Maisteluja

Mites toi sotku muilla? :D Meillä menee nykysin ihan sairaasti talouspaperia :) Tänään onnistu saamaan puuroa myös selkäänsä...en ymmärrä. Sit kaivaa sitä ruokaa suustaan ja hieroo päähänsä. Onneks ei oo noita hiuksia vielä!
 
Meillä oikeestaan hyvinkin siivosti, ainoastaan välillä rupee yhtäkkiä tunkee sormia suuhun ja sit hieromaan naamaa ja silmiä, niin sit on sosetta jokapaikassa. Ja myös kerran just silloin kun syötiin MUSTIKKAA, niin tää päätti innostua niin että lusikan soossit lens hienosti tytön päälle, sitteriin ja matolle. Ah :Heartred
 
Tyhmä kysymys muuten, yhessä kyselyssä kysyttiin, että milloin on aloitettu soseet, ja milloin kiinteät.. mikä ero näillä niinkun on? :D
 
Onpa kiva kuulla ettei meillä asu ainoa sottapytty :) Siinä on välillä pakko ottaa huumoria peliin ettei hermot kiristy kun taaas pitää vaihtaa vaatteet..
 
mä syötän sylissä toinen käsi mun kainalossa selän takana ja toinen toisessa kädessä. Ei pääse huitomaan käsillä eikä tuu sotkua.
 
Kumma kun just sen mustikan kanssa piti meilläkin sotkea oikein urakalla, kun muuten neiti söi todella siivosti :) Ja tietenkin oli uusi body päällä, joka sitten oli täysin mustikassa, samoin hiukset, syöttötuoli ja äiti...

Meillä syödään jo aika hurjasti. Aamupuuro, liha/kala/kasvislounas, hedelmäjugurttivälipala ja iltapuuro. Kaikkien ruokien kanssa vielä maitoa ( korvike ) ja muutama unimaito tuohon päälle. Neuvolassa sanottiin, että antaa mennä vaan jos maistuu.

Nyt tosin sutataan senkin takia, että lusikkaa on niin kiva pureskella kahdella pikku hampaalla :)
 
Sappisaippua on tosi tehokas mustikkatahroille!
 
Meille on iskenyt " minä ite"-vaihe, eli ihan itse pitäisi saada syödä lusikalla ja juoda nokkamukista. Kumpikaan ei luonnollisesti vielä suju, mutta yritys on kova. Ja ketä se nyt haittaa, jos lusikka on lattialla monta kertaa tai syömiseen menee vajaa tunti :)
 
Meillä on myös tullut tuo "minä ite"-vaihe, varmaan siitä kun juo jo itse nokkamukista (tosin nokkaosa on vielä tuttipullon, kokeiltiin yks päivä nokkaa niin johan oli maidot sylissä kun sitä tuli sieltä niin paljon :grin) joten haluaa sen lusikankin ottaa käteen kun on tajunnut, että siinä on sitä ruokaa mikä tulee suuhun. Meillä hienosti otetaan lusikka käteen ja ohjataan ite suuhun, mut ruokahan ei siinä pysy, se olis joko sylissä/lattialla/seinässä ennenku suussa, kun sillä heilutaan ja tungetaan milloin mitenki päin suuhun. Mutta kivasti onnistuu kun äiti hieman auttaa ja ohjaa niin saadaan se ruoka sinne suuhun asti :rolleyes:
 
Ei ainakaan lasinen...Meil on sellanen kokonaan kovaa muovia oleva ja sit sellanen, mis on kuminen imuosa, molemmat toimii tällä hetkellä yhtä hyvin/huonosti...
 
Hitsi kun en muista mikä meillä on mummolassa. Tosi hyvä, kun siinä on " pienennysosa" ensimmäisiä harjoituksia varten. Meillä kotona on Emma-merkkinen( huono) perusmuki, kun kuviteltiin, että tarvitaan vellejä varten. Mutta meillä siirryttiin suoraan puuroihin, eli nykyään nokkamukista juodaan vain vettä.
 
Meillä sit taas on noita lifefactoryn lasisia, ja tykkään ite. Ei kaadukaan helposti. Tosin vauva ei ite jaksa kannatella mut avustettuna hörppiminen sujuu.
 
Nyt kun varmaan suurin osa huhtikuun vauvoista maistelee jo kiinteitä, olis kiva kuulla ruuan määristä. Paljonko sosetta menee kerralla, montako kertaa päivässä ja millaisia määriä maitoa kiinteiden ohella.

Meillä menee nykyään aamu- ja iltapuuro, noin puoli desiä kerralla. Kaksi kertaa päivässä kasvis/lihasose, puoli purkkia kerralla ja lisäksi välipalana puoli purkkia hedelmäsosetta. Maitoa päivän aikana menee vaihtelevasti 500-700ml.

Ensimmäisen lapsen kohdalla sitä on monta kertaa tullut miettineeksi, antaako ruokaa liikaa tai liian vähän :) ... No liian vähän tuskin ainakaan, koska neiti on varsin tyytyväinen oloonsa ja puolivuotisneuvolassa painokin oli jo lähes 9 kiloa ja pituus 70cm :D
 
Mä annan se mitä menee. Lounaalla, päivällisellä ja iltapuurolla menee kullakin noin 1.5dl soseita ja tissiä niin paljon kun maistuu. Kaikki tulee sitä mukaa paskana pihalle, niin ettei pojuun juurikaan oo mitään tarttunu, ku puolivuotisneuvolassa oli 67.5cm ja 7.3kg. Tosin päivällinen lisättiin vasta nyt neuvolan jälkeen ja rasvalisä, koska ei ollut kuukaudessa juurikaan kasvanut.
 
Aamupuuroo menee vaihdellen riippuen yösyötöistä. Jos kovin itkettää öisin (niinkun nyt jostain syystä usein käy) niin nukutaan tissi suussa eikä aamulla kovin ole nälkä enää. Lämmintä ruokaa ja juguvälipalaa menee kumpaakin puoli purkkia päivässä ja iltapuuro se puolisen desiä. Maitoo tissistä päälle, joskus vaan muutama imu ja joskus enemmän. Poika on kyllä solakoitunu mut ihana pulleropallero se vielä on :)
 
Takaisin
Top