Maaliskuisten vaunu- ym. hankinnat ja pohdinnat

Me tarvittais tuplat. Ei ois varaa tonneja laittaa vaunuihi joten käytettynä katella mutta täällä pohjois-pohjanmaalla todella vähä näkyy tuplia myynnissä.. en tiedä haluanko vierekkäin vai peräkkäin istuttavat, peräkkäi menis sit nätisti yhdellä kun esikoinen ei tarvi, mutta onko epävakaammat kahdella mennä.. mitä kaikkia runkoja on mitkä saa muunneltua tuplista yhdelle 🤔
Meillä oli Phil & Tedsit, ja tykkäsin niistä kovasti! Mun mielestä tukevat mutta kuitenkin ketterät, ei liian isot. Sen sisaristuimen saa helposti pois, ja toimivat silloin tosi hyvin yhdellä lapsella.
 
Meillä oli Phil & Tedsit, ja tykkäsin niistä kovasti! Mun mielestä tukevat mutta kuitenkin ketterät, ei liian isot. Sen sisaristuimen saa helposti pois, ja toimivat silloin tosi hyvin yhdellä lapsella.
Pitääpä googlettaa nämä 👌
 
Me tehtiin eilen eka hankinta ja ostettii vaunut. 😂 löyty sopivat siistit Bugaboo Foxit. Kun tuotiin kotiin ni jännättiin että mahtuuko hissiin ja halleluja! Nehän sujahti sinne kivasti, vaikka mittanauhan kanssa niitä mittailtiin ja lopputulos oli epäselvä! 😃 Ja koska tärkeimmät ensin, ni ostin myös Manducan. 😊 Esikoisen kanssa oli tosi kovassa käytössä, ja varmasti myös tässä!
 
Me päädyttiin ,tai minä 🤭🫣, nyt kuitenki hankkimaan bugaboon donkey duot 😍 tai ostettiin mono nyt ja laajennusosa siihe sit vähä myöhemmin ettei oo tiellä kun säilytys ongelmia 😵 esikoisen kans päästää siis testailee vaunut. Onneks noilla näkyy olevan hyvä jälleenmyynti arvokin 😊 mikähän kaukalo noihin menis, tarvii vissii adapterit kuitenki? Meillä oli esikoisella brio smilet ja niissä axkidin kaukalo mikä meni suoraa, en siis koskaa adaptereja oo käyttäny.. mut ehkä haluan nyt sit kaukalonki vaihtaa parempaan ja missä menis pidempään kuin tuossa axkidissä, siinä alettii raivoaan jo 7kk iässä vaikka koon puolesta ois menny pidempäänkin..
 
Mä olen nyt alkanut katsomaan Bugaboon vaunuja sillä silmällä, mutta en kyllä uskalla ostaa mitään ennen rakenneultraa. Meidänkin pitää mittailla kovasti pienen hissin takia. No, onhan tässä vielä aikaa.
 
Mä aloin nyt sittenkin katsoa vaunuja ja bongasin torista kivat & laitoin kyselyä, mutta nyt se myyjä ei vastaa. Äh! No toisaalta, onhan tässä vielä aikaa.
 
Mä aloin nyt sittenkin katsoa vaunuja ja bongasin torista kivat & laitoin kyselyä, mutta nyt se myyjä ei vastaa. Äh! No toisaalta, onhan tässä vielä aikaa.
Jospa se myyjä on huomannut olevansa yllättäen ehkä raskaana... Onneksi noita kaupan on! Oletko kokeillut laittaa ostoilmoitusta? Face kuulemma myös joku tarvike ym vaunupalsta.
 
Me ollaan miehen kans katseltu vaunuja ja käyty kokeilemassakin. Päädytään todennäkösesti Emmaljungan nxt90 vaunuihin. Loppuvuodesta vois tilata.
 
Jospa se myyjä on huomannut olevansa yllättäen ehkä raskaana... Onneksi noita kaupan on! Oletko kokeillut laittaa ostoilmoitusta? Face kuulemma myös joku tarvike ym vaunupalsta.
Heh, totta! Tai siis mies niitä myy, mutta ehkä noin on käynyt. Laitoin siis jo su viestiä, että onhan tässä ollut aikaa vastata. Mutta juu, onhan noita vaunuja, haluaisin vain tietyn väriset. Ja onhan tässä puoli vuotta aikaa 😁
 
No se loppuvuosi oli ilmeisesti tänään. 🤭 Tilattiin tosiaan vaunut kun huomattiin, että ovat 200€ alennuksessa. Ei voinut olla käyttämättä tilaisuutta hyväksi. 😍
 
Oliko täällä jollain kokemusta tuplarattaista, että kummat ois käytännöllisemmät, ne joissa lapset on vierekkäin vai peräkkäin? Mä olin jotenkin optimistisesti ajatellut et ei me tuplia tarvita kun esikoinen ei nuku ulkona, mutta kun muiden viisaampien ajatuksia olen lukenut, olen todennut et kai ne on pakko hankkia jos missään haluaa jalan liikkua. Ihan lost vain olen tässä asiassa 🙈
 
Oliko täällä jollain kokemusta tuplarattaista, että kummat ois käytännöllisemmät, ne joissa lapset on vierekkäin vai peräkkäin? Mä olin jotenkin optimistisesti ajatellut et ei me tuplia tarvita kun esikoinen ei nuku ulkona, mutta kun muiden viisaampien ajatuksia olen lukenut, olen todennut et kai ne on pakko hankkia jos missään haluaa jalan liikkua. Ihan lost vain olen tässä asiassa 🙈
Itse mietin ensin peräkkäin olevia, mutta niissä näyttäisi usein olevan vanhempi lapsi alhaalla ja takana, milloin ei näe kuin vauvan kopan. Epäilen, ettei meidän taapero viihtyisi niin 🙄. Eli mietitään bugaboo donkey -vaunuja, missä ovat vierekkäin ja vaunut saa kapeammaksi, jos on vaan yksi lapsi kyydissä.

Ensisijaisesti elättelen kuitenkin toivetta, että pärjättäisiin seisomalaudalla ja potkupyörällä.
 
Itse mietin ensin peräkkäin olevia, mutta niissä näyttäisi usein olevan vanhempi lapsi alhaalla ja takana, milloin ei näe kuin vauvan kopan. Epäilen, ettei meidän taapero viihtyisi niin 🙄. Eli mietitään bugaboo donkey -vaunuja, missä ovat vierekkäin ja vaunut saa kapeammaksi, jos on vaan yksi lapsi kyydissä.

Ensisijaisesti elättelen kuitenkin toivetta, että pärjättäisiin seisomalaudalla ja potkupyörällä.
Kiitos kun jait ajatuksiasi! Minkä ikäinen teidän taapero on? Tosiaan jos vanhempi lapsi on siellä takana alhaalla niin ei varmasti viihdy kovin hyvin. Pitää siis vaan ilmeisesti jaksaa tutustua noihin eri vaihtoehtoihin 😅 Seisomalauta varmaan toimii, jos on kesäiset kelit, mutta jos vielä sattuis olemaan paljon lunta maassa niin sitten ei varmaan niin toimiva ratkaisu 🤔 Ehkä voi kuitenkin elättää toivoa, että maaliskuun lopussa ei olis enää ihan hirveän talvista täällä etelässä.
 
Kiitos kun jait ajatuksiasi! Minkä ikäinen teidän taapero on? Tosiaan jos vanhempi lapsi on siellä takana alhaalla niin ei varmasti viihdy kovin hyvin. Pitää siis vaan ilmeisesti jaksaa tutustua noihin eri vaihtoehtoihin 😅 Seisomalauta varmaan toimii, jos on kesäiset kelit, mutta jos vielä sattuis olemaan paljon lunta maassa niin sitten ei varmaan niin toimiva ratkaisu 🤔 Ehkä voi kuitenkin elättää toivoa, että maaliskuun lopussa ei olis enää ihan hirveän talvista täällä etelässä.
Meillä taapero on vauvan syntyessä 2 v 2-3 kk. Täällä on yleensä tiet sulana huhtikuun toisella viikolla, eli jos on normaali talvi, niin kuukausi pitäisi pärjätä. Toisaalta vauva on ekat 2 vkoa kotona ja siinä vaiheessa itse todennäköisesti vielä toipilas, niin ehkä en kuitenkaan lähtisi kahden lapsen kanssa ilman miestä lähikauppa kauemmaksi 🤭.

Vaikeaa kuvitella että millainen se alkuaika on, kun esikoisen kanssa oltiin koronan vuoksi monta kuukautta kotona.
 
Rakenne ultrassa oli kaikki hyvin niin päädyin tilaamaan Maxi Cosin Zelia3 Essential rattaat. Ihastuin jotenkin siihen ettei tarvitse olla erikseen koppaa ja istuin osaa vaan istuin osasta saa muutettua kopan.
 
Takaisin
Top