Maaliskuiset odottajat, joilla jonkinlainen perussairaus?

Riippuu varmaan vähän sairaalastakin tuo hinta. Lääkäri oli aika tympeä mulla, mutta kaippa siihenkin tottuu! Ja kai se asiansa osaa, kun kerran sairaalassa on työssä :-)
 
Juu totta :)
Mä sain ajat 9.9 diabeteshoitajalle ja 10.9 lääkärille. Sanottii et kannattaa varata 1-2h käyntiin :D Mitähän kaikkee siellä on! Ultra nyt varmaanki ku on just sillon vko 12.
Ei millään malttais odottaa..
Tekis mieli mennä sinne yksityiselle ultraan jo nyt..
 
Menieren tauti. En usko että tulee ylimääräisiä seuranta käyntejä taudin vuoksi, mutta lääkkeet piti lopettaa heti plussan jälkeen joka aiheuttaa/on aiheuttanut jo nyt kohtauksia. Tauti aiheuttaa itsellä voimakkaita huimaus kohtauksia ja kaatuilua. Pelottaa jos lapselle käy jotakin jos kaadun oikein pahasti. Pitää huolista keskustella sitten neuvolassa.
 
Nap_pi, täällä toinen Menieren taudista kärsivä. Mä en oo aiemmin saanu lääkkeistä (Betaserc) mitään helpotusta ja just ennen plussaa koitin uudestaan, kun oireet on aika pahat, mutta lyhyeen jouduin lopettamaan senkin kokeilun.

Mulla vaivana on enimmäkseen ihan jumalaton humina korvassa ja se, etten yksinkertaisesti kuule m i t ä ä n. Välillä tuntuu, että tuun hulluks tän vaivan kanssa, mut sit taas muistuttelen että pahemminkin voisi asiat olla. Tää tauti ei kuiteskaan oo kuolemaks. :confused:

Mulla on kans huono tasapaino ja mua huimaa vähän väliä, vaikka varsinaisia sängynpohjalle vieviä kohtauksia tulee todella harvakseltaan. Esikoisen (2v 2kk) kanssa vaaratilanteita ei tää tauti onneks ole meille aiheuttanut. Ymmärrän kuitenkin hyvin huolesi, jos huimaus aiheuttaa sulla ihan suoraan kaatumisia.
 
Onko teillä kummallakin alkanut tauti ennen raskautta? Mielenkiinnosta kyselen, kun itse oon törmännyt ihmisiin joille tauti on puhjennut raskauden aikana. Kurja tauti kyllä. Ja mietin, miten hirveää olis raskauspahoinvointiin yhdistää vielä huimaus.
 
Minulla on ollut myös kahdessa aiemmassa raskaudessa raskausmyrkytys. Perussairautena sairastan astmaa ja lisäksi minulla tutkitaan reumaa mutta lääkitystä ei nyt pystytä aloittamaan koska olen raskaana ja ei ole reumafaktori vielä noussut niin korkealle että olisin saanut diagnoosin. Oireita kyllä on ja välillä on tosi kipeitä päiviä varsinkin kun liitokset venyy ja paukkuu. Liikuntaa raskausaikana suositellaan mutta minun tätyy liikkua vointini mukaan. Tänään on esimerkiksi kipu päivä...tuntuu etten meinaa päästä kävelemään kun varpaiden nivelet on niin kipeät :/ Panadol ja parasetamoli on sellaisia kipulääkkeitä joita saa ottaa hätätilassa raskaana mutta ainut vaan kun niistä ei ole mitään apua :/ Lääkäri kyllä sanoi että oireet saattavat helpottaa raskausaikana mutta ainakaan vielä ei ole helpotusta näkynyt. Päivä kerrallaan eteenpäin ja vauva on mulle kaikkein tärkein :Heartred
 
Pikkusen tympii, ku sain torstaina haukut lääkäriltä sairauden huonosta tasapainosta. Ja kuinka ollakaan! Epikriisi tuli kotia, niin siihen arvoisa lekuri oli kirjoittanut että tasapaino hallinnassa. Wtf??
 
Oli viimekesänä laskimoveritulppa jalassa joten piikitän päivittäin verenohennuslääkettä synnytykseen asti.
 
Takaisin
Top