Maaliskuun muminat

Vinkkejä mistä löytyis tän ikäsille aurinkolaseja ? Mieluiten sellasia mitkä pysyis päässä.. Onks prisma/cittarissa?
Pitäs löytyä. Lastentarvikeliikkeissä on myös ja ihan optikkoliikkeissä. Mä olen tykännyt käyttää lapsilla niitä sellaisia joissa menee kuminauha päänympäri, musta ne pysyy parhaiten paikallaan.
 
Meillä ei kuminauhalasit oo koskaan istunu hyvin päähän. Semmoiset vähän kaarevat tavalliset on ollu parhaan malliset. Kannattaa siis kokeilla mitkä omalle muksulle passaa :-)
 
Tää mun lapsonen on kyllä hassu. Jos sopivaan hetkeen osuu, niin nukahtaa jo ulkovaatteita pukiessa. Nukkuu koko vaunulenkin tai on hereillä hiljaa vaunuissa. Mutta auta armias kun lähestyn kotiovea, jo alkaa jalat heilua ja ääntä kuulua vaikka oon sillon vielä ulkona :D Mistä se voi jo tietää että lähestytään kotia..
 
Mäki mietin tätä aurinkolasi asiaa, ilmeisesti ihan perus markettien aurinkolasit ei oo hyvät, kun ne ei oikeesti suojaa silmiä säteiltä, vaan auringon häikäisyltä.. Kietlan, babiatorsin ja julbon aurinkolaseista oon nyt lukenu hyvää, mut noi babiatorsit tuskin pysyy näin pienen päässä :D Täytyy lähempänä kesää käydä sovittelemassa arskoja poitsun kanssa :)
 
Heippa!
Kyllä täällä ehtii aina välillä käydä lueskelemassa ja kirjoittelemassa!:)
Miten äitien painot ? Itse osallistuin nyt superdieettiin jotta lähtee vauvakilot karisemaan, mulla kun on ollut tapana saada aina niitä kiloja reilusti odotusaikana. :confused: Ihana päästä liikkeelle ja saada ruokailut kohdilleen niin pääsee paino Tippumaan:grin
 
Täällä on paino -9kg siitä kun aloin pojua odottamaan(ja -12kg kun lähdin synnyttämään) ja mitään muuta en oo asian eteen tehny kun synnyttäny ja imettäny. Tää vaan on outoa kun tyttöjen imetysaikana oon vaan lihonu, vaikka kuin olisin tarkkailu syömisiäni. Taitaa poju imeä äitin kuiviin:) Ja en paa pahakseni tätä kehitystä, vielä kun sais painoo 10-15kg pois, niin olisin tyytyväinen :)
 
Mulla alkaa olla lähellä lähtöpainoa joka oli 57kg nyt jotai 58-59kg... 10 tuli raskausaikana lisää... mulla myös pojan kanssa sama että imi mut kuiviin :D painoin jotain 50kg silloin ja kilot tosiaan lähti vauhdilla synnytyksen jälkeen.. tyttöjen kanssa ollu eri juttu... mistähän johtuu.. (pituutta mulla 160cm)
 
Mä oon varmaan jossain lähtöpainon kieppeillä. 14kg painoa ainakin tuli raskauden aikana, 3 vkoa sitten oli vajaa 3 kg jäljellä. Imetys näyttää vievän painon mennessään, poju imee kuiviin siis täälläkin. Vaakaahan en omista, niin tarkkaan en tosiaan tiedä.
Mä melkein yritän syödä niin paljon ettei paino tippuis alle lähtöpainon, sitä kun ei ollut liiaksi asti. Oon malliltani tällanen läpipasko..
 
Täällä ollaan kans lähtöpainoissa. Paino tosin oli lähes sama heti synnytyksen jälkeen. Vatsal on silti viel sellasta löllöä, joten heti ku luvan saa ni alkaa vatsalihas treenit :)
 
Onks jollain tietoa et jos vauval on vääristyny imuote tissillä ja se on tottunu imee sil väärällä otteella. Ni voiks se vaikuttaa siihen ettei se osais imee tuttia ?
Me ollaan nyt kokeiltu 4 eri tuttimerkkiä jo pidemmän aikaa.. Ja mikään ei pysy suussa ku max 5-10min ja sit hän sylkee sen pois.. Tiedän ettei kaikki syö tuttia tai "onhan se sit helpompi ku se ei syö sitä siin vaihees ku siit pitäis luopua". Mut alkaa tä jokailtanen 4tunnin huvituttina olo ottaa vähän päähän mut viel enemmän nänneihin..
 
Mulla tippunut nyt 12kg ja oon siis 10kg alle lähtöpainon :smiley-bounce016 Mäkin oon aiemmin imetysten aikana vaan lihonut, mutta nyt jotenkin kummasti paino tippunut... Mulla kyllä on mistä tippuakin, normaaliin bmi:ihin matkaa about 20kg.
 
Kolme kiloa lähtöpainoon ja sekin oli ylipainoa, joten enemmän sais lähteä. Vielä mitään en ole tehnyt asian eteen.

Ilmavaivat/vatsavaivat on selvästi vähentyneet vauvalla. Vielä pari viikkoa sitten oli joka ilta tunnin-parin tunnin kipukiukkua, mut nyt ei enään kuin satunnaista selittämätöntä itkua.
 
Meilläkään ei vauva huoli tuttia... maistaa ja sylkäisee. Joskus toivois että suostuis sitä imeen että rauhottuis vaikka siihen mutta näin täälläkin :sad001
 
Vauvalla oli viime viikolla kovat vatsanväänteet ja niiden takia valvottiin ja heräiltiin. Myös päivällä ne itketti. Varasin ajan vyöhyketerapiaan, kun se on monia auttanut. Nyt tuntuu, että vatsavaivat on vähentyneet, mutta tänään on se vyöhyketerapia, johon nyt silti mennään. Tuskin siitä haittaa on ja jonkun verran vielä se masu vaivaa.

Mulla on raskaudesta vielä muutama kilo jäljellä, mutta toivottavasti vaunulenkit ja imetys vie ne.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä kans ollut nyt vatsanväänteitä vauvalla... nyt kokeilen maidotonta ruokavaliota josko se auttais ja huomenna mennään vyöhyketerapiassa käymään. Ei siitä haittaakaan ole, kyllähän se rentouttaa vauvaa.

Mulla lähtenyt kaikki raskauskilot n.14kg ja siihen vielä lisäksi 2 kg. Ja varmaan lähtee lisääkin nyt kun ei saa syödä suklaata jne.
 
Meilläkään ei syö tuttia kauaa... kelpaa kyllä välillä mutta hetken päästä jo sylkee pois.. nukkuu ilman tuttia myös..
 
Meilläkään ei tutti kelpaa. Joskus harvoin saan hetkeksi puoliunessa tutin huijattua suuhun, mutta muuten sylkee heti pois ja hermostuu.
 
Automatkojen itkuisuus on ainut paikka jossa toivoisin, että vauva rauhoittuisi tutilla. Muuten oon ihan tuttia vastaan. Kertaakaan en kaivannut sitä aiemmallakaan lapsella (nyt 2v). Tosin hän ei ollut ikinä automatkoilla itkuinen. Tämä pikkuveli on välillä.
 
Mäkään en enää varsinaisesti tuttia kaipaa, alkuun kun oli nännit rikki ja vauva illalla syötyään halus jäädä tissille asumaan ja riuhtoi päätään siinä eestaas, sillon kaipaili että ottaispa tuossa vaiheessa tutin. Autossa hän vielä toistaseks viihtyy, samoin vaunuissa, vaikka vaunuissa harvemmin nukkuu.
 
Takaisin
Top