Maaliskuun mietteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla oli tänään neuvolalääkäri ja mitta oli 24 viikolla 27+0 ja menee täysin samaa keskikäyrää edellisen mittauksen kanssa. Verenpaineet oli vähän koholla 133/89 ja sen takia joudun menemään ensi viikolla uuteen mittaukseen.

Siinä äitiyskortissa, joka jokaisella on, mihin niitä tietoja aina rustataan löytyy tuo sf-mitan kuva, siitä voi pi kattoa viikot ja mitan ja onko se millai käyrillä.

Hmph, lunta lunta lunta vaan. Viime viikolla oli niin ihanan lumetonta, ja nyt tuota on tullut varmaan 30 cm. :mad: Kevät, tule jo!

Liukastuin eilen ainakin neljä kertaa, ja liitoskivu muuttui ihan hurjaksi liukastumisten seurauksena. *vali vali vali*

joo lunta riittää ihan riittävästi :mad:
täällä kans liitoskipuillaan; eilisen hesareisun seurauksena en pysty ny si kunnolla käveleen enkä istuun.auauau. tua pitkin istuinluita koko lantio tulessa :sad001:mad: haluuks joku vaihtaa mun kans lantioita?muutenkin reisu oli tuskaa,istua junassa molempiin suuntiin ja se 20min kävely määränpäähän ja takas oli sitten liikaa...

muutenkin tuskanen olo,henkeen ottaa suunnilleen istuesssakin jo.ja muksu on jotenkin ihan ihme asennossa,potkii tonne alas niin et kohta varmaan näkyy jalka pillusta :confused:

viihdytän itteeni myös tarkkailemalla napaani melko hysteerisesti t: ensisynnyttäjä jonka mielestä se pullahtanu napa on ihan karmee ja ällö :confused:o_O aika pinkee jo on.yhyy.huonosti käy,veikkaan.

Eilen saatu uudet ripset, on jokseenkin näyttävämpi olo vaikkei muuten mitään tehnykkä :happy2 Ja nyt ihana sokerirasitus takana, mut ei se litku nyt niin kamalaa ollu ku luulin... Ylimakeeta vetistä vadelmalitkua. Meni parituntia yllättävän äkkiä, lopussa meinas närästys? yllättää.

heidi79, mä niin tiedän ton tunteen, siis tuon alapäästä kurkkimisen. Ja osaakin tuntua ärsyttävältä! Tosin aamulla mua monotettiin navan viereen / yläpuolelle - josko osais jäädä niinpäin. Tuntuu muuten et heittää vaan volttia, pääsääntösesti monottaa alas.

Mulla "onneksi" nappula viihtyy taas pää alaspäin jo nyt. Toki kyljet kipeänä potkuista, mutta alaspäin suuntautuneet iskut on paljon pienempiä eikä rakko repeä :D Ja napa mulla taisi ekakierroksella pullahtaa joskus 35 viikon paikkella, nyt näyttää, että on kohta jo kokonaan pihalla. Kyllä se palautuu, mutta ällön näköinen munkin mielestä... Mulla ainakin viimeksi vielä tummui se navan ympärys ja oli tosi vahva linea negra. Ei siis mikään kaunis raskausmaha :D arpia ei onneksi tullut kaunistamaan tätä settiä

Lapset ihan täysillä odottaa jo vauvaa, yrittää kovasti kuunnella vatsanläpi; "hei mä kuulin sen hengityksen!"..äh tota..
8 v oli nähnyt vauvauntakin pienestä keskoskokoisesta viimeyönä- on aivan erilaista nyt kun meitä odottajia on kotona niin monta:), ei ne pieninä osannut samalla tavalla innostua. sympatisoivat vatsan kokoa, sain jopa kommentin siitä miten persekin näyttää nyt isolta- :rolleyes: demonstroivin elein höystettynä..

Joo täällä kanssa välillä tuntuu että kohta on jalka pimpsasta ulkona. Onneksi potkuja tulee välillä myös ylöspäin, on nimittäin huomattavasti mukavampi niin... Yleensä toi on ihan hiljakseen silloin kun mä liikun, mutta yksi kerta salilla se rupesi kesken sarjan potkimaan itteään suoraan alapäästä läpi. Tuli vähän sellainen tunne että tähänkö se nyt syntyy... :eek:

Sori heidi, en pidä sun liitoskipuja hauskana, vaan juuri tuota jalka läpi pimpsasta -juttua ja navan kyttäämistä. :grinNavan suhteen on mulla ihan sama pelko ja kyttään sitä joka päivä. Se kraateri vaan pienenee ja pienenee, apua... :confused:

Ai että menee hermo! Yritin tässä tehdä hakemusta kelaan rahasta, ja soitin palkkikseen josko sais sieltä infoo kauanko ne maksaa ja mitä liittoon menee prosentteja. Niin ei, nihkeesti sai jonkinlaisen vastauksen. Kun nyt mun pitäis tehdä tälläsen uuden helveten hienon ohjelman kautta hakemus työnantajalle äippälomasta jne, enneku ne tietää mistään mitään.
Ja kun toi kelan nettihakemus on paikoin tarkempi ku toi paperiversio. mm just noi työnantajan makushommat jne. PRKLE!
Kohta ollaan varmaan ilman mitään rahoja...

Uh! Kuulostaa ärsyttävältä. Meillä onneksi sai palkkakuitista ja HR guidesta kaiken tarpeellisen tiedon. Nyt vaan ei oo meidän HR:stä liikahtanut vielä eteenpäin... 3.2. laitoin niille sen loppuuntäytettäväksi ja eilen kyselin et onko mennyt jo eteenpäin, kun Kelasta kuulunut mitään, niin kuulemma asiaa hoitava henkilö lomalla. Mutta ehkäpä se vielä perille löytää.

jännä miten tän kyytiläisen aktiivisuustaso vaihtelee...just kun aattelin,että pitäskö olla huolissaan liikkeitten vähenemisestä,niin oon ny si kolmatta päivää jonain pomppulinnana pikkutyypille :confused::grin no,nyt se sentään on kääntyny vähän parempaan asentoon eikä enää yritä tulla jalka eellä pihalle :p

tänään taas kärvistelen uutuusraskausoireen kanssa,joka vois olla vaikka bad boob day tai hot nipples...toi nännipihan ja nännin alue on ihan hullun kuuma :eek: tulee kohta keitettyä maitoo varmaan :confused: äärimmäisen epämiellyttävän tuntusta,ja outoo.hyi.

Muokattu viimeksi:
Täällä alkaa olla fyysinen vointi sitä luokkaa, että olenkin enää vain tämän kuun töissä, vaikka tarkoituksena oli olla ihan tuonne toukokuulle asti. Vähän haikea fiilis, mutta ei voi mitään. Työ on sen verran raskasta ja nopeatempoista ettei kroppa enää vaan pysy mukana. Nyt vain sitten keskityn opiskeluun, jossa kyllä myös riittää tarpeeksi tekemistä :rolleyes:

Nyt kun mulla diabeteskin todettiin kolmella hyvin kohonneella arvolla, niin päivät menee muutenkin kelloa tuijottaessa, kun pakko kolmen tunnin välein syödä jotain. Olen muutenkin nyt alkanut kiinnittää huomiota, että mitä sitä oikein syö. Kaikki epäterveellinen mielessä, mutta omena on kädessä :p Heikko olo on kyllä kadonnut, kun olen syönyt säännöllisesti.
Ensi viikolla sitten saan tarkemmat tiedot, että miten tämän asian kanssa edetään ja mikä on se hoito. Toivon kyllä, että pystyisi ihan ruokavalion avulla hoitaa.

Onneksi täällä on muitakin hysteerisiä ton navan kanssa. Luulin jo ettei muut sitä edes murehdi. :D
Pelkään kans koko ajan, että kohta se pulahtaa ja välillä se onkin jo vähän ulkoneva, mutta on toistaiseksi vielä palautunut ennalleen - tosin mitään kunnon napakuoppaa ei enää ole.
Olenkin tässä miettinyt keinoja millä pullahduksen voisi estää ja ei ole ollut kaukana roudarinteipillä teippaaminenkaan... Tää ei vaan taho mitään kärsää keskelle mahaa!

Ekaa odottaessa napa ei onneksi uhkailusta huolimatta koskaan pullahtanut, mutta tämän kohdalla maha on muutenkin paljon isompi kuin esikoisella tässä vaiheessa, joten ei hyvältä näytä. :/

Mulla oli esikoisesta ihan loppuun asti normi napa ja tästä toisestakin ainakin toistaseks on vielä ihan kunnon napa :)

Mullaki on napa silleen viittä vaille poksahtamassa, epäilen että piakkoin pullahtaa ulos. Ei kiva.

Sen kerran kun oma olo on hyvä eikä liitoskivut/mitkään muut kivut valvota, niin lapsi heräilee flunssaan ja koiralla on ripuli. Eli montaakaan tuntia ei ole tullut nukuttua... *haukotus*

30+6

Mun napatilanne alkaa olemaan taputeltu. Varmaan jo usemmin ulkona kuin edes vähän kuopalla. Seistessä siis vielä ministi kuopallaan mutta istuessa kyllä pamahtaa jo ulos. Muista yhtään, koska esikoista odotellessa pamahti, mutta ei ainakaan näin aikaseen...Muutenkin toi navanalue ollut viimepäivät kipeä, kun tyttö punkeaa niin tarmokkaasti vuoroin päätään ja vuoroin pyllyään sitä vasten. Kohta varmaan tulee joku napasynnytys.

Mä toivon ettei tästäkään mun napa pullahda. Mua jotenki ällöttää...ja en tykkää lainkaan et joku koskis napaani, oma kosketuskin "sattuu" jos tars ronkkia. :confused:
Napatynkä oli mulle hirvitys, esikolla onneks irtos nopeesti. Mies sen muuten hoiti, ja varmaan saa hoitaa tämänkin. Ja se oli (on varmaan vieläkin) "suuri murheen aihe" et miten kätilö solmiin napanuoran. Ettei vaan tule pullottavaa napaa vaan olis siisti kuoppa :eek::confused::grin

Meillä esikoiselle jäi pieni napatyrä. Tiedä sit onko tosiaan tuosta sitomisesta kiinni. Välillä ihan kuopalla, mutta varsinkin, kun syönyt tai muuten vaan pullistelee, niin pamahtaa esille =) Kuulemma todennäköisesti painuu itsekseen ennen eskari-ikää kuoppaansa tai sit operoidaan.

vauvoilla on kuulema "reikä" noissa vatsanpeitteissä siinä navan ympärillä ja siksi helposti pullottaa napa ulos. Meillä vatsaa on aina paineltu siitä navan ympäriltä ja tunnusteltu niitä vatsanpeitteitä et onko menneet umpi vai ei.

Takaisin