Maaliskuu :)

Pelkkä peruna taitaa sulattamisen jälkeen mennä liisteriks (?). Se kannattaa jonkun kans pakastaa, itse oon tehny peruna-porkkanaa soseena pakkaseen.
 
Mulle ei tuu aina ilmotuksia uusista kommenteista ketjuissa joita seuraan. Harmillista.
 
Huomenta. Tänään on syntymäpäiväni. Ei tässä vaan tarvii juhlia ja piti syömäänmenokin ystävien kanssa jo perua kun esikoiselle iski illalla vatsatauti ja yöllä kova kuume. Esikko ja vauva valvotti koko yön vuoronperään ja nyt oon ihan tötteröö :sad001 odotellen saako vauva tai mä sit seuraavaksi. Esikko äsken kun oli jo parempioloinen tuli sit antamaan siskolleen pusuja heti aamusta. Olin että TOOOUUUU! Ja prkl..

Mutta jotain positiivistakin kerrottavaa on. Neiti löyti jonkunnäköisen "jokeltelun" itsestään kun oli pitkään melko hiljainen kaveri. Muutaman päivn ilmeisesti treenas puhemotoriikkaa kun me ihmeteltiin miksi niin hassusti välillä aukoo suutaan. Sit sieltä alkoi eilen tulla vaikka millasta molotusta suusta ja muistuttaa välillä ihan puhetta. ja yölläkin piti harjoittaa tätä ääntelyä kun yritin pienen hetken edes nukkua kun esikoinen vihdoin nukkui.
 
Onnittelut synttäreistä Minkki! Päätä että juhlit kaksinverroin kun tauti selätetty. :smiley-bounce005
 
Mulla myös joku pöpö ja ehkä pojallakin. Viime yö oli yhtä helv! Hän huusi pari tuntia suoraa huutoa syömisen välissä. Sitten ilm. Alkoi vösyä siihen ja nukahti. Heräsi puolen tunnin -tunnin päästä uudestaan. Minä itkin yöllä kun mikään mitä tein ei auttanut.
 
Hepsuli, mä niin ymmärrän sua! Mulla oli ainakin ihan kauheeta hakemista esikoisen vauva aikana et mikä johtuu mistäkin ym. Ja sä kun joudut vielä olemaan paljon yksin/ilman miestä vauvan kanssa. Voimia sulle:Heartred
 
Me ollaan annettu kipulääkettä jos vauva on selkeesti kipeänä. Sitä tosin tarvittu vaan pari kertaa rokotuksen jälkeen. Suotta tuota kärsii.
 
Jaahas. Esikoiselle nous sitten kuume. Eihän siinä, kyllä sitä nyt toisaalta ehtiikin sairastaa kun isännän auto on sen työpaikalla laitossa. Eli mulla ei oo koko viikolla autoa ja täällä korvessa se tarkottaa sitä että ooppa sitten koko viikko yksin lasten kanssa kotona. Meinasin et pyyän tänään kavereita käymään, mut ei näköjään tarvis.
Niin ja kun isäntä laittelee sitä autonsa itse se tarkoittaa sitä että se lähtee aamulla jo neljän pintaan ajelee töihin ja tulee illalla kuuden-seitsemän aikoihin kotiin. Jotta voi työ aikoina tehä työhommia. Hiukan harmittaa, mutta eiköhän tästä hyvä päivä tule ja toivotaan että tyttö sais tälläkertaa pysyä terveenä.
 
Mulla tuli viime yönä vatsatauti :sad001 esikoisellakin näköjään kuume jatkuu vaan. Vauva sentään vielä säästynyt tältä. Mies tuli yöllä työreisdulta kotiin vartavasten kun totesin etten mä jaksa täällä yksin kipeänä lasten kanssa. Tosi kurja olo viime yön jälkeen kun en oo edes juonut paljon mitään.
 
Voi vatsatauti! Sympatiat sinne Minkki. Mulle jäi varmaan ikuiset traumat omasta tammikuisesta ykätaudista.
 
Oon harkinnut silmälasien hankkimista, mutta nyt olen lukenut, että raskaus ja imetys voi heikentää näköä. Kannattaako lasien hankkimista siis lykätä? Olen hankkimassa myös ajokorttia ja vähän huolestuttaa jos en näe kunnolla liikenteessä. Kellään kokemuksia tästä?
 
Leina mulla on sama meininki täällä! Kävin joskus marraskuussa näöntarkastuksessa ja oli näössä heittoa. Todettiin silloin siellä samaa että hormonit voi turvottaa silmää ja aiheuttaa ne heitot. Aioin silloin hakea lasit joulukuussa mutta en mä ole vieläkään vaivautunut! Odottelenpahan imetyksen loppumista..
 
Kai pojalla olo samaa kurkkukipua kun mulla kun huusi. To-pe yönä hällä alkoi yhtäkkiä nuha! Se nyt herättää öisin ja yskiminen. Kysyinkin toisessa ketjussa vinkkejä näihin. Viime yönä huusi ilmankostutin ja sipulit haisi!! Yöllä oli parin tunnin jakso kun oltiin kaikki hereillä. Tyhjennettiin nenää etc. Poika myös pöllöilee aamuyöstä niin sitä hyvän tuulista pölltystä oli kiva kuunnella. Ei ainakaan vielä ole tullut kuumetta.
 
Näihin aurinkolaseihin liittyen joku anto joskus hyvän vinkin. Kun lapsi on tottunu nukkumaan päikkärit rattaissa ulkona ja päivät alkaa olla tosi valoisia, ni laittaa vauvalle arskat päähän ja rattaisiin unille. Ei pitäis niin tuo valoisuus haitata ja tottuu niihin arskoihin.

Tänään lähdetään koko perheen hankiais kävelylle ja otetaan eväät mukaan:happy090
 
Leina mulle optikko suositteli peräti puolen vuoden taukoa imetyksen loppumisen jälkeen, ennen kuin tarkistuttaa näön ja ostaa lasit. Mullakin heikkeni sekä lähi- että kaukonäkö ko raskauden aikana. Nyt en oo imettänyt neljään kuukauteen, ja ainakin lähinäkö tuntuis parantuneen jonkun verran. Ei tarvi tirkistellä enää lasien ali tekstejä.
 
Hiphei tätä flunssaa.. Neidillä alkaa räkä irtoomaan-> ollaan oltu reilu kaks tuntia hereillä eikä loppua näy. Saas nähä nostaako vielä kuumeenkin.

Lauantaina olis kavereitten synttärit ja pikkusen harmittaa jos en mukaan pääse. Nimim. 2 viikkoa lasten kanssa kotona, ei edes kauppa reissua välissä.
No. Täytynee passittaa isäntä pojan kanssa sitten sinne syndeille kahestaan. Tällähetkellä vähän semmonen hajoa aamuihis fiilis.
 
Muokattu viimeksi:
Tiistaina olisi muutto 650km päähän. Just nyt mä vihaan tätä pakkaushelvettiä ja pinna on kireällä koko ajan, kun on niin väsy. Kaiken vapaa-ajan pojan hoidosta olen vain pakannut. Vielä pari päivää pitäisi jaksaa. Alkaa epätoivo iskeä..
 
Takaisin
Top