Lokalouskutukset 2011

Noh noh, täällä mä oon! Kyllä se seura kelpaa edelleen :)

Vai että saksittamisista ollu puhetta. Niin juu, kai se vois tehdä tolle tuholaiselle hyvääkin... mut jos nyt eka sellaset ei oikeet sakset, että ei tuu vähääkään vahinkoa, jos sinne jää sormet väliin. Tää äiti ei luota, ja on ihan hukassa!

Hauskaa, että täällä noita tyynyjuttuja nyt tullu, kun pk-seutulaisten kanssa just oli naamakirjan puolella puhetta, että milloinkas se ois tyynyn aika. Siellä jokunen lapsista jo tyynyä ihan tosissaan itse esittää tahtovansa, mutta meillä ei oo onneks vielä tullut sellaisia vaatimuksia. Joten olkoot, tuolla sellainen vauvamalli on kyllä kaapissa, vaan en ehdoin tahdoin sitä opeta. Eikä ton pää kyllä yhdessä paikkaa pysyiskään, sen verran soutaa eestaas pitkin poikin sänkyä... pupu saattaa päätyä tyynyksi välillä, hyvä niin.

Hauskoja taaperoita tuumailuineen siellä torpassa jos toisessa! Hih!

Talojuttuja teillä myös oli, ja täytyy kyllä nyt sanoa, että ei ois musta maalla asujaksi. Vaan onneks niin, koska eipähän löytyis sitä vähääkään sopivaa kämppää. Talonrakentajille täytyy kyllä toivottaa rakkautta ja aikaa parisuhteeseen! Paljon se vie, mutta jos vaan muistaa sen oman puolisonkin huomioida, niin ehkäpä se siitä taasen! :) Tsemppiä!

Hennasille piti muuten vinkata, että jos selailet tuon pari vuotta taaksepäin, niin sieltä löytyy ihan meidän omasta porukasta "vertaistukea" mahan napsumiseen! :) Eli älä sure, tuskinpa se vauva sieltä ihan vielä tulee. Ja jaa ihmeessä näitä vauvajuttujakin!

Maariselle tsempit vuodelepoiluun! Ja onneks ei sen suurempaa tosiaan lääkärikäynnin tuloksena diagnosoitu! Tsemppiä siis siihenkin!

Pranikselle noita mukista juomisen vinkkejä... ei kai parempaa oo tarjota, kuin että anna sitten vähän sotkea. Pyyhettä lattialle ja ipana alasti, kourullinen ruokalappi päälle ja eiku menoks. Mä olin kans tän taidon suhteen vähän epäuskoinen, mutta hittolainen, noinhan se vaan nopeasti oppi, vähän niinku salaa ja itsekseen! Ja saahan sitä harjotuttaa tyhjällä lasilla, pidätte nalleille vaikka leikkiteekutsut :)

Rinkullekin iso moi! Kiva kuulla susta!
Kurjaa, että tollain sinäkin sairastelet siellä, höh. Ja aivan varmasti itsekin veisin (terveen) lapsen päikkään, jotta saisin itse rauhassa sairastaa! Tsemppiä myös opintoihin, jaksaa jaksaa! (ja samaa mulle :D)

Noniin, sellaista tänne. Mä jatkan nettikirppistelyä ja teen taas löytöjä! :)
 
Voihan piiiiiiiip sanon minä. Myydään paska tietokone!
Ei sitte hävinny ku pitkä kirjotus taas ku kone vaan jumittaa..

Joo, nii, tulin taas morjestamaa.
Enkä taia enää muistaa mitä ees olin kirjottanu koska yllättäen tässä välissä piti muutamat kakkavaipat vaihtaa ja pottaa tyhjentää ja imettää jne.. höh.

Meillä pottailu sujuu hyvin vaikka onkii "potattamine" jääny ku tuo tyttö synty ni aika vähälle. Ilman vaippaa JA housuja jos on ni ite kyllä menee hienosti potalle tekemää tarpeesa :)

Remonteista ja talonrakentamisesta, juu. Meillä on tuo kylpyhuone remontissa nyt neljättä viikkoa. Ihanaa olla ilman suihkua! Mies kylpee ämpäreitten avulla pihalla tuolla kylmässä ja mie yritän "peseytyä" wc:n lavuaarissa enkä suinkaa mee pihalle peseytyy ettei vaa tuu Taas sitä tissitulehusta. Tää on melkee inhottavampaa ku se 4kk ilman keittiöö :P

Tytön nimeks laitettii Ilona, ilmoitettakoon se nyt täälläkii :) Ristiäisiä ootellessa. Saakii väsätä 30 hengelle tarjottavat iha itte, mitähä siitäkii tulee! Kertokaas onko jotai ehotuksia kahvipöytään ku ootte kaikki semmosia leipomusihmisiä. vaikka itekki oon ;)
Ajatuksena oli: suklaakakkua, marjapiirakkaa, kuivakakku, (ehkä pullarinkeli) keksejä, kinkkujuustohyrriä, sipulipaprikapiirasta, karjalanpiirakoita+munavoi.

Äh, koitampa laittaa tuosta tytöstä vielä kuvan jos tää vaa lataa sen. Ei oo aiemmin antanu ladata..


Jee! onnistu :) Tässä tyttö 1kk vanha.
 
Laitampas vielä toisen yhteiskuvan kun kerra anto nyt ladata :)
Tässä Ilona viikon vanha.
 
Tuiks, mikä ihanan ihana kaksikko sulla siellä onkaan! Neidillä tulee varmasti olemaan vientiä, on nimittäin sellaiset silmät ja huulet. Nimikin on oikein sopiva! :-)

Tsemppiä selviytymiseen ilman kylppäriä - kokemusta on, vaikkakaan ei nyt lapsen kanssa.

Ristiäismenu kuulostaa hyvältä. Onhan siinä varmasti touhua ja tekemistä, kun yrittää kaiken saada tehtyä lastenhoidon ohella. Itse huomasin silloin meidän neidin ristiäisissä, että noita makeita ei juurikaan mene. Meillä olikin sitten kahta erilaista salaattia ja kahta voileipäkakkua. En muista oliko vielä jotain piirakkaa. Makeina marjainen juustokakku, wilhelmiina-keksit ja suklaabrowniet. Salaatit on kyllä siitä helppoja, että saa tehtyä nopsasti isoja määriä ja niistä saa ruokaisia esim. perunalla, pastalla, couscousilla tms.
 
Hennas, nettikirppistelen, ipanalle vaatteita (joita sillä tuntuu kyllä taas olevan, mutta aina sitä muita ettiessä löytää taas kaikkea vielä ehkä ihanampaa! Perun aiemmat sanani, pojillekin on kivoja vaatteita! :D) ja vähän on kertynyt lelujakin ostostelulistoille. Mä vaan tässä tuumailen, että pitäiskö niitä säästää pukinkonttiin? Vaan sitten tulee jotenkin hölmö olo (en osaa tätä ajatusta selittää, älkää pliis kivittäkö!) että eihän sitä kai pukinkonttiin voi kirppikseltä käytettyjä hankkia?! :O

Tuiksilla ne on ihanat lapsoset siellä! Muistelen, että eikös se aika samalta Veetikin näyttänyt vauvana? :) Allekirjoitan myös Hennasin sanoman, tytön huulet on kyllä kauniit kuin Lumikilla, ihana nöttönen! Ja nimikin on tosi kiva! Teillä on just sen nimiset lapset, kuin voisin hyvin kuvitella meilläkin asuvan :D (Jep, noin ääneen sanottuna toi kuulostaa ehkä vähän hassulta!)

Kävästiin ikeassa ja nyt alkaa tää sisustusvimma taas laantua :) Meidän makkariin "sängynpäädyksi" päätyi siis vinyyliseinätarra, mallina lohikäärme! Ipanan huoneeseen haettiin äsken tuolta ruotsalaisesta tuollainen lelulaatikko, ja sit vielä se sänky sinne.. mies aatteli tuota samaa sarjaa kuin tuo laatikkokin, mutta mun silmää se ei ehkä miellytä - etenkään sen takia, että väri on tollainen mikäliepähkinä, ja kohta sen huoneessa kaikki on tota samaa tylsää ruskeeta, höh! Mä oisin halunnut tummaa huonekalua, joita voi sitten raikastaa muilla. Mutta näin nyt mentiin, en jaksanut enää taistella, ja haluun vaan ton huoneen järjestykseen!
 
OIIIIIII! IHANA pikku ILONA! Hymyhuulet suukon saavat, hymyhuulet huomataan! Ja isoveli siinä.... mukavan näköinen pari! Mahdatte olle ylpeitä vanhempia!

Noniin..minä oon edeleen kipeenä, mutta luuhasin päivä "ostoksilla"! Eli kirppuilin... sain vaikka mitä, mutten jakasa ees kunnolla kuvailla, kun jäseniä pakottaa ja päässä jyskyttää.. hullu mikä hullu! Perhe saa syödä iltapalaksi kalapuikkoja. Me vedettiin päivällä grillillä makkaraperunat! Jee! äiti on paras!

Mutta tuota saksi asiaa täsmennän nytte kuvan kera:



Ne on tuommoset muoviteräiset. Leikkaa paperia ihan hienosti ton ikäsen tarpeisiin. Isompi saksittaja varmasti hermostuisi. Eli mielihyvää ja harjotteluhyvää! Suosittelen hankkimaan jos on tekemisen puutetta! Eka päivä meni ihan touhutessa ja toisena päivänä se oikea ote jo löytyi ihan itsestään.



Yllättävää!
 
Moi

Ihanat Ilona ja Veeti! Ei voi muuta sanoa. Hirmuisesti kärsivällisyyttä kylppärittömyyteen, ei ole helppoa, mutta ei myöskään ikuista, jos yhtään lohduttaa. Tuiksin Ristiäismenu kuulostaa herkulliselle. Minä olen huomannut tarjottavista sellaisen, että ruokaisien makeiden (piirakat ja pullat) kylkeen kannattaa tehdä just pikkuleipiä ja helposti naposteltavia. Ne katoavat pöydästä senkin jälkeen kun kahvikupit on kannettu pesuun. Hyytelökakkuja olen nähnyt ihmisten tuhoavan alta aikayksikön, niitä jos tekee niin pari makua kannattaa olla. Mitä tässä nyt ehdottelemaan, kun kerran hyvältä kuulosti, mutta vastasin kysymykseen :)

Voi Maarinen! Kun yhdestä toivuit niin toisten sait. Kamala tauti, mies sairasti pohjan kautta ja minä ilman kuumetta. Muistahan lepuutella kuumeen laskettuakin, oma ukko ainakin oli tosi heikkona muutaman päivän, vaikka muuten on ihan teräsmies ;) Hienosti Venla saksittaa, sait meidänkin kauppalistalle lasten sakset.

SannaKoo, kyllä voi laittaa kirppiskamaakin pukin konttiin ihan hyvällä omalla tunnolla. Sinä ostat kuitenkin uudenveroista, et mitään nuhjuista. Jee, kun tulit taas tänne!

Minä se menin laittamaan nettikirppikselle muutaman käytetyn tekeleeni ja yhden sain jo kaupaksikin. Vaan sattuman kautta samainen ostaja tilasi minulta vielä ensi kesän juhlaan pitsiponchon! Hip hei! Olin meinaan (vinkki teille kädentaitajille, joita kiinnostaa) aikonut laittaa Taitomaahan (nettipaikka, jossa voi myydä yksityisenä tai yrityksenä käsitöitä turvallisesti) ilmoituksen siitä että voin tehdä tilaustöitä ja kuvia myytävistä käsitöistäni. Sorminukkeja olen muutaman nyt väsännyt ja niitä nyt ens alkuun..Niin nyt on yksi asiakas jo tavoitettu. Sattui vielä olemaan kiinnostunut myös käsintehdyistä leluista, koska pyörittää perhehoitokotia työkseen. Suolarahan toivossa ;)

Nyt syömään tänään leivottuja sämpylöitä, näkemiin.
 
No huijjui, tuo Valon tickerihän tipahtaa tuolta junan kyydistä jo ihan just kohta! Apua, nytkö ne synttärikaravaanit sitten lähtee kulkemaan! :O

Maarinen, juu, just tollasia saksia mäki meinasin! Meillä pitäis kai ollakin jossain askartelukaapin kätköissä jemmassa... aivan täydellisiä harjoittelijan käsiin! :)

Piti tulla ihan vaan pikaseen vielä tälle iltaa huikkaamaan, että sivuilla leikkien.fi löytyy nukkekodinrakentajille poistomyynnistä kivannäköisiä puisia huonekaluja. Maarisen tiedän rakentelevan ne näppäränä itse, mutta jos on meitä muita vain siitä sisustuspuolesta kiinnostuneita, joilla ei kädentaitoja oo!

Ja pikavinkki myös Pranametrille! Mä näin jossain tuolla nettikirppiksillä seikkaillessa hauskan idean; oli ilmeisesti virkannut sellasia täytekeksejä! Tummanruskeesta langasta kaks pyörylää ja niiden väliin valkosta pyörylää - ihan aidosti näyttivät dominokekseiltä! Ja sit oli vaaleenruskee-valkoinen värityksellä myös kaurakeksejä. Ne oli vinkeitä! :)
 
voi tuiks mitkä ihanan lapset :) tohon mukista juomis ongelmaan mä ehdotan myös pilliä, Roosa ku ennen kovasti kaato mukia niin se tapa nyt ruvennu unohtuun ku rakastaa juoda pillillä. inostus alko joskus ku annettiin lopulta hänellkki pillimehu ku nii kovasti vaati ku isosisko sai. Nyt meillä pillimehut saa vain saunan jälkeen 2 kertaa viikossa mutta pillareitten hyvät pillit oon säästäny ja niistä juo mukeista usein tytöt. aika kätevä myös ollu ku mun isällä käydää tiistaisi nii ostetaa aina tytöille pillimaidot, siellä ku ei viitti antaa likkojen juoda kaikkea maitoa. isällähä on alzheimerin tauti ja käydään hänen kanssa se kerran viikossa kaupassa. pillimaito on siis laktoositonta maitoa, ei maksa pillimehua enempää. ku ei noita mehuja viitti kovin paljo antaa ku pillimehut on melkei sokerivettä. Tarivs kyll itekki lasten sakset hommata, Roosaki ois varmasti innossaan. On tosi kätevä käsistään, vähän aika kattoo mallia niin tuntuu heti osaavan kaikki. aivan mainio oli yks päivä ku annettiin tytöille yllätysmunat. roosa ihmetteli mitä tälle pitäs tehdä nii katsoi hetken ku oona otti kääreen pois ja teki sitt ite samalla lailla. ja komensi mua "ite" ku meinasin auttaa. roosahan ei kyllä suklaata syö mutta tuo kääreen avaaminen ja se ite yllätys oli huippujuttuja :) en varmaa ole tänne juuri kuvia laittanu mutt muistellaan kesää jos tämä kuva onnistuu ladata, vähän ollu vaikeeta saada yhteiskuvia tytöistä.

 
No jo on suloiset kultakutrit Takun perheen tytöillä!

Kiitos mukivinkeistä. Luulen että tuo pillillä juominen voisi olla paras tällä hetkellä. Ongelma kun on tosiaan se, että Valo ei edes yritä ekana laittaa mukia huulille, vaan kippaa ja katsoo kuinka lammikko leviää pöydällä. Ei kiva. Iltaisin juo muutaman siemauksen kaakaota isin kanssa pillillä mukista, joten jospa koitan sitä. Kesällä Valo vielä koitti juodakin mukista, enkä välitä jos silloin valuu pitkin juotavat, jostainhan se täytyy aloittaa. Nyt tuo on alkanut laiskuuttaan myös ojentamaan minulle lusikan syödessä. Mamman pitää syöttää. Toki ojennan sitä lusikallisen jälkeen myös takaisin, osaahan tuo jo syödä haarukallakin, mutta kiva touhuta omiaan samalla kun ruokaa lappaa suuhun.

Virkattuna on kyllä kaikkea kivaa ja nuo dominokeksit varmasti syötävän kauniita! Ideoita olisi meikäläiselläkin, vaan aikaa en ole saanut järjestettyä. Tai, onhan sitä aikaa vaikka nytkin, mutta tuntuu että päivät vaan on niin täynnä tuota poikaa, ettei meinaa ajatus liikkua kun saa sen nukkumaan. Tänään Valo on ollut ihan erityisen vilkas ja äänekäs, vaikka luonteeltaan rauhallinen onkin. Koko ajan kuului jostain jotain räpätystä, lallatusta, mitä vaan ääntelyä (btttm bttm bttm, galigaligaligali jne) ja niihin kun tuo odottaa vielä kommenttiakin. Huh! Mutta, siis, kun saan aikaiseksi, aion tehdä Valolle vaikka tuutin, muffinsseja, donitsin, sämpylöitä, porkkanoita ja muita kasviksia. Näin tutulla askarteluhuovasta leikattuja erilaisia syötäviä, joista oli vain reunat ommeltu yhteen. Esim kinkkusiivu kaksinkertaista huopaa, reikäjuustosiivu jne. Tosi hauskoja ja helppoja vähemmän harrastuneellekin.

Joo, synttäriputki alkaa reilun parin viikon päästä ja minä mietin tarjoiluja. Kahdet pikkusynttärit meille vain tulee, mutta minä tarjoan mahat täyteen, kun kerran saa syyn leipoa. Perunapiirakoita, kakku tietenkin jokin suklainen ja kivat koristeet on vielä hakusessa, ehkä jokin leijonajuttu kun Valo on taas niin rakastunut isoon leijonaleluunsa. Pikkuleipiä, joku suolainen piiras.. Tästä on hyvä alkaa :D

Haku jos jollakulla kotileipurilla on hyvä pikkuleipätaikinaohje taikinasta, josta voi muotilla ottaa pikkuleivät, niin kiitollisena ottaisin vastaan. Muunlaisia minultakin löytyy. Jos tekisi niillä hauskemmilla piparimuoteilla joitain.

Nyt sain kuvattua pari sorminukkea ja Valon jämälangoista valmistuneen villahaalarin, joka ei mahdu koko talvea. Minä ääliö tein 92 senttisen joka menee nippanappa nyt. Täytyy penkoa toiseen haalarin langat jämistä. Ehkä reilusti kirjava? Näihin tunnelmiin.. Uups! Tuli yksi kuva pariin kertaan, enkä saanut pois, pahoittelen.
 
Iltaa!

Onnistuin tekemään jotain jännittävää, enkä saa nyt enää fonttia normaaliksi... koettakaa kestää, lupaan kirjoittaa vaan lyhyesti!

Takun tytöt on kyllä tomeran oloisia! Etenkin pikkusiskosta huokuu tollainen määrätietoisuus. Ja miten onkaan näteillä tytöillä sievät kutrit! Söpikset!


Pranikselle (aha, nyt tekstikin muuttuin normaaliksi? :O) piti sanoa, että taitaa olla näissä pojissa tuo tyyppivika, että vaativat palvelua :D Jonkun muun meidän joulukuulaisen kanssa naureskellut sitä, että lapsi kyllä osaa syödä ihan itse, mutta laiskuuttaan ei vaan tahdo! Hmph! Mä usein kuittaan sen sitten sillä, että puurojen suhteen istun vieressä ja avitan (ja ups, aivan liian usein katsotaan Laurrrrrrrria koneelta samalla, etenkin iltapuuron syöntiin käytän tätä lahjontaa...), mutta muiden ruokailujen osalta sitten häärään ja puuhaan kaikkea muuta. Kurjaa tässä on se, että silloinpa ei sitten syödä samaan aikaan, vaan Joona syö eka ja mä vasta sen jälkeen, kun se natustelee jotain jälkkärihedelmää vieressä. Tosin nyt ostettiin sitten pieniä teräksisiä haarukoita (yks setti lasten teräksisiä aterimia ja toinen setti jälkiruokahaarukoita), niin niiden avulla tuo on taas vähän enempi innostunut syömään! Jokusen kerran multakin meinaan varastanut haarukan syödessä kädestä ja tarjonnut omaa lusikkaansa mulle syöntivälineeksi, joten haarukka se oli vihdoin saatava. Tuossahan tuo ostoslistalla oli jo melkeen vuoden roikkunutkin, heh.

Praniksen käsitöille vielä muisku! Ja tuolle Valolle, miten se noin kiltisti suostuukin poseeraamaan, ihana!
 
Hei!

Ihania kuvia pullahtanut! Totta tosiaan, tomeran näköistä porukkaa siellä ROOSA ja OONA!
Jotenki tuommoiseksi kaksikoksi osasin teidän tytöt kuvitellakian! Ne on nyt ustiinsa semmosia parhaita pikkuvintiöitä, joiden tekemisiä muistellaan vuosia, vuosia eteenpäin! Kesämekkoiset keijukaiset!

VALON villahaalari on hauska! Usean silmukan olet saanut puikkoilla ennen nappien ompelua! Ja arvaaa mitä... muistin tuon kuvan nähdessä, että mun äiti on kutonut Venlalle samanmoisen haalarin, mutta vetoketjulla.... En vaan yhtään tiedä missä se voisi olla? Sillon kun se tuli..... vuonna 2009, se oli KAMALAN suuri! Viimetalvena en pukua havainnut... että, että... voi kauhistus!!!!! Hävettää! Tosin, sen väritys ei minua silmää hirveästi hivellyt: pörröistä PERSIKKAA! (plääh)

SYÖMÄLAKKO meidän Venlalla jatkuu! Taidan taipua SANNAN tavoin videotallenteiden apuun, että ees iltapala uppoaisi???? Päivällä ostin hirmuisen kallista kuhafilettä, kun se on aiemminkin tuoreesta kalasta tykännyt hirveästi! Isi ne paisteli (kuumeisena hän) ja tyttö maistoi neljä-viis sormen mittaista ruitulia! Nyt on pakko saada joku rutiini tähän arkeen... Ärsyttää, kun laittaa ruokaa ja toinen vaan sotkee sekaisin lautasella ja nousee kerta maistamisen jälkeen kiittämään. NIIIN ÄRSYTTÄVÄÄ!


KYSYMYS:
Millainen peitto teidän lapsilla on? Se pakkauksen pikkutäkki, vai jo joku muu? Entäs tuo yöpuku-asia?
Minäpäs osasin tehdä näistä ongelman. Se pikkupeitto TUNTUU jotenkin naftilta ja toisaalta senkin tuo potkii pois. Ja sitten siellä on ne paljaat kintut.....

Ja niin, oma flunssa yhä jatkuu. Kävin päivystyksessä töröttämässä puoltoista tuntia. Ei kuulema normaalia kummempaa kausilenssua! Kääk... ja saattaa kestää vielä parikin viikkoa! Yskii, niistää, kuumeilee.... päässä jyskää ja pökerryttää. Semmosta kivaa näin viikon alkuksi!
 
Voi Venla ja ruokalakkoilu. Olisko jotai nikään liittyvää, koska Valo syö tosi epätasaisesti. Kerran päivässä kunnolla jonkun aterian tai välipalan, mutta muuten tuntuu aina olevan ruoka väärään aikaan ja syöminen on napostelua pitkin päivää. Oma vika tietenkin ,kun kerran annan välipaloja, mutta tuntuu että kun nyt söisi jotain jossain välissä. Silti nämä muksut kasvavat, vaikka itsestä tuntuu että miten ihmeessä tällä syömisellä.

Peitto Valolle vaihdettiin jo kesällä isompaan, siinä vaiheessa kun sai uuden sängyn ja peitolle tuli tarvetta taas helteitten jälkeen. Eli se Suomen lastenkokoinen peitto. Eihän tuo äippä pakkauksen enää riittänyt mihinkään ja juuri noin, potki pois senkin vähän. Isompi pysyy paremmin päällä. Valolla on yöllä ihan pyjama ja sukatkin siltä varalta, että peitto löytyy jalkopäästä. Ja se lampaantalja, jota  raahataan rakkaudella ympäri kotia. Astetta painavampi uniriepu.. (kirjoitin kiireessä ensin unipieru :D)
Tyynystäkin oli kyselyä ja joku aika sitten kokeilin sellaista littanaa lastentyynyä ja Valo on ainakin tykännyt selällään tai kyljeläänhän tuo tuntuu nukkuvan.

Maarinen meniskö pörröinen persikka vaikka ihan kotipihassa haalarin alla, vai öklöttääkö jo ajatus? Tee siitä naamiaisasu ;) Kuumahan se tietenkin sisällä olisi. Aina ei mene yksiin värimaku ja lahjakamppeet kuitenkin olisi kiva ottaa käyttöön. Koitahan parantua, villasukat jalassa ja kuppi kuumaa tasaisin välein, niin ja sitä kaivattua lepoa kanssa. Toistan nyt kysymykseni vielä sinulle, kun oelt kotileipuri ja -kokki, että löytyykö teidän resepteistänne pikkuleipä taikinaa, josta voi ottaa muotilla pikkuleipiä? Synttäreitä varten suunnittelen.

Nyt nukkumaan että jaksetaan aamulla Valon 2v-neuvolaan klo. 8.15. Onneksi on ihan lähellä ja Valo ollut ihanan aamuvirkku heräten puoli kuuden aikaan pimeään aamuun.

Öitä.
 
Hehehheeeh... illan väsymyksestä kertonee jotain, että rätkätän täällä tolle Praniksen typolle unipierusta. Ohhoh, aikuisiakos tässä taas oltiin? :))

Mä voitin ipanalle yhestä arvonnasta ihanan Allu Aarikan räpyläpaidan! Tykkään superina paljon ja kovasti! <3 Toivottavasti se sit kans vielä mahtuu, Aarikat on aika nafteja ja koko tais olla 98... onneks on teeppari, niin luulis mahtuvan :) Eikä tuo apina näytä perineen tätä äidin ja isän apinaongelmaa, kun kädet vaan on aivan jättimäisen pitkät verrattuna esim. selkään! Itsehän en juuri koskaan löydä sopivan pituisia pitkähihaisia naisten osastolta! Mutta luojan kiitos mun vartalomallille passaakin niin hyvin ne 3/4-hihaiset!

Venlan syömälakolle pöhhistelyt! Hmph, raivostuttavia piirteitä näissä kersoissa tosiaan! Vaan koita äiti siellä vaan aatella vanhaa viisautta "Vanhemmat päättää, mitä lapsi syö, ja lapsi päättää paljonko syö!" Avot, pian sitä taas ihmetellään kun laps ahmii kuin rekkamies konsanaan! Ja hämäykset ruokapöydässä, toimii, mutta ovat kurjan koukuttavia! Raivostuttavaa sekin!

Peittojuttuun vielä, että meillä ei itseasiassa ollut koskaan se äitiyspakkauksen peitto käytössä... minkähän kokoinen se on? Meillä on joku hobbarin vauvamalli, sellainen just tasan ton brion pinniksen kokoinen! Pussilakanat siihen on istunut ihan ookoo, jopa se kaikkien tuskailema äitiyspakkauksen lakana on siihen mallannut ihan hyvin, tosin sentinhän se ois saanut olla pidempi malliltaan kait... Isompi peitto hankitaan sitten kun on aika ;) Riippuu varmaan vähän siitä sängystäkin toki, oishan se nyt hassua, jos sänky on 160cm ja peitto vaan 120! Mutta jos sänkykin on alkujaan sen 130cm vaan, niin joutaa tuo sama peitto vielä hetken verran. Yökkärinä tuolla käytetään edelleen bodeja, ne vaan toimii parhaiten! Ongelma vaan on, että eipä löydy 92 koosta isompia... onneks nuo lyhythihaiset on vielä päälle mahtuneet, ja pitkähihaiset vissiinkin kans osa ihan ookoo! Oli sillä jo hetken tossa syksyn alkaessa kylmetä ihan pitkähihaiset ja lahkeiset pyjamat ja unihaalarit, mutta hitsin kuumaverinen kun vaan siellä hikoili! Joten bodylla mennään! Mulla vaan ois "läjäpäin" tuolla noita ihania yökkäreitäkin, ja mun mielestä vauvat ja taaperot on vaan maailman söpöimpiä sonnustautuneina joko huppupyyhkeen sisään (mytyksi) tai ihanaiseen unihaalariin ja tukka vähän pörröllään! Awwwws! <3

Noniin, ja lopuksi, jotta varmasti saa ansaitsemansa huomion! MAARINEN LEPOON SIELTÄ!! Älä anna taudin pahentua, vaan nyt supsup, sairastamaan! Kyllä ne pyykit ja villakoirat siellä odottaa vielä jonkun hetken!
 
mihin kaikki on kadonneet???

Meillä Roosalla on melkonen uhmaikä, kyllä sitä taas kaupassa nolona ku neiti heitäytyy maahan kiljumaan ku ei saakaan tehdä niinkuin haluaa. kyllä temperamenttia likassa riittää. ja isosiskon kanssa jo painitaan ja tapellaan entistä kovemmin, mutta kiva kyllä myös yhdessäkin nätisti välillä. Se on ihana ku tytöt leikki junaa, Roosa ottaa Oonaa takaa kiinni ja sitt mennään ja on hauskaa :D Muskari on kovin mieleinen myös Roosalle, on ruvennu lauleleenki kotona. Puolivuotiaana aloitti sen niinkuin isosiskokin. sitten en tiedä kerroinko jo täällä mutta meille on tulossa perheenlisäystä, masuasukki laskettu syntyväksi 5.7. Välill ollu jo mulla vaikeeta ku väsyttäis ja huono olo kokoajan, vaikka nyt vasta rv 6+1. mitenköhä jaksaa jos alkaa kunnon pahoinvointi.... sitä ku ollu melkosesti kummassakin edellisessä raskaudessa. mutta onnellinen silti ku neljä kuukautta yritettiin ja vihdoin tärppäs :)
 
Vau, onnea Taku ja perhe raskausuutisista!
Ja pst. me ollaan jo tuolla marraskuun pulinapinossa, tuu sinne! :)
 
Takaisin
Top