Maha-asukkaan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LiLLY
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuo on kyllä niin totta.. ensi odottaa että liikkeet alkaisi tuntua, sitten kun tuntuu liikaa, niin toivoisi että rauhoittuisi, sitten kun rauhoittuu liikaa, niin huolestuu ja toivoisi että liikkuisi nyt!

Kyllä alkaa potkut olla jo voimakkaita, vatsa pumpahtelee mukavasti. Ja ai että kun osuu virtsarakkoon tai tuonne alapäähän potku niin kyllä vihlasee..

Citrus- Mulla oli päinvastaista, että kun olin kipeänä viime viikolla peti potilaana vauva potkiskeli kovempaa kuin koskaan ennen. Päättelin sen johtuvan siitä, että kun itse vain makasin niin hän oli hereillä. Yleensähän vauvat nukkuu kuin me liikumme ja sitten kun käymme lepoo he herää!! :p

Kiva kuitenkin että sait selvyyttä ja rauhaa asialle, ja että kaikki on kunnossa pikkuisen kanssa!! Se on tärkeintä.

Mä oon nytte huomannu semmosen kaavan tossa liikkumisessa että aamusin möyritään hiukan sillon kun herään (tiedä vaikka möyris kun nukunki mutta en ainakaan vielä oo siihen heränny), päivällä on suht hiljasta, sillon tällön jokunen potku tai kääntyminen ja sitten illalla alkaa zumbat ku meen makoilemaan sohvalle telkkarin eteen. Sillon onkin ollu otollisin aika kaivaa kännykkä ja kuvata vähän matkaa riehumista. :D Harmi vaan että ne parhaat mahan hölskymiset jää aina kuvaamatta. :(

NinjaKirppu - Meilläkin on selvät rytmit jo. Mun apinani herää myös kun itse herään, vaihdetaan aamukuulumiset kolmisten. Sitten hän menee päivä levolle, ja heräilee taas joskus iltapäivällä joksikin aikaa. Sitten taas torkkuilee kunnes itse menen nukkumaan ja hän herää hyörimään ja pyörimään. Kyllä hän jossain vaiheessa yötä nukkuu mutta monesti voi herätä hänen potkimiseen neljältä aamuyöstä. :grin Rytmi voisi olla ihan kivasti samanlainen sitten kun saapuu maailmaankin, tarkoittaisi, että saisin ihan kivasti olla yölläkin itse levossa. hahaha

Meilläkin möyritään aina aamuisin, kun herään ja sitten hetken päästä taas, kun oon syönyt aamupalan ja jään lueskeleen pöydän ääreen. Työpäivän aikana huomaan aina välillä möyrimistä, mutta ilmeisesti nukkuu aika pitkälti koko työpäivän, kun olen itsekin liikkeessä kokoajan. Illalla taas alkaa hurjat möyrimiset heti, kun pääsen sohvalle hetkeksi lepäileen. Iltaisin ennen nukkumaanmenoa rasvailen masua ja aina silloin vauveli on hereillä..se on aina päivän kohokohta ja tavallaan meille kahdelle yhteinen hetki :) Kyllä nuo vauvan liikkeet vaan on niin ihania ja niitä jaksaisin kyllä tunnustella vaikka loputtomasti :Heartred

Liikkeet tuntunu 5 viikkoa säännöllisinä ja voimakkaina. Viikonloppuna hävisi liikkeet lähes kokonaan. Kävin neuvolassa, jossa vauva ei vieläkään ultran aikana liikkunut vaikka kuinka tökittiin ja paineltiin. Sieltä passittivat synnytyspolille päivystykseen 200 kilsan päähän, koska äitiyspoli oli jo kiinni siltä päivältä. Siellä lääkäri otti välittömästi vastaan ja ultralla mittas kaikki mitat ja verien virtaukset. Siellä se tyyppi möngersi menemään. Onneksi kaikki oli hyvin <3

Täälä kanssa todella alhaalla tuntuu suurin osa liikkeistä ihan tossa häpyluun päällä ja välillä vauva potkii johonkin sellaiseen kohtaan tuola alhaalla joka hieman sattuu,tuntuu todella ikävältä..silloin liike on todella terävä ja oikeen tömähtää eri tavalla se osuma kuin osuessaan ylemmäs..omituista..

Meidän poju tuntuu olevan melko rauhallinen liikkeissään mutta eilen nauratti, kun se mylläsi puolelta toiselle ja ylös-alas. Masu aaltoili ja välillä johonkin kohtaan tuli kunnon kuoppa, kun toiseen ilmestyi kohouma. Alkaa vissiin olla jo jonkin verran kokoa pojalla. :Heartred

Pääosin melko alhaalla vielä tuntuu liikkeet. Satunnaisesti kyllä nytkähtää myös navan korkeudella, jopa hieman sen yläpuolella. Vielä ei ole aiheutunut isompia kipuja liikkeistä.

Täällä alkaa päinvastoin liikkeet tuntumaan enempi ylhäällä kuin allhaalla. Välillä potkitaan kovasti tuohon navan yläpuolelle ja sivuille. Kääntyilyt alkaneet välillä tuntua epämukaville. Taitaa se vauva oikeasti kasvaa tuolla mahassa:p

Mulla taitaa olla nyt hiukan rauhallisempi vauva kun kolme veljeään . Kyllä typykin liikkuu mutta ei päivällä juurikaan, aamulla tunnen vähän jotain, iltapäivällä hentoa liikettä ja kun illalla lepäilen sohvalla saan vähän enempi liikettä. Potkut kohdistuu oikeaan kylkeen ja ilmeisesti kädet huitoo alavasemmalla kun siellä tuntuu hennommat liikkeet. Öisin en ole herännyt kertaakaan tämän takia,ainoastaan suonenvetoihin, pissahätään tai janoon.
Mitenkähän kohdun ulkopuolella, oliskohan tämä tyyppi hiukan poikia rauhallisempi tapaus? Ainakin toivoisin kovasti :rolleyes: menoa ja meininkiä nimittäin meijän perheessä riittää:grin

Tänään oli hauskaa, kun nuorempi koira nukkui osittain mahani päällä ja potki kilpaa maha-asukkaan kanssa. Aivan kun olisivat viestitelleen toisilleen jotain. Jossain vaiheessa koira havahtui unestaan, höristi korviaan ja käänteli päätään, ihmetellen kumpuilevaa vatsaani.:love7

Hih, heräsin yöllä siihen kun pikkunen päätti kääntää kylkeä. Ainakin oletan että siitä oli kyse kun tuntu koko matkan oikeelta vasemmalle, hiukan jännää. :P Niin ja noin muuten nii tuntuupi tuo oikea kylki olevan semmonen lemppari kohta mihin potkia. Muutaman kerran on jo onnistunut bongaamaan kylkiluut jostakin kun on niitä kunnon niittejä jaellu. Pääsääntösesti osumat on navan korkeudella ja siitä ylöspäin. Pää oli ainakin vielä viimeksi alhaalla ja siellä tuntuukin semmosia hennompia liikkeitä. Sitäkin ilkeempiä kylläkin kun tarvii virtsarakkoon nyrkkeillä.

Täällä tuntuu kyllä liikkeitä vielä vähän joka puolella, on vauvalla sen verran tilaa kääntyillä. Joinakin päivinä vauva on tosi aktiivinen ja välillä sitten taas liikkuu vähemmän. Tänä aamuna kun heräsin, näytti maha ihan epämuodostuneelta. Oli ilmeisesti vauva toisella puolella masua. :grin

Täällä ekat liikkeet tunsin viikolla 14. Ja koko ajan ne vaa voimistuu. Tuntuu melekone mylleejä neiti masussa asustavan, välillä tuntuu, et onko lepohetkiä ollenkaa, etenki ku ite rauhottuu paikoilleen, nii sillo mylläys alakaa. Maha oikee kupruilee ja pomppii. Ja liikkeet tuntuu enimmäkseen navan alapuolella, välillä myös ylempänä. Ihana tunne ♡

Aikamoista myllerrystä masussa, ihan naurattaa töissä välillä kun maha heiluu ihan mahottomasti ja jotain raajoja nousee mahan läpi :laughing002:love7

Nyt on alkanut se jalan tai pyllyn tunkeminen mun kylkiluiden väliin. Vitsit kun tuntuu inhottavalta. Kohtu on sen verran korkealla että alkaa tuntua keuhkoissa ja kylkiluissa. Sit kun tyyppi vielä tunkee jalkaa väliin, niin joudun ihan työntämään omalla kädellä jalan alemmas.

Mä en vieläkään hahmota että miten päin tyyppi on ja mitä osaa työntää mihinkin. Liikkeitä tuntuu ihan mielivaltaisesti alavatsalla, kyljissä ja ylempänäkin. Kovin on vilkas tapaus kyllä. Neuvolavihossa lukee että RT, oisko se raivotarjonta? Jollain tapaa osittain poikittain toi on terkkarin mukaan.

RT tarkoittaa just nimenomaan raivotarjontaa, joten sun vauva I-P on pää alaspäin :)

Takaisin