Maaliskuisia mietintöjä

Valion nettisivulla oli joskus, vuosia sitten, aivan mahtava pehmeä, kuohkea ja mehevä amerikkalainen juustokakku, siis sellainen paistettu versio. Tein sitä paristi ja oli niin hyvää. Nyt en enää löydä ohjetta mistään, ei ole uusilla sivulla sellaista. Enkä muista yhtään mitä siihen tuli että pystyisi resepteistä soveltamaan. Kun ihan vastaavaa ei ole osunut silmään. Viimeisessä pirkassa ollut versio kyllä näytti aika lailla samanlaiselta että josko tekisi sellaisen.

Kuola valuu kyllä miettiessä, pitäisköhän tehdä yks "testierä" :)

paistettu juustokakku-nam nam, mie jostain joskus hyvän pehmeä ja kuohkeen ohjeen kirjotin ylös... tosin hyydytettykin juustokakku on namia ja saa siitäkin kuohkean.. lämmin appelsiinijuustokakku näin ehptuksena? ite tein aamulla mokka-täytekakun kun miehellä syntymäpäivä :)

Mä kieriskelen vähän saman ongelman kanssa, nipsumuki..ja ens vikolla on jo vika päivä (alkaa KESÄloma)
mun yks suosikki on dajm-juustokakku, pohjaksi dominoo ja pintaan paljon marjoja, mansikkaa, mustikkaa, tyrnejä jne sokerikiilteen alle.. semmoinen paksu ja komea, ja aivan hurjan hyvä..mutta en malttais sitä kuitenkaan töihin viedä, kun kotiväki kuolaisi vieressä.. sitten tuli uus suosikki lakka-rahka-kakku, semmoinen uunitettava pääsiäis-kakku jossa persikan sijaan lakkoja. meillä on noita marjoja yks arkku vielä täys, niin yritän niitä tunkea kaikkeen.
Töihin kuitenkin ois olla kätevin joku valmiiksi siivutettu/paloiteltu..lisää ehdotuksia?
Heti tuli lisää mieleen, pellillinen omena-kaneli piirasta jossa paksu vanilja-kreemi kerros ja mantelipinta..ei vaan oo ihan sesonki..mutta semmoinen "sopivan hyvä", ei ne mullakaan mitään parhaita ystäviä töissä oo, ettei nyt ihan parastaan niille tarvis antaa:wink

Pirkkalehdessä oli vuos sitte hyvä paistettu mustikka-juustokakkuohje..sillä ohjeella tein viime viikolla siskolle kakun kun sillä oli synttärit :) Tuo ehkä vähä enemmän semmonen rahkamainen, mutta hyvää silti, eikä mitään äklö makeeta..

Nipsumuki mulla on australian masterchefista bongattu juustokakun ohje itellä tallessa. Oisko ehkä ollu 3. kausi ja joku masterclass resepti. Ihan mieletön kakku! Siihen menee kyllä yli 800g juustoa että sietää ollakin hyvää :D

Pakko kyllä myöntää että kun Nipsumuki tuolla aikasemmin mainitsit browniet niin kyllä sellaset kunnon kosteet, pähkinäiset amerikkalaiset brownietkin on todella hyviä! Niiden kans pitää vaan sit olla vaniljajäätelöä ja jotain marjoja tai muuta raikasta kun on muuten niin raskasta tavaraa...

Ei saa puhuu tälläsii ku tekis vaan mieli kaikkee! Olin niin ylpee itsestäni ku tänään kävelin kahvilan ohi enkä mennyt ku oisin varmasti sortunut johonkin herkkuihin. Ja nyt te täällä puhutte JUUSTOKAKUSTA, mun lemppariherkusta :grin

Oli kaunis tuo mustikka-marmoroitu..onhan se ulkonäkö iso osa nautintoa.. vaikka tykkäänkin itse tehdä sellaista villinnäköistä, runsasta kakkua. Mutta aina vähän se ongelma ettei tiedä mitä tulee kun jotain aloittaa, kun se homma kehittyy siinä matkalla! töihin pitäis varmaan yrittää pysyä jossain varmassa?

Onneks just söin vaniljajogurttia marjojen kera, ni ei niin pahasti kuola valu, ku näitä teidän herkkuja täällä lueskelee... :)

AAAaaaaaa!! Pitäskö iteki kipasta kaupas viel vaikka väsyttää tooosi paljon. Toi nimittäi kirpas! :P

Hahha! Jos tuo miekkonen käyttäs autolla lähikaupassa viel... :grin:rolleyes: Saattaa kyl kysyy, et oonko tosissani! Ei oo vielä nimittäi tarvin miun himojen peräs viel juosta. Mistä se kiitti pari viikkoa sit, et on päässy helpolla :grin

Mun oli pakko hakee kaupasta viipale juustokakkua äsken. Onneks on lähellä kauppa josta sitä saa :) Oli kyllä hyvää! Pitäis vaan jättää kakut syömättä...

Takaisin