Maisteluja

Kai se riippuu vauvasta tuleeko oireita. Meidän pojalle ei ole tullut oireita, kun olen imettänyt, vaikka olen syönyt habanero-chiliäkin. Raskausaikana minulla oli ainoastaan yksi himo: Tuliset ja tulisemmat ruuat. Olen miettinyt, että onkohan poika jo silloin tottunut niihin. Ajattelin, että voisiko tuolla raskaus- ja imetysajan altistumisilla olla vaikutusta siihen, miten vauva reagoi. No en ole silti soseuttamassa hänelle chiliä maistiaisiksi. :)
 
Meillä kans tota Muksun vadelmakaurapuuroa maistettu ja hyvin meni alas, tosin ite tykkäsin enemmän Valion Onni vadelmapuurosta, jotenki parempi koostumus. Toi broisku nyt ei meillä menny alas, joten luovutan nyt hetkeks sen kans ja teinki tänään jauhelihaa, sepäs menikin mukavasti kasvisten kera :)
 
Meidän poika muuttui yhtäkkiä isoksi. Ensin ei syöty bataattia kuin ehkä teelusikallinen viikossa (joka päivä tarjosin) ja nyt silloin ruokalusikallinen puuroa eilen päivällä, illalla ja tänä aamuna (joka kerralla siis yöksi ruokalusikallinen) ja sitten tänään vielä lähes yksi kokonainen ruokalusikallinen kesäkurpitsaa. Voidaan soittaa turvallisesti sanoa, että bataatti ei vain maistunut hänestä hyvälle. :)
 
meillä poika oppi yks kaks ton syömähomman. Alkuun toljotti mua suu auki mössöt suussa et mitäs tämä on ja pari viikkoa maistelu oli tuollasta et se yks teelusikallinen siinä pyöri kielellä.

nyt on sit lounas ja iltapuuro ja n. Desi menee molemmilla kerroilla, osaa niellä ja maiskutella ja aukoa suuta lusikalle ja hoksasi sen ihan yks kaks. Tykkää puurosta ja hedelmäsoseista, mut kasvissoseet joskus puistattaa. Itse teen soseet ja puurot.
 
Mielenkiintoisia kirjoitusvirheitä tulee kun kirjoittaa kännykällä. Huomasin jälkikäteen...
 
Meillä aloiteltiin tällä viikolla lihat ja kalat. Kyllä maistuu lihasoseet niin hienosti. Kalaa keitin tuossa yhtenä päivänä. Kala jäi aika rakeiseksi ja sekoitin sen "kaikki mahdollinen kasvissoseen" joukkoon. Hyvin maistui sekin. Liian iso mies meillä jo
 
Meillä toi näköjään vaihtelee. Tänään söi aamupuuron, lounaan (kasviksia), päivällisen (kesäkurpitsa-kana) ja iltapuuron. Noista lounas (peruna-porkkana) meni heikoiten alas, mut meni kuitenkin enemmän kuin aikoihin...Joskus on sellanen "äiti mä ihan just tukehdun tähän"-ilme...joo ja niin sileetä on :D
 
Ollaan nyt melkein 1,5kk maisteltu vähän kaikkea: bataattia, porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia, perunaa, kesäkurpitsaa, kanaa, hirvenlihaa ja lohta. Kaikki nää soseet oon siis tehnyt ite ja ne on maistunut melko huonosti tai ei ollenkaan. Porkkana noista on mennyt jotenkuten, muttei joka kerta sekään

Hedelmä- ja marjasoseet (+puuro) taas on ollut oikein hyvää. No tänään sit koitin, et jo nyt on kumma kun ei vihannes-liha-soseet uppoa, ni ostin kaupasta sit valmispurkin spagetti-jauhelihakastiketta. Arvatkaa vaan, maistuko!?!? No maistu! Eli oon surkea vauvanruokakokki, en varmaan pääsis saarioiselle töihin...Se tästä mun syödään oman maan kasviksia ja luomulihaa/riistaa. Näin kaupassa Hipp-lastenruokia, mut niitä oli vasta 8kk--> Onko siis jotain luomu-valmis-soseita 5-6kk? Toi oli ihan bonaa toi spagetti-kastike ja haluisin syöttää (suurimmaksi osaksi) luomua.
 
Mä en kans oo löytänyt, kun kummasti ei munkaat tekeleet kelpaa :grin
 
Mä löysin kyllä luomuna soseita ihan 4kk alkaen, mut oli pirun kalleita. 2,50€ putelo! En nyt muista merkkiä koska ostamatta jäi... Nyt kun googletin ni oiskohan ollu tommonen ku Holle? Babynat näyttäis kans olevan.
 
Ruohonjuuren nettikaupasta ainakin saa noita Babynatin luomusoseita, mut kalliita ovat...
 
Miksei myydä kaupassa? Oon huono tilaa jotain soseita netistä...tai mitään yleensäkään. Mut 2,50€ on kyl kallista.
 
Varmaa siks että on kallista myös mennä kaupan hävikkiin jos on liian kallista ihmisille ostaa? :P
 
Ruohonjuuri-kauppa löytyy muutamasta isommasta kaupungista, mutta Se ei tietysti paljon lohduta jos ei ole käyntiä niissä. Minäkin haluan syöttää pojalle varsinkin nyt alkuun mahdollisimman paljon luomua. Ja sitä on harmillisen vähän kaupoissa. Tuo 2,5 e on kyllä ehkä liian suolainen hinta..
 
Eilen meillä oli muuten ekaa kertaa kaikki 5 ruokailua. Eli aamupuuro-lounas-välipala-päivällinen-iltapuuro. Tänään heräsi samaan aikaan aamulla ja näköjään ekoilta päiväuniltakin. Katotaan, miten tänään soseet maistuu. Eilista pasta-jauhelihaa vielä riittää :) (siis sitä meni eilen paljon, kun meni yli puolipurkkia kahella aterialla...)
 
Meillä tyttö syö ihan mitä vaan - äitiinsä tullut. Enkä siis tarkoita määriä, vaan makuja. Hedelmien kanssa suu aukeaa kuin linnunpoikasella, kasviksetkin menevät jos ei herkkuja ole tarjolla, ainoastaan peruna ei oikein uppoa, ja siitä tuleekin masuvaivoja.

Tänään olisi tarkoitus kokeilla ensimmäisen kerran lihaa ( neuvolan ohje ) saa nähdä miten käy...
 
Citymarketissa kävin tänään ja siellä on ainakin noita Hipp-soseita 4kk eteenpäin sekä Babynat-soseita. Siis iso Cittari, en tiiä onko kaikissa. Mut yhtä suolaset oli hinnat niissäkin.. Hipp selkeesti halvempi kuin Babynat.
 
Nii ja oli siellä myös Hollen luomupuuroja alk. 4kk-ikäiselle. Riisipuuroa ostin ja täytyy hakea kauraa sitten kun sitä alotellaan maistelee. Ja oli halvempia kuin Muksu-puurot!
 
Isossa s-marketissakin oli tänään noita hipp-kasvissoseita! Jotain 70snt tais olla per purkki. Se ei ole kallis.
 
Takaisin
Top