Maaliskuisten vaunu- ym. hankinnat ja pohdinnat

Aiotteko ostaa lämpöpussia kaukaloon ja/tai vaunuihin? Mietin onkohan aivan turha ostos, kun lopputalvesta kumminkin kyse. 🤔
 
Mul on kaukaloon pussi tallessa. Koin tosi käteväksi. Mulla muksut muutenkin kasvaa niin nopeasti et kaukalossa ei kauaa mee. Aion myös vaunuihin hommata semmosen ison joka menee pitkään. Että menee sit syksyn jälkeen talvella kans. Helppo jos nukahtaa ulos ja menee kauppaan tai sisälle muuten niin muksu ei herää riisumiseen kun riittää kun avaa pussin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: AMH
Aiotteko ostaa lämpöpussia kaukaloon ja/tai vaunuihin? Mietin onkohan aivan turha ostos, kun lopputalvesta kumminkin kyse. 🤔
Mä ostin lämpöpussin vaunuihin. Keväällä sille ei vielä ole käyttöä, koska vauva on silloin kopassa (meillä siis Bugaboot), mutta syksyllä hyvä. Bugaboo outletissa oli väri, josta tykkäsin, ja näistä tänvuotisista murretuista en niinkään, niin ostin sitten tuon.
 
  • Tykkään
Reaktiot: AMH
Mä oon miettinyt paljon tota kaukalopussia, netistä kun lukee niin tuntuu että kaikilla nykyään on sellanen. Mä oon aina pitänyt lapseni vain haalareissa ja toisaalta oon itse myös ajokortiton, et ei tuu varmaan ihan hirveenä ees autoiltua siinä haalarikeleillä? Toki nyt oon miettinyt asiaa uudestaan, kun kuulemma haalarin kanssa vyöt ei mee tarpeeksi tiukalle, en koskaan oo osannut tolleen ajatellakaan :/ Vaunuihin oon ostanut sellasen isomman ihanan lämpöpussin, kun ei meillä oo edes äp makuupussia, kun tosiaan rahana otettiin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: AMH
Mä olen kahden vaiheilla siitä untuvapussista. Joku pussi ostetaan kaukaloon kyllä, mutta onko se monen kympin (siis käytettynä, uutena törkeän kalliita!) untuvapussi vai joku muutaman euron vanha fleecepussi, saas nähdä. Neuvolan terveydenhoitaja suositteli odottelemaan sinne helmikuun loppupuolelle ja katsomaan, onko silloin vielä ihan täysi talvi käynnissä vai alkaako jo lumet sulaa ja ilmat lämmetä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: AMH
mä ostin molempiin untuvapussit koska kuun alussa la ja Oulussa varmasti kylmää vielä toukokuussakin 😂 ajattelin että satsaan mieluummin siihen pussiin entä toppahaalariin. Minusta ne on käteviä 👌🏻
 
Kiitos hurjasti vastauksista! 💕 Kyllä mä taidan sen sitten ainakin kaukaloon hankkia, kun selvästi siitä on apua. Vaunuissa luultavasti aion käyttää vaan äp:n makuupussia ja vilttiä tarvittaessa.
Pitää vielä tutkia mikä pussi olisi paras ja jos maxi-cosilla olis oma pussi, kun sen kaukalo mulla on.
 
Me on ostettu vaunuihin isompi untuvapussi. Esikoinen 2 v. mahtuu siihen vielä hyvin. Turvakaukaloon teen äitiyspakkauksen haalarista lämpöpussin, netistä löytyi siihen ohje (eli ei tarvitse mitään ommella, hihat pujotetaan turvavöihin ja alaosaan laitetaan vetoketjut ristiin niin, että siitä tulee makuupussi.
 
  • Ihana
Reaktiot: AMH
Me on ostettu vaunuihin isompi untuvapussi. Esikoinen 2 v. mahtuu siihen vielä hyvin. Turvakaukaloon teen äitiyspakkauksen haalarista lämpöpussin, netistä löytyi siihen ohje (eli ei tarvitse mitään ommella, hihat pujotetaan turvavöihin ja alaosaan laitetaan vetoketjut ristiin niin, että siitä tulee makuupussi.
Ai! En oo kuullukkaan että niistä voisi tehdä! 😍 Pitääpä etsiä itsekkin kyseinen ohje. 🤗💕
 
Ai! En oo kuullukkaan että niistä voisi tehdä! 😍 Pitääpä etsiä itsekkin kyseinen ohje. 🤗💕
Muistelisin, että se toimii niin, että haalarin hihat käännetään ensin nurinpäin ja haalarin alaosan vetoketjut laitetaan niin, että on pussi eikä haalari. Sitten vetoketjua tarpeeksi auki ja turvavöiden olkavyöt pujotetaan hihoihin ja alaosan keskikappaleen saa läpi vetoketjun aukosta. Tämä taitaa toimia vain kolmipistevöillä. En ole ihan varma, onko kaukaloita olemassa myös viisipistevöillä.
 
Muistelisin, että se toimii niin, että haalarin hihat käännetään ensin nurinpäin ja haalarin alaosan vetoketjut laitetaan niin, että on pussi eikä haalari. Sitten vetoketjua tarpeeksi auki ja turvavöiden olkavyöt pujotetaan hihoihin ja alaosan keskikappaleen saa läpi vetoketjun aukosta. Tämä taitaa toimia vain kolmipistevöillä. En ole ihan varma, onko kaukaloita olemassa myös
Kiitos kovasti! 💕
Oli pakko heti testata ja sain laitettua sen noilla ohjeilla. Aion ehdottomasti käyttää tätä, pääsee huomattavasti halvemmalla. 😇
 
mä ostin molempiin untuvapussit koska kuun alussa la ja Oulussa varmasti kylmää vielä toukokuussakin 😂 ajattelin että satsaan mieluummin siihen pussiin entä toppahaalariin. Minusta ne on käteviä 👌🏻
Sama täällä, Oulussa asutaan ja todellakin kaukaloon ja vaunukoppaan kunnon lämpimät pussit 🤭
 
Takaisin
Top