Maaliskuisia mietintöjä

Täällä kans olis parempi jättää kakut ja herkut väliin. Viime neuvola käynnillä painoa lisää lähes kilo viikossa. Hups.

Ja mulla ei auttanut herkkujen pois jättö, olin 5 viikkoa ilman ja silti tuli 670 g / viikko. Nestettä!!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

En juonut viiden viikon aikana kuin vettä ja maitoa, kaik oli minimissään...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mulla ei kyllä onnistus ees syömättömyys :grin Ennen raskautta olin alipainonen ja pärjäsin tosi vähällä ruualla....Herkkuja sain mättää ihan niin paljon kun vaan nassu veti. Nyt on +15kg ja voisin vaan syödä koko ajan! Toisaalta ihan hyvä niin.

Mut oon kyllä väkisin ruvennu miettii, et mikä on sellanen sallittava määrä herkkuja päivässä?
Kun mulla saattaa mennä useempi rivi suklaata, pullaa, jacky makupalavanukasta.... :oops: Niin ja pari lasia mehua.

...Ja joskus jotain muutaki :grin Oonko hei ihan possu? Joko se vauva kohta kärsii? Siis voi huonosti, ei kai se vielä röhkimään ala?

Heippa! En löytänyt mistään enään tuota ohjetta kuinka saan laitettua tuon lilypien odotusajan laskurin omaan profiiliin? osasin kyllä tehdä sen ja linkki on kopioitu mutta minne liitän sen? Help! :)

Tickerin voit lisätä omista tiedoistasi, foorumin oikeessa yläreunassa on nimesi ja sen alla on allekirjoitus. Liität vain linkin allekirjoituskenttään.

Tinska alipainosellehan toi on ihan hyvä painonnousu. Mulle ainakin sanottiin että joku 15-16 kg on sopivasti mutta sais tulla enemmänkin ja painoindeksi ennen raskautta oli 18,2 siis. Ei sitä painoa kannata kuitenkaan pelkällä sokerilla kasvaa ihan niinkun se ei oo hyväks meille äideillekään niinei varmaan vauvallekaan. Mulle sanottiin että voi herkutella sillon tällöin ihan hyvällä omatunnolla mutta ei joka päivä. Verensokeri pitäis yrittää pitää tasasena mieluummin syömällä tosi usein pieniä annoksia ruokaa kun että söis herkkuja ja aiheuttais niitä verensokeripiikkejä jotka kasvattaa vauvaa. Tuskin kuitenkaan tarvii olla huolissaan, eiköhän sun vauva voi hyvin herkuista huolimatta :)

Jesh! Eilen illalla alkoi iltapalan jälkeen tuntua outoa vihlontaa purukalusto osastolla. Tänään aamulla sama heti aamupalan jälkeen. Piti soittaa särkypäivystykseen ettei viikonloppua tarvi alkaa kippuroida hammaskivuissa.
Ps. Kammoan hammaslääkäriä! Ensimmäinen reikäkin paikattu mulla jossain 23v iässä niin en oikein hyvällä sulata näitä hammastoimenpiteitä :o

Mullakin on vihlonut hampaat ihan älyttömästi tän raskauden aikana, mutta en usko et mul on reikiä, koska syksyl kävin hammaslääkärissä paikkauttaa reikiä. Mut kyl Elisha kaikki menee hammaslääkäris hyvin. :)

Tinska alipainosellehan toi on ihan hyvä painonnousu. Mulle ainakin sanottiin että joku 15-16 kg on sopivasti mutta sais tulla enemmänkin ja painoindeksi ennen raskautta oli 18,2 siis. Ei sitä painoa kannata kuitenkaan pelkällä sokerilla kasvaa ihan niinkun se ei oo hyväks meille äideillekään niinei varmaan vauvallekaan. Mulle sanottiin että voi herkutella sillon tällöin ihan hyvällä omatunnolla mutta ei joka päivä. Verensokeri pitäis yrittää pitää tasasena mieluummin syömällä tosi usein pieniä annoksia ruokaa kun että söis herkkuja ja aiheuttais niitä verensokeripiikkejä jotka kasvattaa vauvaa. Tuskin kuitenkaan tarvii olla huolissaan, eiköhän sun vauva voi hyvin herkuista huolimatta :)

Toivotaan tosiaan :) Miusta alkaa pikkuhiljaa tulla se sellanen hysteerinen odottaja joka alkaa panikoida ihan kaikesta!

Miulla ei oo vihlonu hampaita pitkilleen. Ennen vihlo, kun käytin Pepsodenttiä ja se aiheutti miulle aftojakin suuhun (vaahdotusaine). Niin vaihoin Elmexiin niin ompa vihlomiset ja aftatkin pysyny poissa. :)

Tuhinamurmeli, toivottavasti koitoksesta selviää pyörtymättä :o Moon nii raasu täsä tämmösissä jutuissa et ihan hävettää. onpahan sitten hampaat paikattu tai ainakin tarkastettu... Hrrr...

Tänään 30+0 <3 Eilen sain vihdoin aikaseks tilattua esikoiselle patjan tohon valmiina oottavaan lastensänkyyn, sen pitäs ens viikol saapua.. Saa sit esikoinen siirtyy pois pinnasängyst :)

en oo uskaltautunu hammaslääkäriin neljään vuoteen :S vähän jäi kunnallisesta hoidosta kammo-onneks ei oo nyt vihlonukaan... vähän herkkuja tuli syötyä-makeennälkä ei oo hyvä juttu yhtään...

Mullakin jäi lapsena jo kunnallisest hammaslääkärist traumat mut sit löysin ihanan yksityisen hammaslääkärin, missä on sit vähän ollut helpompi käydä. Kunnallises ku pyytää puudutuksen ni saa jonkun lumepiikin, mutta tuolla ku saa pienen puudutteen, mikä kestää pari tuntii ni todellisuudes se kestää ehk 5 tuntia. :)

Älä Tinska turhaan panikoi :) Nyt pitää osata ottaa rennosti niin kaikki menee jatkossakin paremmin!

Täällä olis kans hampaat hoidettu, tänään oli vika hammaslääkäri käynti. Muutama alkava paikattiin ja nyt olis suu kunnossa :) Mutta voin sanoa, en koskaan oo pelännyt hammaslääkärillä käyntiä, niin minusta se oli jopa epämukavampaa kuin gynellä käynti.. paljo mielummin olisin käynyt vaikka päivittän toosa levällään makaamassa, entä kuin kuunnellut poran ääntä. Mutta ohi on! Selvisin :grin

Takaisin