Maaliskuun muminat

Mä kyllä vierailen täällä aina imettäessä :D
Tuossa helmikuun ketjussa mainitsikohan Desiree vauvakirjan täytön - mä oon kirjottanut omaan kalenteriin vähän jotain joka päivä, niin saa sitten siitä siirrettyä vauvakirjaan tapahtumia.
 
Mä oon kans yrittäny täyttää vauvakirjaa nyt ku viel muistaa asioita :) ja tilasin ekan satsin kuviaki jo, ni pitäis joku päivä pitää leikkaa-liimaa hetki:)
 
Joo mä mainitsin. :-) toi on kyl hyvä keino laittaa kalenteriin niin saa siitä sitten siirrettyä vauvakirjaan. Muuten saattaa tässä arjen pyörityksessä unohtua...
 
Millasia vauvakirjoja teil on :)? Onko ihan perinteisiä vai erikoisempia? Kaupasta ostettu vai ite tehty ?
Meil on se mauri kunnaksen koiramäki. Tykkään siit ku siin on aika laajasti ihan odotusajasta sinne 6-7 ikään asti. Ja mukavasti otsikoilla jaettu sivut aiheisiin. Sit saatiin lahjaks sellanen perinteisempi mis on just noit mittoja ja kehittymisiä enemmän. Mut siit en oikeen tykkää ku siel on sillee "milloin opin kävelemään" ja sit vieressä "milloin muut oppivat kävelemään" ja sit siin on keskiarvo millon pitöis ostata kävellä. En oikeen tykkää siitä. Oon muutenki vähän karski noihin et lapsen pitäis osata joku asia tietyssä iässä. Toiset vaan oppii ja kehittyy nopeammin ku toiset. Ja niihinki vaikuttaa niin monet asiat et ei se vaan oo niin yksinkertasta.
 
Me saatiin Oppi&Ilo vauvakirja ristiäislahjaksi. Siinä on mun mielestä kivasti kans just eri ikään jaetut sivut ja on jopa 18 vuoteen asti! :-D siellä on myös hauskasti synttärisivut, joissa on joku ns. haastattelu lapselle ja sitten sinne voi kirjoittaa jotain terveisiä.

Meillä on kans toi Mauri Kunnaksen koiramäki keskimmäisellä tytöllä ja se on kyl mustakin kiva. :-) ja samaa mieltä oon, et tollanen missä on ikävaiheet joissa kuuluis osata mitäkin, on vähän erikoinen... juuri sen takia, että en tykkää siitä et lapsia "vertaillaan".
 
Meillä on Muumien vauvakirja. Suoraan sanottuna en kyllä yhtään tykkää vauvakirjojen täyttämisestä, se oli esikoisenkin kirjan kanssa ihan pakkopullaa... Mutta jälkeenpäin luettuna ne on kivoja, joten pakko uhrautua. :D
 
Taaperolla on ihana Tatu ja Patu ja meidän vauva. Ja tällä on se Koiramäen.
Tykkään täyttää. On jo nyt taaperolle mieleinen, kun on omia vauvakuvia jne. ahkerasti lisätty.
 
Meille tuli lahjaksi joku Vauvan vuosi tms ja Kirja minusta. Kumpikin sinällään ihan kivoja, mutta molemmissa iso miinus - loppuvat ekaan syntymäpäivään. Olisin halunnut sellasen joka menee vähän pidemmälle lapsuuteen, mutten tiedä viitsiikö kolmatta enää hankkia. Täytyy tutkiskella olisko jotain lapsuusajan kirjaa olemassa, mitä voisi jatkaa.
 
Meillä on kans toi Tatu ja Patu ja meidän vauva, sit löytyy myös oot niin ihana-vauvakirja :)
 
ImageUploadedByVau Foorumi1488444798.460302.jpg

Me ostettiin tää.

Tässä on mun mielestä kivat kuvitukset ja juttuja löytyy muistaakseni ainakin 7v asti.
 
Voi että.. tänään kävin kampaajalla ekaa kertaa vuoteen.. :) pikkusen oli tukka päässy rähjääntymään mut nyt on taas kunnossa.. vauva oli mukana ja hyvin meni.. ja kävellen mentiin ni sai raitista ilmaa samalla ku ei oo taas tullu lenkkeiltyä sen umpilisäke leikkauksen jälkeen..
 
Vauvakirjat on painajainen!
Edellisiltä lapsilta on kaapin pohjalla vähän täytetyt kirjat ja kalentereita joihin olen mielestäni tärkeitä juttuja tallettanut. Kolme erilaista kirjaa sisältää monenlaisia variaatioita, mutta niistä puuttuu kohdat mun arkistoimille asioille! Paha mieli vaan tulee aina, kun kirjat tulee vastaan.
Yksi ainoa on ollut hyvä. Esikoinen sai vau'kirjalta hyvin simppelin luukkukirjan joka käsitteli lyhyesti ekan vuoden. Se tuli sentään täytettyä ja on ollut mieluinen lasten lukea.
 
Meillä nukutaan parhaiten sylissä. Jopa 3 tuntia. Mutta laskeppa sänkyyn/sohvalle/mihinkään niin salettiin on puolessa tunnissa hereillä. Yöllä nukkuu kyllä vieressä hyvin parilla heräämisellä. Muutaman kerran kapalossa iltapätkän jopa omassa sängyssä. Mikäpä meillä on hengaillessa... Hommat jää pääsääntöisesti tekemättä, mut ehtii ne myöhemminkin! Toinen on vain hetken pieni ja oppii varmasti jossain vaiheessa nukkumaan itekseenkin :-)
Sitterikin saatiin. Vaikka sen tarpeellisuutta epäilinkin on kyllä kätevä peli! Siinä viihtyy hereillä ollessaan hyvän tovin. Siinä on myös hyvä harjoitella itekseen nukkumista - laskea hetkeksi sylistä, jos sattuu peiton kanssa nukahtamaan.
Vatsanväänteitä oli välillä. Ilmeisesti liian tiuhasta tissillä olosta tuli ähky..? Opeteltiin väliin nukahtamista tutin kanssa niin on helpottanut. Näppärää myös venyttää ruokaväliä vaunuillen tai kauppareissulla... Nyt osaa jo hengailla tissillä ilman syömistäkin niin ei tule väänteitä vaikka huvittelisikin :-)
 
Mä oon liimaillut kuvia vauvakirjan sellaisille sivuille joista en pitänyt. Esim. en todellakaan jaksa miettiä syntymävuoden hittibiisejä tms. Joten liimasin söpön imetyskuvan (synnytyssalista) otsikon päälle ja kirjoitin sivulle synnytyksestä.

Vauvakirjaa kannattaa siis muokata itselle mieleiseksi, jotta tulee muuta sisältöä.
 
Vauvakirjat on painajainen!
Edellisiltä lapsilta on kaapin pohjalla vähän täytetyt kirjat ja kalentereita joihin olen mielestäni tärkeitä juttuja tallettanut. Kolme erilaista kirjaa sisältää monenlaisia variaatioita, mutta niistä puuttuu kohdat mun arkistoimille asioille! Paha mieli vaan tulee aina, kun kirjat tulee vastaan.
Yksi ainoa on ollut hyvä. Esikoinen sai vau'kirjalta hyvin simppelin luukkukirjan joka käsitteli lyhyesti ekan vuoden. Se tuli sentään täytettyä ja on ollut mieluinen lasten lukea.

Oliko tuo vaukirjalta semmonen missä luukku mihin saa vissiin ehkä kuvan ja siinä luukun sisäkannessa tekstiä tyyliin tässä minä ja äiti yms?
 
Vinkkejä mistä löytyis tän ikäsille aurinkolaseja ? Mieluiten sellasia mitkä pysyis päässä.. Onks prisma/cittarissa?
 
Takaisin
Top