Maaliskuun mietteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ehkä mä oon vaan epähuomaava, siis en huomaa yksityiskohtia ja pikkuseikkoja- itsessä muissa, kodeissa jne.. mulla se kokonaisuus ratkaisee! ja kokonaisuudelle voi tehdä paljonkin. suonikohjut kyllä harmittaa vielä-mutta en meinaa antaa niidenkään ohjata elämää - jos saa jalat hyvään kuntoon muuten, niin miksei nekin voi olla suonista huolimatta kauniit? ehkä semmoinen kokovartalomarmorointi tulee vielä muotiin:grin..

mitenkä olette rasvailleet ihojanne? Mä rasvaan tunnollisesti joka suihkun jälkeen tosi rasvaisella emulsiovoiteella. Esikoisesta ei tullut arpia, paitsi tisseihin jotka maidonnousun takia kärsivät aikamoiset sotavammat, noh elämä on :) ja reisiin tuli pari, mut masu jota rasvasin tosi ahkerasti jäi onneksi arvitta :)

Mä en rasvannut esikoista odottaessa yhtään, enkä oikeastaan tässäkään raskaudessa. Paitsi jos ihan vaan muuten tuntuu siltä, eli hyvin hyvin satunnaisesti.

Luotan niihin tutkimuksiin, jotka sanoo ettei rasvaus vaikuta mitenkään raskausarpien syntyyn. :wink

Mä esikoisesta rasvailin bio-oililla ja arpia ruli silti jonku verran nii nyt en oo rasvaillu. Siinäpähän tekevät musta tiikerin :) Saa nähä tuleeko nyt sit lisää..

En rasvaillu esikoisestakaan ja ei tullu arpia vaikka painoa tuli +26kg, en oo nytkään rasvaillu, rasvaan muutenkin vain satunnaisesti ja sillon kun iho on huonona kun oon atoopikko. Iho vaan on taas pysyny ihmeen hyvänä, liekö hormoneilla vaikutus

Mulla on kyllä raskausajat vaikuttaneet positiivisesti ihoon, t. ent. atoopikko!
rasvauksia en oo koskaan jaksanut, muutakun ihan rikkimenneeseen ihoon..tiedä sitten onko se elämänmuutos, vai hormoonit vai mitkä, mutta kyllä iho kiittää. ja kuukautiskivut on myös kadonneet heti ensimm rakauden myötä- siihen asti kärsin helvetillisistä parintunnin synnytyskivuista aina kuukautisten alkaessa. olis vaan pitänyt aloittaa lastensaanti aikaisemmin:p

Mä kyllä rasvaan päivittäin ja sen järkyn ihottumaepisodin aikana paristi päivässä. Mahaa oon lisäksi öljynnyt iltaisin =) Ja joo, mullekin tisseihin pamahti maidonnousun aikaan viimeksi. Eli siis periaatteessa arpia kyllä tulee, jos on tullaukseen, mutta viimekierroksella maha säästyi. Ei kyllä mikään megamaha ollutkaan

mä ainakin olen tosi arpeutuvaa sorttia, sen takia rasvaan. Sanoi tutkimukset mitä tahansa niin iho ainakin kiittää ja se riittää mulle :) 5-6kk rasvausta ei oo kuitenkaan hirveen pitkä aika jos sillä voi välttyä yhdeltäkin arvelta ;) niin ja mullakin tuli painoa se about 20kg :)

1622607_10152220536806893_307529234_n.jpg

Mä värjäsin meiän tulevalle minille tänään hiukan harsoja ja yhden äitiyspakkauksen pyyhkeen ja pipon, tykkään ihan hirmusesti :) Vielä pitää ettiä keltanen väri et saan keltasia kans :D

Mä värjäsin kans viimeksi harsoja turkoosiksi ja oranssiksi. Nyt ajattelin kans värjätä pari pyyhettä.

Ihan huippu idea, ei olisi tullut tälle kodinhengettärelle mieleen. Pakko muuten huokaista helpotuksesta, muutto saatu tehtyä ja alkaa jo näyttää kodilta :D

Sent from my GT-P7300 using Vau Foorumi mobile app

Mä vietän nyt pari päivää saikulla näiden suppareiden takia. Neuvolalääkärille sain tarkistusajan vajaan 2 viikon päähän (ei mahdollisuutta aikaisempaan aikaan omassa neuvolassa) mutta sain ohjeet soittaa synnärille, jos supparit jatkuu. Soitin sitten tänään aamulla valvottuani suppareiden takia yli 2 tuntia viime yönä... Sain kyllä niin ympäripyöreät ohjeet sieltä, ettei mitään hajua pitäisikö lähteä tarkistuttamaan tilanne vai ei. Ilmeisesti ei akuutisti, kun eivät aikaa antaneet. Joten saikutellaan nyt pari päivää ja testataan onko sillä mitää vaikutusta näihin suppareihin. :rolleyes:

No, nyt on yritettävä malttaa ottaa rauhallisesti täällä kotona. On se kumma, että heti kun saa rauhassa olla päivällä kotona, tekisi mieli tehdä jotain hyödyllistä, kuten siivota, kokata ja pestä pyykkiä. Yritetään nyt kuitenkin pysyä makuuasennossa...

Täällä on yks väsynyt.. Heräsin yöllä enkä saanut enää uudestaan unta, kun iski paniikki. Aloin yhtäkkiä miettimään vauvan liikkeitä ja tajusin ettei ole viime päivinä liikkunut niin kuin aikaisemmin. Meni muutama tunti, kun vihdoinkin sitten aloin tuntemaan liikettä. Jotenkin tottunut, että tunnen liikkeet päivittäin mihin aikaan tahansa.
Enpä mä niiden liikkeidenkään jälkeen saanut unta, kun mietin mistä voisi johtua ettei liiku niin aktiivisesti. Yksi vaihtoehto on, että saattaa viihtyä enimmäkseen nykyään kasvot mun selkää kohti etten tunne sitten tökkimisiä ja potkimisia.
En ymmärrä miksi en pääse tästä tunteesta eroon, että jokin on vialla.. :confused004

Noh mutta, aurinko ainakin paistaa. Pakko tänään on vähän ulkoilla, jos mieli siitä piristyisi :)

Mulla ainaki liikkeet muuttunu ihan erilaisiks nyt, ku vauva on vähä kasvanu. Tuntuu enemmän sellasta möyrimistä, pyörimistä, hikkailua, vispausta jne ei niinkään enää niitä napakoita iskuja joita oli sillon, kun liikkeet alko tuntua. Alkaa vissii olla pikkuhiljaa ahtaat paikat tuol masussa :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla ihan samat havainnot kun mukavuuskissalla ja lisäksi tosiaan on selvästi hiljasempia päiviä ylipäätään. Soitin Kättärillekin yks ilta ja sanoivat, että kuulostaa ihan normaalilta eikä kannata liikelaskentaakaan ruveta vielä tekemään, vasta viikon 30 jälkeeen on luotettavampaa.

mä taas oon joutunu tekee liikelaskenta jo rv 19 saakka ja mulla on käsky painella heti päivystykseen jos menee vuorokausi ilman liikkeitä. Ootteko muuten huomannu mitään rytmiä vielä vauvoilla? Tää mahatyyppi on hereillä iltasin ja yöllä herää 01-01:30 sillon on aina ihan mahdoton viuhtominen

Täällä meno on selkeästi aktiivisinta aamupäivästä ja aivan illasta. Toki pitkin päivääkin tuntuu möyrintää, mutta iltaisin tää prinsessa tuntuu villiintyvän. Välillä on rauhallisempia päiviä ja välillä vilkkaampia, alkaa tosiaan tuntua jo melko lailla kaikki kääntyilytkin. Yhtenä iltana tunsin aivan varmasti joko pienet kädet tai varpaat nivusissani, se oli jo aika jännää :rolleyes:

Rv 25+2.

On joo selvää rytmiä havaittavissa ja selkeästi esikoista innokkaampi ilta- ja yöliikkuja

Meil onneks kovimmat kukkumiset aamupäivisin ja sit iltasin. Yöllä tuntuis olevan rauhallista. :) liikkeitä tulee kyl ihan joka tunti, välil enemmän ja välil vähemmän. Hauskaa aamul ku sen verran herää, et kääntää kylkee ni heti alkaa masujäbäkii jumppailee :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä en kyllä tunne liikkeitä läheskään joka tunti, en lähellekään, vaikka istukka on ihan takaseinämässä. Päivittäin menee useita tunteja, että mahassa on mun mielestä ihan rauhallista ja sitten on taas aktiivisia jaksoja. Et jos tosiaan liikelaskentaa tekisin (10 liikettä tunnissa), ni kyllä jäisin kiinni, mutta Kättäriltä sanoivat siis tälläkin kuvauksella, että ihan normaalin oloista näille viikoille, kun tyyppi pääsee vielä kääntyilemään ja liikkeet saattaa osua alueille, joissa mulla ei oo tuntoa (esim. sisäelimet). Toki painelisin päivystykseen, jossen vuorokauteen mitään elämää havaitsisi. Toikin on hassua, että vaikka ite herään, saattaa silti aamulla mennä useampi tunti ennenkuin mahasta kuuluu mitään. Lupasin nyt kuitenkin itselleni olla huolestumatta tästä, toivottavasti toi liikuskelukin on yksilöllistä.

Enkä tosiaan mitään varsinaista rytmiäkään ole huomannut, liikkeitä tuntuu eniten silloin ku ite oon paikoillani (luonnollisesti!) enkä muuten todella öisin heräilis tyypin puuhailuihin, sellasta unesta herättävää möyrimistä mun mahassa ei kyllä tapahdu.

Takaisin