Maaliskuun mutinat

Mä olen useasti Pajunkissa lueskellut sitä sun synnytyskertomusta. Siinä oli joitakin samoja tunnelmia kuin omassa kokemuksessani. Jotenkin helpottavaa lukea. :) Mulle kätilöt väitti jatkuvasti, että ne on niitä alkusupistuksia vasta. Kukaan ei tiennyt, että synnytys etenee rytinällä kun ei kukaan ehtinyt tarkistaa kohdunsuun tilannetta.  Pelkäsin tosissaan, että mitä ne lopulliset supistukset sitten on. Kaikki luuli edelleen, että samaa junnataan kuin edelliset kolme päivää. Kolme päiväähän mulla oli jo supistuksia ollut, ilman, että mitään tapahtui. Ehkä sekin vaikutti kielteisen kokemuksen muodostumiseen, että olin jo liian väsynyt kolme päivää kipuiltuani ja oltuani jo ihan epätoivoinen, ettei se millään tule...

Mä muuten olen alkanut vähän lämmetä ajatukselle minipillereistä. Ehkä sittenkin kokeilen. Yhden kerran ollaan touhuiltu nyt 2 ½ kk synnytyksestä. Ei mitään käytetty... Ei meidän kyllä tuu kortsuakaan käytettyä... Äh, ihan ahdistaa...

ZoeToivottavasti ei ole korvat pipi teidän pikkusella.
Meidän neiti kans nyt parina päivänä tehnyt kans huuto/itku raivarit, kestää noin 30min ja tulee pari kertaa päivässä olen ajatellut et kuuluu jotenkin tähän ikään. Neiti ei ole flunssainen,yskii sillöin tällöin. Meillä rauhottuu kun laulan sille ja hyssytän sylissä.
No meidän neiti on nyt kahtenä yönä heräillyt 1.5-3 tunnin välein syömään?!  Illan aikana tankataan ruokaa n.250 ml. Nukkumaan mennään klo 20-20.30. Ensimmäisen kerrran herätään 23-24.0 ja syödään 150ml ja sit herätään 03.00 ja syödään n 120 ml ja 5.30 syödään vähän ja 06.00 saattaa neidiltä loppua uni ja meidän aamu alkaa:) Ennen herättiin eka kerran  04.00 syömään ja sit nukuttiin 07.00 asti.

Neiti on ruennut yöllä hamuamaan tutia,kuulen ähinän ja kun laitan tutin suuhun niin nukahtaa heti. Rupeaa nukkumaan ilman tutia. Miten teillä muilla menee yö syötöt ja nukutaanko tutin kans vai ilman?

Meidän tyttö nukahtaa tutin kanssa klo 21. Kun itse menen nukkumaan myöhemmin, on tutti pudonnut ja siirrän sen sivuun. Joskus aamuyöstä ähisee tuttia ja silloin annan sen suuhun. (Onneksi kehto ihan sängyn vieressä, niin ei tarvitse kuin kättä ojentaa.) Vauva herää klo 7. Aamupalalle ehditään yleensä 7:30 aikoihin. Meillä syödään vain päiväsaikaan.

Tais olla se eilinen joku hetken känkkäränkkä. Tai ehkä masua kipristi kovasti niin kuin Meemi arveli. En tiedä, eipä noista vauvojen aivotuksista ota aina selvää.. Ei oo onneks toistunu ja poika on vaikuttanu olevan ihan normaali oma itsensä. Korvien nykimisestäkään ei välittäny, joten ei sillä varmaan korvatulehdustakaan ole. :)

Meillä on yösyöttöjen väli hiukan pidentynyt. Nykyisin syö noin 3-4 tunnin välein entisen 2-3 sijaan. Ihan kiva näin. Nukahtaa yleensä tutti suussa (jollei sitten jo rinnalle) ja tutti tippuu siinä vaiheessa, kun uni syvenee. Siirrän sen (tutin en vauvaa :)) sitte kauemmas, eikä tuo yleensä tuttia yöllä kaipaa. Kasperi syö öisin ihan puoliunessa ja jatkaa unia heti syönnin jälkeen. Ja kuuden maissa viimeistään herätään edelleen.. Joskus saan tutin avulla huijattua nukkumaan vähän pidempään.

Palaanpa vielä noihin vanhempiin juttuihin.. Bodyn jatkopaloja oon itekki vähä miettiny tuolle meidän makkarasäärelle, ihan just sen vuoksi, että sais sitä lahkeensuuta isommaksi. Mutta kun moni body on jo muutenkin liian pitkä, niin ne vaan pidentäis niitä entisestään.. Ja Pääskynen, enpä tosiaan oo tullu ajatelleeksi, että eihän niitä neppareita oo pakko laittaa kaikkia kiinni. :D Täytyy kai kokeilla sitä nyt ensin. :)

Kurjaa, jos synnytys on jääny kaihertaan. Mulla oli niin helppo synnytys, että oisin melkeen valmis jo uusimaan. Mutta vaan melkein.. :) Muutenkin raskaudesta jäi niin hyvät muistot, että välillä on ihan ikävä sitä raskausmasua, ja varsinki niitä joitain ihania hetkiä. Voi sitä tunnetta, kun ensimmäisessä ultrassa näkyi kuin näkyikin pikkuinen papu, jonka sydän sykki! <3 Sitä en varmaan unohda koskaan. Masuvauvan potkuja on myös ikävä. Ei niitä loppuraskauden kylkiluita rikkovia, mutta niitä aiempia pehmeitä muksauksia. Toivottavasti joskus saan kokea sen kaiken vielä uudestaan. Ja mielellään yhtä helppona, kiitos. :)  

Kappas, Kasperillahan onki tänään merkkipäivä. Enpä ois ilman tickeriä hoksannutkaan. :) Miten meidän vauva muka voi olla jo kolme kuukautta vanha! Eilenhän se vasta syntyi.. Ja toisaalta taas on vaikea enää edes kuvitella elämää ilman Kasperia. Ainahan se on meillä ollut. :)

Huh, eipäs ole taas pitkään aikaan tullut käytyä täällä. Aina on sivu tolkulla luettavaa ja kaikkea ei huomaakaan. Yritin käydä läpi tekstejä, että oletteko käsitelleet aihetta rintaraivarit, mutta ilmeisesti ei vielä hirveästi? Jonkun yksittäisen maininnan näin, tais olla Zoen kommentti?
No meillä kamala kiukkuaminen tissillä alkoi tässä pari päivää sitten. Eilinen ilta olikin sitten ihan kamala ja koska oli kuitenkin pakko saada tyttö syömään jotain yötä vasten, niin pakko oli antaa pullosta. Nyt aamulla sain syötettyä puoliunisen tytön kaksi kertaa, mutta aamutoimien jälkeen syöttäminen ei enää onnistunutkaan. Ja kun kokeilin syöttämistä tässä aamupäivällä myöhemmin uudelleen, sama huuto alkoi. En tiedä mitä tehdä... Toivottavasti raivarit tosiaan on vain väliaikaista, niin kuin kaikkialla sanotaan. Ruokapuolella meillekin annettiin kehotus pikkuhiljaa aloitella kiinteä. Eilen siis käytiin neuvolassa ja vaikka kasvu onkin hyvää, niin hiljalleen vois pottua alkaa maistella.

Bodyn jatkopaloista sen verran, että itse olen ostanut Many Months -merkkisiä bodyn jatkopaloja. Niitä löytyy monestakin nettikaupasta, kannatta googlailla. Taisin tilata viimeisimmät Vauvauvasta. Pikaisella vertailulla nimittäin sieltä tuli halvimmaksi tilata, kun ei ostanut muuta. Hinnat näyttää olevan 11-12 euron luokkaa (2 kpl), mutta postimaksuthan vaihtelee kovastikin eri nettikaupoissa. Ovat kyllä osoittautuneet hyviksi ostoksiksi, meillä tosin käytössä lähinnä siksi, ettei mamma vielä raaski pakata kaikkia ihana bodyja varastoon ;) mutta toimivat varmaan myös tuossa "reilut reidet" -ongelmassa, sillä jatkopalan keskiosa on kapeampi.

Meillä oli tytöllä muutama viikko sitten rintaraivareita, koska oli tottunut saamaan illalla pulloa kipeän rintani sijaan. No tilanne meni sitten siihen, että tyttö alkoi saamaan rintaraivareita. (En tiedä, johtuiko pullosyötöstä vai ei..) Alkuun raivarit osuivat iltaan, yöt meni hyvin, mutta sitten raivareita alkoi tulla jo päivälläkin ja yöllä kelpasi vain toinen rinta. Mekin annoimma alkuun pulloa raivoon, mutta sitten alkoi pelottaa, että tyttö alkaa hylkimään kokonaan rintaa. Meillä auttoi tuohon tilanteeseen rauhoittaminen. Puoliso otti tytön, kanneskeli ja hötkytti niin kauan, että itku loppui, toi minulle ja äkkiä nänni suuhun. Tätä rauhoittelua tehtiin useasti samalla syöttökerralla, jopa kymmenkunta kertaa.Nyt tilanne on parantunut niin, että ei ole edes tarvinnut rauhoitella kanniskellen,vaan "tuttihuijaus" on auttanut itkun alkaessa; tutti suuhun, ja kun imu alkaa, tutti pois ja äkkiä nänni tilalle. Pulloa ollaan viimeksi annettu tytölle hänen ollessa 6-viikkoinen. 

Marraskuisista huutelen.. Meillä tuo rinnan hylkiminen/raivarit kesti semmosen viikon ja sitte alko taas syömään ihan normaalisti. Ei auttanu mitkään konstit, että olis alkanu syömään tissiä. Karmea huutaminen alko jo ku imetysasentoon laitto. Pulloa oli sitte pakko antaa ku en pystyny koko päivää antaa olla nälissään. Yöllä söi ihan normaalisti. Ihan kamala hätä itellä oli, että mikä tuolla lapsella on. Mutta sitte se vaan loppu sen viikon jälkeen. Taitaa nuilla vauvoilla vaan olla jotaki ihme omia juttuja. Ja tietääpä nyt, että se menee ohi :)

Huomenta päivää!

Tulipa pysyteltyä pari päivää vaiti... Meillä on ollut aika haipakkaa ja ollaan kiidetty pitkin kyliä noiden kolmen muksun kanssa. Maanantaina käytiin perhekerhossa ensimmäistä kertaa tällä kokoonpanolla ja Leevi oli pienin siellä. Syksyllä kun viimeksi tuolla pyörin tuntui, että kaikilla muilla on vain vauvoja, mutta nyt niitä ei sitten ollut kenelläkään. Aikani ihmeteltyäni asiaa muistin: "Ai niin, lapsethan kasvavat..." joten ne syksyiset pikkuvauvelit olivat nyt sitten konttaavia ja kävelemään opettelevia kiitäjiä. Leevi ei vaastanut koko showta samalla tavalla kuin Matti aikanaan... Onneksi! Nimittäin kun olin ekaa kertaa edellisen kanssa kerhossa, roikotin poikaa kainalossa ja viereen tuli yksi vähän isompi poika ja meidän vauvahan sitten onnistui pulauttamaan isot puklut suoraan kaverin naamalle, yes mikä sihti! Leevi lähinnä nukkui, heräsi kesken perhehartauden ja katseli sitten ihan rauhassa ympärilleen, ääninäytekin tuli vasta poislähtiessä.

Eilen käytiin sitten tuon 2v:n kanssa hammashoitolassa ja samalla reissulla kaupassa. Tuli kai pienimmän kannalta vähän pitkä reissu, kun kesken shoppailun alkoi kamala karjunta. Oltiin juuri paikallisessa  sekatavarakaupassa (vai mikä tavaratalo tuo nyt onkin..) ja painuin sitten sovituskoppiin syöttämään. Siitä rauhoittui hetkeksi, mutta vain hetkeksi ja ennen kuin kassalle ehdittiin oli taas konsertti menossa ja meillä vielä ruokakauppa käymättä. Maksettiin sitten ostokset. Sain vanhemmiltani viikonloppuna rahaa synttärilahjaksi ja minun piti ostaa itselleni jotakin - ostinkin... sukkia ja kolme tiskiharjaa... niin ja vessapaperia+käsisaippuaa, sitten siinä oli parit verkkarit (tytölle ja ekaluokkalaiselle), puolipotkareita ja unihaalari (2v:n uniasuksi), pari schleiss-elukkaa (kerätään noita, vaikka ovat törkeän hintaisia), kahdet kumisaappaat (6-v:lle ja 2-v:lle)...... eli sellaista se on tämä mamman shoppailu. Tuolta suunnattiin sitten huoeltsikalle mehulle, jotta saisin samalla vauvan syötettyä kunnolla ja rauhoitettua. Sitten haettiin postista (lue Siwasta) paketti ja painuttiin vielä ruokaostoksille, jossa vaiheessa nuorimmainen olikin jo niin zippi, ettei herännyt, vaikka nostin autosta kärryihin ja takaisin. Isompien kanssa ei tullut mitään ongelmia, ainoa tavara, joka huomaamatta livahti ostoskärryyn oli se kolmas tiskiharja.

Mikähän juttu  se oli, jota aioin tulla kommentoimaan, kun en  nyt äkkiseltään näe... no jatketaan sitten vielä omia hölötyksiä. Ovatko teidän muiden vauvat sitä mieltä, että käsien vatkaaminen on ihan mielettömän hauskaa ja nauraa hekottavat, kun ottaa käsistä kiinni ja liikuttaa niitä "kädet ylös, kädet alas, kädet sivulle..." meillä tuo on jostain syystä niiiiiin viihdyttävää ja sitten pitäisi koko ajan ottaa ja vetää istumaan niistä käsistä. Ilman tukea tuo ei vielä itse punnaile pystyyn, mutta käsistä pyrkii itsekin vetämään itseään istuma-asentoon.

Juu ja se olisi kyllä hienoa, jos JOKU alkaisi odottaa seuraavaa lapsukaista, saataisiin sitten täällä muut seurata raskausaikaa sivusta ja jännittää. Kun minä se en ainakaan voisi olla. Meillä ei vieläkään ole sitä seksielämää, mutta nyt ollaan jo kädestä kiinnipitovaiheessa, eli kyllä se tästä kai joskus... jahka tuo 2v alkaa taas nukkua muualla kuin äidin ja isin välissä , tekee juuri poskihampaita ja yöt sen takia haastavia. Eikä sen puoleen, vaikka seksielämää olisikin niin se kuukautiskierto loistaa poissaolollaan, kaipa siinä taas menee se yhdeksän kuukautta ennen kuin tulevat takaisin. Viimeksi oikein suututti, kun eivät alkaneet, kun oli tuo viides toiveissa heti nelosen jälkeen. Niin ja sitten, kun ne viimein alkoivat olivat alkuun tosi epäsäännölliset, ensin meni reilu kaksi kuukautta seuraaviin, sitten puolisentoista kuukautta, sitten ehti jonkin kertaa tulla 21-28 päivän välillä ennen kuin tein positiivisen testin tuon nejännen ollessa 1v3kk. 

Äsh, en todellakaan muista, mitä asiaa minulla oli, joten olkoon sitten tässä. Anoppi tuli pyytämään, että menen mittaamaan verenpaineet, joten on muutenkin mentävä!

Eilen kotiuduttiin Lapista. 14 tuntia tehtiin matkaa. Hyvin meni, saatiin enimmäkseen ajella auringonpaisteessa. Mette tyyntyi takapenkillä aina kun mä aloin laulaa. Se oli kätevää. :) Rytmi meni vaan vähän sekasin. Laitoin tytön nukkumaan klo 22 illalla sitten se heräs (pari syöttöä välissä) klo 3 täysin pirteänä. Klo 6 asti yritin nukuttaa sitä uudelleen, mutta ei mitään toivoa. Edelleen se valvoi klo 9, jolloin mies lähti ulos vaunuttelemaan, että saadaan yliväsymys pois. Nyt se on uudestaan nukkumassa takapihalla.

Mulla on huonoäiti fiilis nyt meidän hauvan takia. Sillä on ilmeisesti paha korvatulehdus. Aivan mähnässä korva ja aivan punainen. Ja tosi kipeä. Se on varmaan jo pitkään oireillut sitä kun on paljon ravistellut päätään ja hinkannut lumeen. En vaan ole tajunnut... ja nyt on päässyt noin pahaksi. :( Tänään mennään eläinlääkäriin. Oon niin täysin keskittynyt Metteen, että koiran korvia ei oo tullut tarkistettua säännöllisesti. Täytyy parantaa tavat. Eiköhän tässä hiljalleen löydy rytmit niin, että koko 3 ihmisen ja 3 eläimen perhe voi hyvin.

Ihanaa kun tulee kevät, mutta tämä siitepölykausi vois jäädä välistä. Mä oon jo nyt ihan tukossa kaukokulkeutumien takia ja ilman lääkkeitä tässä pitäisi pärjätä imettäessä!!!? Ens viikon torstaina olen menossa lääkäriin asiaa ihmettemään. Toivottavasti en joudu lopettamaan imetystä allergian takia. En kyllä pysty imettämäänkään jos olen tosi kipeä allergian takia. Vaikeaksi menee.

Meemi: Uskon, että sinulle löytyy imetysaikana sopiva lääkitys. Meidän tyttö on kaksivuotiaasta syönyt siitepölyallergiaan Zyrteciä (alkuun määrättiin Aerius-siirappia, joka pahensi oireita!), eli luulisi, että kun noin pienille noita syötetään suoraankin niin eiköhän ole imetysaikaankin sopivia valmisteita.

Pikaista paranemista hauvapotilaalle. Meillä kävi tytön vauva-aikana niin, että meidän collien kasvain päässä korvan takana uusi ja minä huomasin sen patin vasta, kun oli jo golfpallon kokoinen. Kasvoi kyllä älytöntä vauhtia, oli pahanlaatuinen ja parissa kuukaudessa sitten oli enää yksi vaihtoehto - ikiuni. Vieläkin kaipaan sitä hauvaa ja välillä mietin, olisiko sen vielä voinut pelastaa, jos olisin uusineen kasvaimen nopeammin huomannut. Toisaalta eläinlekuri aikanaan koiraa leikatessaan sanoi, että jos se uusii niin on melko varmaan pahanlaatuinen ja toista kertaa ei kannata leikata, kun koira kumminkin jo toisella kymmenellä.

Juup ja takaisin pihalle auringonpaisteeseen.

Vai Meemin koiralle se korvatulehdus sitten iski. Mä edelleen mietin sitä korvatulehduksen mahdollisuutta Kasperilla, ja ajattelin huomisaamuna yrittää varata ajan lääkärille, että tarkistais ne korvat. Saanpahan ainaki mielenrauhan sen suhteen. Kasperi on kuitenki ollu tavallista itkusempi, vaikka välillä onki ihan samanlainen aurinko ku tavallisesti. Ei oo onneks kuitenkaan semmosia huutokohtauksia saanu ku toissa päivänä.  Ja kun tuota flunssaa on kuitenki ollu jo kohta pari kuukautta. Aina välillä vähäks aikaa paranee ja tulee taas takas.. Eipä siitä korvien tarkistamisesta ainakaan haittaa oo..

Meillä tosiaan on ollu jonku verran noita rintaraivareita. Ei nyt mitään päivien lakkoiluja oo pitäny, mutta aina välillä rupeaa päivällä huutamaan jo pelkästä imetysasentoon laittamisesta. Toisinaan taas syö vähän aikaa, mutta alkaa sitte yhtäkkiä huutamaan. Meillä on auttanu, ku oon sillon vaan lopettanu koko imetysyrityksen ja tarjonnu rintaa myöhemmin uudelleen. Ja imetysasentojen vaihtamisesta on kans ollu apua, makuuasennossa imettäessä kelpaa yleensä paremmin. Nuo rintaraivarit on kyllä myös omalta osaltaan saanu mut pohtimaan tuota korvatulehdusta, kun silloinhan varmasti imeminen sattuu korviin. Tosin rintaraivareitahan voi olla muutenki, ja ilmeisesti on tän ikäsillä aika tavallisiaki.. 

Heipä heiii! :)

Täällä on aivan ihana ilma. käytiin vetäsee pieni vaunulenkki ja nyt aatu vetelee sikeitä tuolla ulkona. :) käytiin samalla tyhjentää meijän säästöpossut aatun tilille. vaunut paino ihan sikana kun niitä kolikoita oli 2 pussillista (pakastepusseja), kyllähän siellä ihan hyvin oli kertyny kolikoita.

aatu on niin ihana kun on nyt kunnolla oppinu kääntyy mahalta selälleen, eihän se malta ollenkaan olla mahalteen. :)

tuli hommattuu aatulle huutonetistä iiiiso kasa leluja halvalla. nyt on pojjaalla kivoja leluja, tosin äitistä ne taitaa olla vielä kivempii.

Tättärä taisi mainita tuolla siitä että olis ihanaa jos joku olis meistä raskaana, no mun kohalla sitä ei ainakaan tuu vähään aikaan, heh.
vaikkakin lopetin minipillerit, ei sovi mulle yhtään. paikat on kuivat ku saharalla ja tukka tippuu päästä.. huhhu, taidetaan mennä kortsun kanssa. tosin ajattelin kysellä lääkäriltä sitten kun on aatu 4kk neuvola nii jos se vois vaikka kirjottaa joihinki muihin pillereihin reseptin. ei pystyny ees seksii harrastaa kun ei ollu minkään lasita liukastetta.. HAHAH, tosi mielenkiintosta taas.. mites teillä muilla? syöttekö pillereitä?

Me ollaan alettu antaa Aatulle vellii, oon ehkä kamala äiti ku annan ilman neuvola tädin lupaa, mutta meillä menee melkeen 3litraa maitoo päivässä eikä pidä aatuu kauaa tyytyväisenä. nyt Aatu  ollu toosi tyytyväinen ja ilonen kun ei tartte itkee nälkäänsä koko aikaa. :)

missähän Ang1 mahtaa olla?

heissan!

meillä oli eilen neuvola..tuolta jouluvauvojen neuvolakäynnit - ketjusta saa tietoa uusista mitoista...
hyvin meille menee..lääkäri tosin sanoi että pitää ruveta ohjeistamaan kääntymisissä, jotta rupeaisi itse niitä tekemään...kyllähän ku kylkeen sormel koskee niin kääntyy mahallee, mutta ei tunnu Rafea pahemmin kiinnostavan kääntyminen. Mahallaan yrittää kovasti lähte eteen päin, mut ei vielä pääse...

viime yö oli ihmeellinen, poitsu heräsi vain kerran...nukahti 19 (en ole saanut sitä viivästettyä sitten ollenkaan, ehkä kun kellot käännetään) ja heräsi kahden maissa..söi tuolloin velliä 260ml ja nukkui 7 :) sai tämäkin mamma nukkua kunnon unet =)...

soseita menee jo hyvin, korvikkeen oksentaa edelleen ulos, mutta vellit pysyy sisällä, joten en sitten taida yrittääkään korviketta, ainoa milloin korvike pysyy on aamupuuron seassa...annan siis vauvojen (5kk) jauhe riisipuuroa aamusin...syö todella hyvin...ajattelin jos kokeilis jauhe kaurapuuroa seuraavaksi =) kunhan tämä riisipuuro paketti tyhjenee :)

meille on lutviutunut aika tarkka rytmi...
7 ylös. puol 8 - 8 aikaa aamupuuro. puol 9 - 9 aamu unille..10-11 maissa lämmin ruoka 12 maissa päiväunet ehkä 2 tuntia...sitten 13.30-15 hedelmä sosetta tai marjasosetta...sitten päiväunet jos nukkuu...17 maissa lämminruoka...18 velliä...ja joskus 18:45 riisivelliä ja nukahtaa pullo suuhun :D

juuh, anteeksi omaa napaa :D

halauksia ja aurinkoisia päiviä kaikille =)

Rock¨peijpe: Ei sitä kaikkeen tarvi ensin neuvolatädin siunausta hakea, kyllä oman järjen käyttö on ihan sallittua! Eli oikein hyvin voi niitä vellejä antaa, jos ei mitään allergiaoireita aiheuta vaan on selvästi hyödyksi.

Minulla on taas tällainen päivä, että olen täällä joka väliin kiljumassa mielipiteitäni... Jotain muutakin tarttis tehä, olohuoneessa on ihan kaamea kaaos, mm. tytön sängystä on sinne raahattu petvaatteet pomppimista varten. Pitää vähän raivata ja jotain ruokaakin pitäisi keksiä.

Heip

Kiitoksia jälleen vertaistuesta! Tänään on mennyt paremmin tissin suhteen, toivottavasti jatkuu illallakin, vaikka illat näyttää olevan yleisestikin meillä hankalinta aikaa. Varsinkin kun äiti on jumpassa (joo, aloitin urheiluharrasteet vihdoinkin!), niin isi on kotosalla aika ihmeissään kiljuvan vauvan kanssa. Ruokakaan ei siis rauhoita. Ja tietysti vielä hankalampaa on, jos kiljunta ei lakkaa siihenkään kun tissi on paikalla... No jospa se tästä taas.

Meemille lääkkeistä: Minä olen käytännössä syönyt koko imetysajan jotain lääkettä, parhaimmillaan kahtakin eli kortisonia ja setiritsiiniä ja näiden lisäksi iskenyt tisseihin suoraan 3.-luokan kortisoni&antibioottirasvaa (kohta saan ehkä kunnon antibiootit, jos tämä ihottuma ei ala mennä ohi, 5 kuukauttahan tätä on jo kaikkineen kestänytkin), joten älä turhaan huoli allergialääkkeistä. Setiritsiiniä (Zyrtec, Heinix ym.) siis ainakin voi syödä huoletta.

Pillereistä ja raskauksista. Mielessä on satunnaisesti välähtänyt, että oishan se jännä olla uudelleen raskaana. Mulla tosi moni kaveri odottaa tällä hetkellä, ja ehkä senkin takia asia on mielessä. Mutta en todellakaan haluaisi kahta lasta vuoden välillä! Ja kuten ehkä aiemminkin olen sanonut, haluaisin käydä välillä töissä. Ja eipä mulla ole vielä menkatkaan alkaneet eli todennäköisyys raskautua ois heikko. Minipilleripaketti oottaa kaapissa, saapa nähdä milloin se pitää avata. Ja millaisia sivuvaikutuksia niistä tulee...

Bluerose, meilläkään ei olla innostuttu käätymisestä. Kerran tyttö meni vahingossa mahaltaan selälleen lattialla ja muutaman kerran sängyllä (=viettävä alusta), mutta siitäkin on jo pari viikkoa. Sen jälkeen ei elettäkään. En tiedä miten houkutella, tai pitäiskö jo houkutella... Neuvolassa ei ole ollut puhetta asiasta.

Joo ja tukka tippuu täälläkin, tosin ei pillereiden vaikutuksesta vaan ihan biologian. Tällä menolla mulla on kesällä kaksi karvaa, toinen toisella puolella päätä ja toinen toisella... ;)

Meillä olisi aika aloittaa maissivelli, niin miten aloititte? kuinka paljon velliä ja maitoa? neuvoja kaipaisin.
Tää oli tämmöinen nopsa käynti,

Jiu: kiitos, helpottavaa tietää, että edes jotain voi allergialääkkeistä ottaa! Tosin nuo Zyrtecit ym. miedot ei yleensä ole kyllä mitään auttaneet. Minäkin olen kyllä vahvoja allergialääkkeitä syönyt ihan taaperosta lähtien...

RK78: me alotettiin antaa vellii maidon seassa. eli laitettiin 90ml velliä ja 90ml maitoo.. nyt ollaan laitettu joko pelkkää vellii tai sitten 120ml vellii ja 30 ml maitoo. :) siilleen täällä.

RK78: mä aluksi laitoin velliä puolet ja maitoa puolet, mutta kun se maidon oksens, niin jätin kokonaan maidon pois ja joi pelkkäää velliä..eikä mitään..siin pitää vaan katsoa että masu toimii :D

Takaisin