Maaliskuun muminat

Meillä ei kukaan kolmesta ole tuttia eikä tuttipulloa huolinut. On yritetty tarjota. En tiedä, miksi ei kelpaa.. Mutta ihan hyvin kyllä on pärjätty ilmankin.

Vyöhyketerapia oli mukava. Vauva nautti hoidosta ja oli sen jälkeen todella hyväntuulinen. Ja nyt on nukkunut tähän astisen elämänsä pisimmät päiväunet, jo yli 3 tuntia. Muutoin vaikutuksesta en pysty enempää vielä sanomaan.
 
Meillä vauva ei myöskään syö tuttia...se on sääli, koska hän lähestulkoon asuu mun rinnalla. Ei siinä muuten mitään vikaa ole, mutta muiden on toisinaan huono saada pikkuista rauhoittumaan...
Vatsavaivoihin hain mäkin helpotusta vyöhyketerapiasta. Eilen oltiin siellä eka kerran jatyttö nautti hieronnasta. Viime yönä nukkui yllättävän rauhallisesti ja heräsikin syömään vain kerran! Yleensä meillä herätään kahdesti yön aikana ja sitten jo kuudelta kolmannen kerran. Tänä aamuna herättiin myös kuudelta, mutta vain kerran syötiin sitä ennen. En sitten tiedä, oliko vyöhyketerapian ansiota vai muuten vaan rauhaisampi yö... illalla ainakin kärsittiin vatsavaivoista...
 
Ja raskauskiloja on vielä nelisen jäljellä, kaikkiaan niitä tuli 15-16. Joten ihan mukavasti on kiloja jo karissut...
 
Me käytiin kolme kertaa vyöhyketerapiassa vauvan ollessa 3-5 viikon ikänen. Mä koin kyllä, että siitä oli meille apua. Vauvakin nautti selvästi ja oli aina tosi rento sen terapiapäivän. Kuuden viikon iän jälkeen isommat mahavaivat alkoi onneks hellittää muutenkin.
 
Mekin kokeiltiin viime viikolla vyöhyketerapiaa. Poika karjui pää punaisena oikeestaan koko hoidon ajan niinkuin on tehnyt sillon kun oon ite yrittänyt hieroa (oon siis lopettanut kun on alkanut huutamaan). Nukahti hoidon jälkeen mut yöllä nukkui niinkuin muinakin öinä. En kuitenkaan aatellut luovuttaa vielä ja ollaankin menossa tällä viikolla uudestaan.
 
Heippa!
Kyllä täällä ehtii aina välillä käydä lueskelemassa ja kirjoittelemassa!:)
Miten äitien painot ? Itse osallistuin nyt superdieettiin jotta lähtee vauvakilot karisemaan, mulla kun on ollut tapana saada aina niitä kiloja reilusti odotusaikana. :confused: Ihana päästä liikkeelle ja saada ruokailut kohdilleen niin pääsee paino Tippumaan:grin

Mulla muistaakseni (neuvolakortin mukaan 56kg, joten tiedä sit) lähtöpaino oli 57kg, ja painoa nyt 60kg. Pituutta 170cm niin ei paljoa näy nuo kilot, epäilen sitä paitsi että iso osa siitä on rinnoissa, jotka on aivan älyttömän kokoiset mulle (e-kuppikoko). Vatsa palautunut tosi hyvin, kyllä kuitenkin meinaan niitäkin lihaksia treenaa kunhan yhdistyvät lihakset kokonaan. Ainoa mikä masussa muistuttaa vauvamahasta on tuo linea negra, joka kaiketi lähtee vaan kulumalla.

Meillä tutti maistuu vaunuissa jos itkettää tai esim eilen kun on tiheän imun kausi niin mielellään söi sitä. Sai nännitkin pikku loman, vaan pian kyl vaati takaisin rinnalle. Muuten ei oikein tuttia syö.
 
Mulla muistaakseni (neuvolakortin mukaan 56kg, joten tiedä sit) lähtöpaino oli 57kg, ja painoa nyt 60kg. Pituutta 170cm niin ei paljoa näy nuo kilot, epäilen sitä paitsi että iso osa siitä on rinnoissa, jotka on aivan älyttömän kokoiset mulle (e-kuppikoko). Vatsa palautunut tosi hyvin, kyllä kuitenkin meinaan niitäkin lihaksia treenaa kunhan yhdistyvät lihakset kokonaan. Ainoa mikä masussa muistuttaa vauvamahasta on tuo linea negra, joka kaiketi lähtee vaan kulumalla.

Meillä tutti maistuu vaunuissa jos itkettää tai esim eilen kun on tiheän imun kausi niin mielellään söi sitä. Sai nännitkin pikku loman, vaan pian kyl vaati takaisin rinnalle. Muuten ei oikein tuttia syö.

Mulla on edelleen esikoisesta jälellä linea negra, vaikka raskaudesta on jo 1v 9 kk :D
 
Mä rapsuttelin edellisellä kerralla sen linea negran saunassa pois kun lapsi oli n. vuoden.
 
Juuri niin. Kuollutta ihoa navasta rapsuttelin jotenkin huomaamattani, niin huomasin, että sen tumman alla on vaaleaa ihoa. Sitten rapsuttelin koko viivan :)
 
Mullehan linea negra tuli kunnolla näkyviin vasta raskauden jälkeen. Samoin vanha napakorun arpi muuttui tosi tummaksi. Noh, ehkä ne on joskus rapsuteltavissa pois/takas vaaleiksi
 
Täällä ikää nyt 2kk ja eilen neiti heitti itsensä kyljelleen leikkimatolla.. menikö ihan vahingossa vai joko alkaa kääntyilyt.. :) ja omaa nyrkkiä vie suuhun imeskeltäväksi.. :wink voi että kun nää kehittyy vauhdilla...
 
Meil on kans toi nyrkki alkanu maistumaan. Varsinki sillon ku alkaa nälkä iskemään :)
 
Meillä on kans nyrkki ollu maistelussa reilun puolentoista viikon verran, hyvin tietää et nyt olis nälkä:grin
 
Täällä kans maistuu nyrkki vähän turhankin hyvin. Ja hermot menee pikkumiehellä kun ottaa nyrkin pois suusta. Välistä hauskasti imeskelee myös sormi kerrallaan. Tutti ei vaan herralle kelpaa.
 
Joo nyrkkiä imeskellään/nuoleskellaan täälläkin... on kyl vähän ärsyttävääkin kun saattaa herättää ittensä yöllä tolla nyrkin imemisellä. :-O
 
Nyrkki on täälläkin löydetty. Välillä ihan suuttuu, kun yritän tarjota nyrkin tilalle tissiä, eli ei se imeskely ainakaan joka kerta nälkään liity. Vissiin pitää vaan suulla tunnustella, että mikä tää oikein on. :D
 
Meillä myös on kokoajan suussa. Annan maistella ja nuoleskella, mutten imeä. Jos menee imemisen puolelle niin tarjoan tuttia tai rintaa (riippuu koska viimeksi syöty). Ettei vaan opi peukkua imemään :)
 
Takaisin
Top