Maaliskuiset untuvikot

Tänään soittelin neuvolaan ja sain ajan 23.7., huuu jännittää! :rolleyes:
Osaako muuten kukaan sanoa, onko turvallista ottaa jäykkäkouristusrokote raskauden aikana? Pitäisi työn takia uusia rokotus tässä pikapuoliin, mutta mitenhän tuo on? Tietysti sieltä neuvolastahan voi sitten viimeistään kysyä..

Kävin eilen illalla ostamassa testin. Ja jännittyneenä menin nukkumaan kun päätin tehdä testin vasta aamulla. Huonosti nukutun yön jälkeen se aamu sieltä koitti ja pääsin tekemään testin. Ja aika selvä plussa sieltä tuli <3

Mun kierto oli viime kuussa 30pvä ja sitä edellisessä kuussa 37pvä. Ja tänään on tämän kierron 38. päivä. En osaa laittaa sitten tuohon laskettu aika-laskuriin mitään kiertopäiviä, mutta kai se LA olis siellä maaliskuun alussa.

Kerron vasta illalla lapsen isälle. En ole puhunut mitään epäilyksistäni, joten saattaa tulla aika yllätyksenä. Ollaan seurusteltu vasta vajaa 2kk. Suhteen aikana mulle on siis ehtinyt tulla yhdet menkat! Heti seuraavasta kierrosta raskaaksi. En koskaana ajatellut, että etenisin näin nopeasti ja eihän tämä nyt ihan tarkoituksella ole tehty. Mutta toisaalta meillä on ehkäisy ollut aika retuperällä, joten eipä tämä nyt mikään ihmekään ole. Suunnittelin tässä jo että syyskuun lopussa mun synttäreillä voidaan kertoa sitten vanhemmille jne. Nyt on vaan se ongelma, että olen menossa festareille ja häihin jne. Miten ihmeessä mä kieltäydyn alkoholista sillee kätevästi? :D

Ja en halua kertoa aikasemmin kenellekään, koska olen ollut raskaana vuonna 2005 17-vuotiaana ja silloin tietenkin kerroin kaikille. Viikon kesti sitä raskautta, koska olikin tuulimuna. Silloin tehtiin kaavinta, koska vuoto ei alkanut missään vaiheessa. Omalle äidilleni on käyny niin myös ennen minua, joten en voi sitä liikaa miettiä, että nyt kävisi samalla tavalla. Mutta on se mielessä silti. Nyt olen 25v (vm -88) ja olen parisuhteessa, mulla on vakituinen työpaikka ja omistusasunto. Puitteet on siis ehkä vähän paremmat kuin silloin 17-vuotiaana. Tosin ehkä pitää suorittaa joku yhteenmuutto tuon isukin kanssa :P No onneksi sekin on ollut jo puheena, samoin häät jne. Uskon, että isukki on yhtä onnellinen kuin minä :P

Ja eilen luin täältä jonkun blogia ja synnytyskertomusta. Kun paikat oli revenny ja mitä vielä. SIis synnytyspelko mulla on ihan hirveä. Kuitenkin haluan synnyttää alakautta, mutta se pelottaa ihan älyttömästi. Siis lähinnä se kipu.. Ja nyt varmaan plussasta asti mietin vain sitä hirveetä synnytystä!

Täältä vastaa kutsuhuutoon toinen synnytyspelkoilija. nimin. ollaan seurusteltu miehen kanssa 6,5 vuotta ja oon pelännyt synnytystä (ilman että oli vielä vauvasuunnitelmia siis) noin 5,5 vuotta.. Mulle leikkaus ei oo mitenkään pelottava paikka, vaikka en ikinä ookkaan missään toimenpiteessä ollut.

Joo mäki olen pelännyt synnytystä siitä lähtien ku olen jotenki tiedostanut että miten synnytys tapahtuu! Ja ihan varmasti menee vaan pahemmaksi mitä pitemmälle etenee. Ei muakaan leikkaus pelota, että toisaalta ei olis ongelma sitäkään vaatia. Mutta kun haluan kokea alatiesynnytyksen :D

Sektiossa ja alatiesynnytyksessä työntekijänä mukanaolleena en ikinä ikinä haluaisi sektiota!

Itse halusin kovasti synnyttää alateitse, mutta synnytys ei vaan ottanut käynnistyäkseen. Lääkäri päätti sektiosta ja olin kauhusta kankea, kun pelkäsin leikkausta niin kovasti. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja pieni suloinen poika saatiin tähän maailmaan. Toivuin todella nopeasti. Synnytyskivut on ihan omaa luokkaansa, mutta kivunlievitykset on toimivat ja niistä kivuista saa mitä parhaimman palkinnon. :) ja on olemassa pelkopolia ja neuvola joissa voi asiasta keskustella. Tsemppiä kaikille! :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Angel25: mitäs lasten isä tuumasi uutisesta? :)

jama: anteeksi, nyt en yhtään muista, miksi sektioon päädyttiin? Se on pääasia että pikkuinen saadaan turvallisesti pihalle oli tapa mikä tahansa <3

Kannattaa tosiaan ottaa neuvolassa puheeksi heti jo ekalla kerralla se pelko. Pelkopolista oon kuullut paljon hyviä kokemuksia, paljon on jelpannut kun on päässyt tutustumaan synnytyssaliin ja on päässyt keskustelemaan miksi sitä alateitse synnytystä suositellaan mielummin. Tsemppiä jokaiselle joka asiaa pelkää! :)

Nyt on kerrottu isällekin =) Ensin oli vähän shokissa eikä oikein osannut sanoa mitään. Naureskeli siinä, että tuli vähän äkkiä.. Mutta loppuillasta ehkä rentoutui asian suhteen ja molemmat nyt onnellisina odotamme ja toivomme, että pysyis nyt ainakin sinne helmikuuhun asti tuolla missä kuuluukin =)

Mutta niin... tää viinasta kieltäytyminen. Siis en tiiä miten sen vielä hoidan :D Ens viikon perjantaina olis tuon isukin kaverin grillibileet. Ja kävelymatkan päässä, että ei voi leikkiä edes kuskia! Tosin onneks mulla on seuraavana aamuna aamuvuoro, joten helposti voin juoda vain yhden. Mutta mites mä nyt selitän et se on alkoholiton. Tuolla jossain keskustelussa oli vinkki, että täyttää jotain normaaleja siideripulloja omalla juomalla :D Se olis jo aika hyvä! Ja sillä vinkillä pärjään varmaan yhden illan.

Mut sitte olis kesäloman alussa festarit. Sielläkin kyllä on yleensä käyty omalla autolla juomassa, eli ei tarvi anniskelualueelta ostaa mitään. Eli ehkä jotenki pystyisin vetämään salaa jotain alkoholitonta. Tai sitte voin siellä olla ns. kuskina ja juoda vaan pari (siis alkoholitonta edelleen). Mut miten mä selitän että olen kuskina, ku meillä on kuitenki asuntoauto ja teltta siellä festarialueella :P Ja tarkoitus siis nukkua siellä.

Ja jos nyt tostakin vielä selviän, ni sitte olis vielä yhdet häät elokuussa! Jo se, että alkumaljan kohdalla mun pitää pyytää se "lasten versio" tai sitte ottaa vaan se normi ja kaataa se miehen lasiin jotenki huomaamatta :D Ja siellä kyl sit voin olla jo kuskina, mutta ku kyl mä silti voisin pari juoda jos yöllä vasta ajetaan. Ja jos sielä on jotain boolia jne ni ei oikee sit omat juomatkaan sovi siihen.

Meillä piti olla myös illanistujaiset kaveriporukalla, ja meidän piti isännöidä. Nyt keksittiin että siirretään se syksyyn muka sillä verukkeella että halutaan viettää kesä vkl mökillä :P

Ja särkänniemeen piti mennä porukalla! Mahtaako siellä uskalta mennä mihinkään laitteisiin? Toivottavasti satais vettä kaatamalla sinä päivänä ni ei voitais mennä :P

Jos ei jatkuva "olen kuskina" -veruke riitä, niin aina voi vedota myös johonkin lääkekuuriin, minkä yhteydessä ei saa nauttia alkoholia lainkaan.

Huvipuistolaitteissa on turvarajat, mitkä pitävät sisällään myös raskaus- ja terveysrajoitteet. Ainakin Linnanmäen nettisivuilta löytyy selkeästi maininnat siitä, mitkä laitteet ei sovellu raskaana oleville. Ja näitä näyttäisi olevan lintsillä vain kaksi. Aika vapaasti voi siis huvitella. Toki sitten myöhemmin, kun maha kasvaa ja turvalaitteet painavat vatsaa, niin ei niihin muihinkaan voi mennä.

Joo toi lääkekuuri vois olla hyvä ainaki siellä häissä. Ne kun on vielä tuon miehen puolen häät, joten en tunne vieraita. Ehkä helpompi valehdella semmosille =)

Joo mäki aattelin, että ehkä se on se isompi maha, joka sitte estää menemästä niihin laitteisiin. Toisaalta särkän sivuilla luki vain että "hurjimpia laitteita ei suositella raskaana oleville". Eli juuri niitä, missä yleensä käyn. Noh.. katsotaan kuinka käy..

vanilj, sektioon päädyttiin, kun alkoi olla 3 vrk lapsivesien menosta ja synnytys ei ottanut käynnistyäkseen, tyssäsi totaalisesti 4,5cm.

Nää ekat viikot on kyllä vaikeita siinä mielessä, kun ei ihan kaikille asiaa halua vielä paljastaa, mutta on tiettyjä asioita, joista pitää kieltäytyä. Ja itsestä tuntuu usein, että läheiset ihmiset tuijottaa pömpöttävää vatsaa. Vaikka se ehkä saattaa olla täysin omaa kuvitelmaa, mutta kuitenkin. :)

Tänään varattu ensimmäinen neuvola aika 5.8 ja ensimmäinen lääkäri 7.8 :) viikkoja sinne on vielä noin viisi, miten sitä malttaa odottaa :D

Sent from my SM-T315 using Vau Foorumi mobile app

ai mitäs eroa on sitte neuvolalla ja lääkärillä :P Tai siis neuvolassa tietty vaan terkkari mut miks molemmat? Mulla on neuvola varattuna 4.8. Ilmeisesti vasta sillo varataan lisää aikoja....

Hyvä kysymys :) mulle se siellä puhelimessa sano että varataan molemmat ajat samalla kertaaa... mut niin mäkin oon kyllä ymmärtäny että silloin ekalla neuvola käynnillä varataan lisää aikoja. Mutta se nyt näköjään laittoi molemmat :)

Sent from my SM-T315 using Vau Foorumi mobile app

jama, aivan nyt alkaakin palailla mieleen :)

Lääkärin ja neuvolan ero on se että lääkäri tekee sisätutkimuksen ja tunnustelee kohdun. Neuvolassa tehdään muut perusmittaukset ja höpötellään.
Meillä oli ekassa raskaudessa lääkäri rv 13 ja tokasta oli vasta rv 19. Nyt saas nähdä koska kolmannesta on , kun käsittääkseni käyntejä on entisestään vähennetty.. :)

Tänään neljäs plussatesti tehty, kait se on jo uskottava! :D Jonkin aikaa on jo yritetty ja lapsi todella toivottu! LA olis 7.3. Neuvolakin jo varattu, 21.7 :)

Ihanaa, että te ootte ollut noin reippaita ja varanneet jo neuvolan ja kaikkee. :) Itse oon vaan vetkuttanut sinne soittamista, josko sitten ensi viikolla. :) Ja pitäs tässä päättää se, että meneekö sinne varhaisultraan vai ei...

Takaisin