleeni, mutta kuten aiemmin sanoin, haen ns. hyväksyntää mitä en ole missään vaiheessa aiemmin tehnyt...outoja oloja).

Muutama viikko vielä. Kunpa tästäkin tunteiden sekamelskasta selviäisi kunnialla [;)]

Ainiin, lääkärille pääsyä odotellessa, odotushuoneessa oli ihan pikkiriikkinen vauveli äitinsä kanssa!! Ja voi miten söpö vauveli oli [:D] Tuli lähes tippa linssiin kun vauva alkoi heräilemään turvakaukalossa ja siinä se itseään keinutteli hetken ennen kuin alkoi itkemään läheisyyttä tai nälkäänsä... oli niin suloinen! [:)][:)]

Voeh.....nyt vasta uutisia onkin!!tos 5.6 klo 03.14 syntyi tyllerö sit reippaan 18 tunnin ponnistelujen jälkeen.... pituutta oli 38,5 cm ja painoa vaivaiset 2360g...
ei kyl kivalta tuntunut ku oli niin olemattoman pienen tuntuinen pikkuinen tyttö...tuntui siltä,et ei sitä voi edes koskea,et eio vahingossakaan sitten "riko" sitä...mutta oli se suloinen...itse olin niin lääkehuuruissa,et en edes tiedä enkä muista mitä toi lekuri teki ku kaiken maailman piikkejä yms se mulle antoi....mut muistan kyl ne pienen pienet kasvot... awww....oli niin söpöä!!mut sit se vietiinkin aikas pian "kaappiin"...en yhtään tykännyt ideasta,mutta ainakin sil on siä turvallinen olo ja ympäristö...toivottavasti te muut edes selviätte loppuun asti. :)

on vaan kaiken tän hässäkän keskellä sellainen olo,et nyt mä rupeen huutaan apua ja lujaaaaaa....kauhean väsynyt ja sekava olo on ja sit toisaalta hirveen huolissani olen tytöstä,mutta toisaalta taas on rauhallinen olo sen suhteen,et nyt se on turvallisessa kaapissa,missä se saa vielä rauhassa jatkaa keuhkojensa kehittämistä yms...
ja se meidän kuuluisa anoppi saa jumankauta ampua itsensä!!mä en halua sitä tällä hetkellä lähellekään itseäni ta vauvaa,mutta ku se ei älyä sitä...koko ajan hääräämässä joko täällä sairaalassa taikka kotona nurkissa....onneksi meil ei ole ppitkä matka täältä kotiin,niin saan kyl oikeesti ihan joka päivä käydä katsomasa vauvaa,kunhan itse pääsen ensiksi pois täältä...

mutta jaksamisia tyhmien lekurien ja kaikkien muiden vaivojenne kanssa :)

mallukka90 Onnea kovasti koko perheelle pienen tytön syntymän johdosta, hyvän  kokoinen vauva[:)]
Vauva saa hyvää hoitoa ja kaikki menee hyvin. Pian koittaa se päivä, kun pääsette kotiin.
Mummu vaikuttaa kovin innokkaalta hoitamaan pikkuista [:D] No, kunhan olette olleet kotona jonkun aikaa, saat levätä kun mummu välillä hoitaa vauvaa. Ja jos vaivaksi asti häärää, niin sanotte, että haluatte omaa aikaa perheen kanssa..

Minä kävin eilen äitipolilla. Lääkäri kutsui vauvaa elohiireksi, kun on sitten kokoajan vauhti päällä. Liikkeet tuntee hyvin, mutta myös näkee selvästi.
Kyselin, voiko minulla olla maksasyöpä. Lääkäri sanoi, että maksa on ultrattu, kuten sappi ja magneettikuvat on otettu, niissä ei näkynyt mitään poikkeavaa.
Vauvan painoarvio oli jo 1995g ja sydänkäyrä ok, samoin ultra. Siellä se pikkuinen peukku suussa jumppasi [:D]

Minä olen aika paljon ajellut autolla, eilen n.180km. Ja nyt mm. koiran kanssa ajeltu näyttelymatkoja mm. 180km päähän. Saa nähdä, kuinka kauan tämä reissaaminen onnistuu ongelmitta.

Oi ihanaa, lisää vauvoja! Paljon onnea mallukka90 pienestä tytöstä!!!!!!! [:D][:D][:D]
Onneksi vaavi on hyvässä hoidossa ja kasvaa varmasti päivä päivältä. Tsemppiä ja jaksamista koko perheelle!

Paljon onnee Mallukka pienenpienestä tyttösestä! [:)]

Onko kellään nännit kipeet? Täällä ne on sietämättömät. Välillä on pakko puristaa niitä, kun tuntuu että vain se vie ton nipistelyn hetkeks pois [:D]

Onnea Mallukalle ja koko perheelle! [:)]

Oma vointini ok, ei ihmeellisiä muutoksia aiempaan. Piiiiiitkät viikot vielä eessäpäin, ainakin tuntuu siltä kun yksi päiväkin menee hitaasti kotossalla ihmetellen. [8|] Odotan huomista lääkärineuvola käyntiä.

Välillä on täälläkin nännit todella arat, mutta sitten se taas lähtee. Muuten olo on täällä todella huono, ei raskauden takia, vaan jo kaksi viikkoa kestäneen flunssan, joka aamu saa kakoa keltaista limaa ja kurkussa tuntuu olevan tennispallo, nyt ääni on mennyt ja muutenkaan olo ei tunnu siltä että tämä tästä ainakaan lähdössä olisi, kuume vaan ei nouse, mikä yleensä minulle helposti tulee, esikoisen synnytin flunssassa ja kuumeessa mikä alkoi edellisenä päivänä...

onnea Mallukka tyttärestä[:)] se on jo toinen heinäkuinen maailmassa[:)]

Eilen illalla tuli sitten ekaa kertaa kipuilevat supistukset. Tuntui supistuksen aikana aikasta kipeältä, mutta heti kun supistus loppui niin oli parempi olla. Kivun "tyylin" unohti heti. Ja sitten tulikin jo seuraava..
(olin justiinsa puhelimessa supistuksen aikana niin en pystynyt sanoja sanomaan normaalisti vaan pätkittäin..)

Tänään mennään isän synttäreitä juhlistamaan ravintolaillallisella, jotenka saas nähdä selviääkö ilta ilman supistuksia. Toivottavasti. [:D]

Onnea Mallukalle!! [:)]

Täällä alkaa olo olemaan jo niin henkisesti, kuin fyysisestikin sitä luokkaa, että olispa jo heinäkuu (kirosana x 5)... alkaa olla jo ahdas ja erittäin kömpelö olo [:@]

Eilen ajeltiin helsinkiin ja takas kotiiin [:D] matkaa kertyi mittariin n. 900km yhteensä. Kahdella pysähtymisellä meni niin meno-, kuin tulomatka. Lähinnä koiran takia, sai käydä ulkona, juoda vettä ja ulkoilla[:)]
Ja huih, kehässä yksitäisessä oli esittäjä, mutta kehän alkaessa ja loppuessa juoksutin itse koiraamme kehässä. Nurmikenttä oli sateesta liukas, vaan niin vaan pystyssä pysyttiin.. vaikka hihnanpäässä oli 9kk rottweiler, jolla painoa yli 44kg. 

Matkakin sujui hyvin. Aikaisen aamuherätyksen takia (klo 3), nukuin kotimatkalla 1 tunnin.
Tänään taidan tuota univelkaa ottaa pois pienellä päiväunella :) Ja kun aamusta herään usein klo 5-7... niin pakko päivällä levätä säängyssä pieni hetki.

Vointi tuntuu hyvältä.. keskiviikkona taas äitipolille sydänkäyrään ja ultraan.

Voimia kaikille äideille ja meille tuleville äideille [:)]

Onnea Mallukalle tyttärestä!

Mulla on välil ollut tosi huono olo ja vauva painaa sinne isoon verisuoneen vai mikä sen nimi nyt onkaan. Tuntuu välillä etten saa henkeä ja pyörryttää. Kun käyn kyljelleni niin olo helpottaa.

Nyt on oikean jalan jalkapohja ollut tosi kipeä et välil tuntuu et ei pysty kävelemään. Olen ruvennut pitämään terveyssandaaleja ja välillä pitää sisälläkin tepastella niiden kans.

Pumpuli82: Mullakin oli tos pari viikkoa sit kauhea korvasärky ja hartiat oli ihan jumissa.

Takaisin