Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko jo siirtynyt äitiysvaatteisiin tai vaikuttaako raskaus muuten vaatevalintoihisi? Millaisiin vaatteisiin pukeudut tänään? Voit kertoa myös kuvalla päivän asustasi. :)

Artikkelissamme pohditaan oikeaa ajankohtaa ensimmäisille äitiysvaatehankinnoille. Missä vaiheessa raskautta sinä koit tarpeelliseksi suunnata äitiysvaateostoksille?
 
Mulla on viime raskaudesta parit housut ja muutama paita ja monet omat normi vaatteet käy varmasti melko pitkälle. Viimeksi maha oli tosi pieni joten ei tarvinnu paljon mitään hankkia. Jotain uusia tietty täytyy saada vielä jossaki välissä hankittua kun maha tod.näk. nyt toisen kohdalla kasvaa nopeampaa.
 
Täällä jo mammafarkut käytössä. Onneksi kaverilla oli tallessa housuja joita oltiin aiemmin kierrätetty puolin ja toisin, niin ei tarvinnut ostaa.
 
Mulla menee lempparihousut kohta rikki. Mistä olette ostaneet mukavia farkkuja? En varmaan tarvitse vielä hetkeen mutta turvotus on välillä niin kovaa että sattuu pitää vanhoja farkkuja kiinni.
 
Henkkamaukalta ostin yhdet mammafarkut viime raskaudessa, muuten keräilin kirppiksiltä. Löytyi tosi halvallakin. Facekirppiksiltä löytyy täällä ainakin hyvin myös, tosin vielä en viitsi siellä toitottaa raskautta. On noi mammafarkut vaan niin paljon mukavammat nyt jo kun ei nappi paina just siitä kohdun ja turvotuksen kohdalta. Niitä on sellasiakin missä ei ole sitä korkeaa kangastuubia.
 
Mulla menee lempparihousut kohta rikki. Mistä olette ostaneet mukavia farkkuja? En varmaan tarvitse vielä hetkeen mutta turvotus on välillä niin kovaa että sattuu pitää vanhoja farkkuja kiinni.
Minä oon tykännyt käyttää esim. H&m farkku treggingsejä, me on kivat ja joustavat. Ei mitään puhetta, että pystyisin napillisia enää käyttää.. turvottaa jo kivasti :p
 
Ei oo omat farkut menny enää aikoihin kiinni. Kuminauhaviritelmät sillon kun pakko olla asiallisesti pukeutunut eikä vaan lökäreissä
 
Mulla menee vielä omat vaatteet, mutta kohta varmaan joutuu ostaan isompia rintaliivejä, ku tissit on kasvaneet niin paljo. :hilarious:
 
Menee housut mutta istuessa varsinkin painaa ikävästi, ja vatsa pursuaa kauniisti ylempää o_O mammalökärit ostin kotikäyttöön mutta pitää käydä ostamassa siistimmät housutkin. En oo löytäny mistää muualta kun H&M stä, lindex/kappahl en löytäny ollenkaan mitään.. Onkohan kauppa kohtanen? T-paitoja ostin valmiiks ettei sitten tarvii lähtee metsästämään, housut mulla on aina ollu vaikeet kun mitkään ei tunnu kivalta :sad001 Tulispa jo kesä nii mekoilla eteenpäin:grin
 
Mulla on aina ollut laihassa varressa pömppis suolistosairauden aiheuttaman turvotuksen takia, ja oon vähän häpeillyt sitä. Nyt tuskin maltan odottaa kesää, aion niin vetää päälle jonkun trikoisen makkarankuorimekon :grin
 
Vielä ei ole tarvinnut äitiysvaatteisiin vaihtaa, ei ole ollut vielä turvotusta tai mahan kasvua. Mut melkein kaikista vaatteista mitä oon nyt lähiaikoina käyttäny, oon miettinyt, että minkä kokoisella mahalla pystyisin niitä vielä käyttämään. :joyful: :joyful:

Tänään huomasin mun uudesta välikausitakista, et se on yllättävän väljä (siin on semmoset kiristysnarut vyötäröllä). Saatan pystyä sitä käyttämään sillon loka-marraskuussa raskauden lopussa. Olisi ihan kiva, ettei tarvitse erikseen ostaa jtn raskaustakkia :joyful: Mutta katsoo nyt millainen pallokala itsestä tulee :joyful:
 
Muakin mietityttää takki, kun ei millään raaskisi lyhyen ajan takia ostaa. Täytyy tehdä joku viritys varmaan. :grin Esikoinen syntyi syyskuun alussa lämpimän kesän päätteeksi niin pärjäsi ihan huppareilla.
 
Plussasin rv3+5 ja melkein heti siitä asti mammahousut ollut käytössä, turvotus on ollut kamala alusta asti :D Istumatyössä on paljon mukavampi kun maha saa olla rennosti.
 
Mä oon nyt vaihtanu kokonaan mammahousuihin. Menkkamaiset kivut väheni yli puolella heti! Paidat menee vielä kun on väljempiä mutta tuskin kauaa kun maha näkyy jo jos ei jatkuvasti piilota :wideyed:
 
Mää oon joutunut hylkään kahdet lempifarkkuni ja siirtymään pitkään kaapissa lojuneisiin hieman liian isoihin farkkuihin. Ei mitään hajua miks oon niitä säilyttänyt, mutta hyvä että oon
Turvotus on kyllä iltapäivisin jo aika mahtava ja nyt on ruvennut tuntuun että maha pömpöttää aamuisinkin. Kyseessä kuitenkin mun ensimmäinen raskaus ja viikkoja noin 7-8 niin luulis että vatsa olis viä littana :meh:
 
Mää oon joutunut hylkään kahdet lempifarkkuni ja siirtymään pitkään kaapissa lojuneisiin hieman liian isoihin farkkuihin. Ei mitään hajua miks oon niitä säilyttänyt, mutta hyvä että oon
Turvotus on kyllä iltapäivisin jo aika mahtava ja nyt on ruvennut tuntuun että maha pömpöttää aamuisinkin. Kyseessä kuitenkin mun ensimmäinen raskaus ja viikkoja noin 7-8 niin luulis että vatsa olis viä littana :meh:

Mä järkeilin että tän on pakko olla vielä turvotusta mutta mistäs sen tietää! Olen suht hoikka ja kohtu taakse kallellaan mutta kyllä pömpöttää jo. Käytän pääosin mammasukkiksia (Lidlissä muuten on tällä hetkellä leggareita ja sukkiksia mammoille tosi edullisesti!) ja mekkoja, vanhoja farkkuja ei pysty enää millään pitämään.
 
Kiitos vinkistä tildanen! Sukkiksia pitäisikin hommata mekkojen kaveriksi kun kevät tulee. Tavalliset sukkahousutkin puristaa inhottavasti. Henkkiksen mammasukkikset oli muistaakseni ärsyttävän valuvia.
 
tildanen, mulla kans kohtu taaksepäin kallellaan ja Ihan normaalipainoinen oon. Ainakin neuvolan mukaan on vielä tässä vaiheessa vaan turvotusta. Vauvavatsaa odotellessa :)

Täytyykin poiketa Lidlissä ostoksilla :) Tilasin itelleni pari vähän pidempää paitaa joita voisin pitää leggareitten kanssa kun rupee noi yhdet ja samat vähän kulahtaneet farkut jo kyllästyttään. Hameita en oikein voi valitettavasti töissä käyttää.
 
Mä käytin kyllä jo ennen raskauttakin mutta kaikista mukavimmat housut on maitotytön jajat. Ne on melkee aina kotona jalassa ja kyllä mä kaupassaki käyn niillä.
 
Takaisin
Top