Tarunen
Puuhakas puhuja
Ihanaa, kun tämä foorumi on taas muuttunu hiukan kätevämmäksi, kun ne aikaisemmat uudistukset oli hiukan huonoja. Luin teidän viestejä, vaikka miten kaukaa, kun olen ”lomaillu” viikon ja en ole ehtiny ees tietokonetta aukaista. Lomailu on kulunu omakotitalolla, jota siis remppaamme ja mie olen tyhjäilly katolta lumia yms. Leevi on ihmetelly ja ollu vähän erilainen ku aina. Se kuitenkin tykkää hirmuisesti olla kotona. Kotiin kun tultiin, niin puolituntia vaan katseli ympärilleen ja oli hurjan tyytyväinen. Yleensähän poika kaipaa aikas paljon seuraa, eikä tykkää vain itsekseen istua.
Aivan mahtavat kelit muuten! Ihanaa ku alkaa kevättää! Tekis niin jo mieli kaivaa vähän kesäisempiä takkeja esiin ja nauttia lämmöstä, mutta hiukan on viel kylmät tuulet, jotta kyllä pitää kunnolla pukea ku ulos menee.
Carina, itse kans olen katsonu, että mihin mun vauva on hävinny, ku toi poika kasvaa niin hurjasti ja näyttää jo ihan pikkupojalta :D
Peukaloinen, voi vitsi, ihanaa ku siellä valmennukset jatkuu. Meillä ei ole mitään, nehä unohti silloin antaa meille ne synnytysvalmennus ajatkin :D Ois ollu mukavaa, ku jotain ois ollu, mutta tääl ei ole ees sellaisia äiti-lapsi piirejä tms.
Melela, no te voitte sitte suunnitella kakkosta, ku menkatkin alkoi J Onko ollu mielessä? Me ollaan miehen kanssa pohdittu, että oishan se kiva, ku ois pojalle sitte kaveri, mut toisaalta ois niin ihana olla vain tuonkin kanssa J Kaksi on aina niin paljon enee ku yksi. Mites muilla suunnitelmat?
Meillä ei ole viel kääntyilty, tai siis kaksi kuukautta kääntyiltiin, mutta nyt kun on noi tankokengät (facebookis, mun kuvasta näkyy millaiset ne on), niin Leevi ei pääse kääntymään ollenkaan. Tosin hirmuisesti jo nostelee noita ylös, joten uskon, että pian niiden kanssa opetellaan pyörimäänkin J Kuukausi melkein nyt menny jo, että kaksi kuukautta enää päiväkäyttöä ja sitten siirrytään noiden kanssa yökäyttöön. Leevistä tuleekin oikein vahva, kun nostelee tuota tankoa niin kovasti. Tankohan on suhteutettuna aikuisen painoon melkein 20kg :D
Satu’ tsemppiä kovasti teille! Kannattaa tosiaan harkita jotain keskustelujuttua, jos tuntuu, että suhde alkaa rakoilla. Itse olen ainakin todennu, että ulkopuolinen keskusteluapu on tosi hyvää! Meillä mies on niin paljon vauvan kanssa, joten on vaikea ajatella sun tilannetta, kun itsestä tuntuu, että noiden opiskeluiden takia olen niin paljon poissa kotoa. Uskon, että tällainen tilanne kun mulla on nyt, sopisi sulle varmasti oikein hyvin. Meillähän mies on vanhempainlomalla ja minä opiskelen. Oletteko miettineet, että voisko sun mies jäädä vauvan kanssa kotiin ja sinä mennä töihin?
Meillä on muuten myös alettu maistella ruokaa. Leevi tykkää innolla syödä perunaa, ku olen syöttäny omaan maitoon soseutettuna. Aukoo kovasti jo suutaan ja ihan kuin pureskelis, vaikka onkin tosi lientoista. Leevi kyllä ihan selkeesti tykkää syödä, heti ku tuotiin lusikka eteen, niin se olovana tiesi, mitä sillä tehdään ja miten syödään J
Niin juu ja sitten toi vierastus, meillä Leevi aina välillä vierastaa muita, mutta ollaan yritetty totuttaa sitä, että se tottuis olemaan muidenkin sylissä. Eli annetaan muiden huoletta pitää sylissä, mutta jos Leevi alkaa itkeä tai yhtäkkiä pelästyy, niin sitten äiti tai iskä ottaa ”turvaan” ja katsellaan kauempaa, mukavaa tätiä tai setää.
Iines* meillä Leevi ei ole ennen nukkunutkaa pitkiä päikkäreitä, mutta nyt on aloittanu ja saattaa nukkua jopa 5h :D Ulkona tykkää hirmuisesti nukkua ja vaunuissa ne päikkärit onkin pitkät, mutta välillä pitää tosiaan korjailla tuttia tai lykkiä hiukan. Nyt lomaviikolla mulla olikin yhtenäpäivänä naapurin lapset lykkimässä Leeviä, niin sain itse hiukan touhata. J Meillä onneksi Leevi nukkuu yöt tosi hyvin, mutta ikävä kyllä tykkäis kuuden jälkeen herätä, kun taas äiti jatkais silloin vielä hyvinkin mielellään unia. Onneksi iskä on enää aamuvirkku.
Niin juu ja olen myös lukenu, että kyllä se maidon koostumus muuttuu. Maito muuttuu tosiaan enemmän ”lientoisammaksi” ja vähitellen ravintoarvot katoaa. Esim. kun toiset imettää viel parin vuorenkin ikäisiä niin niistähän sanotaan, että se maito ei enää kyl ole ollenkaan ravinteikasta.
Minkä kokoisia teidän vauvelit muuten on ja minkä kokoisia vaatteita käytätte, eli mitkä koot sopii?
Meillä Leevi on kasvanu hirmuisesti, se on nyt jotain 66cm pitkä ja semmoinen 6kg. Vaatteista sopii koot 68-74cm, osa 68cm vaatteista on jo jopa liian pieniä. Ja Leevi on siis nyt 3kk
Huh…tulipas pitkä viesti J Nyt taidan mennä nukuttamaan meidän pikkuherraa. (Tai siis viekkuun virkkaamaan, ku Leeviskä alkaa nukkua. Se kun ei tarvi nukuttajaa.)
Nauttikaa keleistä ja kaikkee ihanaa teille ja vauvoille!
Ei kelpaa vaikka mitä tekis. Hirveä huuto tulee jo ku laittaa imetysasentoon. Ja auta ku paidan nostaa niin meteli vaan yltyy. Tekee kyllä kaikkensa, että ei vahingossakaan koske tissiin. Yöllä syö ihan normaalisti. Tämä siis alkoi viime viikon sunnuntaina eli nyt lakkoa kestäny 6 päivää. Kerran päivässä saattaa huolia, ehkä. Jouduin sitte alkaa pumppaamaan, mitä vihaan yli kaiken. Ja ku toinen ei osannu pullosta syyä niin seki tässä sitte jouduttu opetteleen. Imetystuki sivustolla oli ettei kannata pullosta antaa, mutta en mie ainakaan pysty pitämään toista päivää nälässä. En tiiä jos joku voi niin tehdä, mutta jos toinen huutaa nälkäänsä ja vääntää vaikka ennen itteltä niskat sijoiltaan ku ottaa rintaa niin kyllä mie sen pullon lykkään mielelläni suuhun. Oon kokeillu kaikki mahdolliset ja mahdottomat asennot ja konstit. Eikä mikään auta. On kyllä ollu niin huono äiti fiilikset ettei tosikaan. Eilen helpotti ku puhuin kaverin kans tuosta ja se sano, että hänen tyttönsä teki saman kolmen kuukauden iässä. Yötissi kelpas vaan sillekki. Kuukauden oli riittäny sillä vielä maito tollee yösyönnillä vaan. Päätin että sunnuntaihin saakka pumppailen ja jos tilanne ei ole siihen mennessä parantunu niin sitte mennään tuolla yöimetyksellä ja päivällä opetellaan korvikkeelle ja soseille. Tuntuu vaan niin hiivatin pahalta. Aivan ihanaa on ollu imettää ja olla ihan lähekkäin ja tillitellä toisiamme silmiin syönnin aikana. Pojan kummisetä sano, että jos sitä on alkanu hävettää syyä tissiä, iso poika :) Syö sitte vaan yön hämärässä :) Täytyy nyt vaan koittaa olla onnellinen, että kuitenki neljä kuukautta onnistu täysimettää. Eiköhän tämä mieliki tästä kohene.