Mammaloma

Tänään tuntuu ekaa kertaa siltä että äitiysloma olis ihan jees. Viime viikolla tuli outoja selkä/hartiakipuja päätetyöskentelystä ja nyt alkaa vatsa ahdistamaan istuessa (eteenkin kun vauva hengailee samassa kohtaa tökkimässä kylkiluihin).
Vielä olisi viisi viikkoa jäljellä...
 
Enää 13pv mammaloman alkuun!! Hurjaa :) Mä nyt oon ollut saikulla jo kuukausi tolkulla, mutta onhan se nyt ihan eri asia kun se äippäloma alkaa! Eipä mulla oo juuri mitään ihmeempää tekemistä jäänyt sille aikaa, mutta ainahan voi neuloa jotain kivaa pikkuiselle.. tai sisustaa... :P
 
Määki naureskelin tänään tutuille että mulla loppuu sairasloma ens viikolla :woot: Olivat ihan hämmillään että mitä ihmettä ku oon ollu siitä marraskuun puolivälistä pois :wtf: Mutta onhan se eri sanoa "oon äitiyslomalla" ku "oon sairaslomalla" :grin:p
 
Huomenna alkaa mammaloma! :) on tekemistä mammalomaksi kun uuden kämpän avaimet saahaan lauantaina kouraan :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Jenska, mulla vähän sama fiilis. Paljon mukavampi sanoa olevan äippälomalla kuin saikulla. Viä öööö 2,5 vkoa (?) viralliseen äippälomaan.
 
Huomenna viimeinen päivä töissä (pe käyttämätön kesälomapäivä) Voi sitä itkun ja herkistelyn määrää :sad001 Ikävähän niitä tulee...
 
Reilun viikon verran vielä töitä jäljellä. Toisaalta ei oikein enää jaksaisi keskittyä/kiinnostua kun töissäkin melko hiljaista omalta osalta tässä vaiheessa. Toisaalta taas ei vielä tajua, että on jäämässä töistä pois niin pitkäksi aikaa, vähintään varmaan vuodeksi kuitenkin. Nyt töiden jälkeen on melko väsynyt, että vauvan tavaroiden järjestely on hitaampaa että toivottavasti sitten jaksaa (ja on aikaa) aktiivisemmin niitä laittaa kun jää kotiin.
 
Muistakaa, et on sitä aikaa laittaa ja järkkäillä sittenkin, kun pääsette vauvan kans kotiin. Vastasyntyneet kuitenkin nukkuu niin paljon, et sillon on aikaa tehdä vaikka mitä, jos oma vointi vaan on hyvä ellei sit ole entuudestaan lapsia, jotka vaatii sitä huomiota.
 
Nuo valmistelut itsellä myös enemmän tai vähemmän sitä oman pään valmistelua uuteen. :cat:
 
Meritähti, täällä sama homma :) Jotenkin tuo tavaroiden paikoilleen laitto ja pienten vaatteiden kaappiin viikkaaminen tekee vauvan tulosta entistä todellisempaa. Toki tuo nyt muistuttaa itsestään jatkuvasti muutenkin, mutta silti välillä tulee edelleen epätodellinen olo... kohta meillä ihan oikeasti on se oma vauva! :love7
 
Sain tänään loppuajaksi sairaslomaa, kun 3vko olis ollu töitä jäljellä. Työpäivän jälkeen supistelee niin paljon (ei kipeitä yleensä), ettei muuta voi tehdä kun maata, hyvä jos sitäkään. Voimat alko töissä jaksamiseen olla aika finaalissa, niin tää on aika suunnaton helpotus että saa keventää.
 
Tänään alkoi mammaloma ♡ kyllä tätä on odotettu, nyt vielä maanantain muutto pois alta ja voi ruveta laittamaan uutta kotia vauvaa varten kuntoon
 
Pikkuvauvojen nukkuminen on aika yksilöllistä, ei sitä aikaa välttämättä liiemmin ole kun vauva syntyy. Mun esikoinen otti vaan parinkymmenen minuutin torkkuja monta kuukautta, ettei siinä mitään tehty! Ja ekan kuukauden ajan sai kestitä vieraita melkein päivittäin... Toisten vauvat tietenkin nukkuu tuntikausia putkeen, muttei se ole ollenkaan varmaa, en ite uskaltais sellaisen varaan laskea :-)
 
Joo, vauvat on yksilöllisiä ja sekin, kuinka äiti synnytyksestä toipuu. Sitä voi kipuilla vielä kuukauden päivätkin siihen malliin, että vauvan hoito on ihan riittävää puuhaa. Itselläni oli kaikenmaailman liitos- ja palautumiskipuja esikoisen aikaan useamman viikon. Tai jos joutuu syystä tahi toisesta sektioon, ei sitä silloinkaan saa pehertää isosti.
 
Mä tietääkseni just kirjotin et jos oma vointi antaa myöden... mut ihan sama. Toki jokainen lapsi on yksilö, eikä voi tietää miten nukkuu, ennenkuin ne on tässä maailmassa, mut ajattelin et kukaan ei olisi ottanut tota kommenttia niin kirjaimellisesti, et se pätisi satavarmasti meihin kaikkiin.

En siis tarkottanu, et kaikki pitäisi jättää tekemättä ennen synnytystä, vaan toin julki, et tiettyjä asioita voi tehdä senkin jälkeen. Itse esim. ompelin lapselle paljon esikoisen ollessa ihan pieni! Sitä pysty tekeen sen aikaa kun jakso tai kerkes, eikä se ollut fyysisesti kauheen raskasta.
 
P_K, ei kukaan niin varmaan ajatellutkaan, että se olisi ollut yleispätevä neuvo kaikille. Itselleni vain palautui kirjoituksestasi mieleen ne ekat kuukaudet vauvan kanssa, kun odottelin että koska se oikeen nukkuu niitä kuuden tunnin päikkäreitä, mitä mulle eri suunnilta lupailtiin...

Pettymys oli suuri, kun niitä, tai mitään sinne päinkään ei koskaan kuulunut. Ainoastaan surkeetakin surkeampia yöunia ja lyhyitä torkahduksia päivällä. Samanaikaisesti kun kavereille oli siunaantunut ne mestarinukkujat, niin kyllä siinä parikin katkeraa ajatusta lähti niille, jotka oli mulle uskotelleet, että voisin vaikka sivuaineopinnot tms. vetästä äippälomalla alusta loppuun!
 
Äitiys loma aloitettu. :)
Virallisesti alkoi lauantaina, mutta tänään ensimmäinen arkilomapäivä.

Päivä meni vauhdilla ja puuhaa kyllä täksi viikoksi riittää. :)
Jokseenkin hassua, että nyt jo lomalla, Vaikkei tässä vältsiin meekkään kauaa niin on nyytti kainalossa.
 
Takaisin
Top