Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko jo siirtynyt äitiysvaatteisiin tai vaikuttaako raskaus muuten vaatevalintoihisi? Millaisiin vaatteisiin pukeudut tänään? Voit kertoa myös kuvalla päivän asustasi. :)

Artikkelissamme pohditaan oikeaa ajankohtaa ensimmäisille äitiysvaatehankinnoille. Missä vaiheessa raskautta sinä koit tarpeelliseksi suunnata äitiysvaateostoksille?
 
Mä ostin tänään ekat mammafarkut 7+6 :joyful:
Toi maha on niin turvonnut ja oon normaalistikin tosi herkkä sille että housut painaa. Ostin semmoset missä ei ole mitään kiristävää vyötäröä vaan ainoastaan se joustava kangasosa. Tosi mukavat!
 
Mun lempitoimistohousut on nimenomaan mammahousut, ostin ne ekassa raskaudessa ja jäi käyttöön km:sta huolimatta mukavuuden takia. Ne on myös maailman parhaat brunssihousut. :grin
 
Täällä on myös ollut jo harkinnassa mammafarkkujen hankinta. Turvotusta löytyy, eikä puristavat housut ainakaan helpota huonoa oloa. Tykkään paljon just noista housuista, joissa on joustavasta kankaasta valmistettu vyötärö. Niin mukavat!
 
Omat farkut niin löysät vyötäröstä (kun vahingossa ostin kokoa liian isot, jotka löystyi) että niillä pärjään varmasti, ellen halua toisenlaisia ostaa. Mutta työhousut puristaa jo melko ikävästi viritin toisiin housuihin jo pompulan napinläpeen ei vaan toimi kovin pitkään, ja töissä en vielä haluaisi kertoa mitään. Työnantaja sen verran m*lkku, hänkin perheellinen nainen, jonka silmissä perheelliset ja odottavat ovat alinta kastia......

Mutta mutta, varmaan se kohta pitää äitiysvaatekaupoille lähteä Toimiikohan ne kaupasta hankitut napinläpeen laitettavat "venyttimet" tai mikskä niitä kutsutaan, onko vain rahastusta..??

Ja täällä rv 7+6
 
Ei mene enää mitkään housut kiinni, urheilutrikoita lukuun ottamatta. Olen selvinnyt mekoilla, ne on sen verran väljiä. Kohta pitää kyllä hankkia isomman koon sukkahousuja tai äitiyssukkahousuja. Onko kokemusta äitiyssukkahousuista? Pysyykö ylhäällä näin alkuvaiheessa? Kannattaako ostaa niitä vai vaan koon isommat sukkahousut näin alkuun?
 
Ehdottomasti äitiyssukkahousut, ainakin omasta mielestäni! Mikään ei ole syvemmältä kuin valuvan vyötärönauhan kanssa pelaaminen.
 
Mä oon käyttäny ei raskaana ollessa välillä mamaliouksen äitiyssukkareita ku kaikki muut ollu rikki. :D ihan hyvin on pysyny jalassa
 
Mulla menee normaalit vaatteet vielä, mut selkeesti ei kauaa enää. Mukavuuden haluisena kotiin päästyä heitän jotkut leggarit vaan jalkaan. Kaverilla on laskettuaika tässä kuussa ja sovittiin et käyn sen äitiysvaatteet läpi kun on synnyttänyt eikä ite niitä enää käytä. :)
 
Vielä menee kaikki vanhat vaatteet, ja oonkin ihmetellyt kauan menee, että pääsee äitiysvaateostoksille. Nyt alkoi juuri vko 11, eikä paino ole noussut ollenkaan. Tosin pahoinvointi on ollut rankkaa, se jarruttelee varmasti painonnousua paljon.
 
Mulla puristaa kaikki housut ja sukkahousut. Onneks on parit sellaiset lököhousut joita voin pitää ja yleensä käytän mekkoja, mut noi sukkikset/legginssit painaa kans. On mulla säästössä joitain äitiysvaatteita mut en mä ihan vielä haluis niitä ottaa käyttöön. Ja kun en tiiä onko ne kuinka isoja mulle kun oon laihtunut sit viime raskauden...
 
Onko täällä ihmisillä suositella, jotain ns. business tyylisiä äitiysvaatteita - mistä sellaisia voisi hankkia? Töissä tarvitsee välillä pukeutua, niin olen miettinyt että pitää varmaan alkaa hyvissä ajoin jo etsimään tarpeeksi siistejä vaatteita. Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan.
 
Ihanaa kun nyt kesällä voi pitää mekkoja ja hameita! Mutta tänään kun kävin kesävaateostoksilla, niin tuli ekan kerran tunne että yäk ku oon lihonu. Vaikka en oikeasti ole! Odotan sitä raskauden ihanaa hehkuvaa oloa josta puhutaan:grin vielä en mennyt äitiysvaateosastolle, mutta kohtapa sen näkee kauanko nämä vaatteet mahtuu päälle... Voihan se olla, että vasta alkusyksystä tarve ostaa äitiysvaatteita.. Ehkä housuja jo aiemmin.. :p
 
Mulla ei luottofarkut enää toimi. Paino ei ole vielä noussut, mutta vatsa on nyt sillä tavalla turvoksissa, että farkut luistaa mahan alle aihettaen lököttämistä. Jotenkin tosi ärsyttävää!
 
Viimeiset farkut jätin viime viikolla kaappiin. Onneks on kesä.... mahaa turvottaa aika paljon, vaikka kovasti yritän vettä lipitellä. Ruoka maistuu hyvin, paino noussut 2-3 kiloa :smiley-ashamed004
 
Uudet isommat rintaliivit tilattu! Puristaa kaikki vanhat. Toivottavasti vanha malli toimii edelleen.
 
Voi hitto, liiveihin pitääkin kohta paneutua. Mulle menee enää sporttiliivit, normit on 'menetetty' jo pari viikkoa sitten.
 
Mä tilailin eilen H&M alesta jotain mammashortseja ja rennompia housuja ja muutaman paidan loppukesää varten. Saa nähdä millasia ne on ja pystyykö nin etukäteen ees arvioimaan et onko sopivia vai ei sit myöhemmin. Vielä toistaseks ihan normaalivaatteet käytössä.

Mietin myös et tollaset mammamalliset paidat vois olla sopivan väljiä jo aiemmin, että turvotukset sais jemmattua.
 
Takaisin
Top