Mammavaatteet

mannikka

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Helmikuunmammat 2015
Elomammat 2016
Syysmammat 2016
Elomammat 2018
Joko on tullu hommattua? :)

Itsellä on parit mammafarkut ja paitoja jemmassa.. Jos vanhat merkit pitää paikkansa, saa ne kohta kaivaa esiin. Viime raskaudessa siirryin äitiysfarkkuihin rv6, lähinnä turvotuksen vuoksi. Iltaa kohti joutu aina avaa napin ja vetskarin housuista :'D

Mistä ylipäätään hankitte äitiysvaatteenne? Kamppailin tän asian kanssa jo edellisessä raskaudessa, kun oikein mistään ei tunnu löytyvän järkevään hintaan sopivia. En suostu maksamaan satasia housuista, joiden käyttöikä voidaan laskea kuukausissa tai viikoissa. Vielä en oo tässä raskaudessa tarvinnu mitään erityisiä odotusvaatteita, enkä tarvinnu edellisessäkään raskaudessa ku vasta viimisinä kuukausina. Mut ikinä ei tiedä, miten tää raskaus etenee...

Miulla taitaa olla kaikki mammahousut h&m:ltä. Paitoja on sit tullu osteltua ulkomailta. Täältä kyl jotenki tosi huonosti löytyny.. Varmaan käyn vaan h&m:llä jos tarviin jotain vaatetta lisää.. Nyt ei onneks tarvi miettiä talvitakkia..

Mä saan onneksi siskolta lainaan jotain. Sovittiin, että ekan ultran jälkeen katsotaan ne läpi.

Eikä niitä oikeita mammavaatteita oo pakko ostaa, loppuraskaudesta käytin collarihousuja, ja aika pitkälle selvis pitkillä topeilla :)

Mulla on myös jotain jemmassa viime raskaudesta ja sit aattelin alennusmyynneistä ostaa jotain lisäksi.
Musta kans tuntuu hirveeltä ostaa kalliita vaatteita niin vähäksi aikaa, mutta nyt on paljon parempi tilanne kun LA on heinäkuun lopussa, niin kesällä pääsee niin paljon vähemmällä ku ei tarvi ostaa talvitakkia sun muita.
Aattelin alesta hamstrata ihan perus toppeja ja pitkähihaisia jotka on malliltaan pitkiä ja trikoisia, niin ei tarvi ees olla maammavaatteita ku niitä voi pitää sit ihan hyvin ku löytyy sitä mittaa millä saa masun piiloon ja ne venyy :)

Minä ehdin luopua jo kaikista mamma- ja imetysvaatteista paitsi yksi ihana juhlamekko jäi! Mutta olen nyt iloinen että isoin maha-aika osuu kesään jolloin ei tarvitse huolehtia lämpimistä vaatteista.. Viime raskauden pärjäsin kyllä aika pitkälle ihan tavallisilla vaatteilla, pitkillä topeilla, tunikoilla, legginsseillä yms. :)

Kun on parit mammalegginsit ja kasa trikoo tunikoita, niin pärjää hienosti! ;) nyt on ihana kun maha kasvaa kesää kohti, kaksi aiempaa kun on alkuvuoden vauvoja! Henkkamaukalta löytää joulun jälkeen alesta taas halvalla äippävaatteita! :) niihin kun ei viitti tuhottomasti rahaa iskeä kiinni!

Oon käyttänyt urheiluhousuja, joissa leveä resori vyötäröllä. Kävin ostamassa yhdet äitiyshousut, kun ei farkut enää mahtuneet. Yleensä käytän paljon mekkoja, joten niillä pärjännee vielä jonkin aikaa. Nyt 6+3 ja nuo äitiyshousut on tulleet kyllä tarpeeseen. Turvotus on lisääntynyt huomaamatta.

Muuten katson tilanteen mukaan. Odotan esikoista, joten vielä uutta, eikä ihan vielä uskalla muutenkaan mitään hommailla, kun on niin alussa.

Käykääpäs katsomassa www.maitotyttopaidat.fi. Mä en muita vaatteita enää käytäkään ja oon harmitellu, kun löysin Maitotytön vasta esikoisen imetyksen puolivälissä. Mutta nyt tuolla monta ihanuutta odottaa heinäkuuta. Jaja-housut on nimensämukaisesti jatkuvasti jalassa (aivan järkyttävän mukavat jalassa) ja sopivasti peittää ja litistää tuota maharöllykkää ja vastaavasti venyvät sitten raskauden aikana mahan mukana. Ne on suomalaista käsityötä ja todella kestäviä, joten niistä ihan mielellään pari kymppiä enemmän maksaakin kuin perus henkkamaukka -kamasta. :)

Pitääpä laittaa tuo maitotyttö mieleen nii voi myöhemmin käyä katteleen jos sitä jotain tarvisi.
Aina mieluummin ostan suomalaista jos vaan mahdollista :)

Ekalta ei tullut ostettua yhtään mammavaatetta, loppuaika meni topeissa ja leggareissa. Nyt ostin h&m mammaleggarit kirpparilta kun tuli vastaan :) Mutta muuten en kyllä etukäteen osta mitään kun en tiedä tuleeko tarvetta.

Mää ostin heti masutuubin, koska en pysty pitämään housuja kiinni turvotuksen takia. Haluaisin kyllä myös peittää tätä mahaa, koska se on raivostuttavan pullea. Vitsailin jo kaverille, että oon raskaana kaasulle ja synnyttelen illalla ja yöllä pieruvauvoja... Jumankauta.

Voi olla että pitää alkaa haalimaan löysiä ja pitkiä tunikoita tähän alkuun. Sit ku maha on selkeemmin raskausmassu haluun töihin sellaisia mekkoja, mitkä huutaa: "Olen raskaana, kyllä. Nyt sun ei tartte kysyä!"

nyt tosiaan kun LA on kesällä, pääsee vähän helpommalla tuon vaatetuksen kanssa..onneks on niin paljo isompia toppeja ja shortseja niin niillä pääsee jo pitkälle :) esikoisen aikana ku joutu hommaa talvitakit sun muut niin olihan se vähän säätämistä tuon pukeutumisen kanssa...nyt taitaa mennä vähän siinä ja siinä tuon takin kanssa,jos sattuukin käymään niin että maha kasvaa aikasessa vaiheessa niin voi tulla ongelmia :D

Juat kerkesin pakkaamaan mammavaatteet pois meinaan kyllä joulun jälkeen alemyynnistä shoppailla jotain kivaa

Esikoisen ajoilta on muutama vaate vielä säilössä, mutta ainakaan muuten en ajatellut vielä ostaa mitään äitiysvaatteita, vaan lähinnä pitkiä, joustavia paitoja ja toppeja. Ehkä kuitenkin jotkut siistimmät äitiysfarkut/housut joutuu hommaamaan, jottei tarvitse taas kulke viilat auki alkuraskautta mahan järkyttävän turvotuksen takia. :D

H&M farkut ovat käytössä kodin ulkopuolella. Pitkät paidat ja tunikat riittänevät kesään, jolloin pitää harkita vaatekaappi uudelleen. Raskaus on jännää aikaa, kun seuraavaan pariin vuoteen vaatekoko on jatkuvan muutoksen alla. :)

Äitiysvaatteet säilytetty edellisistä raskauksista mutta vielä ei ole tarvinnut kaivaa niitä esille

Esikoinen syntyi elokuussa ja käytin samoja toppeja kuin ennen raskautta ja ne on edelleenkin käytössä. Hameita ja normilegginsejä pystyi myös hyvin käyttämään. Kahdet mammafarkut ostin H&M:ltä ja ne oli tosi hyvät, kivannäköiset ja mukavat jalassa. :) Nyt tässä raskaudessa en varmaan osta mitään uusia mammavaatteita.

Takaisin