Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

Mä tilasin Sportamorelta "alesta" (siellä taitaa pyöriä aina samat "tarjoukset") vähän urheiluvaatteita raskautta varten. Nyt on sitten varusteet kunnossa, kun alkaa tavalliset urheiluvaatteet käydä vähän ahtaiksi. Yllätyin ihan, miten kerrankin osui nettiostokset koon puolesta ihan nappiin arvailemalla. :grin

Saas nähdä, joutuuko sitä vielä paljon hankkimaan äitiysvaatteita. Toppahousuja mulla ei ole, mutta toistaiseksi näihin talvikeleihin on riittänyt mieheltä lainatut kuorihuosut. Ostin syksyllä sellaisen vedenpitävän rennomman mallisen parkatakin, jossa on pieni toppaus. Sillä pärjännyt ainakin toistaiseksi. Päälle mahtuvaa paksumpaa takkia ei kyllä ole, jollen sitäkin lainaa mieheltä.
 
Mä en tiedä miksi, mutta ahdistaa ajatus että ostaisin nyt äitiysvaatteita. Sain tuttavalta kassillisen vaatteita, ne vaan on vielä ihan liian isoja että voisin käyttää niitä. Ihan kivoja kuitenkin ja aion lahjoittaa ne sitten aikanaan myös itse eteenpäin seuraavan iloksi.
Anopilta sain lainaan väljän a-mallisen toppatakin, joka menee sitten kun oma ei enää mahdu päälle.
Oon ostanut mammasukkiksia ja yhdet legginsit, äitiysfarkut repesi takapuolesta (pidin niitä tosi paljon) niin pahasti etten saanut niitä korjattua ja nyt en ole ostanut uusia. Noiden kanssa oon pitänyt isoja villapaitoja ja mekkoja.
Mutta ajatus nyt äitiysvaatteiden shoppailusta ahdistaa jotenkin ihan valtavasti, enkä haluaisi mitään ylimääräistä nurkkiin pyörimään :confused:
 
Mä en tiedä miksi, mutta ahdistaa ajatus että ostaisin nyt äitiysvaatteita. Sain tuttavalta kassillisen vaatteita, ne vaan on vielä ihan liian isoja että voisin käyttää niitä. Ihan kivoja kuitenkin ja aion lahjoittaa ne sitten aikanaan myös itse eteenpäin seuraavan iloksi.
Anopilta sain lainaan väljän a-mallisen toppatakin, joka menee sitten kun oma ei enää mahdu päälle.
Oon ostanut mammasukkiksia ja yhdet legginsit, äitiysfarkut repesi takapuolesta (pidin niitä tosi paljon) niin pahasti etten saanut niitä korjattua ja nyt en ole ostanut uusia. Noiden kanssa oon pitänyt isoja villapaitoja ja mekkoja.
Mutta ajatus nyt äitiysvaatteiden shoppailusta ahdistaa jotenkin ihan valtavasti, enkä haluaisi mitään ylimääräistä nurkkiin pyörimään :confused:

Jos kuitenkin tarvit sitä vaatetta, niin osta sellanen malli jota voi käyttää myös raskauden jälkeen. Jos se ei sit tuntuisi niin äitiysvaatteelta ja välttyisit tolta ahdistukselta.
 
Itsellä on 2 mammafarkut farkkuväriä ja toiset mustat (sain ne kaverilta) sekä parit mammasukkikset ja leggarit. Muuten menen pitkillä mekoilla ja paidoilla joita voi käyttää muutenkin ja esim. Tänään ostin Cubukselta pari pitkää 14 euron trikoopaitaa joita voi käyttää neuletakin alla talvella ja pituus riittää. Ja kesällä menee sit myös sellasenaan synnytyksen jälkeen. En itsekään halua tuhlata äitiyskamoihin joita käyttää vaan sen 3-4kk.

Pari imetystoppia pitää kyllä ostaa sitten hmltä ja miutamat imetysliivit lisää (saan ensihätään kaverin entisiä käyttöön joita useassa koossa).
 
Tänään laitoin ekan Äitiysvaatteen päälle, mammafarkut. Jotenkin ei nyt vielä äippävaatteet iske vaan haluis vitkuttaa mahdollisimman pitkälle omilla. Ostin uutena mekon ja yhen trikoopaidan, muuten nuo edelliset muutama t-paita ja yhdet mammafarkut saa luvan riittää ku en haluis mitään ostaa. Jos on pakko ni sit kirpparilta.
 
Mulla on ollut mammafarkut käytössä jo pitkään, kun maha pullahti niin nopeasti. Lisäksi olen just parit sukkikset hommannut sekä urheiluvaatteita.
Lähinnä sellaisia pakollisia, joista ei normiversiot mene päälle. Tosiaan ihan hirveästi ei viitsisi hommata mitään, kun kumminkin kyse vaan muutamasta kuulaudesta.

Mun yksi kaveri harrastaa valokuvausta ja lupasi ottaa raskauskuvat. Niitä varten ajattelin kyllä hommata jonkun kauniin mekon (vaikka vähän turhaa onkin) ja myydä sitten vaikka eteenpäin. :)
 
Mulla on ollut mammafarkut käytössä jo pitkään, kun maha pullahti niin nopeasti. Lisäksi olen just parit sukkikset hommannut sekä urheiluvaatteita.
Lähinnä sellaisia pakollisia, joista ei normiversiot mene päälle. Tosiaan ihan hirveästi ei viitsisi hommata mitään, kun kumminkin kyse vaan muutamasta kuulaudesta.

Mun yksi kaveri harrastaa valokuvausta ja lupasi ottaa raskauskuvat. Niitä varten ajattelin kyllä hommata jonkun kauniin mekon (vaikka vähän turhaa onkin) ja myydä sitten vaikka eteenpäin. :)

Ootko tutustunu misswindyshopin valikoimaan mekoista? Jos yhtään sopii makuun niin niistä suurin osa sopii raskausaikaan ja normikäyttöön sitte jälkeen päin. Siellä on muistaakseni niiden blogin kautta vielä erikseen listattu mitkä mekot on testattu vauvamahan kanssa ja mitkä vielä voi sopia imettäessäkin :)
 
Muutenkin suosittelen miettimään että äitiysvaate soveltuu myös imetykseen, niin on sitten pitkäikäinen.

Mä olisin halunnut ostaa uuden mekon tai paidan joka soveltuu töihin, ei ole edes väliä onnistuuko imetystä siinä. Mutta ei tunnu löytyvän mitään mikä menisi omaan makuun. Joko on liian vartalomyönteisiä tai sellaiset kaulaukot että tissit on tyrkyllä. Tai sitten materiaali tai väri/kuosi ei miellytä. Oon katsonut lähinnä H&M, Zalandon ja Mamalisciouksen tarjontaa. Onko vinkkejä verkkokaupoista? Mielellään saisi olla lompakolle ystävälliset hinnatkin. Fb-kirppariltakaan ei ole löytynyt mitään ja livekirppiksillä kaikki on koko S tai todella nukkaantunutta.
 
Hirveästi ei ole hankintoja tarvinnut tehdä, edellisestä raskaudesta on tallessa ne muutamat vaatekappaleet mikä silloin ostin. Mammafarkut on olleet käytössä jo pidempään. Parit uudet rintaliivit olen ostanut kun edelliset on jääneet pieniksi ja pari uutta paitaa kun edelliset alkaneet muistuttaa enemmän napapaitoja.
Toppahousuja en tälläkään kertaa meinannut ostaa, oon lainannut mieheltä housuja ne kerrat kun pakkasta on enempi ollut, oma toppatakki mahtuu vielä oikein mukavasti päälle joten luulen ettei sitäkään tarvitse ostaa.
 
Ootko tutustunu misswindyshopin valikoimaan mekoista? Jos yhtään sopii makuun niin niistä suurin osa sopii raskausaikaan ja normikäyttöön sitte jälkeen päin. Siellä on muistaakseni niiden blogin kautta vielä erikseen listattu mitkä mekot on testattu vauvamahan kanssa ja mitkä vielä voi sopia imettäessäkin :)

Kiitos vinkistä, tää on mulle ihan uusi tuttavuus. Pitää mennä heti tutustumaan. Jospa löytyisi sellainen malli, mitä voisi hyödyntää myöhemminkin, niin aina parempi:)
 
Mulla on esikoisen ajalta jemmassa espritin äitiys-/imetysvaatteita ja niistä tykkäsin. Moni paidoista on semmosta 2 in 1 -mallia, eli menee niin raskaus- ku imetysaikanaki. Nettikaupasta oon tilannu ja on toiminu hyvin.
 
Mullakin olleet mammafarkut varmaan lokakuusta :grin Heti alkoi normihousut painaa. Odotan kyllä jo omiin palailua.

H&M:n mamahousuista sen verran, että yhdet lököpöksyt sieltä ostin ja oli huono ostos! Kireät ja painavat vatsan kohdalta, vaikka mama lukee ja kokokin vähän iso. Yhdet omat kotihousutkin löysemmät :rolleyes: Farkut siellä tosin olleet oikein hyviä.

Misswindylle myös suositus, itsellä yksi mekko sieltä, missä voi ainakin imettää. Tosin on muutenkin tyylisiäni, mutta toimii vauvankin kanssa.

Mulla on jonkin aikaa ollut käytössä ne mamaliciuksen toppikset, on ihan jees. Vähän erikoinen malli, mutta on lämpimät ainakin. Meillä on miehen kanssa suht sama koko, testasin hänen toppiksiaan tossa ennen joulua, ei noussut edes ylös kun toppasi lantioon :bag: Tosin joskus sama kävi farkkujen kanssa, kun yritin vähän lainata :hilarious: Yleensä on kyllä silti kiva ryöstää huppareita yms, ne menee :shy:
 
Mulla on Fun mum:in farkut, mut nää on tosi väljät, ois riittäny helposti kokoa pienempi. Tosin edelliset oli saman merkin ja samaa kokoa, mut ne oli sopivammat (oli eri malliset), ehdin vaa ne hävittää edellisen raskauden jälkeen. Nyt olen pärjännyt noiden lisäksi kaksilla me&i:n housuilla, toiset magic pantsit ja toiset joogapantsit. Molemmissa vyötäröllä korkea taitettava joustava resori. Ja on mulla noiden lisäksi vielä Boobin housut, jumppahousuiksi ostin, mut tulee käytettyä muutenkin. Esikkoa odottaessa oli viimeksi ton merkin housut mulla, ne oli kokoa s ja ite olin kokoa l ennen raskautta. Nyt on kyllä isompaa kokoa nää nykyiset :) Pointti oli siis että sopii moneen kokoon jo se yksi koko, eli on tosi joustavat.
 
Ostin sitten äitiystoppatakin. Ajattelin ottaa varmuuden vuoksi vähän isomman koon, mutta ei olisi pitänyt. Se on aivan vaaaaltava :hilarious: En viitsi palauttaa, parempi näin päin. Tarvitsen kuitenkin oikeastaan heti isompaa takkia ja kyllähän tuo vatsa kasvaa. Näytän vaan ihan eskimolta :shy:

Mäkin tilasin toppatakin, joka oli tosi massiivinen. Oli pakko palauttaa, en olis kehdannu ulkoilla se päällä. Tilasin toisen takin, joka sopii onneksi hyvin. Normitakki on jo niin tiukka, että siirryn jo äitiysversioon.

Äitiysleggingsejä oon ostanut muutamat ja niitä oonkin lähinnä pitänyt, on niin mukavat päällä. Kaupasta löysin ennen joulua alesta sellaiset housut, joita voi pitää kodin ulkopuolella, nekin mukavan joustavat. Yläosassa menee vielä normivaatteet, tosin kaikkein tiukimmat ja lyhyimmät pitää jättää kappiin.
 
Eilen tilasin ekat mammavaatteet. Olin vahingossa ostanut jo aiemmin yhdet äitiysfarkut, joilla olen pärjännyt. Nyt tarvitaan toisetkin housut, kun mitkään normaalit farkut eivät enää mene kiinni.
 
Vaikuttaisi siltä et selviän omalla toppatakilla ellei maha tee mitään megaspurttia. Vielä ei tee tiukkaa ja jää vähän tilaa. Kevättakki aiheuttaa enemmin harmaita hiuksia, kehtaisko kulkea sellasessa ylisuuressa hirveen näkösessä fleece takissa ni säästys takin ostolta :grin
 
Mä vaihdoin jo joulukuun alussa äitiysfarkkuihin, edellisestä raskaudesta oli parit jäljellä, ja ostin vielä yhdet uudet, niin on vähän siistimmätkin. Lisäksi oon hommannut muutaman yläosan ja mekon fb-kirpulta tai hm:stä. En ole pahemmin näistä hankinnoista stressannut, laitan sitten eteenpäin kun en enää itse tarvitse.
Talvitakki mulla on a-linjainen, mahtuu vielä hyvin. Keväämmällä pitää sitten katsoa kulkeeko takki auki vai pitääkö ostaa vielä takki.
 
Takaisin
Top