Mammojen vointi

moI!

voimia Mallukka!!!! Pidä vain jalat ristissä!!!!!

Kiva, kun ne jotka on käyny sokerirasituskokeessa on aika seikkaperäisesti kertoneet koitoksesta. Itselläni se on edessä ens ma (12.4) joten tietää mitä odottaa.. Mulla on vaan huono puoli se, et ku maha tulee täysin tyhjäks, ja jotain syö/juo niin oksennus on takuu varma. Mut toivotaan, et se litku nyt sisällä pysyis niin ei tarvis uudestaan mennä.

Mipu76: mulla oli alkuvaiheessa tota kuimausta kans, mut se johtui raittiin ilman puutteesta, koska hemoglobiini ja verenpaine oli suht ok. Joten pikkasen enemmän ulkoilua, oli neuvolan tädin vinkki. Ja auttoihan se.

Mulla ei nyt mitään ihmeellistä tähän vointiin ole.. maha hiukan reistailee, mut liikunta ja aktivia (jugurtti) +luumut auttaa..

Maha-asukki valvottaa välillä parikin tuntia yössä potkimisellaan.. muilla samanlaisia "ongelmia"? Hauskaahan se on ku se kertoo olemassa olostaan.. mut ku aamulla tarvis töihin mennä..[:)]

huomensia!
pääsinpähän eilen kotiin ja nyt isäntä raahas telkkarin ja tietokoneen makkariin,jotta mä saan makoilla ja kyylätä telkkua ja ladata itselleni leffoja koneelle :)
mutta on se kyl ihan hiton vaikeeta vaan levätä!!niin tekis mieli kuulkaas siivotakki täällä ja käydä ulkona ihan koiran kans temmeltääs yms...mut ku ny ei saa nii ei saa :(
tosiaan,meillä saattaa lähtö tulla hetkenä minä hyvänsä ku 2cm ja vähä päälle on kohdunsuu auki... on se nyt niin väärin että meinaa näin aikaisin syntyä,mutta toivotaan että pysyis edes 1 kk verran vielä turvassa...kun pelkään vaan,että ehkäpä se ei seliväisikään....ja se ajatus meinaan ei ole kivaa lainkaan... sit muuten lekuri eilen tokas,että rappukäytävään kapuamaan ei ole asiaa...no mutta ku kerrostalon kolmannessa kerroksessa asutaan,nii mitenkäs mä sit pihalle pääsen? :D
mutta sehän on sen ajan murhe,eikö vain? :)

pikkuinen ei anna edes öisin nukkua ku potkii ja pyörii ja heiluu tua masus..onhan se ihan mahtava tunne,mutta ku herran tähden mä oon väsynyt ja se ei sitä ymmärrä...kohta jo kolmisen viikkoa on menny jo näin,että 4 tuntia saa yön aikana nukuttua ja se siitä sitten...elikkäs jostakin syystä liian energinen pakkaus tuntuupi olevan...kun päivälläkin jaksaa meltota,nii luulis,että sekin joskus nukkuu,mutta en kyl ymmärrrä et koska....ihan uskomatonta,että enää 15 viikkoa jäljellä :)

köllöttelet nyt ihan rauhassa mallukka[:)] aika aikaansa kutakin..onhan se vaikeeta mutta ei auta.Onneks täällä suomessa on tuo keskosten hoito ihan huippuluokkaa.Missä päin sää asuitkaan?
meillä täällä pohjoisessa on ihan vesisade ilma mutta ei haittaa saapahan lumet kyytiä[:)] Iltapäivällä ois neuvola.Mulle ei oo neuvola täti puhunut mitään sokerirasitustestistä sen ekan käynnin jälkeen..en taia itekkään kysellä.Kai sen omassa olossa huomais jos ois jotain diabetestä vai mitä luulette muut?

Mukavata keskiviikkoa kaikille!

Hyvä Mallukka että olet saanut itsesi kotipetiin ja tietskat sun muut systeemit sinne! Koita nyt nauttiakin tästä, kun kerrankin saat oikein hyvällä syyllä vain levätä [;)]
Jospa se vauva on levoton jos sinä vaikka niin stressaat siitä että syntyy liian aikaisin ja ei selviytyiskään...? Sanoivat mulle jotku tutut että lapsi tuntee äidin levottomuuden ja voi siksi itsekin olla levoton. Koita Mallukka keskittyä hyvin leffoihin ja kirjoihin vaikka, jospa se auttais.
Myös se että nyt koko ajan lepäät, voi vähentää unentarvettasi, ja siksikin tunnet vauvan liikkeet pitkin yötä...?
Toivotan lisää kärsivällisyyttä sinulle! Kuten itsekin sanoit, enää 15 viikkoa!!!!! Ok, päivät menee hitaasti, mutta viikot ja kuukaudet tosi nopeasti! [:)]
Itse vetelen mennä täällä puoliteholla lääkärin määräyksestä, ja tiedä vaikka liittyisin seuraasi loppuajaksi... Toistaiseksi olen selvinnyt ilman kipuja, supisteluja ja vuotoja, mutta saas nähä.
Minä sain juuri siivousapua mieheni sukulaisilta. Olisiko teidänkin mahdollista saada jotakuta auttamaan jos miehesi ei ehdi kaikkea hoitaa?

Mallukka, ajankuluksesi, jos et vielä näitä linkkejä tiennyt, niin tässä nyt tiedoksesi. Näillä sivuilla käyn ite aina kun on ikävä suomalaisia ohjelmia ja suomenkielellä tekstitettyjä leffoja [:)]

Leffoja:
http://www.fin-tv.com/

Ylen ohjelmia:
http://areena.yle.fi/

Ja ääretön linkki"meri" vauva-asioihin liittyen:
http://www.vauvalinkit.com/

Huomentapäivää!

Sokerirasitustestissä nyt sitten käyty. Ja luulen, että muistin jopa olla sen 12 h syömättä ja juomatta... En kai ole yöllä unissani voinut jääkaapilla käydä [:D][:D] Millaisenkohan "tuomion" saan, apua! Vaikkakin, jos se diabetes on, niin sitten on. Ei voi mitään. Eilen en todellakaan syönyt terveellisesti ja tuli valvottuakin reilusti yli puolenyön, kun vanha opiskelukaveri poikkes ohikulkumatkalla yökylään ja piti päivittää kaikki kuulumiset. Toivottavasti tulis kaikesta huolimatta edes kohtuuliset tulokset testistä! Mua ei oikeestaan tuo paastoaminen haitannut ollenkaan, eikä missään vaiheessa tullut edes heikko/paha olo, siitä saan olla kiitollinen. Mulle annettiin juotavaksi sellainen pullollinen jotain väritöntä sokerilitkua ja perään puoli lasillista vettä, ja onneksi mun maha ei ole ihan herkimmästä päästä ja olo oli mainio koko sen kaksituntisen minkä siellä odottelin. Verikokeet mua ei oo koskaan ennenkään ahdistaneet, joten ihan hyvä olo jäi koko sokerirasitus-touhusta. Tämä oli siis mun henkilökohtainen kokemus, valitettavasti kaikille se ei ole yhtä neutraali toimitus!

Neuvolassa kävin siinä ensimmäisellä odottelutauolla.
Rv 27+0
Paino +250g/vko (nyt oli 200g enemmän kuin ekalla neuvolakerralla marraskuussa. Mutta siis liikaa joka tapauksessa [&:])
RR 139/90 (sen nyt tiesinkin olevan taas ihan päin persettä kun aina niin jännittää/ahdistaa. Kotona mittaukset hyviä)
Hb 146 (mahdotonta menoa, ei laske ollenkaan)
Pissa sokeri -, valkuainen +/- (täti meinas että inan koholla, mut että käytännössä tuo tarkoittaa -)
SF-mitta 25
Syke 140
Liikkeet ++
Tarjonta pt (mutta onhan tässä aikaa vielä kääntyä [:)])

Kaikki oli siis pääpiirteissään kunnossa, mukava täti kunnei valita mulle painosta (tosin tietäähän sen jokainen aikuinen ihminen itse jos on pullea/lihava, ei se siitä odottavan äidin mielen pahoittamisesta ainakaan paremmaksi muuttuisi), verenpaineesta meinas että mittaan vaan kotona ja niin kauan kun ne tulokset on hyviä, ei mitään hätää. Kolmen viikon päästä seuraava käynti. Olo on hyvä, yöllinen pohkeiden suonenvetokaan ei ole niin ärhäkkä kuin jossain vaiheessa. Pitäs varmaan polkupyörä kaivella jostain varaston perukoilta jos vaikka innostuis jossain vaiheessa hiukan pyöräilemään sulien teiden innoittamana.

Kelan paperit vein eilen ihan henkilökohtaisesti sille Kelan tätille. Kun ajattelin, että saa samalla katsoa että kaikki tarpeellinen on paperissa, ettei tartte lähetellä takasin niitä. Eiköhän se nyt oikein tullut täytettyä. Pitää seurata Kelan sivuilta asian edistymistä [:)]

Vähän tässä olen arponut, että pitäskö pikkuiselle ottaa jo ennen syntymää joku vakuutus. Vai sit vasta kun on syntynyt... Vielä on 3 kk laskettuun aikaan, että vielä ehtis... Tosin sitä en tiedä, kuinka tarkkaan mun terveys ja kaikki muu tutkitaan, ennenkun sitä vakuutusta syntymättömälle vauvalle edes saa. Ääh, en mä tiedä... Mun muut vakuutukset on Pohjolassa, että vois kai mennä käymään ja kysymään mitä vaihtoehtoja on.

Mallukka ottaa nyt vaan ihan rauhassa ja yritä tosiaan saada mielikin rentoutumaan, se on hyväksi teille molemmille. Tsemppiä myös kaikille muille!

Ny on käyty neuvolassa sekä terkalla että lekurilla! Sekä mamma että ötökkä voi hyvin [:)]
Ekana se terkka (minulle uusi, edellinen oli vain tämän sijainen) kertoi että mulla ei ole raskausajan diabetestä. Tässä nää arvot 0h 4,8 (muistaakseni sanoi että sais olla 5,3) 1h 6,3 (ois saanu olla 10) 2h 6,3 (ois saanu olla 8)

Rv 26+6

Paino +700g/viikko (alusta alkaen tullu jo 11kg!!!mutta terkka sano että normaalia)
RR 122/73
HB 129 (laskenut 147:stä[&:] mutta vielä kuulemma oikeen hyvä)
SF-mitta 25 (kuulemma käyrien mukaan ois keskikokonen mötikkä tulossa)
Tarjonta Pt (aiemmin ollu rt)
Sykkeet +145
Liikkeet ++

Ja sitten lääkärillä käytiin, olivat vähän huolissaan kun mulla on ollut pahojakin supistuksia kävellessä mutta kohdunsuu oli edellee kiinteä ja kiinni. Sanoivat kyllä että pitää ottaa lenkkeilyn kanssa rauhallisemmin aina kun supistus tuntuu. Täytynee viedä huomenna pissiä labraan, kun joko ötökkä painaa rakkoa PAHASTI tai sitten mulla on joku tulehdus [:'(] [:@] No, jääpi nähtäväksi. Seuraava neukka-aika 3 viikon päähän viikolle 30 ja sen jälkeen rampataanki 2 viikon välein [;)]

Täytyy tulla heti kesken työpäivän tänne raportoimaan. Neuvolasta soitettiin. Oon nyt sit vissiin se ensimmäinen mamma meistä, jolla todettiin raskausajan diabetes. En uskonu, että näin olis mut onpahan kumminkin. Kuten Päivänkakkara tuolla sanoo, luulis omassa olossa huomaavan jotain, mut eihän se näinkään ole. Mä en ainankaan ollu huomannu mitään, kun en tienny, mitä oireita siihen liittyy. Eli oireina voi olla mm. huono olo, jatkuva jano, jatkuva pissahätä ja päänsärky. Nyt kun jälkeenpäin miettii, niin näitä kolmea viimeksi mainittua on kyllä ollut. [&o] Ja nämähän kuuluu muutenkin raskausajan oireisiin...

Tässä vähän infoa:
Seuraukset

Raskausdiabeteksen pahimpana seurauksena voidaan pitää sikiön liikakasvua. Tämä johtuu, kun äidin liika verensokeri menee istukan läpi suoraan sikiöön ja sikiö puolestaan käyttää kaiken ylimääräisen sokerin kasvuunsa. Jos sikiö pääsee kasvamaan liian isokokoiseksi, lisää se puolestaan synnytysvaurioiden sekä hapenpuutteen vaaraa. Se voi pahimmassa tapauksessa lisätä jopa sikiökuolemien määrää, sekä kasvattaa keisarinleikkauksen tarvetta. Synnytys voidaan myös harkinnanvaraisesti käynnistää aikaisemmin, jos näyttää siltä, että sikiö kasvaa huomattavan isokokoiseksi.

Vastasyntyneellä vauvalla taas puolestaan voi tulla ongelmia liian alhaisen verensokerin takia, koska kohdussa ollessaan sikiön verenkiertoon sokeria on päässyt virtaamaan äidiltä reippaasti. Sen takia myös sikiön oma insuliinintuotanto on ollut raskauden aikana tehostunut. Synnytyksen jälkeen verensokeria ei enää tulekaan äidiltä vauvalle ja sen määrä tipahtaa rajusti, eikä vastasyntyneen haima ehdi reagoimaan muuttuneeseen tilanteeseen riittävän nopeasti. Tällöin vauvalle voidaan joutua antamaan sokeritippaa jonkun aikaa tasapainottamaan tilannetta.

Raskausdiabetesta sairastaneilla äideillä on luonnollisesti seuraavien raskauksien aikana kohonnut riski taudin uusiutumiseen. Lisäksi on suurempi riski sairastua myöhemmin tyypin II diabetekseen.

Raskausdiabetekseen sairastuneilla äideillä on myös kohonnut riski sairastua raskausmyrkytykseen.

Riskiryhmät

Odottavat äidit, jotka kuuluvat riskiryhmiin ohjataan automaattisesti neuvoloissa sokerirasitustestiin. He täyttävät yhden tai useamman seuraavista kriteereistä:

- Sokeria virtsassa
- Ylipainoinen synnyttäjä (painoindeksi >25 kg/m2)
- Synnyttänyt aiemmin yli 4 500 gramman painoisen lapsen
- Yli 39-vuotias synnyttäjä
- Makrosominen eli ylisuuri sikiö
- Aikaisemman raskauden aikana todettu diabetes

Enkä mä edes täyttänyt yhtään noista kriteereistä!!! Voi *ittu etten sanois!!!!
Menen ens tiistaina neuvolaan juttelemaan ruokavaliosta ja saan sokerinmittauslaitteen.

voi Mipu76 on tosi harmi homma..tulin just neukusta ja en välty minäkään tolta sokerirasitustestilta..ens viikon torstaina menen.Toisaalta nyt kun asiaa aattelen niin ehkäpä onkin ihan hyvä käydä siinä, neukku tätiltä kyselin kans oireista niin se sano juuri niin kuin Mipukin listas, pissalla laukkominen, jano jne. eli kaikki tyypillisiä raskauden normi oireita ja että ei välttis huomaa mitään itse näistä.Sanoi myös että monet kyllä sitten huomaavat olonsa erinomaiseksi kun alkavat tarkemmin seuraamaan omaa syöntiä, ei tule niin pitkiä välejä syömiseen jne.Mittas muuten multa nuo sokerit siellä neuvolassa ja oli ihan hyvä 5,3 mutta mullakin alkoi nyt kummittelemaan että toivottavasti ei ole sitä diabetestä sitten..sanoi että hyvän kokonen vauva sieltä on tulossa, porukan suurin varmaan jos loppuun menee ekahan oli ihan normi kokonen 3360g ja toinen ei ollu sitten kun sen 1970g
no sempä kuulee sitten ens viikolla.
Muuten oli kaikki oikeen hyvin hb oli 131 sanoi että yllättävän hyvä, oli jopa noussut edellisestä enkä ole joutunu rautaa syömään, paineetkin oli ihan ok..hieman yläkantissa mutta pienimmät luvut tuli nyt kuin mitä vielä kertaakaan, siihenkin oli oikeen tyytyväinen.Painoa oli tullut ihan kohtuu määrä sitäkin kun ottaa huomioon tuon pääsiäisen herkuttelun ja pissa oli puhdas.SF mitta oli 29 mutta kohtu on niin korkeella.Muistinkohan nyt kaikki..Oikeen mukava käynti oli vaikka olikin ottanut vahingossa kaksi äippää samalle ajalle mutta mullahan oli aikaa istua kun saikulla olen[:)]

Voi itku, voimia Mipulle!

Minäkään en ole pitkään aikaa kirjoitellut, kun on ollut tosi rankkaa töissä, kun vielä mies on ollut paljon työmatkoilla. On melko haasteellista hoitaa nämä kaksi ja kolme vuotiaat tässä samalla... Mulla on Durinan tapaan tämä maha TODELLA edessä ja kovasti se repii ja tuntuu, etenkin illalla on kuin se irtoaisi tuosta kun niin roikkuu metrin minun edessä... Ja Wagana, täällä kohtalotoveri, ei ole kuvotus minullakaan kokonaan poistunut, usein alkaa syömisen jälkeen mietityttämään, että nouseeko tämä ylös. Todella rasittavaa ja minua vähän huolestuttaakin, että onko vatsassa jotain vikaa. Närästys on kanssa ollut muutaman kerran tosi tosi polttava.

Itsellä oli viimeksi tulut neuvolassa 950g/viikko.... Oon alunperin ihan sopivan painoinen ja molemmilla aiemmilla kerroilla on tullut se 20 kiloa raskauden aikana.. Silti ihmetytää tuo yhtäkkinen nousu. Onko se sitten turvotusta vai mitä, vai voiko mullakin olla sokereissa jotain häikkää. Meillä ei neuvolassa ole koskaan huomauteltu painosta, enkä itsekään koe sitä hankalana, tulkoon, kunhan vaan ei olisi mitään vikana. Tosin nyt on kyllä ollut myös vaikea hillitä syömistä, kun millään en oikeastaan voisi yhtään herkutella, kun kaikesta tulee kuvotus ja närästys. Sitten yritän olla ilman mitään ja kohta taas on ihan suunnaton himo melkeinpä mihin vaan. Voi vitsi että ootan tämän loppmista niin, että saisi taas syödä normaalisti.

Mallukalle hurjasti peukkuja ja voimia! Kun nyt edes pääsisit jonkun viikon eteenpäin!! Jokainen päiväkin on hyväksi!

Vointeja kaikille omien hankaluuksien ja ihanuuksien kanssa![:D]

Todella ikävä tilanne sinulla mallukka. [:(] Niin vaikeaa kuin se onkin, niin nyt todella vaan makaat etkä tee yhtään mitään ylimääräistä. Hyvä, että vessassa saat käydä. Onneksi miehesi tuntuu ymmärtävän tilanteen tuomalla tuota viihdykettä, mutta nyt on tärkeää että hän tuo sinulle myös ruokaa ja juomaa yms. Ja ettei koko juttu käy hänelle ylivoimaiseksi, niin muukin apu on varmasti tervetullutta. Olisikohan kunnalta saatavissa vaikka ihan kotiapua, mikäli sukulaiset ja ystävät eivät ehdi auttamaan? Nyt sinun täytyy tosissaan keskittyä itseesi ja vauvan parhaaseen. Vaikeaa kuin se onkin, niin yritä rauhoittua ja olla mahdollisimman rento. Kaikenlainen stressin välttäminen auttaa vauvaa pysymään mahassa pidempään ja voimaan paremmin. Ja jonkinlaiseksi lohdutukseksi voin sanoa, että varsin monet naiset pystyvät lykkäämään ennenaikaista synnytystä varsin pitkäänkin. Ja tosiaan joka päivä ja viikko parantavat huomattavasti vauvasi mahdollisuuksia selvitä. Kaikkea parasta teille vain toivon ja voimia!

Ja Mipulla sitten tuo raskausdiabetes. Tästä syystä on hyvä, että näitä seulotaan, niin ihmiset tietävät ja osaavat paremmin huolehtia itsestään ja varmistaa vauvalleen paremmat lähtökohdat elämään. Tylsähän se diabetes on, mutta hyvin sen kanssa kuitenkin elää eikä vauvalle ole yleensä kovin kummaa vaaraa. Yritä sinäkin siis olla mahdollisimman positiivisella mielellä ja tietysti nyt sitten tarkkailla tarkemmin ruokavaliota, lisätä liikuntaa ja silleen. Voimia sullekin!

Nyt on tukivyö ja kyllä muuten helpottaa liikkumista! Suosittelen lämpimästi kaikille. Nyt on sitten vain jalat kipeät - selkäkivuttomuudestani innostuen vetäsin heti 5km reippaan kävelylenkin [:D]

Hei Mipu76, mulla todettiin tuo raskausajan diabetes myös, tosin jo melko alussa, oisko ollu rv 13, en muista tarkkaan. Ja tosiaan ihmeteltiin yhdessä lääkärin kanssa, kun mulla ei tosiaan täyty nuo ns. "kriteerit". Ensinnäkin oon 23 vuotias alipainoinen ensisynnyttäjä. Pissassa oli glukoosi vähän korkeella, ja laitettiin lähete rasitukseen, ja sen jälkeen tuli myös tuo inhottava puhelu..  Mulla on pysynyt kurissa kyllä ihan ruokavaliolla, itse mittaan gm:ää sormen päästä välillä paastona, välillä lounaan jälkeen, ja tosi hyviä arvoja ollut, kun vaan muistaa syödä oikein. Ja ainakin tällä hetkellä vauvan koko vastaa viikkoja, ihan käyrien sisällä on pysytty :)
Tsemppiä sulle, on meitä muitakin :D

Mallukalle voimia, nyt lepäät ja lepäät.
Mipu ja pepi minulla myös raskausajan diabetes.
Syö vain terveellisesti, säännöllisesti ja ei herkuttele niin sokerit pysyy hyvinä. Ja kokeilemalla huomaa, mikä ruoka käy, mikä ei. Esim. itse en voi aamulla syödä veteenkeitettyä puuroa. Syön leipäpalan ja päälle jotain proteeni pitoista (sitoo sokeria). Minulla nuo aamun arvot yrittää olla koholla, niihin arvoihin vaikuttaa aamuyön raskaushormoonit. Ja illalla ennen nukkumaan menoa jotain pientä syön, näin oma maksa ei yön aikana ala sokereilla leikkimään :)

Meillä eilen oli taas ultra, kaikki hyvin. Ihana vauvamme vastaa kooltaan 23+3 kun oli rv 24. Eli ei liian iso eikä ihan pieni <3 Painoa vauvalla on nyt n.608g. Vointi hyvä, tosin vapaapäiviä jo kovasti odottelen. Tässä kaksi viikkoa mennyt niin, että molemmilla viikoilla ollut vain 1 vapaapäivä. Lisäksi huomenna olen töissä kahdessa paikassa.. harrastuksen parissa aamupäivän ja sieltä suoraan iltavuoroon mummuja ja ukkeja nostelemaan. Eli töitä klo 9-21. Onneksi saan sunnuntai aamun levätä, meen vasta iltavuoroon.

taiga pakko tulla kommentoimaan, kun huomasin että nostelet mummoja ja pappoja. Teen ihan samaa työtä, ja just kotiuduin iltavuorosta, ja totesin että kyllä taas huomaa tehneensä töitä. Jotenkin tosi rankka vuoro takana. Mut niinhän se välillä on, tiedät varmasti :D
Ja aika samoja juttuja oon huomannu ton diabeteksen kanssa, toiset suuat sopii paremmin aamusin kun toiset. Ja kokeilemalla kyllä oppii. Itelleni oli varmaan suurin sokerin nostattaja tuo kokis, sen kun jätin, ni tosi hyvinä pysyny arvot :)

Olin sit eilen siellä sokerirasituskokeessa. Ku heräsin aamulla niin suuta kuivi tosi kovasti. Ekaksi otti paasto verikokeen. Labra täti sekoitti juoman jota oli kaksi pientä muovimukia. Neuvoi et juo ensimmäinen muki ihan janoon nopeasti äläkä rupea maistelemaan sitä. Mulla olikin kauhea jano niin en maistanut ku sen et se maistui happamalle sokeriliemelle. Ei olu kyllä mikään suosikki maku. Toinen lasi meni alas.Olin kyllä ihan varma et en saa juotua niitä mukeja. Sit otettiinkin verta tunnin ja kahden jälkeen. Siinä odotellessa luin lehtiä ja juttelin pappojen ja mammojen kanssa [:)]. Olivat todella iloisia ku joku jutteli heille.

Tulokset saan vasta maanantaina. Ihmettelin sitä kovasti, mutta ajattelin et syy on ku on perjantai. Ku ettekö työ ole saaneet tulokset jo samana päivänä?

Vaikka eilen söinkin niin illalla oli jotenkin huono olo.

Miten muut ovat jaksaneet töissä? Minä teen nuorisotyötä niin huomannu välillä et iltaisin oon töissä tosi väsynyt. Ja loppuviikon ilta vuorot esim torstai ja perjantai ovat aika rankkoja.

Sokerirasitustestin tulokset oli yllättäen oikein hyvät! Kenen lie verta ovat siellä tutkineet [;)] Että kyllähän se diabetes taitaa tulla "kenelle vaan" niinkun arpajaisissa, itse nimittäin oon vanha ja lihava ja lisäksi syön paljon herkkuja ja kaikesta huolimatta arvot hyvät. Miehelle sanoin että ihme kunnen kärähtänyt vaikka oon näin vanha ja lihava, se katsoi vähän ihmeissään että ethän ole [:)] Hihhih, kiitos vaan kulta kannustuksesta. Ikä alkaa jo näkyä naamasta kun 30 lähenee ja tuohon ruumiinrakenteen toteamiseen ei mitään suurennuslasia tarvita [:D][:D] Mä ainakin sain soitella tulokset saman päivän iltapäivänä, mut tosiaan taitaa Anna Elinan kohdalla viikonloppu sekoittaa tilannetta!

Mä vietän nyt pitkää vapaaputkea, onpa mukavaa. Olinkin kyllä 12 päivää töissä putkeen ennen tämän vapaan alkua. Ja tietty pääsiäisestä paukahti vaan lisää vapaita. Just mietin, että oon ollut viimiset joulun, uudenvuoden ja pääsiäisen töissä, lisäksi oon vielä vapunkin (jossei tule sairaslomantarvetta). Esimerkiksi joulun ja uudenvuoden oon kyllä ollu viime ja sitä edellisvuonnakin töissä. Mut taitaa olla ammatinvalintakysymys, oon ajatellut että mä lapsettomana oon ihan hyvin voinu olla jonkun joulun töissä niin saa joku perheellinen olla vapaalla [:)] Ensi joulua en sitten minäkään vietä navetassa [:)]

Viime yönä alkoi sellainen selkäkipu että voi apua[:(] Sattuu yhteen tiettyyn kohtaan vasemmalla ihan alaselässä eikä siihen tunnu auttavan mikään. Pöntöltä ei meinaa päästä ylös eikä sohvalta[&:]
Tiistaina on onneksi neuvolalääkäri jos se antaisi jonkun avun tähän. Eniten vain harmittaa kun huomenna piti alkaa äitiysjooga ja jos näin paljon sattuu niin ei takulla pysty menemään.

wagana, mulla just samanlaista kipua! Ja neuvolalääkäri suositteli tuota raskausajan tukivyötä, mikä toimikin tosi hyvin kun ammattilainen sen minulle asetteli. Itse en saa sitä niin hyvin [&:] Kannattaa kokeilla! Lisäksi mä menen ensiviikolla raskaana oleville suunnattuun fysioterapiaan missä kerrotaan nimenomaan oikeista asennoista kävellä yms. mistä voi olla apua selälle.
Mä sain sokerirasitustuloksen seuraavana päivänä kokeesta [:)]

Kuuluukohan tämä nyt tänne osioon vai minne... :D Noh, laitan tänne...

Onko kellään muulla napa kipeä? :) Vai oonko ainut? :P Taitaa kohta pullahtaa ulos... :S

Takaisin