Maaliskuu..... vihdoin ja viimein <3

Mulla myös teki (ja tekee välillä vieläkin) imettäessä parit ekat imut todella kipeää. Mutta sitten helppaa heti, kun maitoa alkaa tulla ja kunhan on vain muuten hyvä imuote. Meidän neidillä kun tuota imutehoa löytyy ja hyvä niin :) Sairaalassa lastenosastolla alkoivat heti korviketta syöttämään vaikka itseltäni tuli välittömästi vastasyntyneelle riittävä määrä maitoa lypsätessä (neiti oli 1,5vrk, ennen kuin sai ekan kerran tulla rinnalle). Vähän olin huolissani miten mahtaa imetyksen kanssa käydä, kun ei pääse heti lapsentahtisesti imettämään ja saamaan herutusta, mutta kyllä sitä maitoa ilman sitäkin tulee ja reippaasti :) Tyttö oli myös todella vastahakoinen tuttipullosta syömään ja jouduin oikeastaan tutista puristamaan maidon suuhun. Mutta pelkoni oli ihan turha, koska heti kun imetyslupa heltyi ja otin rinnan esille tämä neiti suorastaan haukkasi ja huh, mikä imuteho :grin

Sairaalassa hänestä otettiin pari päivää syöttöpunnituksia, mutta niistäkin luovuttiin pian, koska vaikka ajallisesti oli vain 15min rinnassa oli hän imenyt parhaimmillaan 95ml rintamaitoa! :Heartred Esikoisen kanssa imetys sujui myös täydellisesti, mutta kyllä hänen ensi-imetykset sentään kestivät lähes tunnin. Taitaa tästä neidistä tulla nopea ihminen, kuten äitinsäkin :smiley-ashamed005
 
Oho Mymmeliltähän tulee hyvin maitoa. Mulla maidon nouseminen ei ole lisääntynyt. Ja nyt yritänkin tehdä kaikkeni, että lähtisi kunnolla nousemaan. Multa löytyy käsikäyttönen rintapumppu, mutta jotenkin en saa oikein mitään tulemaan. Nyt mietinkin sähkösen ostamista. Imetys on onneksi helpottunut paljon kun tajusin koittaa rintakumeja, niitä käytän sillon kun tyttö on tosi levoton tai liian väsynyt ja saa kunnon rintaraivareita.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meilläkin imetys lähtenyt yllättävän hyvin käyntiin, tosin rinnanpäissä jälleen pienet haavaumat, kuten edikoisenkin kans kävi. Oon koettanut nyt vaan huolehtia, et imuote olis mahdollisimman hyvä. Välillä toi murunen vaan ei meinaa kunnolla "haukata" rintaa, vaan silleen "tökkii" vaan, eikä tartu kiinni. Varsinkin väsyneenä tekee tuota. Mut oon vaan niin onnellinen, että imetys nyt tuntuu sujuvan, kun esikoisen kans se alku oli niin vaikeeta, kun oli itse niin epävarma.

Mites teillä esikoiset vauvaan suhtautuneet? Meillä tykkää kovasti vauvasta, haluaa silitellä, jne. Vähän on mustasukkainen mummosta ollut ja nukahtaminen ollut vaikeampaa. Yllättävän hyvin ollaan jonkinlaiseen arkeen solahdettu! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä ei oo mitään ihmeitä tapahtunut. Olo on henkisesti paljon parempi ku esimerkiksi vielä eilen! :) En tiiä mitä on tapahtunut, mutta se kauhee epätoivo ja malttamattomuus tuntuu olevan taka-alalla. Fyysisesti oon edelleen aika poikki ja väsyttää vaan. Toisaalta unet ollut aika kehnoja ja liian lyhyitä..

Viime yönä sain jonku älyttömän energiapuuskan ja siivoilin vaan. Keittiökaappien ovet tuli puhdistettua ja vaikka mitä erikoisia kohteita :D On kyllä tosi tyytyväinen olo, kun sai tehtyä semmosia hommia, mihin harvemmin tulee ryhdyttyä! :)

Mun isällä on sellanen tunne, että siitä tulee tänä viikonloppuna pappa. Sitä ootellessa :wink

Miten te muut? Mikä fiilis? Tuntuuko, että lähtö olis lähellä?
 
Meillä esikoinen on oikein kiinnostunut vauvasta. Vähän kovakouraisesti yrittää välillä käydä paijailemassa, mutta osaa sitten silittää hienosti kun näytetään kuinka vauvaan saa koskea.

Mulla tuo imetyksen sattuminen oli hyvinkin verrattavissa synnytyskipuihin. Ihan järkyttävä kipu, jos olisin tajunnut olisin aloittanut heti rintakumin kanssa niin ei olis mennyt iho niin huonoon kuntoon. Ja pikkumies kuitenkin ihan hyvällä otteella syönyt.

Mulla yltyi koko raskausajan enemmän tai vähemmän vaivannut hammaskipu toissayönä niin kovaks ettei nukuttu juurikaan. Viisaudenhammas oli hieman mennyt huonoon kuntoon ja nyt on sekin poistettu :) Samoihin kolotuksiin menee.
 
Winsku hyvä kun kerroit tuon viisaudenhammas jutun. Pitääkin muistaa varata aika hammaslääkärille, mullakin on poisto edessä molemmilta puolilta.

Nyt mä tarvii kokeneempien äitien apua. Meidän tytöltä tuli aivastuksen mukana hirveä venyvä räkäklippi, joka oli keltainen osalta matkaa ja osittain valkoinen. Muuten on kyllä normaalin olonen syö hyvin, eikä kitise turhia. Onko tuommonen räkä ihan normaalia?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nannai1: Kysele neuvolastasi, josko seutusi sairaalasta tai muualta saisi vuokrata sähkökäyttöisen pumpun. Meillä ainakin sairaalamme niitä vuokraa 1,5€/pvä. Mielestäni ei ole järkeä omaksi alkaa ostamaan, koska sille on loppupeleissä todella vähän käyttöä jatkoa ajatellen. Kun maito lähtee kunnolla nousuun kyllä se sieltä tulee käsikäyttöiseen pumppuu ihan samalla tavalla, kuin sähkökäyttöiseen. Maksaakin mielettömästi! Vielä, kun maito ei ole kunnolla noussut kannattaa heruttaa maito käsin. Itse ainakin kuulun näihin, kenellä ei maito edes pumppuun tahdo kunnolla heruta ja mulla tosiaan maitoa tulee reippaasti. Jos huoli, ettei maitoa tule tarpeeksi saat sitä lisättyä kahvilla, alkoholittomalla oluella (mallas) tai luontaistuotekaupoissa myytävällä vihreällä mammateellä ja ennen kaikkea uskolla ja päättäväisyydellä :)

Seuraa tuleeko räkää lisää. Voi olla, että nenään olisi mennyt vain maitoa... Harvemmin ihan näin pienelle vauvalle nuhaa tulee. Voit vaikka mittalla lämmönkin, jos sellainen olo on.

mini* Meidän esikoinen on pikkusiskosta haltioissaan! Haluaa käydä aina välillä vauvaa katsomassa, kun vauva nukkuu, silittelee ja haluaa pitää sylissä. Juttelee vähän väliä olevansa isoveli ja olevansa iloinen. Kertoo myös kuinka nätti vauva on ja rakastavansa vauvaa :Heartpink Eli mitään merkkiäkään mustasukkaisuudesta ei ole ollut, eikä vielä mitään kilpailua huömiosta ole ollut. Vielä vauva kuitenkin enemmikseen nukkuu, joten paljon ei esikoinen ole joutunut huomiostaan "taistelemaankaan".. Toivottavasti tilanne pysyy myös tällaisena :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Mymmeli kiitos vinkistä. Neuvolatäti on maanantaina tulossa kotikäynnille niin pitää kysyä häneltä siitä pumpusta. Mä laitoinkin just tänään miehen hakemaan tuota mammateetä :) se vaan pyöritteli päätään ja naureskeli että onko semmostaki :)

Me saatiin vihdoinkin meidän pikkuselle sopivia vaippoja. Ihanat isovanhemmat kävivät hakemassa niitä vartavasten tunnin ajomatkan päästä Helsingistä. Miten noita keskosvaippoja onkin noin huonosti saatavilla...no nyt on ihanaa kun ei tarvii joka kerta pelätä, että pissat valuu vaipasta ulos. Eikä tarvii olla koko ajan pesemässä vaatteita ja patjansuojuksia.

Voisikohan sitä jo huomenna mennä vauvan kanssa pienelle vaunulenkille kun on luvannut kuitenkin päivällä nollasta pariin astetta? Tyttö täyttää huomenna siis viikon. Sairaalasta kun lähdettiin kätilö sanoi että vaikka heti sinä päivänä oltaisiin voitu mennä ulos kun oli plus 7 ulkona. Tunnen itseni ihan hölmöksi kun kyselen koko ajan, yritän kyllä käyttää omaakin maalaisjärkeä :) mutta nyt se tuntuu olevan vaan hukassa ja kaipaan muiden ohjeita.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
Hei kaikille :)

Täällä syödään ihan uskomatonta tahtia koko ajan... Maitoakin tulee ihan sikana! on päässyt iskäkin välillä pullottelemaan että mamma on saanut hetken levähtää tai käydä huoletta asioilla (eilen vähän shoppailemassa tytölle tyttöjen vaatetta, ettei kaikki oo ihan unisexia)

Ristiäisiä on suunniteltu ja tila varattu, ja vähän tarjottaviakin mietitty, kutsut tilattu. Maanantaina mennään käymään kattomassa vielä tila. Nimi päätetty myös! Miehen suusta tuli etunimi tytölle:Heartpink:Heartpink:Heartpink ja on kyllä passeli!

Tiistaina tulee lasten neuvolan täti käymään kylässä (äippäneuvolan täti kävi vauvan ollessa viikon ikäinen). Jälkitarkastus on vasta 15.4!! aikamyöhälle menee, kun ajatellaan että 23.4 alkaen oon kelan rahoilla.

Mun sormien puutuminen vasemmasta kädestä ei oo hävinny vielä yhtään mihinkään. Aika vaikeeta laittaa esim. neppareita kiinni, kun ei tunne oikeestaan mitään...

Ja se paino, synnärille jäi 3kg :/ mulla siis tuvotukset läks vähän nousuun synnytyksen jälkeen... jospa ne laskis tässä piakoin! Paljoa en ole pystynyt vielä liikkumaan, pitempiä matkoja. Päivällä jos rehkii liikaa niin illalla sen tuntee liiankin hyvin omassa kropassa :/ alaselkä varsinki on aivan puhki.
 
Eea Eipä mitään kummempia tuntemuksia. Juuri äsken tuli kipeähkö supistus, mutta niitä nyt on tullut muutenkin aina välillä. Huomenna on la, joten alan olla toooosi kärsimätön. No, se on sentään hyvä, että vointi on ihan jees. Takareiden kipukin on hävinnyt. Hetken jo pelkäsin laskimotukosta..

Kiva lukea teidän kirjoituksia vauva-arjesta!! Lisää kiitos :)

Ja Nannai1, tuohon maalaisjärjen puuttumiseen. Multa hävisi kaikki järki, kun esikoisen sain :) En siis osannut ajatella alkuun yhtään itse. Mutta se helpottaa, tosin mulla on saattanut jäädä vähän päälle :)
 
Kiva kyllä päästä lukemaan siitä, miten teillä vauvan kanssa on lähtenyt sujumaan :) Alkaa tässä itsekin orientoitua jo siihen eikä vaan synnyttämiseen. Merkit lähestymisestä ovat vähän lisääntyneet mm. kovempien (silti vielä yksittäisten) supistusten muodossa ja ehkä omissa ajatuksissa myös. Syömis- ja nukkumishalut ovat kovat, mutta unta riittää kuitenkin vaan 2-3 tunnin pätkissä, joita pystyn kyllä vetämään useat peräkkäin. Kaikkea sitä pitääkin merkkinä, jopa juuri ilmaantunutta huuliherpestä... Täällä sitä kuitenkin vaan odotellaan vieläkin. Olen kyllä sitä mieltä, että viikon sisällä alkaa tapahtua ja veikkaan itse ensi lauantaita vauvamme syntymäpäiväksi, mutta saapa nähdä... yliaikaiskontrolli olisi ilmeisesti maaliskuun viimeinen päivä, mutta siihen asti en kyllä halua odotella!!
 
Me vielä odotellaan tovi vauvan kanssa ulkoilua. Sairaalasta saatiin ohjeeksi aloittaa ulkoilu varovaisesti 2-viikon ikäisenä. Ja tietysti säänmukaisesti. Meillä nyt satanut pari päivää lunta ja pakkastakin on jonkin verran, joten saa nähdä kohta ulkoilu sitten päästään aloittamaan "kunnolla". Jotenkin on sellainen olo, ettei näihin pakkasiin viitsi mennä vaan ihan mielellään odottaa, josko ensi viikolla (kuten sääennusteessa lupailtiin) tulisi taas nätit liki +10 asteen kelit.

Mites te synnyttäneet itse voitte muuten? Mulla vointi muuten ihan hyvä, mutta kauaa ei kyllä voi seistä tai kävellä. On pari päivää jomottanut ja kiristänyt alue, johon tuli muutama tikki. Alkaa varmaan paranemaan.... Eikös silloin tikit tunnu kiristäviltä....? No mutta joka tapauksessa, välillä on yöksi pitänyt särkylääke napata, kun on päivän mittaan tullut hyvinkin kosketusaraksi. Jälkivuoto on kyllä todella olematonta. Tulee lähinnä vain wc:ssä käydessä.

Mulla jäi synnärille 10kg, enkä nyt ole puntarilla sen jälkeen käynytkään. En jaksa (vielä ainakaan!) murehtia painoa. Keskityn vain syömään hyvin ja terveellisesti, jotta imetys sujuu hyvin ja eiköhän se painokin tästä entisiin lukemiin palaudu aikanaan. Ainakin toivon niin :) Olen kyllä positiivisesti yllättynyt, että vaatteet päällä näytän jo näinkin sutjakkaalta, vaikka poikamme sanoikin minulla olevan iso maha vaikkei vauva olekkaan enää siellä :grin Totuus tulee lapsen suusta? :p Toki entisiin lukemiin on vielä matkaa, mutta hei, olen synnyttänut VASTA 9pvä sitten! :)

piia84 Mulla on nyt jotenkin ihan kadonnut muistista onko jälkitarkastuksen ajankohdalla jotain väliä? Näen huomenna neuvolatätini ja hän varmaan aiheesta jotain jutteleekin, mutta tällä hetkellä ei ainakaan kovin pian toivoisi jälkitarkastusta... Kyllä kuitenkin sen verran paikat aristaa :grin

Kittis Kuulostaa lupaavalta :wink Mulla ainakin viiminen raskausviikko oli nimenomaan tuota mieletöntä ruokahalua, mikä loppui kuin seinaan sinä päivänä, kun synnytys alkoi. Söin usein isompia annoksia, kun mieheni :grin Ja tosiaan unta unta unta, sitä keho tarvitsi!
 
Mymmeli, jälkitarkastus aikasintaan viiden viikon kuluttua, viimeistään 12 viikkoa synnytyksestä ja laput kelalle. Mulla tuo tarkastus on kahdeksan viikon päässä synnytyksestä, eikä siinä sinänsä mitään... oisin vaan toivonu piikasen aiemmin tapahtuvaksi..

Muuten täällä voidaan ihan ok, tosiaan edelleen on nestekertymää kun vasemman käden sormet on ihan puuduksissa:sad001 Voi mennä kuulema kuukausikin ennenku nesteet poistuu....(!) uskomatonta...
Ja mikä parasta, hormonit kyllä hyrrää! siis hiki virtaa ja niin edelleen, mutta ei kyllä uskos että alle kaks viikkoa synnytyksestä on jo petipuuhat mielessä! Vuoto nyt vielä vähän estää tätä puuhaa kokeilemasta :rolleyes:
Taas on myös vaateongelma kun omat normivaatteet ei mee päälle ja miehen esim. talvitakit on nyt liian isoja käytettäväksi. Ja mikä onkaan oudompaa ku nähä mitä mahan alapuolella on :grin:grin:grin ja kyllä, viidakkoveitsi iskee....

Kovasti koitan palata omaan ruokavaliooni pikkuhiljaa, jos sais vaikka omaa kehoa jotenki itelle pikkuhiljaa...kaipuu siihen on TOSI kova... vaikka tuo miehen pötkäle on kyllä ihana, kun se on nyt jaksanu mua ylistää :Heartpink

Päivällä ei tosiaan pahalle tunnu jos vaikka käy kävelemässä pari kilsaa, mutta illalla sen sitte tuntee kehossaan kyllä... ei niinkään tonne alapäähän ota kun sinne ei tullunna mitään, mutta reidet, lonkat ja alaselkä on aika paskana illalla, mobilaattia selkään on aika paljon laitettu ja kokenu että se on auttanukkin jonkun verran onneksi :)

Mites teillä lantiopohjanlihakset? Toisen synnytyksen jälkeen voin sanoa, että vähän häviksissä ovat kyllä, en nyt onneksi pissi alleni tai mitään mutta treenata niitä kyllä saa. Nauroinki ukolle että sitte vaan tuuli huulia heiluttaa eikä se tunne mitään seuraavaan vuoteen kun koittaa peittoja heilutella :p:p:grin:grin:p:p:laughing021:laughing021:laughing021
 
Piia84 mullakin on ollut jo petipuuhat mielessä, itseasiassa mun teki ekaa kertaa mieli muutama päivä synnytyksen jälkeen. Tosi outoa, koska loppuraskaudesta olin aika haluton.

Mulla on lantionpohjalihakset näköjään hyvässä kunnossa. Pelkäsin tosi paljon, että se keskiraskauden virtsankarkailu jäisi päälle. Loppuraskaudessa sitten treenasin niitä ahkeraan ja näköjään autto.

Me käytiin tänään pienellä vaunulenkillä kun mittari näytti reippaasti plussaa. Oli ihana aurinkoinen ilma. Ens viikolla tänne on luvattu pakkasta, joten ulkoilut saa hetkeksi jäädä.

Saatiin miehen kanssa kauhea riita aikaiseksi hukkuneesta rintakumista. Siis muutaman euron kumista. Huhhuh huomaa, että kumpikin on vähän poikki. Mutta onneksi kumpikin tajuaa sen ja ymmärtää. Huomenna siis uusia kumeja ostamaan.

Huomenna meidän kaksi koiraa tulee kotiin hoidosta ja mua jännittää ihan kauheasti miten suhtautuvat vauvaan. Mutta pitää vain yrittää olla rauhallinen ja itsevarma, ettei koirat aisti mun epävarmuutta. Onneksi mies on niin jämäkkä, että koirat varmasti tajuaa kunnioittaa vauvan rauhaa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä voin synnytyksen jäljiltä oikein hyvin! Samoin kuin piia84:llä reidet, lonkat ja alaselkä särkee iltaisin jos on enemmän liikkunut. Ja toi raskauden aikana vaivannut vasen lonkka tosi herkästi, muutoin ei oikeestaan ookaan mitään vaivoja :) Tikkejä ei tullut yhtäkään ja jälkivuotokin jo aika olematonta. Mikä aika ihanaa, esikoisesta kesti jälkivuotelut jotain 2kk... Hammassärkykin poissa!:grin Puntarilla en ookaan muistanu vielä käydä, pitää koittaa huomennaaamulla muistaa. Mahaa kyllä löytyy :grin

Täällä kovasti ootellaan että päästään ulkoilemaan pikkumiehen kanssa. Ja kovasti toivotaan että pikkumies nukkuisi... Nyt on kotona oikeestaan nukkunut öisin vain mun kainalossa, omassa sängyssä ei ollenkaan. Päivisin nukkui alkuun hyvin omassa sängyssä, mutta ei enää. Oikeestaan vaan sylissä nukkuisi. Totesin että pikkuinen oireilee sen verran runsaasti että nyt lähti kokeiluun maidonsakeuttaja. Jonkin verran jo auttoi kun nostettiin vaavin sängyn pääpuolta reippaasti ylemmäs. Pikkuinen ei juurikaan pulauttele, mutta nieleskelee, itkee ja vääntelehtii sen verran että veikkaan refluksia huonon nukkumisen syyksi. Katotaan josko tuo sakeuttaja auttaisi.

Napaa on yllättävän haastavaa putsata kun toinen potkii ja riekkaa minkä kerkiää:) Samoin vaipanvaihdossa havaittavissa samoja ongelmia. Mutta on se vaan niin ihana :Heartred
 
Mulla jälkivuoto on lisääntynyt kun oon ruvennut enemmän liikkumaan. Paikkailtu kohta tuntuu vielä välillä kiristävältä, jos kävelen paljon.

Terkkari kävi aamulla katsomassa vauvaa kotona. Ja paino oli noussut niin kivasti, että huomenna ollaan jo varmaa syntymäpainossa :) oli niin helpotus kuulla se, kun koko ajan oon pohtinut, että saako tyttö tarpeeksi maitoa tissistä. Tytöltä irtosi myös napatynkä aamulla, hieman se näyttää märkivän. Ensi viikolla katsotaan neuvolassa onko parantunut hyvin vai pitääkö sille tehdä jotain josta se hoitaja puhu. Unohdin myös kysyä hoitajalta että millon saunaan saisi mennä.. Miten teille on neuvottu tuo saunominen?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä myös tänään kotikäynti. Mulla kohtu täysin palautunut, eli ei tuntunut enää vatsan päältä painellessa yhtään! Ihan uus juttu mulle, että rinnatkin tarkistettiin ja puristeltiin :grin Jälkitarkastus mulla on kuulemma ens kuun alussa, kun synnytyksestä on 5viikkoa. Lantionpohjalihaksia yritän kyllä aina muistaa harjoittaa. Virtsasuihkua saan kyllä pienennettyä, mutta katkaistua en todellakaan. Muistelisin kyllä, että esikoisenkin synnytyksen jälkeen em. onnistumiseen meni lähes kk. Apteekeissa myydään apuvälineitä lantionpohjalihaksien harjoittamiseen. Onko teillä kellään kokemusta naistä?

Neiti kasvaa mielettömän hyvin! Paino meillä jo sairaalasta lähtiessä plussan puolella ja +350g tullut peräti lisää syntymäpainoon lisää. Pituutta ei otettu... Eli pakko se on nyt vain uskoa, että neiti todellakin saa sillä 5-15min rinnalla ololla tarpeeksi maitoa! :Heartred Napatynkä vielä kiinni, mutta roikkuu jo siihen malliin, että varmaan huomenna irtoaa.

Huomenna uskaltaudun lähtemään vähän vaateostoksille kaksin pojan kanssa. Mies saa jäädä vauvan kanssa kotiin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Täällä sitä vaan huristellaan lasketun ajan ohitse! Tänään siis laskettu aika, rv 40+0. Eipä taida neiti tänään ilahduttaa meitä tulemisellaan :)

Olo on mainio! Väsymys on kova, mutta on vaan niin hyvä olla. Ei supistele säännöllisesti ja henkinen fiilis oikeinkin hyvä. Eilinen oli aivan stressaava ja ahdistava, ku murehdin vauvan voinnista, mahdollisesta lapsiveden tihkumisesta yms. Nyt kaikki hyvin ja olo on luottavainen :)

Ootan innolla sitä, että alkaa tapahtumaan. Ylihuomenna olisi miehen mummon syntymäpäivä ja silloin olisi ainakin todella jännä päivä synnyttää :) Mummo puhunut koko raskausajan siitä, että meneeköhän kuinka lähelle hänen synttäreitä. Mikäs sen ihanampaa kuin se, että tytöt (n. 80v ikäerolla) saisivat saman syntymäpäivän. Nimeämme tytön vieläpä tämän mummon toisen nimen mukaan :wink Siinä olisi mummolle ihmettelemistä kerrassaan, kun nimen lisäksi vielä saisi jakaa syntymäpäivänsäkin :wink

Mä oon niin onnellinen ja kiitollinen tästä lapsesta, mun miehestä, perheestä, ystävistä, meidän koirasta ja ihanasta kodista. Toivon että tyttö lähtis syntymään mahdollisimman pian, koska kyllä välillä on niin rankkaa henkisesti ja fyysisesti ja oon kuitenkin todella malttamaton. Mutta silti musta tuntuu, että jaksan vielä hetken odottaa.. Ainakin huomisen :wink No ei, pakkohan se on jaksaa, vaikka menis vielä se kaksi viikkoa.

Tsempitykset kaikille odottavaisille ja paljon onnea jokaiselle nyyttiä tuoksuttelevalle. Kiitos kun ootte olemassa :Heartred
 
Palaan joukkoon iloiseen. Poika syntyi viimeviikolla ja ollaan kotona. Ultran antama painoarvio oli 400 g alempi kuin syntymäpaino. Hyvä vaan, saatiin keskikokoinen vauveli, joka tosin on silti koko ajan nälkäinen :) Viimeyönä söi iltayhdeksän ja aamuviiden välillä kuuden tunnin ajan. Siis mitkä yöheräämiset, kun eihän tässä edes nukkumaan pääse :grin Mutta ei haittaa yhtään. Ikinä ei ole ollut yhtä loistava ja onnellinen olo, eikä kukaan muu oo ennen saanu mua valvomaan viikkoa putkeen hyvällä mielellä onnellisesti huokaillen.

Turvotus ei jäänyt sairaalaan vaan paheni synnytyksen jälkeen, mutta lupailivat että parissa kolmessa viikossa lähtee. Enkä nyt puhu vararenkaista, tiedän kyllä millä ne lähtee, vaan siitä että naamankin kudokset on täynnä vettä o_O ja sormust on turha edes yrittää sovittaa sormeen.
 
Paljon onnea pippuri! :smiley-angelic005

Mulla ei raskausaikana tullut yhtään turvotusta, mutta n.4pvä synnytyksestä nilkat ja ranteet turpos! Vitsit mikä kipu! Johtuii maidonnoususta ja onneksi lähti aika pian pois.

Eea: Ihana kirjoitus! Ole onnellinen ja nauti mahastasi vielä kun voit! Mulla ainakin on jo ikävä mun isoa vatsaani! :p
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Takaisin
Top