Maaliskuu..... vihdoin ja viimein <3

+Mymmeli+

Puuhakas puhuja
Maaliskuunmammat 2014
Tässä kauan odotetussa kuussa suurimmalla osalla meistä odotus palkitaan :Heartbigred:Heartred

Ihanaa maaliskuun ensimmäistä päivää kaikille maalismasuille! Itse juhlin maaliskuun alkamista päiväsaunalla :laughing002
 
Vihdoin se maaliskuu tosiaan koitti! :)

Minä lähden kohta kaupungille kun kaveri pyysi shoppailemaan. Vähän kyllä jännittää, kuinka kauan sitä jaksaa ja varoittelinkin tilastani vähän etukäteen... mut mennään sitten vaikka kahville välillä jos alkaa siltä tuntua. Ihanaa päästä ulos, aurinkokin paistaa!
 
Muokattu viimeksi:
Täälläkin aloitettu maaliskuu shoppailemalla ja nyt pistin tiikerikakun uuniin ja käristystä tiedossa ruoaksi! :dance008

Huomenna se sitten ois, nimittäin se MAAGINEN LASKETTUAIKA, 2.3.2014. Ja ei sitten mitään!! Voi jösses että turhauttaa... Esikko synty 40+2... joten kai sitä pitää jotenki "toiveena" että tämä siihen mennessä syntyis ja jos menee vielä tuonki ylitte, niin ei sille ei voi mitään (tietenkään) mutta kyllä sitä tuntee ittensä jotenki... no en mä löydä ees oikeeta sanaa sille... jotenki kai vähän "pettynyt"?

Kävin ostamassa keväälle tänään vielä sellaisen ohuen "villahaalarin" :) Ja mies kiinnitti telakan autoon tänään ja testas muutenkin turvakaukaloa! kaikki ois NIIN valmista, vain se yksi puuttuu... ja toki esikkokin, mutta se tuleeki onneksi huomenna kotiin! :Heartred

Maaliskuun tietäänkin menevän toisaalta nopeaa, kun tietää että joutuu vielä ex-miehen kanssa varmaan tappelemaan, tai no, kela joutuu, itte oon tehny kaiken mitä tehtävissä on :)

Oikein hyvää maaliskuuta teille kaikille!
 
Alkuviikosta laskettu aika, ja täälläkään ei mitään merkkejä. Vauva on niin kamalan matalalla että sattuu oleminen ja eläminen. Mutta supistuksia, ei suinkaan. Höyrähdin sitten tänään ostamaan vadelmanlehtiteetä. Eipä se tässä vaiheessa varmaan ehdi auttaa vaikka sillä sattuisikin olemaan jotain vaikutuksia. Mutta eipä siinä kun hyvältä maistuu. Sitä muuten löytyi ihan Cittarista, luontaistuoteliikkeeseen en kehtaa mennä asioimaan, sehän on yhtä kun tunnustaisin luontaistuotteet tehokkaaksi :O

Hyvää viimehetken odotusta kaikille!
 
Itse etsin eilen samaista teetä s-marketista tuloksetta :sad001
 
Muokattu viimeksi:
Onko kukaan muu huomannut että valkovuoto olisi runsastunut näin loppua kohden? Tuoksu myös muuttunut? Mulla on. Olin ku sahara vielä viikko takaperin... Tämä ei siis kyllä ole mitään tulehdusperästä, hiivahommaa tms. mutta aivan kuin ph olisi hieman muuttunut tuolla alapäässä :p Koitappa nyt selittää :excited001

Heiluteltiin myös hieman peittoja tänään :hug003 Muutenki koittanu olla jalkeilla ja antaa vauvan painaa itseään alaspäin kunnolla. Nyt sitten tullut vaimeita supistuksia pitkin iltaa, mutta eiköhännekin vielä lopu! Se ero niissä toki on ollut entisiin, että tulevat liikkuessakin!! Nyt kyllä menen saunan lämpöön rentoutumaan ja ottamaan kaiken irti :)
 
moikka moi kaikille! maaliskuuta minäkin innolla odotin,mutta näin kävi että rakas tyttäremme päätti syntyä 24.2 klo 23:00 (rvk 39+2),synnytys meni hyvin ja henkilökunta oli mahtavaa (paitsi meidän oma kätilö jonka jouduimme loppuje lopuksi vaihtamaan toiseen huonon kohtelun vuoksi) mutta muuten kaikki sujui hyvin. tyttö on terve mikä on pääasia! ja voi tätä rakkauden määräää!! :D :Heartred
 
onnea netalle!

haluaisitko kertoa mikä kätilössä mätti/minkälaista kohtelu oli? entä miten pyyntöön vaihtaa kätilö reagoitiin? :)
 
ps. On muuten mahtava yö iedossa jos näillä suppareilla mennään aamuun saakk! ei nukuta ei kyllä varmasti... pistää hengittelemään, muttei tosiaan vielä polvilleen kaada :D :D piru jos (ja KUN) laantuvat vielä!
 
paljon onnea netta tytöstä! Haluaisitko vielä kertoa hänestä ja synnytyksestä jotain lisää? Merkitsen teidät syntyneiden listalle.

pidetään piia84 peukut pystyssä, että olis menoa nyt :hello2
 
Netalle onnea!
Piia84 täälläkin on peukut pystyssä.

Mulla oli koko päivän tosi tukala olo, kaikki tuntuu niin raskaalta. Mitään ei huvita tehdä ja olo on niin kärsimätön. Illalla alko viel kauheet vatsavaivat, vatsa on täynnä ilmaa ja koko ajan saa ravata vessassa. Väsyttää ihan älyttömästi, mut olo on niin huono ettei uni vaan tule. Mä niin kaipaan pitkiä ja katkeamattomia yöunia.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
40+0 *pokspokspoks*

Täällä kans yhdessä kasassa edelleen (niinkuin uskoinkin... vaikka toki melkein hetken jo mietin, että nytkö se sitten on menoa!). Supistukset ottivat ja laantuivat siinä kolmen maita ja sen jälkeen oon nukkunut sen 5 tuntia. Ei vaan jostain syystä nyt uni tule ja riitä pitempään.

Tuntemukset olivat tosiaan jo niin kipakoita, että pistivät keskittymään hengittelemiseen ja oma jutustelu ukon kanssa piti heittää tauolle supistuksen ajaksi. Alkoivat noin 20min. väleillä, säännöllistyivät 10 minuuttiin, josta sitten välillä heitivät 15 minuuttiin. Supistuksen kesto ei kuitenkaan ollut ku sen 30sek. korkeintaan, se pistikin epäilyttämään... ja lopulta tein sen että heittäydyin sängyn päälle kuuntelemaan mitä tuleman pitää :) ("pikkasen" väsyttikin) ja siihempä ne sitten lopahtivatkin.

Mennäänköhän sitä näin taas seuraava viikko, ettei tulekkaan sitten supistuksen supistusta....
 
Jee. Saan yhden kipeän supistuksen noin kuuden-kahdeksan tunnin välein. Eipä tätä edistykseksi voi sanoa. Mä oon sille huomauttanu että jos et kerta aio syntyä niin älä sit aiheuta tollasia turhan toivon hetkiä. Mutta piristää kuulla aina kun joku meistä on käyny synnyttämässä, tulee sellanen olo et ehkä tää joskus :)
 
Maaliskuun teemana taitaa olla synnytyksen alkamisen merkkien tunnustelu/ odottaminen. Vaikka sitä kuinka yrittää olla miettimättä asiaa, niin silti heti kun tulee joku uusi oire, niin sen liittää siihen, että jokohan jotain alkaisi tapahtumaan. Oma olo on vielä ihan kohtuullinen, eikä kipeitä supistuksia ole tullut kuin muutama yksittäinen parin viimeisen viikon aikana. Aamuisin saan touhuttua kaikenlaista, mutta illalla on jotenkin väsynyt olo ja joka paikkaa kolottaa. Lähinnä olo on levoton, ei niinkään kivulias.
Äitini kertoi, että sekä minun että veljeni syntymät oli tosi nopeita. Kun homma lähti käyntiin, niin siinä ei montaa tuntia mennyt... Toivon tietysti itsellenikin nopeaa synnytystä, mutta toivottavasti ehdin ajoissa sairaalaan, jotta ehdin saamaan tarvittavat kivunlievitykset ym. Onneksi matka ei ole pitkä :)
 
Onnea netalle ja koko perheelle!!! :) kiinnostaa kans tietää kätilönvaihdoksen syy ja suhtautuminen! Jos haluat sen tietysti kanssamme jakaa.
Jännitys tiivistyy!! Peukkuja kaikille 'oireileville' :D toivottavasti alkaa jo tapahtua! Itse oottelen vielä rauhassa/pidän jalat ristissä. Mies joutuu kolmepäiväiselle pakolliselle reissulle rajan tuntumaan metikköön, niin sieltä tänne ehtiminen ei käy kovin nopeasti jos lähtö tulee.. Äiti on saanu meijät kaikki 37 viikoilla ja aika rivakalla tahdilla niin pelottaa ettei ukko olekkaan paikalla sitten :sad001 Mutta! Kyllä nyt pitäis näillä viikoilla olla vielä turvallista! :D
Voi vauvoja alkaa putkahdella jo kohta! Olkaa tyväret reippaita ja hirveästi onnea sitten salin puolelle jahka sinne joudutta! :)
 
Kiva lukea teidän kommentteja ja huomata, että muutkin odottaa H-hetkeä jo kovasti. Täällä myös ihan malttamattomana odotellaan ja joka ilta miehen kanssa masulle esitetään toiveita että sais tulla jo :).

Olo alkaa olla ajoittain melko tukala. Vauvan pää on niin alhaalla ja antaa melkosia tuntemuksia sitä liikutellessaan:confused:. Supistuksia tulee joka päivä, mut ei niin kipeitä etteikö niiden kanssa pärjäis. Alaselkää jomottelee tasaseen tahtiin, plaah! Ja ne yöt…huh huh mitä seikkailua!! Kahden tunnin pätkissä saa "nukuttua" ja yö menee kelloa tuijotellessa. Aamun tullen koittaa pienoinen pettymys kun edelleen ollaan yhdessä koossa ja supistukset ei voimistu.

Täällä siis kaikki jo valmista, miksei se jo tuu?!:confused005
 
no kaikki lähti siitä kun mulla oli ennen raskautta lääkitys paniiki/ahdistukseen (tarvittaessa).tätä lääkettä en siis raskuaden aikana käyttänyt ollenkaan missään vaiheessa... ja tästä kätilölle kerroinkin kun kysyi. panacodia sain ottaa lääkärin ja neuvolan määräyksestä kipuun siis otin vain yhden ja luvalla,kun kipuja oli sen verran paljon etten ollut nukkunut kunnolla muutamaan päivään. noh,sitten sairaalassa kätilö tenttas ja tenttas että olenko aivan varma etten ole ottanut enempää kuin sen yhden ? ja mitä muita lääkkeitä olen nauttinut? ja kyseli noita samoja pitkin synnytystä jopa ponnistus vaiheessa kehtas kysästä ohi mennen että mitenkäs olen niin rauhallinen? (viittasi varmaan että olisin niin lääkkeissä!!?)

seuraavan päivänä sama kätilö tuli taas mun juttusille ja alko tentata mun lääkkeiden väärin käyttöä !
ja enhän minä ole mitään lääkkeitä väärinkäyttänyt! :eek::mad: kertoi sitten että lapselta otetaan meconium näyte ja laitetaan vieroitus oire tarkkailuun! kerroin että sain neuvolan ja lääkärin luvalla ottaa yhden panacodin,ja muita en oo ottanutkaan,sanoin että sen kun ottavat näytteen mutta mitään sieltä ei löydy! totes vaan että " niin,no toivotaan niin" " sun ois kuitenkin parasta kertoa nyt kuinka paljon oot ottanu ja mitä,se on lapsen parhaaks ja olen ilmoittanut sossuun tästä ja sua tullaan kohta tapaamaan sieltä!" . että tällästä paskaa!

ja kun kärsin jälkisupistuksista ja kysyin sihen särkylääkettä niin tulihan siitäkin moittimista. en enään viitsinyt edes kysellä kipuun lääkettä siltä.onneks vaihdoimme sen pois,ja tiallle tuli muita mukavia kätilöitä. lääkärillekkin selitin tän tilanteen ja oli harmissaan meijän puolesta ja että selvästi joku väärinkäsitys tullut jossain kohtaan....

mutta se että mut leimattiin lääkkeiden väärinkäyttäjäksi! olin niiin vihanen että kyllä tuli itkukin.
oon ollu koko raskauden ajan niin tarkka etten söis mitään ylimääräsiä lääkkeitä ja kivut oon kestäny kipuina paitsi siinä vaiheessa kun mennyt siihen pisteeseen ettei oo kyennyt moneen yöhön nukkau kunnolla!
 
ja tosiaan ukon kanssa teemme tuosta potilasasiamiehelle ilmoituksen heti huomenna! ja yksi syy miks se alko epäillä vielä enemmän oli se että lapsi oli niin itkuinen ekan yön! eikö ne yleensä itke?
 
Voi ristus mikä eukko!! >:0 olisit vain pannu aikasemmin sen pellolle! Toivottavasti ei pilannut nyt kokonaan sinun synnytyskokemusta tuommosella touhulla!!! :sad001
 
Takaisin
Top