Maaliskuisten plussatestien kuvia

Kävin tänään vielä neuvolan kautta HCG-labroissa, tuli tuloksena 7329 U/I mikä on vissiin korkeahko näille viikoille? (normaalin yläraja 7340 jonkin taulukon mukaan)
Sulla on menossa kuudes raskausviikko eli on täysin normaali niille viikoille. Eli taulukoissa sulla on menossa rv 6 jossa normaalivaihtelu on 1 080 – 56 500 mIU/ml.

Sulla on menossa kuudes raskausviikko eli on täysin normaali niille viikoille. Eli taulukoissa sulla on menossa rv 6 jossa normaalivaihtelu on 1 080 – 56 500 mIU/ml.
IMG_6928.png
Niissä taulukoissahan on viikot viimeisistä kuukautisista, eli mulla on viikko viisi, jolloin vaihteluväli on 18-7340. Lisäksi tossa liitekuvassa myös mulla on hedelmöityksestä se kolme viikkoa, eli siinäkin sama vaihteluväli. ChatGPT myös sanoo, että on korkea arvo mun viikoilleIMG_6929.jpeg

View attachment 146109
Niissä taulukoissahan on viikot viimeisistä kuukautisista, eli mulla on viikko viisi, jolloin vaihteluväli on 18-7340. Lisäksi tossa liitekuvassa myös mulla on hedelmöityksestä se kolme viikkoa, eli siinäkin sama vaihteluväli. ChatGPT myös sanoo, että on korkea arvo mun viikoilleView attachment 146110
Okei näiden perusteella on sitten siellä vaihtelun yläpäässä. On kuitenkin hyvä muistaa että jokaisella hcg nousu on yksilöllistä. Ei siis välttämättä kerro siitä että joku olisi hassusti tai että kyse olisi monikaista, vain ultra kertoo sen jälkimmäisen. Myöskin kyseessä on yksittäinen hcg arvo joka pelkästään sellaisenaan on vähä informatiivinen.

Okei näiden perusteella on sitten siellä vaihtelun yläpäässä. On kuitenkin hyvä muistaa että jokaisella hcg nousu on yksilöllistä. Ei siis välttämättä kerro siitä että joku olisi hassusti tai että kyse olisi monikaista, vain ultra kertoo sen jälkimmäisen. Myöskin kyseessä on yksittäinen hcg arvo joka pelkästään sellaisenaan on vähä informatiivinen.
Niinhän se on. Mielenkiinnolla odotan torstaista ultraa, että mitä siellä näkyy

Ootko testannut vielä uudestaan digillä vai ootatko varhaisultraa tms? Mä selvittelin noita viikkodigin vaatimia hcg-määriä edellisessä raskauksessa, niin se mitä se vaatii aina niihin viikkoihin oli aika korkeita verrattuna siihen, mikä on normaali hcg millekin viikoille. Tai siis kun hcg ilmeisesti vaihtelee yksilöllisesti aika isostikin, niin se viikkodigi ”vaatii” kuhunkin viikkoon aina keskiarvon yläpuolella olevia määriä. Viivat näyttää sulla kuitenkin tosi hyviltä 😊
Huomenna testaan uudelleen digillä😌 Ajattelin alun perin pitää pään kylmänä ja odottaa varhaisultraan, mutta niinhän tänään tarttui testi mukaan kaupasta 😅

Kiitos myös rohkaisevista sanoista hcg suhteen😊 En ole niin perehtynyt noihin arvoihin. Vähän nyt jopa kaduttaa että menin ylipäätään testaamaan digillä koska, kuten sanoit, pc testit kumminkin menneet oikeaan suuntaan.

Huomenna testaan uudelleen digillä😌 Ajattelin alun perin pitää pään kylmänä ja odottaa varhaisultraan, mutta niinhän tänään tarttui testi mukaan kaupasta 😅

Kiitos myös rohkaisevista sanoista hcg suhteen😊 En ole niin perehtynyt noihin arvoihin. Vähän nyt jopa kaduttaa että menin ylipäätään testaamaan digillä koska, kuten sanoit, pc testit kumminkin menneet oikeaan suuntaan.
Toivottavasti huomenna on jo 3+ ! Pään kylmänä pitäminen on kyllä alkuraskaudessa hankalaa 🙈

Tänään tehty toinen digi ja edelleen 2-3 viikkoja näytti😪 Alkaa pessimismi kunnolla nostaa päätään tämän raskauden suhteen. Nyt pitäis oman arvion mukaan olla 5+6.

Kannattaisiko tässä käydä ensin gynellä ja sieltä lähetteellä hcg mittauttamaan vai esim tilata suoraan hcg puhdin kautta?
Miten te jotka olette hcg testaillut olette toimineet?

Tänään tehty toinen digi ja edelleen 2-3 viikkoja näytti😪 Alkaa pessimismi kunnolla nostaa päätään tämän raskauden suhteen. Nyt pitäis oman arvion mukaan olla 5+6.

Kannattaisiko tässä käydä ensin gynellä ja sieltä lähetteellä hcg mittauttamaan vai esim tilata suoraan hcg puhdin kautta?
Voi hitsit! Pääsisitkö neuvolan kautta hcg-mittaukseen? Siinähän pitäisi käydä ainakin kahdesti, että näkee miten kehittyy; yksittäinen arvo ei kerro juuri mitään.

Ja tosiaan tuo viikkodigi on kuitenkin hyvin karkea mittari, että ei kannata vielä liikaa huolestua! Löysin esim keskustelun, jossa todetaan:

”The Pregnant 3+ weeks threshold is 2600 mIU/ml. However if you look at their data, only 21 of 90 tests they did with exactly 2513 mIU/ml of HCG tested positive. The other 69 were false negatives. You aren't guaranteed to get a "3+ weeks" result until after your level is at least 4000. Clinical guidelines at that gestation are 18 - 7,340 mIU/ml, however, so basically this test can't tell you anything other than "you're pregnant" at 3 weeks past conception.

Please realize that this means that many many 4-week conceptuses (when your doctor would say you are 6 weeks along) are going to test as "2-3 weeks", and that is absolutely not a reason to panic.”

No helpommin sanottu kuin tehty tuo olla panikoinatta, tsemppiä! ❤️

Muokattu viimeksi:

Mä tein ekan viikkodigin itse vasta 6+1 (pari päivää niiku pitemmällä mitä nyt itse testasit), mulle tuli siinä 3+, eli jos se olisikin vain päivästä parista kiinni ?🙈☺️

Pitäisi aina malttaa odottaa, nyt kun testi vähän kuivunut niin näyttääkin rfsu vähän vahvistuneen, ja lohduttaudun sillä että nyt oli laimeampi pissa josta testasin kuin toissapäivän. Eli en menetä vielä toivoa ❤️🙈
Teippasin tässä välissä nuo testit yhteen kun niin vaikea aina asetella riviin 😅

Liitteet

• 20250716_131410.jpg
    20250716_131410.jpg
    764.3 KB · Katsottu: 36
Ahdistaa kun toivoisin että olisi jo vahvistunut enemän 😪 rfsu näyttää aika samalta kuin toissapäivänä. Pc hitusen vahvistunut...
Onko toi rfsu herkkä testi? Ne usein vahvistuu hitaammin kuin epäherkät. Saattavat siis näyttää raskauden epäherkkiä aiemmin, mutta varsinkin myöhemmillä päivillä vahvistuu hitaammin. Mun mielestä molemmat näyttää ihan hyviltä riveiltä kyllä 😊

Mä tein ekan viikkodigin itse vasta 6+1 (pari päivää niiku pitemmällä mitä nyt itse testasit), mulle tuli siinä 3+, eli jos se olisikin vain päivästä parista kiinni ?🙈☺️
Kiitos, tähän toivonmuruun tarraankin nyt kaikin voimin🥲
Soitin jo neuvolaan, ja ihana hoitaja puhelimessa järjesti ultran perjantaille ja laittoi lähetteen hcg mittaukseen. Huomenna labraan ja sit pe ultraan. Sain oikeastaan ultran osin siitäkin syystä, että alaselkää/kylkeä on jomotellut viime päivinä, joten tarkistetaan alkion sijainti myös.

Onko toi rfsu herkkä testi? Ne usein vahvistuu hitaammin kuin epäherkät. Saattavat siis näyttää raskauden epäherkkiä aiemmin, mutta varsinkin myöhemmillä päivillä vahvistuu hitaammin. Mun mielestä molemmat näyttää ihan hyviltä riveiltä kyllä 😊
Ihan perus rfsu, alempi rivistö.

Vaikea malttaa olla testailematta koko ajan, vaikka ihan turhaa stressiä tästä ottaa 🙈 yhdessä mun raskaudessa kävi jopa niin että viiva haalistui yhtenäpäivä, mutta vauva tuli ihan syliin asti ❤️ mutta mitään en ole oppinut jatkuvasta testaamisesta ja kuinka se voi aiheuttaa turhaa stressiä... 🙈

Takaisin