Lokalouskutukset 2011

Sunnuntaita!

Mikä hurmaavin syyssää!! Onko mitään kauniimpaa (jos unohdetaan kaikki joulumeiningit ;) kun aurinkoinen syyssää sienineen ja kastematoineen. Ilma on niin raikas!! Oltiin juuri naapurin terassilla kaffilla, kaikkien näiden lähitalojen perheet. Olipa mukavaa. Tyttö jäi kuuloetäisyydelle meidän omalle terassille nukkumaan ja pojalla riitti hoitajia, tosi mukavia muksuja naapureilla. Laskivat poika sylissä isoa liukumäkeä ja toivat palloa eteen ja kehuivat potkuja ;) Naapurin neljäsluokkalainen tyttö meni pojan perässä ja me vanhukset saatiin juoda kaffit rauhassa. Tosin naapurin emännän kaffit sisälsi myös suoraan grillistä makkaraa ja itse tehtyä pizzaa ja lämmintä omenapaistosta......
Aika hyvä tontti valittiin kiireessä viime syksynä :D

Nukketalo. Se on meidän lastenhuoneen seuraava hankinta..... Haluaisin aika ison, kauniin keltaisen ja kestävän. Riimikko myy netissä upeita taloja, mutta ehkä tämä pitää nähdä livenä ettei ole mikään huojuva vanerihökötys. Tekisköhän tuo meidän isi??
Voin kuvitella miten ihania Maarisen talot ovat olleet kun on tuollainen tekeväinen ja osaavainen nainen asialla.

Elloksella on nyt -40% kalleimmasta ja 20% muista kampanja menossa, vink vink. Kaikkia merkkituotteita ei kuulu tarjoukseen (Reima kengät esim ei) mutta Kavat talvikengät tilasin tänään pojalle, ihan kiva ale tuo 40% ja ilmaiset postaritkin muutes.

Jaha kutsu käy
 
Taas mä täällä yötä myöten roikun, vaikka en oo ees siis töissä!

Joona taisteli eilen ja taisteli tänään yöunille käynnin kanssa... eilen meni KOLME tuntia sen nukutukseen! Tänään kippasin sen petiin tarkoituksellisesti vasta piirua ennen ysiä, ja silti kello kävi jo puolta yhtätoista ennenkuin apina oli unilla. Mitä ihmettä?? Ei se siellä sängyssään huuda ja mesoa (jos joku makaa sen huoneen lattialla, möykkää vaan, jos kukaan ei oo samassa huoneessa!) vaan makoilee ihan tyytyväisenä, välillä jotain laulelee tai önisee, mutta pääasiallisesti on ihan hipihiljaa. Välillä selkeästi itsekin turhautuu, kun haluis jo nukkua, mutta uni ei tuu... silloin alkaa "polkea" jaloillaan siellä - tiedän sen turhautumisen, koska itse teen ihan samaa liikettä, jos ei uni tuu vaikka pitäis jo nukkua :D
Tosin muutamat muut täällä palstalla aiemmin pörränneet ovat kertoilleet, että sama probleema yhdessä jos toisessakin kodissa... hmm hmm. Taidan irrottaa sen etulaidan pinnasängystä, jos siitä muka ois jotain hyötyä! Sanokoot mies mitä sanoo ;) (jos mä vaan löydän työkalut :D)
Tai jos jollain jotain muuta vinkkiä, niin otetaan vastaan! Mulla on meinaan jo kahden illan jälkeen ihan sama fiilis kuin siellä Venlalla; HOHHOIJAA!

Heheheeeh, Maarinen, nää "kerhotuttujen" kohtaamiset kaduilla... Mulle on yks jos toinenkin isä tai äiti tullut vastaan, minä iloisesti heitä moikattuani he ovat hetken aikaa katsoneet mua kummissaan ja sitten sytyttänyt ja huudahtaneet: "Ai MOI! Enhän mä tunnistanut sua vaatteet päällä!" :D Aina yhtä punastuttavaa sekä mun että tän huudahtajan mielestä, koska aika takuuvarmasti kääntyy uteliaita katseita meidän suuntaan... eli nää on siis olleet mun sukellusohjattavien vanhempia, jotka ovat tottuneet näkemään mut vaan uikkarissa ja meikittä.

Tääkin tarttui tuohon samaan tarjoukseen, mitä Amppu mainosteli, tosin mäpäs olin niin reipas että tilasin talvirompetta ITSELLENI! Eli Elloksen pakettia ootellessa täälläkin :)

Ihanan letkeä sunnuntaipäivä siellä pohjanmaalla kuuluu olleen, ei kuulosta ollenkaan pöllömmältä naapurimeiningiltä! Ihanaa ja täydellistä, oon iloinen teidän puolesta!

Mä sain tänään 173 valokuvaa koneelleni. Satoa viikon takaisesta syyskuvaussessiosta! Voi ei, ne on kaikki aivan ihania! Naamakirjaan jo niitä tungin, mutta oikeesti pitäis katella ne kaikki vielä tarkkaan läpi ja lähettää kuvaaja-ystävälleni tiedot, että mistä haluisin vedostella paperikuvia ja vähän isompiakin vedosteita, niin hän vielä fiksailee niistä värejä. Ja minä kun haluisin ne KAIKKI! Jätti-isoina ja ihanina! <3 Laittelen jossain välissä niitä blogiinkin, vinkkaan sitten.

Nyt äkkiä omakin pää tyynyyn, huomenna se on taas jo uusi viikko!
 
Hahaa, ja minä laitoin juuri menemään Elloksen paketin takaisin, kun tuote, jonka tilasin, olikin jotain ihan muuta miksi sitä kuvittelin. :-/ Onko tuossa kyseisessä putiikissa muuten jotenkin eri alennukset eri henkilöille? Olen huomannut, että toisilla on samaan aikaan menossa toisenlainen alennus kuin mitä minulle on ilmoitettu. Tätä vaan ihmettelin. Välillä kuulostaa olevan ihan hyviä tarjouksia, mutta sitten kun niitä ei saa yhdistää tähän ja tuohon, niin on mennyt maku koko puljusta. En viitsi tilata alennuksen takia jotain sellaista, jota en tarvitse tai halua. Vali vali täältä! ;-)

Ampulla kuulostaa olleen kiva naapuritapaaminen. Ihan kuin kummisetäni luona Ruotsissa... Me ollaan niin epäsosiaalisia, että ei onnistuis meiltä. Siis inhotaan kaikkea tuollaista.  :-)

Maarinen, täälläkin haaveissa nukkekoti! Ja sen pitää olla itse tehty. Mieluiten sellainen amerikkalaistyylinen, kartanomallia. Ehkä sitten joskus. Nyt pitäis rakennella halkolaatikko. :-) Ihanan nojatuolin olit tehnyt nukkekotiin.
 
Hei moi!

Mulla soi päässä:" Alakaa Peellä loppuu AAAllla, on hieanoo olla Pohjammaalla..!" Se ralli aikojen takaa tuli siis mieleen kun AMPUN kahvikekkereistä luin! Mukavat menot! Tuommoseille kyläsille ois ihan kiva saada kutsua! Nyt ois mulla tilaus! Ei olla piiiitkään aikaan itekään mitään järjesetty, kun yhteen aikaaan tuntu, että menee vähän överiksi se ihmisten jatkuva palveleminen. Välillä on hyvä tauottaa tätä omaa sosiaalisuutta ja sitte se saatta jäädä päälle.... Höh?

Hennasin halkolaatikn rakennus kulosti MUKAVALTA! Oikeesti! Halkolaatikko huushollissa on jotakin niin PYHÄÄ! Meidän pyhä kapistus oli vaan sen verta kömpelöä tekoa, että passitin sen pihamaalle "nuotiopaikan" puulaatikoksi ..sytyke varastoksi jne.jne. Nyt kuskaan mutsin tekemässä pajukorissa hellassa tarvittavat pikkupuut kellarin varastosta yläkertaan... Ja  jokapaikka on roskaa täynnä juu nou!

HAHAHHA SANNA! Sulla toisaan vaatteet päällä tunnistaminen on jännää! HAHAAA! Ne uimamaikat onkin rotu ihan erikseen! :) ... Ja sittte SINUN sisustukseen, makuuhuoneen sisustukseen tästä vaatteet päällä-aiheesta! Kiva aasinsilta!!! Joko löysit sinne pää-päätyyn kuvaa, tai taraaako ajattelit? Ois ehdotus: päälystä kovalevy/lastulevy ymymym. levy jollakin makeella tapetilla ja tee siitä ns. sängynpääty siihen "koloon" hyllyjen väliin! Ja hei, tuolla rautakaupassa on sairaan hienoja UUSIA lattiavinyyli juttuja! Ihan sellasia 20cm leveitä nauhoja, joissa on liima (teippi) takana. Myydään boxeissa yks neliö per laatikko. Semmosella neliön laatikolla tekee jo ihan kivan sängynpäädyn.... olohuoneen pöydän pinnan..lastenhuoneen oveen kuvioo jne. jne. jne. Sitä siis levitellään nauhana valitulle alueelle. Tarkotettu tietysti lattiapäälysteeksi, mutts mutta.... (hitsi, kun täällä ei saa merkkejä tai malleja mainostaa...) Mee sinne OIKEESEEN Googleen!

SITTE: mulla on ihanaa! Mies lähti pariksi viikoksi päiväduuniin! :) Nyt oon Venlan kanssa ihan kaksin ja saadaan rauhassa tehä omaan rytmiin omia juttuja! Kotiäitiyttä parhaimmillaan! Ja jotenki saa paljon enemmän aikaiseksi, kun ei ole sitä toista aikuista tässä säätämässä ja murisemassa :) Ymmärtääkö kukaan? Tosin tässä neljän huitteissa sitä alkaa jo navetan kulmalle kuikkimaan ja on kuulevinaan auton ääntä.... odottaa toista kotiin ja sillai....

Tässä kerkee pyykit vielä viikaamaan kaapppiin, ennen isännän kotiin tuloa1 Että  näyttäis siltä, että täällä ei ole pelkästään "maattu kokopäivää sängyssä!" :)
 
Vai on Maarisen tuvassakin siirrytty virastotyöaikaan. ;-) Ja ihan selvennykseksi tuosta halkolaatikosta, että sen kokoinen, että sitä pystyy kantamaan. Ei siis sellaista "perinteistä" laatikkoa, joka toimii myös penkkinä tms. Katsotaan, milloin sekin sitten on valmis. Jonkun pitäisi leikata mulle osat vanerista, kun itse en oikein hallitse sirkkelin käyttöä. Lähtee vielä sormet harjoitellessa... Minäkin pyörittelin käsissäni sellaista rottinkikoria, mutta tulin juuri tuohon samaan lopputulokseen, että roskat tippuu siitä läpi. Ompele siihen sisälle sellainen pussukka, jonka voi napata helposti pesuun.

Jännä juttu muuten tuo ajattelu, että illalla pitää kotona näyttää siltä, että siellä on tehtykin jotain päivän aikana. Itse harrastan samaa! Mistä lie tarttunut pääkoppaan. Varmaan meidän peri-työteliäältä mummolta... Meidän äitikin aina valitteli, kun asuin vielä kotona, että koko päivän on tehnyt hommia, mutta se ei näy missään. Ehkä se on jotain "kätevä emäntä"-mentaliteettia. ;-)
 
Hei moi!

Kiitos loisto ideasta HENNAS! Pussukka kalapikoriin! Miten kirkkaasti välähdetty! Täytyy alkaa het kaivelee kangaskätköjä (= vaatekaapin perukoita)

Joo, eilen hehkutettu rauhalliset aamut ja kiireettömät tuokiot "omaa" aikaa! Paskan lati. Tänää koitin suuren tyyneyden vallassa saada meitä tien päälle ja pankkiasioille. Justiin kun saan tytön vöihin ja auton käänneetyä menosuuntaan kaiken peilin eessä hyppimisen jälkeen.. niin mies soittaa ja pyytää tuomaan raksalle KÄSISIRKKELIÄ!!!! Mikä hemmetti se on? Pengoin koko autotallin ja rupesi siinä pinna kiristymään ja tyttö karjuu takapenkillä pää puaisena... Enkä voinut millään keksiä mikä ihme se niist'ä kaikista vekottimista on! Soitin miehelle takaisin ja se sanoo että SININEN jossa on TERÄ! Ei paljoa valaissut minua siinä mielentilassa vaan meni huudoksi puolin ja toisin. Paha mieli jäi koko päiväksi ja anteeksipyyntökin on ihan pelleilyä.

Noh maksoin ne laskut. Kävin ruokakaupassa ja piruuttani kirppiksellä löytämässä itselleni paskanvärisen toppatakin neljällä eurolla! On lystiä! Venla säi puoli pussillista täytelakuja ja nukahti kuola poskella autoon. Omia silmiä kirvelee mokoma rähinä. Pitäskö ottaa päivätorkut!

Hm. Mitähän sitä sitte huomiselle keksisi? Ja tosiaan, tänäänkin pitää huushollia siistiä, ettei näytä siltä, että on  kokopäivä luuhattu kaupoilla. (#€@4$ #%&) Ja kysymys kuuluu: kuka täällä sotkee?
 
Hejja!

Ellos, kävin vielä tänään hyödyntämässä tarjouksen ja ostin itselleni leviksen slimmi farkut sillä -40% ja lapsille vähä vertaubaudettia. Tai jotaki sinnepäin, ranskalaisia sieviä vaatteita. Hennasta ajattelin tilatessani, siellä oli kolmet sukkikset jotakin 12e muistaakseni ja siitä -20% sain. Halpoja sukkiksia peräänkuulutit tässä joku aika sitten.

Bodypump, eilen on pumpattu ja tänään totisesti tuntuu!!! Mies lähtee pojan kanssa pian muskariin, en pysty tänään siihen ylös-alas-lattialle-kyykkyyn touhuun ollenkaan! Olenkohan muistanut kertoa että muskari on alkanut sujua? Kyllähän tämä 2-3vee ryhmä vielä kaaoksen saa hetkessä aikaan, mutta nyt jo tuntuu että pojalla on mukavaa eikä enää sitä alun kiskomista ja syliin ottamista. Vähä menee leikeissä banaanit ja omput sekaisin, mutta vetäjä jo viimeksi huiskaisi mulle kädellä tyyliin "ei väliä" kun poika haki yhden omenan sijasta kaksi ;)

Nukkekoti, pitää mennä Maarisen blogia luuraamaan. Luurasin tänään yhtä ruotsinkielistä blogia missä livesynnytys meneillään....... Maarisen paskanvärinen toppatakki oli sopivaa huumoria minun tiistaipäivään :)

Nyt pojalle farkkua jalkaan ja muskarireppu kuntoon, heip
 
Myöhäisiltaa!

Pääsinhän mä tänne! Aamusella jo yritin ekaa kertaa, mutta ei sitten millään... valitti vaan erroria ja "bad requestia", nauratti, että onko tää vauvapalstailu nyt sit muka niin pahasta ;)

Hennas, kyllä ne ellokset alet on aina välillä vähän käyttäjäkohtaisia... ite huomaan saavani jatkuvasti suuremman alen, kun oon just ostanut kauheella määrällä jotain. Meillä miehen kanssa molemmilla on omat ellos-tilit (fiksua, eikö? Mutta entisessä elämässä molemmat on omat hankittu...) ja ne tarjouksethan tulee sitten molemmille. Mies ei saa koskaan niitä -50% lisätarjousjuttuja, jotka mulle on noiden ekojen tarjousten käytön jälkeen tullut, niinkuin nytkin puhelin just toissapäivänä piippasi jotain sellaista tarjousviestiä. Ja tänään piippasi noutamaan lähetystä kaupalta, kivasti just siinä vaiheessa, kun oltiin tultu kaupan ohi ja saatu kuravaatteet riisuttua eteisessä... noh, huomenna sitten.
Mä oon pääsääntöisesti ollut kyllä ihan tyytyväinen niiden tuotteisiin, Joonalle en oo kyllä tainnut koskaan sieltä mitään hankkia, eli en noista lastenmalleista osaa sanoa juuta enkä jaata? Niin ja ne aletkin, että kyllä ne välillä onnistuu yhdistää, vaikka ei pitäiskään :D
Noh, näitä samoja ongelmia lienee kaikissa nettipuljuissa. Mä oon nyt tykästynyt tohon, kun saa yhtä ja toista sieltä ale-sale koreista, vaikka sitä nyt ei ihan kaikkia niitä myssyjä ja vöitä ja laukkuja välttämättä tartteiskaan ;)

Hih, älkää ottako armahat pahalla, mutta mua hymyilyttää kovasti teidän halkolaatikonrakennuskeskustelu. On meinaan aivan utopiaa mulle, ja mä täällä nyt mielessäni pohdin, että noinkohan mä edes tiedä, että millainen se halkolaatikko siis on?? Mun mielessä pyörii vaihtoehdot joko sellasesta ihme telineestä, missä on pohja, 2 seinää ja kantoripa - tai vaihtoehtoisesti sellaisesta, mitä yleisillä notskeilla on, eli tyyliin "hiekoitussepelilaatikko" ja siellä halkoja.. mutta noinkohan se jälkimmäinen on kätevä, kun eikös niitä halkoja kuitenkin aina tilata kerralla tyyliin joku rekanlavallinen? Eihän sinne sitten mahtuis mitään? :O
Näin pihalla tämä täällä... saa nauraa vapaasti, ja vaikka ohimennen valaista tyhmää :)

Maarinen, oh, tuo onni, kun mies ei kuleksikaan nurkissa päivällä! Se on oikeesti aika kivaa! Meillä ei tosin oo liikaa ollut sitä yhteistä "saman katon alla hereillä" aikaa tässä koko meidän yhteiselon aikana, mutta jo ne lomaviikot on sellaista kampeamista ja vääntämistä ja tilan ahtautta sitten... me rakastetaan toisiamme paljon enempi silloin, kun ei tarvii katella toisen naamaa montaa tuntia kerrallaan ;)

Ampun muskari-intoilut, tulipa hyvä mieli, että ootte löytänyt mieleisen harrastuksen! Ja kivaa, että Isoveli sai isin tänään muskariseurakseen. Jokos teillä on se isi palannut takas sinne Uuteen Kotiin perheen pariin, "päivä"työtä lukuunottamatta, vai vieläkö sitä aikaa kuluu siellä niitä peltoja mittaillessa?
Ja hei, mistä sä ostat Isoveljen farkut? Joona ei jostain syystä tykkää kesän jälkeen farkuista enää yhtään, vaan nyhtää ja nyhtää sitä vyötärökohtaa... oon koittanut kiristellä enempi ja vähempi, mutta en tiedä, että missä vika. Ajattelin, että josko ne sitten jotenkin kuitenkin puristaa? Mutta ne ois niin näppärät nyt vielä syksyllä kauppareissuille ja muualle, kun kollarit alkaa olla jo liian viileet, eikä kuitenkaan ihan oikeita ulkotamineita tartteis jalkaansa. Plus että kun äitin silmään ne on vaan niin söpöt ja isopoikamaiset ;)
 
Kiitos infosta tuon elloksen suhteen... Mulla ei sitten varmaan ole yhtä paljon kärsivällisyyttä ja ymmärrystä noiden nettipuljujen suhteen. Yleensä testaan onnistuuko tilaaminen helposti ja minkälaista tasoa palvelu on ja jos näissä on ongelmia, niin siirryn seuraavaan putiikkiin. Muutamasta verkkokaupasta on tullut ns. vakkarikauppa - pääasiassa lastenvaate-, ompelu-/lankakauppoja, mutta uusia tulee testattua aika vähän. Mullakin on tuolla E:llä nyt sama tarjous "päällä" kuin Ampulla ja sitten joku lisätarjous (?), mutta eipä ole nyt tarvetta tilata mitään. Muuten, ne Vertbaudetit on aivan ihania! Meidän tytöllä on muutama mekko ja joku pienen pieni neulehaalarikin taitaa olla jossain. Ostin tytölle kolmet sukkahousut erään lastenvaateliikkeen synttärialesta... :-)

Maarinen, kuulostaa hyvin tutulta tuo käsisirkkeli-homma. Meillä aina huudetaan jostain katonrajasta, että tuo hohtimet tms. Pitää sitten käydä esittelemässä yksitellen koko työkalupakin sisältö, että josko se olisi tämä tai tämä... Koettelee hermoja - kummankin!

Huh, Amppu onkin sitten alkanut oikein tosissaan kuntoilemaan. Itse mietin, että lähtisinkö viikonloppuna tekemään halkoja. Mies on menossa sukellusreissulle ja ollaan tytön kanssa kahdestaan. Voisihan sitä tietysti tehdä vaikka eväsretken sienimetsään!

 
Oijjoi, no nyt mäkin ehdin tuonne Maarisen blogiin käydä taas vilkuilemassa! Ihanaa! Ja se sänky on just sellanen ku mä aattelin! Onnentyttö, Venla, kun noin kauniin väriseen sänkyyn pääsee!!

Mäkin sain vihdoin meidän omat syyskuvat blogitettua, tänne en niitä nyt tunge...

Noin, lyhyestä virsi kaunis. Tää pakkais kohta läppärin laukkuun ja lähtis tekee vähän opiskeluhommia kirjaston rauhaan, kerran isikin tuolta heräsi! :)
 
MOikka!

Mullapas olikin aamulla (päivällä 11.12.00) ihan omia vieraita! IHAN OMIA!!! OMIA! MUN! Ystäväni käväisi kahvilla, jota ei kylläkään keitetty, koska rankkojen hoitojen jälkeen ei kuuleman kahvi maistu. Mut olipas kivat turinat! Ekas me oltiin suunniteltu, että mennään jonneki  ihmisten ilmoille. Että mä käyn hakee..mutta kun oli saanu Venlan autoon ja vöihin niin alkoikin taas takkuilu! MULLA EI OLLUT AUTON AVAIMIA! Soitto isännälle paljasti niiden olevan sen taskussa työmaan seinäällä.... helkutin helkutti!!!! Tiedätte varmaan, että kipinöi! Tänänaamuna kuiteskin kipinöinihan hijlaa itsekseni.... Yleellistä :)

asioita HALOTTAVAKSI :
HALKOLAATIKKO on sellainen "aarrearkkua" muistuttava, kannellinen kapistus tuvan taikka keittiön nurkassa.
HALONKANTO TELINE on sitten se kaksi sivu"sienää" ja kantokahva, eli kapula!
HALKOVARASTO on taas se paikka minne se "rekkalastillinen" klapeja syksyisin/kesäisin tuodaan odottamaan käyttöä...
..oisko esim SANNALLA vielä jotain aiheesta
Sain niin makoisat naurut aamupostia lukiessa! Kiitos! Itse ihmettelin viimekesänä kun eräs rouva kertoi, että niiden keittiössä "laski" haisee.... Pakko oli kysyä, että mitä ihmettä ne oikeen laskee? Noh, se on kuulema se ämpäri johon laittavat eko-jätteen ja kippaavat sen sitten navetan taakse... niin sanotusti kompostiin! Justiin.

Jotain jotain vielä.... Ainiin! Venlaneitiä kehotin eilen käymää ite pissillä! (kerta on nykyään NIIN jokapaikkaan ITE ITE) Noh, niimpä tuo kävi :) Kovasti siinä oli hommaa ja tohellusta kun piti ensi housut sitkutella pois. Könytä valot vessaan... ehdin jo luulla, että varmana lirahtaa lattialle.. Sitte piti komentaa "ISI KATTOO" ennekuin pääsi itse asiaan, potan oikeaan asentoon ja hommiin. HUH! Sittenpä hän alkaa tyhjentämäänkin ite! PAperia metritolkulla ja käsienpesussa Luvilit vaan vaahtoaa! MUTTA pääasia, eli ITE pissalla käymien nyt suoritettu. TÄnäänkin peräti kolme kertaa! Vaan voi hyvänen aika mikä homma ja hengen pidätys siinä on! Kärsivällisyyttä, äiti äiti....

Eli meillä mennään nyt tuota MINÄITE-juttua! Ja tempperamentti yhdistettynä tuohon puhetaitoon on jotain ..hm..haastavaa!?!?! Hyvä plikka siitä tulee. (mulla jo kolmatta päivää päätä särkee..) Ja tänään teki oikeasti ekaa kertaa mieli lähteä oikeisiin töihin itsekin!! Ruoka on alkanut maistua, kun saa ITE pilkkoa, sotkea , sekoittaa, kaataa, kattaa, järjestää, haluta, hamuta...tiskata.... Kuivitelkaa, makaroonia pilkottu tänään oikealla aterimella pieniksi murusis lautasella.... (ja kuvitelkaa mut siihen viereen rakastamaan sitä oppivaa itsepäistä lasta..) Minähön se olin, joka viikko takaperin riemuitsin, kivikauden kielestä ja lapsen ymmärryksen tukemisesta!?! Sen siis saa mitä tilaa! :) Huikeaa on kehitys! Lapsi on terve ja tutkimusmatka varmasti riemullinen!

Meille tulisi viikonloppuna KUMMISETÄ vierailulle uuden naisensa kanssa! Jännittää! ELi talvella kun kerroin että Venlan kummit on eroamass, niin siinä sitten kävi! Surullista, mutta eihän sitä tiedä miten kivaa meille näistä uusista ihmisistä vielä tulee! Kummitäti tosin ei ole enää pitänyt aikoihin yhteyttä, että saa nähdä sen suhteen kuin käy! Monestihn sitä erojen kanssa toine puoli katoaa ja toinen jää! Eikä näköjään voi etukäteen sanoa yhtään mitään! Mutta siis vierasta olis tulossa, mikäli isi saa luvatun perjantai vapaansa!

Ja eteenpäin.... jotakin kotihommaa!


 
No mutta Maarinen-täti, kun vielä olis yks juttu kysyttävänä! Hennashan nimenomaan sanoi, että ei aio tehdä halonkantotelinettä, vaan laatikon, jota kuitenkin kannetaan. Eli tässä kohtaa mä menin ihan vipuun! (Tosin en kyllä oo koskaan kuullut, että jollakulla olis sellanen arkkulaatikko täynnä puita sisällä! :O) (tulipas söpö hymiö kursivoituna!)
Että nyt mä en siis edelleenkään tajua, mutta tokkopa tuolla on väliä. Kiva kuitenkin, että sain pidennettyä sun elämää meidän palstaperheessä taas muutamalla sekunnilla niiden naurujen ansiosta :)

Niin ja haa! Mäpäs oisin tiennyt, mikä on LASKI! Tai jos ois keititössä haisevista laskeista ollut kyse, niin oisin oisin oisin! Meillä oli mökillä tollanen kompostisanko, jossa piti pitää aina vettä ja sinne meni kaikki ruoantähteet. Se oli laskiämpäri nimeltään se, niin minun maailman viisain ja kaunein mummini kertoi :) (Tosin pikkuruinen tytöntylleröinen se joutui monesti kysymään, että saako sinne laittaa sitä ja tätä, kun ei esim. ne herneenpalot oo läskiä :D)

Aika jännää, että saatte nyt sen kummisedän sitten kylään! Aika kivaakin! Kenties siitä uudesta naisesta tulee myös sellainen kummihahmotyyppi :)
 
Huomenta! Onko meidän palstalla nyt sellainen "tikusta asiaa"-vaihe? ;-) Selvennän vielä kerran tuota halkolaatikko-hommaa... Eli EN aio tehdä sellaista perinteistä halkolaatikkoa, jonka Maarinen jo kuvailikin. Ajattelin tehdä sellaisen miniversion siitä. Siis sellaisen pahvilaatikon näköisen vaneriviritelmän. Pahvilaatikon, jossa on kädensijat päissä ja ei mitään kantta. Oikeastaan banaanilaatikko vanerista vastaisi oikeaa...

Meidän iskä lämmitti eilen vähän uunia, kun yöksi oli tulossa viileää. Meillä ei siis ole lämmitykset päällä kuin kylppärissä. Hikoiltiin sitten sisällä kuin pienet porsaat. Hyvä puoli tuossa oli se, että sain paistettua sämpylät ja laitettua janssoninkiusauksen uunissa. :-)

Maarisella onkin siellä omatoiminen neiti. Meidän neiti teki eilen kakkansa pottaan. Vaippaan ei tehnyt kertaakaan. Nyt on jo pidemmän aikaa menty näin. Nykyään osaa jo ajoissa ilmoittaa, että olisi kakka tulossa. Vähän jännittää, kun meilläkin pitäisi itse pyyhkiä ja tyhjentää potta. Kakalla käyntikin on niin huvittavaa, kun juoksee ilmoittamaan "kakka tuli", kun ensimmäinen "sikkare" on potassa. Sitten menee takaisin potalle, koska "vielä tulee". :-)

Muuten, laitoin Maarinen blogiisikin kommentin, että se "paskanvärinen" takkihan oli tosi hyvä! ;-)

 
Hei, jälleen!

Oikeen nyt odotan perjantaita, että tulis niitä vieraita :)  Tänään oli se perhekerho. Torstai siis!

Viimeksi kun olin siellä, niin meni tyhmyyksissäni kysymään kesken kahvittelujen, että mikähän PÄIVÄ se mahtaa olla??? Ojensivat minua LEMPEÄSTI, että "me kokoonnumme AINA torstaisin!" JAhha! Nyt meillä olis suunnitteella eräälle torstaille joku hauska tapahtuma! Mun paskasiskokulta, se vyöhyketerapeutti, tulee tekemään äideille mini-hoitoja kerhon aikana. Ja meikä lupasi soitella kitaraa ja lueskella satuja patjoilla ym. ym. Tarjotaan teetä ja näkkäriä tai hapankorppuja.. Jotain muutakin varmaan..tavallisuudesta poikkeavaa pitäis keksiä, että päivästä olisi ihan tapahtumaksi asti. Ettei vaan IRMAN tyttäret siellä rehaa intopiukkana omiaan! . plääh.. olen taas lirissä!

HALKOLAATIKKO asaitsee kyllä arvoisensa kesksutelun :) Hienolta kuulosti HENNASIN "vanerinen banaanilaatikko"!!! Oivallinen vertaus! Alahan sahilla ja pistä meille kuvaa! :)  Ja muista varoa SIRKKELIN TERÄÄ :) :D (sirkkeli oli se sininen..siellä alahyllyllä...)

Mitä vielä? NIIIN KAKKA-juttu päivässä pitää suupielet ruskeana! Meidän kikkarepäiväkirja on tuossa keittiön seinällä luontokalenterin sivuilla! Siellä lukee jotakuinkin näin: löysä +/-, kiinteä ++, normaali -.... OOtan vaan, että millon joku hoksaa kysyä nuista merkinnöistä jotain! KEsken kahvittelun tietysti... ainahan sitä vieraissa silmä luiskhataa lukemaan jotakin ei sallittua... Ainakin mulla, niin miks ei muillakin! Venlasta kun joudutaan pitämään sitä päiväkirjaa sen Hämeenlinnan tähystyksen takia vielä pari kuukautta. Mutta joo, pottaan se tuotos täälläkin tussahtaa. Eikä mitenkään häveliäästi yksin vessassa, vaan keskellä taloa.. Ja kovalla äänellä kehuu itekseen ja huutelee ja kommentoi.."aha, oho,aha Noinnnnn, hohhoijaa!" Ja kuvakirja rapsiee käsissä . Isin tyttö?

KUUMA joo tuntuu tulevan nuista syksyn ensimmäisistä lämmityksistä! MEillä harjoitellaan uuden kiertovesipumpun kanssa pelaamista! Välillä tosiaan hikeä puskee pintaan, että vois otsalla munakkaan sihauttaa. Mutta ehkä se vielä opitaan se hienosäätö siihen 40-80 celsiuksen väliin tuolla pummpu putkiston uumenissa pysymään. Mies mulle selitti että pitää tarkkailla alaveden ja yläveden lämpöjä.. en tietenkää tajunnut yhtiksä mitään...Kyllä siellä niitä mittarin silmiä kiiluu rivissä, kaikki osottaa jotakin.... Mutta HENNAS; leivinuuniako teillä lämmitetään?

Ja niin kiitos, luin sun Kommentin! KIITOS! Kyllähän se takin väritys alkoi siinä illanmittaan muuttumaan ihan kohtuu normaaliksi. Ensin vaan tuli ne vauva harsovaippojen, ekojen viikkojen ääniraidat mieleen....

 
Hei! Teveisiä PÄIVÄUNILTA! Minäkin sain unenpäästä kiinni ja tuhisin siinä tytön kyljessä puoltoista tuntia. Raikas maalaisilma ja valvottu yö tekevät tehtävänsä! Ja kun aurionko vielä porotti siään verhon raosta kuumasti, niin tuli uniharsoiseen pääähän aivan epätodellinen kesäolo! Ihanaa!

Me on raahattu pari päivää tuolta mökiltä ylimääräsiä tavaroita pois. Ihan järkyttävä homma! Varsinkin yksin ja lapsen kanssa. Tänään Venlalla jäi siellä sormet oven rakoon saranapuolelle. Olin saunanpukuhuonetta siivoamassa ja kuulen vaan kauheeta parkumista.. Siellä se oli ahdingossa! Onneks ei lopulta käynyt kuinkaan. Selvittiin säikähdyksellä. ITe sitten liukstuin märällä puuportaalla lehtikasaan syli täynnä tavaraa... Selkää vihloo, päätä vihloo ja mielessä pyörii, että MIKS mun pitää KAIKKi muutot tehdä yksin???? Ei miehet voi tajuta miten "haastavaa" on ajaa autolla lapsen kanssa edestakaisin kuskaamassa kamoja ja olla kannustava reipas ja nopea, samalla kuin vaippaikäinen häärii helmoissa tukkeena "auttamassa"! Oikeesti! tänään sinne tulee uudet asukit ja siksi pitää olla "tyhjempää". Nyt veilä pitäisi purkaa oma auto kertaalleen ja laitella tavarat paikoilleen täällä päässä. Voimat vaan loppu just tossa päiväuniaikaan...

Ja sitten viikonlopun viettoon. JOnkun pitäsi käydä kaupassa kun ne vieraat tulee! jääkaapissa on tungosta, muttei sitä oikeeta tarjottavaa! kävisköhän mies töistä tulleessaan?? hope hope hope... Toivottavasti MÄ tuun juttuun sen uuden "kummitädin" kanssa! Niillä on koirakin! Ja minähän siis PELKÄN koiria ihan raukkamaisen paljon! JA tää ei oo mitään mukamas pelkään juttua, vaan ihan oikeasti meen lukkoon, kylmäksi ja paniikkiin niitten läheisyydessä! Veri ei kierrä ees poskissa! Ja se kauhu alkaa nousemaan jalkapohjista, eikä asetu... Voi hiton hitto! Lupasin ite että saa ottaa koiran mukaan, mutta että sen pitää olla pihalla KAUKANA ja KIINNI! Mutta niin.. toivon mukaan me naiset tullaan toimeen1 Täytyy luottaa kummisedän hyvään naismakuun ja siihen, että kerta se on meidän kaveri, niin ei se tänne ketään idioottia raahaa saatika ota itselleen :) HUOM HUOM:: LUKEKAA SILLAIN PILKE SILMÄSSÄ!!! jooko, mutta ymmärrätte varmaan!

AHaa.. lipasen kupin kahvia ja alan rahtaamaan tavaraa! Kirjottakaa te sillävälin palstalle pari sivua...  Hvää viikonloppua koko konkkaronkka!

ps. PRANAMETRI ja AILIME... voisitte tulla takaisn!!! Pliis!
 
No tää tulis nyt sitten juttelemaan Takusta, niin sille ei tuu paha mieli, kerran jauhetaan vaan tikusta asiaa ;) Hehheh, sori.

Mä nyt vähän jännityksellä oottelisin, että millanenhan se uus nainen siellä Venlan kummisedän kainalossa nyt sitten on! Että tulitteko juttuun ja miten ilta meni? Vai koko viikonlopunkohan ne siellä nuohoaa teidän nurkissa?

Mulla iski vähän salaa sellainen pien kateus, kun kirjoittelette leivinuunipaistoksista. Hennas, ehkä siis tosiaan onni onnettomuudessa, että isi vähän lämmitteli! Ja oikein reippaan omatoimiselta se tyttönen siellä teidänkin talossa kuulostaa olevan!

Mä kävin tänään taas äitini nurkkia koluamassa, pitäis sieltä tosiaan saada niitä tavararöykkiöitä putsailtua, kun se talo sitten joskus ehkä lähitulevaisuudessa menee myyntiin... (ja juu, me ei sitä nyt olla ostamassa, ois aivan liian vaikeeta säätämistä. Höh.) Koitin lajitella meidän satukirjoja (joita on läjäpäin!) pinoihin, mitkä haluan Joonalle säästää ja mitkä voisin antaa serkkuni tytölle. Voi miten vaikeeta se olikaan! Oma haikeushan siinä vei ja huomasin Joonan pinon kasvavan! Apua, minne ihmeeseen me muka tungetaan noi kaikki, etenkin kun vielä miehelläkin olis kuulemma sen lapsuuden satukirjoja ihan tuhottomasti! Ja vieläpä tiedän, että serkkuni naisystävineen ei oo mitenkään kovinkaan varoissaan, eli siellä varmasti olisi kiitollinen vastaanottaja ja olisi ihanaa ne kirjat sinne niille antaa. Ehkä mun täytyy ehdottaa jotain vuorokuukausikirjarinkiä! :)

Samoin oli ihan äärettömän haastavaa katsella, että mitäs niistä leluista voisi tälle reilu puol vuotta Joonaa vanhemmalle tytölle antaa. Nuket vaatteineen oli yhdessä jättisuuressa kassissa, sen siihen jätin vielä sillain vähän "roikkumaan", josko ne ainakin lainaan joutaisivat... Barbit ja ponit teippasin laatikkoon takaisin ja sanoin äidilleni, että varokoot kajoamasta siihen pinoon! ;) Samoin nukkekoti jäi sinne vielä visusti piiloon tavaroineen.. harmi vaan, että se on siellä kylmällä ullakolla, jossa hirveästi myös pölyä ja se taitaa tarvita kunnollista puunausta, ennenkuin siitä mitään kalua saa... ja noinkohan sillekään sitten ikinä on käyttäjää? (Plus että mihin mä sen sitä ennen saan, koska joku säilytyspaikka niille tavaroille tietysti nyt sit on oltava! Ehkä lahjon mummini ottamaan sen säilöön, se osais sitä arvostaa! Mutta serkun 2 vuotiaalle en sitä voi antaa, eiei, mun sydän särkyis jos sillä olis niin pieni leikkijä...)

Mutta entä jos en koskaan saakaan sitä omaa tyttöä, jolle
 
Iltaa.

Haikein mielin tulen tänne raapustamaan, meidän hiljenevälle palstalle. Moni on täältä vähin äänin lähtenyt, mutta minä haluan lausua kaikille kiitokset. Kiitokset ystävyydestä ja tuesta ja lohdutuksesta ja tsemppauksesta! Ihania ihmisiä eksyi meidän joulukuisten palstalle <3 Ja ihania toki kaikki ovat vieläkin. Enkä jätä jäähyväisiä paremmuuttani tai arvostellakseni muita vaan ihan vain siksi koska haluan teitä kiittää ennenkuin poistun taka alalle. Enkä varsinkaan siksi kirjoita että joku pyytäisi jäämään :) Ihan vain siksi koska haluan sanoa hei ja toivottaa kaikille hyvää jatkoa. Varsinkin näille tulevaisuuden sankareille, meidän pienille lapsille.... Muistetaan rakastaa niitä hyvinä ja huonoina päivinä ja kasvattaa hyvätapaisia ja hienoja ihmisiä. Hyväksytään jokainen sellaisena kuin he ovat. Sitä lapset kaipaa, rakkautta ja vanhempien hyväksyntää, ilman mitää suorituksia. 

Hyvää jatkoa siis kaikille ja kiitos ja enkeleitä jokaiselle, mammalle ja pikkuruiselle <3

Voihan se olla että joskus tulen vielä palstalle kurkkimaan mutta jos en tule niin siltä varalta kiitän ja kumarran.
 
HEI!

Voi  mitä saankaan täältä lukea! AMPPU! Heti tekisi  mieli huutaa, että älä mee pois! Kiljua maassa selällään ja potkia kengät jalasta. Nyt kyllä huuli väpättää! Voi laakea Pohjanmaa! Leppoisia tuulia teidän  kotiin! Kauniita ja kirkkaita päiviä ja PALJON rakkaita muistoja uuden kotinne nurkat pullolleen! Oli suurenmoisen hienoa tuntea sinua ja pesueesi täällä palstalla! Kiitos kaiksita sanoistasi ja terveisistäsi! Ja kunnes jälleen tapaamme... niisk niisk, itsekkäästi vilkutan valkoista liinaa auringon laskuun!

JA MEILLÄ:
Talon on rauhoittunut. Isi ja VEnnla myöhäisillä päiväunilla. Minä pirtissä. Pöydällä kynttilä ja peltomaisema hämärtyy siniharmaaseen sumuun.
Kummisedän kainaloinen oli justiinsa passeli eukko! Hyvä jatke tähän meidän sekalaiseen porukkaan! Venla piirittin tulijaa aamusta iltaan. Juosta kipitti perässä ja pälätti omia tärkeitään. Samoin THE koira.... HEllanlettas, miten tuo ipanan kaulaili semmisen harmaan kiltin otuksen kanssa sulavasti! Juoksivat huoneesta toiseen, matot rullalle ja Venla vaan huuteli, että "HAUSKAAAA!"
JA mitä vielä.... nyt putoaa pommi! Tulivat nuo semmoiseen päätökseen tänä viikonloppuna, että MUUTTAVAT TÄNNE! Meidän kylälle! jiiiiiiii..JIIIIIHAAA! Yhellä perheellä on semmonen aika kiva talo tuolla tyhjillään..ja nuodenvaiteen jälkeen se saa taas uudet asukkaat! Näin se homma etenee! Napsista!

Sanna. jooo..ei omaa nukketaloa voi antaa liian pienille tyttösille :) Jotku asiat on semmosia!
Voin hyvin ymmärtää, mitä oot tuntenu niitä omia lelujasi penkoessa! Siinä tosiaan muistot virtaa ja tulee itse lapseksi takaisne, ja omista leluista ei kukaan lapsi luovu! Ei ei ei! Niinhän noilla minunkin isoilla on lähes kaikki vanhat aarteet siellä ullakolla kodissaan tallessa. Saa nähä millasen taistelun ne saa aikaiseki, kun kaikki neljä alkavat joskus lapsia tekemään ja vanhoja leluja kaipailemaan. Ja ne satukirjat... pinottain toinen toistaan tärkeämpiä tarinoita!

Jassoo. Täällä alkaa olemaan liian hiljaista..kuppi kahvia ja nuo yhet saa luvan herätä!
 
Amppu! Ei, en halua uskoa silmiäni.... :'(
Kiitos sinulle - tosin toivon, että yhteys säilyy vielä tulevaisuudessakin! <3
 
Moi.. Hokasasin SANNAN tossa linjalla yhtä aikaa, mutta sä taisit jo häipyä, ennekuin meidän netti kerkesi järjestellä kirjautumisen.

Ylläri pylläri: meidän tytöllä napsahti KOLMEN sanan lause aamulla! Se kuuuluu näin :
 MISSÄ ÄITI ON?
No, äitihän oli tietysti isän selän takana... ja kaapinoven takana ja toisessa huoneessa.. Mutta leikkikaveria vissiin tyttö kaipaili. JA minähän hellyin ja konttasin olohuoneeseen MIIAN vanhoja PlayMobil nukkekodin kamoja levälleen! HElppo nakki tämä mutsi! Pitkäänhän tuo hiljakseen olikin! Nyt tuntuu, että sitä sanaa tulee semmosella vauhilla, että ei enää kerkeä ylös kirjata! JA oivalluksia. Mukavaa ja jännittävää! Mieskin sanoi, että sillä on tullu tuohon lapseen ihan uus suhde noiden pienten sanan alkujen kautta!

Äskön tulin kaupalta! Ihan oikeelta kaupalta! Kävin tuhlaamassa rahaa SAKSIIN! VEnla on jo pitkään sohinut keittiö saksilla sanomalehen kulmaa riekaleeksi. Ja nyt kun ne pikkukakkosessakin askartelee, nii tuo on höpöttänyt muutaman päivän että saksii saksii...
Mulla tänään vissiin joku hempeily ja periksi annon päivä, koska kävin ostamassa ne SAKSET! Muovikärkiset harjottelu skaset! Eipähän tarvi pelätä, että puhkoo silmänsä.
Katotaan kuin käy! ... Niin ja vesivärit lähti kans mukaan..... Taidekasvatusta kotikonstein!

noniin.. Nyt jään odottelemaan, josko jollakin muulla olisi asiaa...moikka!
 
Takaisin
Top