Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
juuh... Me ollaan Olivian kanssa nyt käymässä mun vanhempien luona. Tultiin bussilla tiistaina (neljän tunnin matka) ja bussimatka meni ihan ok. Mulla oli vaunut (ne meni sellaisenaan sinne bussin matkatavaratilaan) ja Olivia istui lähes koko matkan turvakaukalossa takapenkissä. Siellä saatiin rauhassa syödä ja jutella, kun bussi oli onneks melko tyhjä. Huomenna varmaanki palataan kotiin taas.
Ja koska siis olemme täällä, en oo vieläkään hankkinut sitä raskaustestiä... Eikä ne menkatkaan oo vielä alkaneet... Mulla ei kyllä oo mielestäni mitään oireitakaan, väsyttää vaan kovasti, mutta se nyt voi johtua vaikka mistä asioista, eikä vähiten tuosta pikku pirpanasta :)
Eli huomenna siis käyn viimein hakemassa sen testin ja sit tiedetään, miten kävi. Soitin tänään neuvolaanki asiasta, ja täti vaan totesi, että asia voi olla ihan kummin vaan, eli käski mennä hakemaan sen testin ja sitten soittaa maanantaina, jos tarvii varailla sitä ekaa aikaa taas... huhhuh, kyllä jännittää.
Mullahan ei muuten olis mitään sitä vastaan, jos nyt olis raskaana, mutta kun oli tosiaan tarkoitus käydä töissäki tässä välissä ja opiskellaki ennen ku seuraavaa aletaan tehtailla. Ja sit arveluttaa tuon keisarileikkauksen takia, että miten paikat kestäis (neuvolatädin mukaan sitä ei tartte miettiä, paikat kestää kyllä). Ja ois ollu kiva saada vähän rahaakin enemmän kokoon, ennen seuraavaa muksua. No, ei nyt vielä murehdita, huomenna sitte, jos tarttee :D
Ja mulla on nyt ristiselkä TOSI kipee. Ihan siis melkein yhtäkkiä alkoi tuossa toissapäivänä, en tiijä mitä on. Neuvolatäti arveli, että oisko tuo selän notko asettumassa just omalle paikalleen raskausmahan kantamisen jälkeen.
Ja muistutan teitä kaikkia: MUISTAKAA PITÄÄ RINNAT LÄMPIMINÄ ja SUOJATTUINA ulkona!!! Ettei vaan tuu niitä rintatulehduksia. Mä oon Oliviaa nukuttanu kotona pitkillä päikkäreillä parvekkeella, ja sit kun on siellä pitänyt käydä hyssyttelemässä vaunuja/laittamassa tutti suuhun silloin tällöin, niin oon välillä ihan vaan t-paitasilleen hipsinyt sinne, vaikka HYVIN tiedän, että AINA pitää pukea takki, kun menee ulos. Kun tiistaina tultiin tänne mun vanhempien luo, niin toisessa rinnassa oli siinä nännin vieressä semmonen pieni paukama ja se rinta oli ollu siis jo pari päivää vähän kipeäkin (erityisesti imettäessä). Kävin sit saunassa täällä ja eilen ei sit enää tuntunut juuri yhtään kipua. Neuvolatäti puhelimessa arveli, että se oli todnäk sellanen tiehyttukoksen alku, mutta tietämättäni osasin sen hoitaa kuntoon ihan ite.
Siis kipua tuntui imettäessä nännissä ja ympärillä ja muulloin joskus silloin tällöin pieniä vihlaisuja rinnan sisällä. Nännit oli mun mielestä vähän punaisemmat kuin ennen ja tosiaan siinä toisessa oli se pieni turvonnut paukama (ei siis se semmonen finnin näkönen, jotka kuuluu asiaan) ihan nännin vieressä. Myös koko rinta voi olla vähän punoittava/turvonnut. Hoitona lämmintä saunaa/suihkua, tarvittaessa vaikka parikin kertaa päivässä, ja tiheää imetystä, jotta tukosta ei tule. Ja nänneihin sitä lanoliinia, jottei tule pienenpieniä haavaumia ja bakteerit pääse sitten jylläämään. (Kävin sit viimein sitä lanoliiniakin ostamassa...)
:) Mut nyt meen kutomaan hetkeks, kun Olivia on vielä päikkäreillä! Tuli taas paljon pidempi viesti kuin meinasin... tättärän puheripulit näköjään alkaa tarttua... ;)