Maaliskuiset odottajat, joilla jonkinlainen perussairaus?

Täälläkin perussairaus mukana ja vähän harvinaisempi sellainen niin katsotaan miten nää paikkakunnan tädit ja lääkärit sitten keksii että millaisessa tarkkailussa pitää olla. :)
 
Keskenmenon jälkeen tämä ohjeistus, koska vajaatoiminta saattaa aiheuttaa keskenmenoja. Lääkäri sano, että parempi näin, koska lääkityksen suurentaminen kestää pari viikkoa enne kuin elimistö tottuu.
 
Joko sait viipsukka labraan lähetteet? Aloin miettiä, että neukkutäti ei kyllä ekaa aikaa varatessa mulle sanonut että pitäisi mennä heti käymään labrassa. Mietin että pitäisköhän soitella perään vai saanko lähetteet vasta sit ensimmäisellä käynnillä.
 
Mä sain lähetteen naisten polille, jossa ultrataan ja sieltä laitetaan lähete verikokeisiin. Mulla on aika tiivis seuranta, kun keväällä löydettiin myooma kohdusta ja se oli keksinyt niin tyhmän paikan kuin sektioarven päältä, raskauden aikana myooma kasvaa ja sen seurauksena saattaa olla kohdunrepeytyminen.
 
Mulla kans myooma ongelmaa, yksi on poistettu muutama vuosi sitten ja edelleen jotain pieniä on jäljellä. No huomenna selviää, joutuuko tiiviimpään ultra- seurantaan, se ei kyllä mua haittaisi yhtään.
 
Ei ne ois muuten laittanut kuin alussa vaan, mutta pitivät palaverin täällä, johon osallistui videovälityksellä Oysistakin lääkäri. Juurikin tuon tyhmän paikan takia.
 
Mulla 1 tyypin diabetes. Vielä en edes tiedä kuinka hoidetaan, mutta ainakin useimmin käyntejä ja suoraan sairaalaan..
Jännittää vähän miten kakkki sujuu kun riskit on suuremmat :/
 
Äsaaärii, pystytkö linkata mistä sivulta löysit mitä liian alhainen annos raskauden aikana voi aiheuttaa?
 
Juulijulia mulla on nyt ilmeisesti kerran kuussa ultra (ja verikokeet) äitiyspolilla ja samalla diabeteslääkäri. Sitten viimeisellä kolmanneksella seurataan useammin (jopa 2 x vk) vauvan kokoa ja kai siinä sitten käynnistellään ajoissa, ettei tuu ylisuurta vauvaa.
 
emillanaatulia84, okei et niinkin usein! Hyvä tietää, mulla varmaan sit aikalailla sama :)
On se ihanaa ku täällä Suomessa hoidetaan niin hyvin!!!
Mä niin kovasti haluaisin synnyttää alakautta, mutta yli puolet diabeetikon lapsista otetaan sektiolla..
No tärkein että olis terve :)
 
Mun mielestä on jotenkin hassua, että neuvolaan liittyvät perusultrat on ilmaisia, mutta jos on vaikka just diabetes ja pitää ultrata usein, niistä menee ainakin poliklinikkamaksu. Toki yksityiseen ultraan verrattuna on halpa, mutta silti.
 
Mulla ainaki maksaa perusultratkin sen poliklinikka maksun ku ei sitä neuvolassa tehä :)
 
Niinkö? Siis käytkö yksityisellä vai julkisella?
Mulla tehdään ultrat (nt- ja rakenne) Tyksissä ja kunta maksaa ne, koska kuuluvat seurantaan. Lähetteet tulee neuvolasta.
 
Jännä, että näissä maksuissa on niin paljon vaihtelua. Meillä neuvolan lääkäri ultrasi edellisessä raskaudessa joka kerta, kun siellä kävin ilman erillistä maksua, jos vain ultralaite oli vapaana.
 
Neuvolassa ultrat ei maksa, mutta diabeetikot ainakin käy (yliopistollisessa?) sairaalassa sairauden vuoksi erikseen, ja siellä on poliklinikkamaksu.
 
Mä en nyt sit oo ihan varma :D mut lähetteen joo saan neuvolasta vks:ään ja mun mielestä se neukkutäti sanoi että aina tulee polimaksu. Sen näkee sit :)
 
Joo-o, maksu tulee ainakin täällä. Kalliiksi tulee, mutta minkäs teet. 7x33€ ja sit loppukuukaudet useammin niin melkein saman 7x33€. En edes halua laskea loppusummaa :-D
Juulijulia, mä oon jotenkin henkisesti jo valmistautunut sektioon, vaikkei siitä ole edes mulle puhuttu vielä. Toivotaan, tosiaan että olis terveet lapset!
 
Ohhoh onks se niinki kallista.. No eipä voi tosiaan mitää. Ainaki saa kunnon hoitoa sit..

Joo kaippa munki täytyy henkisesti valmistautuu siihen sektioon.. Sen verran todennäköistä se kuitenkin on.
 
Takaisin
Top