MrsData
Satasella mukana keskusteluissa
Mua ketuttaa. Mullahan todettiin viime synnytyksen tai pikemminkin sektion yhteydessä laajalle levinnyt endometrioosi. Ajattelin heti, että mun raskaudenaikaiset kipuni ovat varmaan johtuneet siitä endosta. Leikkaava lääkäri myönsi, että tämä on mahdollista. No, tietty tämän raskauden alussa ajatukset olivat aika pian siinä, että mitä jos ne kivut toistuvat. Ja kun en muutenkaan endosta kauhean syvällisesti tiedä, niin hakeuduin gynelle, jossa siis tehtiin samalla alkuraskauden uä. Selitin, että endolöydös oli vedenpitävä ja yritin kysyä endosta - lääkäri kuittasi mun juttuni ihan höpöhöpönä. Endo kuulemma häviää raskauden aikana - siihen loppui se keskustelu.
Nyt juttelin aiheesta mun entisen koulukaverini kanssa (jolta on leikattu kohtu endometrioosin takia) ja hän vahvisti, että ei se endo mihinkään todellakaan raskauden aikana häviä vaan saattaa aiheuttaa juuri sellaisia kiputiloja ja supistuksia, joita mulla oli. Suututtaa. Nyt olisi todellakin kiva löytää joku asiasta tietävä hoitohenkilö, mutta voi olla vaikeaa.
Nyt juttelin aiheesta mun entisen koulukaverini kanssa (jolta on leikattu kohtu endometrioosin takia) ja hän vahvisti, että ei se endo mihinkään todellakaan raskauden aikana häviä vaan saattaa aiheuttaa juuri sellaisia kiputiloja ja supistuksia, joita mulla oli. Suututtaa. Nyt olisi todellakin kiva löytää joku asiasta tietävä hoitohenkilö, mutta voi olla vaikeaa.
kai se on tää odotus joka on saanut kummatkin tulisielut laantumaan