Maaliskuun meiningit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Satsuma83, onpas todella, siis todella ikäviä juttuja höpötellyt sulle tämä kaverisi. Ja pelotellut oikeasti sillä, että vauva olisi kuollut kohtuun?! Siis mitä ihmettä, ei kyllä tuollaisia voi laukoa kenellekään! Ei varmaan tee tällä hetkellä tuollaisia kommentteja laukovan ihmisen seura hyvää...

Ja jos tosiaan yhtään helpottaa, niin et ole negatiivisten tunteidesi kanssa yksin.
Niitä jää vaan niin helposti vatvomaan ja murehtimana joskus liikaa, niin ne saattaa ottaa täysin vallan...
Mutta on hyvä päästä välillä purkamaan niitä tunteita, jospa se auttaisi siihen että olo vähän helpottaisi.
Tsemppiä!

Poks poks 20+0, puoliväli ja innolla odotellaan ens viikon rakenneultraa. Ja jännityksellä saadaanko sukupuoli selville, tytöistä on kielletty kertomasta ultrissa, saatu tietää vasta salissa, joten nyt sit päätettiin poiketa kaavasta ja udella sukupuoli selville! ( Kerkee mieskin tottuu 3 tyttöön) Ja kaippa se sit sitä tarkoittaa jos tyttö on tulossa, niin pitää harkita sitä 4 vauvaa jossain vaiheessa!

Satsuma83, miulla oli ekan ootusaikaan vähän samantyylisiä ajatuksia siitä et "tää on miun (ja miehen) juttu" Oli sellanen olo, et älkää kukaan muu sekaantuko tähän hommaan milläänlailla ja neuvolassakin tuntu, et räpellä masua mahdollisimman vähän niin sen parempi.. :grin Itse kyllä keskenäni hekumoin sit kaikessa ylhäisessä yksinäisyydessäni.

Kaikista kaameinta oli ne aikaisemmin synnttäneiden/lapsen saaneiden neutraalit kommentit sillä asenteella et "tuo kaikkihan on ihan normaalia" jos ite hitusen yritti hehkutella jotain.. o_O Tahi sit nyt mikä on siis ottanu hermoon viimeiset 3 vuotta, niin se kun jokainen ystävätär kellä on ollu suht normi synnytys (kenenkään kokemusta en vähättele) ei vaan yksinkertasesti pysty asettumaan siihen tilanteeseen, kun vauva on oikeesti jumissa pitkän ponnistusvaiheen jälkeenkin. Jos oon yrittäny jotain puhua peloistani tai siitä etten tiiä haluanko ees et yritetään toista alakautta, niin se on NIIIIIIIIIIN SITÄ "No kyllä ne paikat antaa toisen kohalla myöten". On oikeesti tosi hv -olo, et kiva jos yrität olla kannustava mut ei helpota sitä tosiasiaa et lantio ei välttämättä oo tehty synnytykseen...

Myötätunto avautuminen, kiitos ja anteeks :rolleyes:

Ihanaa, et löytyy vielä (ja varmasti paljonkin) ihmisiä, ketkä jaksaa ja haluaa ja keillä on mahollisuus kasvatella ite ees pientä osaa syömisistään :) Miulla olis tavoite ens kesänä saaha ees tomaatteja omasta pihasta ja... no mitä nyt pientä helppoa jaksan keksiä, mut nuo tomaatit on ainakin saatava. Vielä en kasvihuoneeseen asti jaksa kehitellä.

Nyt on ihan pakko päivittää päivän fiiliksiä.
Sain tänään varattua toimitusjohtajalta eli esimieheltäni tunnin aikaa tapaamiseen ja sain vihdoin ja viimein sanottua uutiset,että raskaananhan tässä ollaan. Hänen reaktio oli aivan ihana. Tuli heti halaamaan ja onnitteli.Katsottiin sitten kaikki ultra kuvat yhdessä :)Puhuttiin myös tulevaisuudesta hyvin paljon. Mulla on siis normisti töitä äitiyslomaan asti ja sitten kun ensivuonna olen valmis palaamaan takaisin töihin,niin minua odottaa suuri projekti jossa mulla veto ja tulos vastuu! Siis niin ihana uutinen ja vapauttava tunne tuon muutaman päivän takaisen synkistelyn jälkeen.Pelkäsin niin,että jään tämän raskauden takia työttömäksi,mutta toisin menikin!!
Miehen sisko kävi perheineen meillä eilen. Kun lässyttäminen raskaudesta ja lapseni rakastamisesta taasen alkoi niin sanoin kohteliaasti,että kiitos,mutta koen tuon vielä tässä vaiheessa hieman turhaksi ja lupasin hänen antaa sitten lässyttää vauvalle ihan ylin kyllin syntymän jälkeen :D Hän suhtautui asiaan tosi hyvin. Pointsit mulle,että en menettänyt taas hermoja!
Hän myös tuo meille kaikenlaista tavaraa tässä lähiaikoina. mm. rintapumppu,mikrostrerilisaattori sekä jotain vaatteita(mm. adidaksen ensi-verkkapuvun! Se on niin suloinen!).
Tänään siis ollut hyvä päivä!
Kivaa tämä vuoristoratailu. Mieheni sanoi,että eihän tässä muu auta,kun laittaa turvavyö tiukalle,että pysyy matkassa mukana!:):):)

Satsuma, onnea siitä työjutusta, ja hyvä kun nyt selkeni kuviot!
Ja kiva kun sait kälyllesi sanottua tuosta asiasta, jospa nyt rauhoittuisi vähäksi aikaa... :)

Meillä oli ultra tänään ja oli tosi ihanaa nähdä elviira vilkuttelemassa :Heartred . Itse tosin näin vähän huonosti kun ei ollut kuin yksi monitori mutta mies näki hyvin. Kuulema pieni voi hyvin ja kaikki oli kunnossa. Ihanaa! Tähän asti kun on ollut epäuskoisuutta ilmassa kun en tunne juurikaan potkuja, istukka just sopivasti tuossa edessä, eikä mahakaan ole mitenkään radikaalisti kasvanut. Pehmustetta on omasta takaa sen verta paljon että jos ei tiedä niin ei voi edes arvata... Samat housut edelleen käytössä kuin ennen raskauttakin ja viime viikolla jouduin siirtämään vyön takaisin vanhaan reikäänkin...

Tähän asti olen hillinnyt näppini enkä ole ostanut mitään elviiralle, mutta tänään sitten en enää malttanut. Likellä on lasten kirppari niin kävin hypistelemässä siellä vaatteita ja lopulta ostin muutaman vaateparren. Ovat kaikki pesty vain jollain hirveen hajuisella pesuaineelle, niin lemu hajusteallergikon nenään oli aikamoinen, toivottavasti lähtee pesuissa ja tuulettamalla pois.

Meillä on ollut melkeistäpä tähän asti raskaus omana tietonamme, vain muutama kaveri tästä on tiennyt. Viime viikonloppuna kerrottiin miehen vanhemmille kun olivat käymässä ja he vaikuttivat ilahtuneelta uutisesta. Tänään kerroin sitten puhelimessa äidille tulokkaasta, niin vastaus oli jaa ja jatkoi sitten minne olivat matkan varanneet toukokuulle ja heinäkuulle. Eipä tehnyt sitten mieli muuta jutella, tuli vain himputin paha mieli. Se siitä aiheesta sitten.

Martuli; olen ammatiltani sh ja pyörin päivät pitkät lääkärien keskuudessa ja heiltä tosiaan varmistelin useaan otteeseen; zantac ja ranixal on ok mutta suosittelivat minullekin tuota omeprazolia koko loppu raskauden ajaksi. Näillähän siis toimintaperiaate täysin eri;omeprazol (mm.somac,zolt,pantoprazol) on vatsansuojalääke.. Perheessä myös useampi lääkäri että jos jotakuta mieltä askarruttaa joku asia niin vink vink, mä voin konsultoida. ;D
Kaveri oli tosiaan tilannut äippäpakkauksen ja sai jo sitä uutta!! Nyt itse pähkin että tilaisko vaiko eikö.. Se aappa makuupussi on kyllä aika ihana..
Onko kenenkään maha jo niiiiin iso että olis tullut raskausarpia?? Mä pelolla olen odotellu, koska olen jo aika ISO.. Varsinkin iltaisin kun kaikki turvotus mukana kuvioissa.. :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jipppiii...Meidän remontoitu iso makuhuone tulee tänään valmiiksi! ihanaa saada alkaa sisustaa sitä ja vauvan alkovia!:happy093
Mutta ensiksi menen äidin luo siskojen ja niiden lasten kanssa viettämään naistenpäivää!:)
Hyvää tätä päivää kaikille!

Helmerielviira, olen pahoillani äitisi puolesta :sad001 Onko teillä ihan hyvät välit? Jos hän ei oikein vielä sisäistänyt asiaa...?

Annastiina, kiitos vinkeistä. Mutta eli resepti noihin tarvitaan, vai?

number1, kuulostaa hyvältä tuleva päiväsi, toivottavasti on mukavaa!

Mulla on tänään nyt kauan odotettu vapaapäivä, ja heräsin sitten jo ennen seitsemää aamulla... o_O Vähän vissiin jäänyt jonkinasteisesti työrytmi päälle. Paitsi siis nyt kaksi viikkoa putkeen olen herännyt joko ennen klo 5 tai klo 6...
No, josko alkaisi siivoilemaan, niin voi sitten illalla ottaa rennosti ja lepuuttaa kipeitä paikkojaan.
Ja mieskin kotiutuu yöllä sieltä Levin reissultaan :Heartred

Satsuma, mitä sie teitkään työkses?

Pitäis jaksaa siivota ja järjestellä ja laitella pyykkejä, mut tänään on vaan tällanen "en saa itseäni liikkeelle" -päivä. Muuten nukuin hirmuisen hyvät yöunet, siis ajallisesti mut heräilen jatkuvaan siihen kun kovottaa. MINEN YMMÄRRÄ. edelleenkä ei supista vaan kovottaa ihan kelen paljon :sad001

Ihan nauratti ajatella, et on perjantai ja viikonloppuvapaa ja mitä meikäläinen tekee.. viettää laatuaikaa telkkarin ääressä, kun saa vihdoin ja viimein kattoa viime maanantain The Walking Dead jakson tallennuksilta :grin Rankkaa tää elämä, kun kaipaa tuonne radalle ihan hirveesti. Vissiin tuli opiskeluaikaan pyörittyä ihan enemmän kuin tarpeeks ja vielä kun miehen kans kaksistaan oltiin, niin paljon käytiin laulamassa ja tanssimassa.
Humppalavoja kaipaan kyllä joskus mut en muuten tuota baarielämää...

röllykkä, olen laatuinsinööri. ja äippäloman jälkeen ylenen sitten laatupäälliköksi. :)
Kuis niin?

Mulla on tänään ollut yllättävän paljon energiaa!
Olen nyt saanut siivoiltua (pyykit ja tiskit pesty, petivaatteet vaihdettu, imuroitu, keittiö puunattu, vaatteet viikattu, lasitavarat pesty käsin, yleistä tavaroiden järjestelyä tehty, kodinhoitohuone puunattu).
Huomiselle taidan jättää vessojen pesun ja pölyjen pyyhinnän...

Kyllä niitä rästihommia tässä kerkesikin parin viikon aikana kertymään joitain.

Ärsyttävää vaan, kun tuon jäätävän tuulen ja puuskien takia meillä on sähköt räpsyneet koko päivän päälle ja pois. Se on tuota siivoilua hidastanut. kun pyykkikone, kuivausrumpu ja tiskikone ovat aina siksi aikaa pysähtyneet kun sähköt pois. Ja imurointikin kesti varmaan kaksi tuntia yhteensä sähköjen poikkaisujen takia...

Nyt ajattelin ottaa loppupäivän rennosti; sauna on lämpiämässä. Voisi syödä jotain herkkuja ja lojua sohvalla leffoja katsellen ja kirjaa lukien :grin

Vauva on jotenkin kauhean vähän tänään liikuskellut.
Aina kun olen hetkeksi pysähtynyt istuskelemaan tai syömään, niin sitten on monotus alkanut.

Mieskin sieltä yöllä kotiutuu, ihanaa, huomenna yhteinen vapaapäivä :Heartred

Mie olin kanssa ahkerana tänään, kävin mummilassa, imuroin ja siivoskelin kevyesti, kävin kaupassa hälle ja siitä sitte kaupoille itelle. Kattelin patoja ku sukupata( laughing7 ) taitaa olla entinen, ei tunnu ruosteetkaan irtoovan vaikka kuinka patapataa. No on sitä väärin käytettykin kunnolla putsaamatta NIIN monta vuotta mutsin toimesta että mulla ei paljoo mahiksia lähtötilanteessa ollutkaan:rolleyes:. Mut onpa yritetty.
Tuli ostettua kukkia (näytti vielä kelvoilta kaupassa mutta ilmeisesti matkalla niillä oli yllättävän rankkaa) jotka on nyt sen näköisiä tossa maljakossa kun niillä olisi jotakuta tempastu :p
Siitä sitten vielä kipaisin semipitkän(siis nyt, normisti ei ois hääppönenkää lenkki) lenkin koiran kanssa ja sitte ku pääs kotio ni oliki ihan sippi ja piti mennä loikoilee toviks. Huh. Masusta oikeen otti niin ettei tienny hetkeen mitenpäin kippuralla ois ollu, vähän tuli vissiin riehuttua liikaa.:confused: Onneks meni ohi ja nyt on taas ihan hyvä olla.

Täs on vaan ollu niin saamaton ja pirun kiukkunen viimesen 2vkoa että oli ihana ku jakso vähän jotain ja aurinkokin lopulta paistoi ja.. noh. Huomenna rauhallisemmin sitten. :angel5

Mulla on ihan tavallinen olo! Hassua! Tunnen vauvan liikkeet, tarkenen vähemmillä vaatteilla ja eilen mun rinnat tiputteli saunassa, mutta ei ole ainakaan vielä mitään raskauden aikaansaamaa fyysistä kremppaa tai henkistä häsellystä tai mielihaluja johonkin ruokaan tai kodin laittamiseen. Tuntuu ihan siltä että kylläpä mä pääsen helpolla ja kyllä voi olla toistekki raskaana, jos tämmösenä jatkuu edes suunnilleen loppuun asti :)

orgona, kuulostaa hyvältä, toivotaan että raskaus pysyy loppuun asti sellaisena, ettei mitään pahempia kremppoja tule! :)

Mä hemmottelin vielä itseäni naistenpäivän kunniaksi (ja kun olin ollut niin ahkera että sain siivottua);
saunoin kunnolla, ja tein itselleni sekä hius- että kasvonaamiot. Ja levitin oikein kunnolla rasvaa joka puolelle kroppaa.
Sheivaus olikin nyt jotenkin hankalaa, miten voi masu viikossa muka kasvaa niin että on jo enemmän tiellä?! o_O

Ihana päivä oli, äidin tekemää ruokaa ja lättyjä, leikittiin kaikki piilosta ulkona auringossa lasten kanssa.:smiley-bounce016
Kun tulin kotiin huone oli valmis, huomenna vähän pyyhkimistä ja sitten muutetaan sisään! Mies oli touhunu koko päivän ja nyt vauva potki hänet vähän kavereiden luokse pokeria pelaamaan!:greet025

Täällä on jo kovasti kevättä rinnassa ja hiukan tullu puutarha hommia tehtyä. Tänään mies sanoi suihkussa että näkyy hyvin kun vauva liikkuu mahassa :)

Hyvää naistenpäivää kaikille!

Takaisin