Maaliskuun mietteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
täällä kans yks aivot jäässä -tapaus...oon muutenkin vähän pönttöpää ja unohtelen asioita,mut nyt siä ei tunnu pysyvän mitään.puolet tavaroista unohtuu mitä pitäs ottaa mukaan,ruoka saattaa jäädä sivupöydälle matkalla jääkaappiin,tiskari laittamatta päälle vaikka on jo aineet ladattu ja vesihana auki...lista on loputon.yritä tässä ny si jotain gradua kirjottaa :confused:

maanantai on myös kiva alottaa pikku liitoskipuilemalla.sisulla vaapuin lähikauppaan ja takas mut ei se mitään herkkua ollu...eli jää sekin vähä liikunta,jos tää meno jatkuu = lisää läskiä perseeseen.hyvin ehtii viä 3kk aikana kerätä o_O

Mulla ei ole kyl kait lainkaan kaipuuta ns omaan kroppaan. Toki kyllä tuo levahtanut ahteri ja reidet alkaa hetkittäin arsyttään, sillon ainaki ku kattoo itteensä alasti... Mut en ressaa, jos sit jakautumisen jälkeen yrittäis saada itteensä entisiin mittoihin. Siis ennen raskauksia. mut nää tissit vois jäädä :p

Hipehei, ripsienpidennyksiin varattu aika. Tunnistaakohan sitä itteensä sen jälkeen, kun ei nyt tule juuri ikinä mitään meikkejä laitettua... reilu viikko vielä...

Heippa tännekin pitkästä aikaa, työttömyyden jälkeen työelämässä olo tammikuusta alkaen on kyllä ottanu voimille ja ei paljoa oo konetta jaksonu aukoa, joten ei täälläkään oo tullut käytyä. Nyt jäätiin eilen sit sairaslomalle pariksi viikoksi supisteluiden takia. Lääkärillä kaikki oli ok, mutta varoiksi lepoa silti. No saapa lepäillä muutenkin välillä.
Lääkäri tarkisti ultralla samalla vauvan sykkeen, ja kertoi vauvan olevan pääalas päin. Niin se on ollut alusta asti, eipä tarvis ees enää kääntyä turhaan :D Eipä sen laitteen kuvasta mitään selvää itse saanutkaan, sen verran vanha laite se oli.. Eläväinen poika täällä masussa on, mitään päivärytmiä en oo vauvalla huomannut olevan, tasaisesti pitkin päivää se potkii menemään aina kun hetkeksikin istahdan :D Ja hieman oikeaa kylkeä kohden ylös, ja alkaa tuntua siltä että pian yltää kylkiluihin.... sitä odotellessa... :P viikkoja tällä hetkellä siis menossa 25+2.

Nyt meiän vauva sai keltasia harsoja :) ja on tossa ikean vaipanvaihtoalusen froteinen päälinenkin :)
1979539_10152242944071893_1486629602_n.jpg

Mistäs sais halvimmalla harsoja tai mistä ylipäätään ootte hommanneet?

Viikon loma takana ja tuli niin tarpeeseen! Tuli reissattua, käytyä kylpylässä ja vaikka mitä muuta. Rentoutuminen taisi onnistua niin hyvin, etten juuri huomannut mitään raskausvaivoja koko loman aikana. Supistelutkin on totaalisesti kadonneet.

Muakin on vähän ärsyttänyt oman kropan katoaminen ja kykenemättömyys moneen asiaan. Erityisesti nyt on alkanut ärsyttää kun takapuoli on levinnyt. Tiedän, tilapäistähän tämä on mutta ärsyttää se silti! :mad::grin

29+6

Mä tajusin, etten ole ottanut edes mahakuvia pitkään aikaan, kun ahdistaa tämä olotila. Nyt on kyllä jo mahaa mitä kuvata, mutta en tykkää yhtään tuosta muusta hötöstä mitä mahan mukana on kertynyt... Mulla ei ole levinnyt muu kuin tuo torso, eli höttö kertyy kaulan ja lantion välille. Jalat muuttuu entistä enemmän tikuiksi, kun lihakset pikkuhiljaa häviää. Mä olen pettynyt, raskausvartalohan pitäisi olla kaunis. :angry7

Meille iski esikoisen kanssa vatsatauti viikonloppuna. Vieläkin on heikko olo itsellä, tyttö onneksi on jo oma virkeä itsensä :). Töissä tänään oli koko päivän inhottava olo. Joko vihloi koko vatsaa tai sitten oli kuukautiskipumaista tunnetta vatsassa ja selässä. Keskiviikkona ois neuvola ja yövuoro :S.. En vaan usko että pystyn tuota yövuoroa tekemään tällä ololla. Voiko muuten neuvolan terveydenhoitaja kirjoittaa sairaslomaa?

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Joo, kyllä sitä ollaan niin paksuna nyt! Mulla alkaa vatsa tulla vastaan, kun yritän sukkia tai kenkiä laittaa jalkaa.. Olo alkaa olla niin tukala ja kesäkuuhun pitäisi jaksaa vielä. Ja tietty raskaammaksi menee. Saa nähdä miten kroppa kestää.. :confused: Harmittaa kyllä nuo mun reidet, kun alkanut selluliittia kerääntymään..

Noh, jotta ei ihan ruikuttamiseksi menisi, niin itselleni on nyt alkanut vasta tulemaan sellaista ns. "pesänrakennusviettiä" :grin Katsellut kaikenlaisia vauvantarvikkeita, joita oon ajatellut ostavani valmiiksi viimeistään ensi kuun aikana. Jopa lisäenergiaa on tullut kodin siivoamiseen. Ja meillä kun on vähän tilanpuutetta (myöhemmin tänä vuonna olisi tarkoitus muuttaa isompaan), niin innostunut kaivelemaan kaappeja ja heittämään kaikkea turhaa pois.
Voi olla kyllä, että tämä ihana auringonpaiste on tuonut myös sitä lisäenergiaa. Oon niin auringonlapsi :cool14

Supistuksia on nyt alkanut tulemaan enemmän ja ovat voimakkaampia. Töissä kuitenkin jaksanut käydä ja tehnytkin hommia aikalailla, mutta kohta on neuvolalääkäri, joten jos siellä käy ilmi, että alakerrassa ei ole kaikki kunnossa niin hiljennä tahtia sen verran, että keskityn vain opiskeluun. Mies voi sitten olla se, joka töitä tekee, niin pärjätään rahallisesti vielä ihan hyvin :)

Terkka voi kirjoittaa max. 3pvää, mut ei jatkoa enää samaan saikkuun eli sen jälkeen mentävä lääkäriin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä pikkuhiljaa palautumassa noroviruksesta. Iski viime keskiviikkona niin rajusti päälle, että piti lähteä sinä iltana päivystykseen, kun en pysynyt itse enää tolpillaan ja oli kauhea huoli masuasukista. Tiputukseen sitten jouduttiin, kun oli jo turhan paljon nesteitä menettänyt. Valkosoluarvot ja tulehdusarvotkin olivat koholla. Loppuviikko meni onneksi jo vähän paremmin, pysyi sentään sitten jo vesi sisällä ja sai mehukeittoakin syötyä. Perjantaina piti käydä vielä verikokeet ottamassa ja tänään sain tulokset. Valkosoluarvo oli onneksi normaali, mutta tulehdusarvo olikin pompannut yli 90. Huomenna menen sitten kontrolloitavaksi ja otetaan tulehdusarvo uudestaan. Toivottavasti se on laskenut, kun tässähän kauheasti pelkään, että jotain muutakin on vialla. Muuten olen kuitenkin jo suhtkoht parantunut, mitä nyt pientä etomista ilmenee edelleen.

No, mutta jos kertoisi vähän jotain positiivistakin. Olen vihdoin ja viimein löytänyt pähkinän värisen hoitopöydän, missä on kolme vetolaatikkoa vauvan vaatteille. :) Tuntui olevan mahdoton tehtävä, kun kaikki hoitopöydät tuntuivat olevan valkoisia, mutta vihdoinkin löysin sellaisen. Itse pidän kauheasti tummista kalusteista ja meillä asunnossa on vain tummia kalusteita, niin halusin, että hoitopöytä sopii muuhun sisustukseen. Nyt vain odotellaan, että koska hoitopöytä tulee ja sitä, että pääsee pesemään vauvanvaatteita, jotka saa laittaa lipastoon odottamaan pienokaista.:)

Rv 26+4

Hyii, norovirus raskaana, ei käy kateeksi. :sad001 Se on hirveä tauti ilman raskauttakin!
Ylipäätänsä sairastelu raskaana on jotain todella inhottavaa... Ehdin jo huokaista helpotuksesta, että varmaan ilman influenssaa selvitään tämä talvi (ja raskausaika) mutta nyt selvisi, että esikoisen tarhassa on kuin onkin liikkeellä influenssaa. Toivottavasti ei nyt tartu lapseen...

Meillä muuten terkka sanoi neuvolassa, että hänellä on nykyisin oikeus kirjoittaa 5 päivää sairaslomaa. En sitten tiedä onko joku käytäntö muuttunut vai miten menee, mutta näin kuulemma on. Normaalistihan terkka voi vaan kirjoittaa sen 3 päivää.

Itseä huvittaisi nyt lähinnä siivota kotona eikä tehdä töitä. :p

30+0 poks! Niin ne viikot vaihtui kolmosella alkaviin! 10 viikkoa laskettuun aikaan, 7 viikkoa täysaikasuuteen! :smiley-bounce016

Meilläkin hoitaja kirjotti mulle just 5 päivää saikkua pojan vesirokon takia. Selitti jotain, että tietyissä sairauksissa/tapauksissa voi sen 5 kirjottaa, mutta normaalisti vaan 3.

Huh neuvolassa käyty ja sf mitta 31!! Kahden viikon päästä kontrolli kun mitta menee reippaasti yläkäyrällä. Olo onkin jo todella valtava :D. Niin ja viikot siis 29+3

mulla menee kans yli käyrien, 20+1 oli jo 23cm maha on isomman tuntunen jo nyt kun mitä oli esikoisen kanssa viimesillään

26cm oli täällä sf-mitta nyt rv28+, jotenkin tuntunut olo isommalta kun viimeksi, mutta niinvaan ihansamaa painoa ja mittoja mennään kun aiemmissakin..näiden on pakko olla vaan geneettisiä juttuja miten etenee turvotukset sun muut- en usko että es syömisillä loppuviimein kovasti vaikutusta voi tehdä?? radi yms tietysti asia erikseen..

Mulla oli sokerirasituksessa yks arvo lähellä rajaa. 9,6 oli ku raja oli 10. Nyt sekin mietityttää, mutta onneksi tilannetta seuraillaan :).

Mulla oli nyt sf-mitta 24. Neuvolalääkäri ei sanonut mitään, joten oletan että on normaali..
Viikko 26+ menossa

Multa ei oo vielä kertaakaan mitattu tuota sf-mittaa. Saa nähä mitataanko ens maanantaina neuvolalääkärin toimesta.

Takaisin