Lokakuun yleispulinat- vauva-arki ja vauva-arkea vielä odottelevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minzkuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomentaaaaaaa!

Yörapsa tähän kärkeen; minä tyhmä äiti en tajunnu heti, että tyttäreni oli nälkäinen klo 3:n syötön jälkeen...ihmettelin, jotta mitäs tää kitinä ja rauhattomuus nyt oikein on[8|]--> otin viereen ja toinen tissi suuhun- sehän se ratkaisi asian.
Aamusella mietin, että mitens nyt noin, niin selityshän olikin siinä, että klo 1 syöttö jäi välistä, kun tumppasin tutin suuhun ja nukahti siihen.

PojanÄiti: Teillä on sitten käyty normaalia rajummin tämä vanhemmuuten kasvu läpi, jos oletta eronneet ja palenneet yhteen.
Mitenkä nyt vaikuttaa tilanne- meinaako alkaa menojalkaa vipattamaan samalla tavalla?

Purri: Sielläkin jo vuoto loppu- onnittelut! *kateellisena*

Eipä mulla mitää ihmeellistä ollutkaan..kuhan näpyttelen.
Eipä muuta kuin hej på er!

Olempas hömelö!
Luulin kadottaneeni pankkikorttini.
-Löytyi lompakosta[8|][>:][>:] (on se kumma kun ei löytyny...)

Noh!! Kuinkas kaikilla yöt on sujunu??
Meillä nukahti klo 10, heräs tissil puol3, heräs aamukukulle ([8D]) 6, nukahti 7 ja herättiin puol9.
Nyt ollaan aamutoimet toimittu ja poika simahti vielä torkuille.
Mä laitoi pyykkiä pyörimään ja tee vettä kiehumaan :)
Korvaan eilisen saamattomuuteni ja siivoan päräytän pikkasen huushollia.

Tänään taas luontoäitee hellii ilmoilla[:D]
Kunhan tuo pikkuinen heräilee nin vaihdan vaipat
ja juotan täyteen tisua. Sit lähetään vinguttamaan sitä pankkikorttia! hehheh

Purri
kade kans sun vuodoista[:D][:D][:D][:D][:D]

Hanimamin tyttöselle tosiaan 4viikois synttäritoivottelut näin jälkikäteen (ja huomennakos se virallinen kuukautispäivä on?)

Samat sinne kaikan tyttärelle Paaljoon onneeaa vaan![:)]
Täällä nyt toivotavasti ollaan astetta viisaampia menojalan kanssa,
ainakin asiaa on harjoiteltu ja nyt tiedetään miten sitä ei kannata hoitaa jos semmoinen taas iskee.[;)]

Mut nyt teetä ja chilen draamaa aamutelkusta!!!

Terppa!

Kaikan neidille onnittelut! [:)]

Yö: Neiti nukahtanu joskus yhden jälkee (mä taas menin nukkumaan ennen 12, mies käski, ku ei mun silmät meinannu auki pysyä), herätti mut 07 ja nukahti takas, sit herättii pikkasen vaille 10 [:)] Nyt ois neidin päikkäriaika, mut saas nähä nukkuuko, ku tuolta kuuluu pientä ähinää sängystä...

Huomenna tulee kaveri kylään, jeejee!! Kyseessä siis semmonen kaveri, jonka kanssa oltii ku paita ja perse lukiossa ja sit sen jälkee välit pikkuhiljaa viileni, God knows why, ja nyt sit ilmeisesti vähä yritää kuroa välejä takasin [:)]

PojanÄiti
: on sun korttis hyvän jemman ittelleen kehittäny[;)]

Huomenta päivää!

Aamu meni iloisesti labraan jonottaessa. Oli ihmisillä hyviä ilmeitä, kun menin sinne vaunujen kanssa. Yksi vanhempi nainen ja mies selvästi kyttäsi, että koska pikkuinen alkaa huutamaan[:D] Labrantäti sitten aloitti hyvin käynnin: jokos oot käynyt ultrassa, kun pitäisi tää sokerirasituskin tehdä[&:] Sanoin vaan, että en mä ole tiennyt, että mun pitää sinne mennä tai käydä sokerirasituksessa[8|] No siihen täti, että kuinkas pitkällä sun raskaus on? Mulla siis vaunut mukana ja täti oli jo ihastellut ja kysynyt vauvan ikää ja olin kertonut, että 1kk. Siihen totesin, että en mä kyllä nyt enää kai raskaana ole, toivottavasti? (ellei sitten pyhähenki ole yllättänyt ja melko runsaasti vuotaa...) Oli siis jotakin vanhoja labrapyyntöjä koneella[:D]

Ristiäiskutsut: teen ifolor.fi. Siellä on kivoja korttipohjia, mihin lisään neidin kuvan ja tekstin. Säästän kait ainakin vähän aikaa, eikä tarvi leikkaa, liimaa ja muuta näillä nakkisormilla, jotka askartelun päätteeksi on liimaantuneet toisiinsa, mutta yhtään oikeaa asiaa ei ole liimattu niille kuuluville paikoille.

Kaika: onnea tyttöselle!

PojanÄiti: täällä kanssa siivouspäivä, jos vaan ehtii..[;)]

Jaa yö: no jotenkin eilinen ilta meni ihan ohitse. Mies viitsi olla sitten torstain ensimmäistä kertaa tytön kanssa sen 40min, että ehdin jopa hiukset pestä. No okei, en kipeenä jaksanut siitä välittää. Sitten mentiinkin normisti 2,5-3h välein. Tosin heräsin itse ärsyttävästi 1h välein ilman syytä[:@] Laitoin nyt sitten Muumi vaipan Pamppersin sijasta yöksi, niin sitäpä ei sitten tarvinnut joka syötön yhteydessä vaihtaa. Muumit, kun on korkeampia vyötäröltä, niin pissa ei valunut painovoiman vastaisesti kauluksesta ulos[:D]. Ihan ok yö.

Tyttösen mummu tulee huomenna 2 päiväksi kylään, ihanaa. Mennään sitten vauvan ja mummun kanssa Jumboon shoppaileen. Mies ei oikein ymmärrä, miksi mun mielestä on kiva päästä Prismaan[:D] Alkaa vähitellen tuo naapuriAlepan valikoima kyllästyttään.

Celinasta ei ole hetkeen kuulunut? Kuinkas teidän vauva-arki on lähtenyt pyörimään. Alku aina hankalaa, kyllä se vähitellen helpottaa! Tsemppiä. Toivottavasti olet jo päässyt selvittelemään niitä synnytysjuttuja!

E. ja kiitos onnitteluista[;)] Miten se tosiaan menee, että tuleeko se kk täyteen sinä päivänä kuin vauva on syntynyt eli meillä joka kuun 14pv. vai tuon lillypien mukaan? Äh virallisesti siis... Blondi[:D]

Nyt luuttu käteen ja muutama murunen siihen ennen kuin kutsu taasen käy...

Heipsan!

Miten ihmeessä teillä nukutaan kaikilla melkein niin hyvin..Meillä yöt menee edelleen 2h välein syötöillä ja tänään taas kuudelta ylös ja kiukkua. Meijän jätkä tappelee aina unta vastaan hulluna, paitsi yöllä.

Eilen oli kunnon kiukkupäivä. Käytiin isovanhemmilla ja kurkku suorana huutoa kokoajan..

Pitää jatkaa myöhemmin, nyt taas heräillään päikkäreiltä......

hrrrr kun siellä on kylmä.
Suoritin lenkin ostarilla kun en tarennut vanhassa lenkkeily takissa ulkosalla.
Nyt siis uusi kimmeltelee henkarissa[:D]
oli tarjouksessakin vielä!!!

Mä kanssa mietiskelin Celinan kuulumisia!!! Laittelehan puumerkkiä jos olet langoilla!

Muutenkin täällä on porukka tiivistyny,
Laitelkaahan mammat elonmerkkejä muutkin,
kun välillä tuntuu että itte on koviten äänessä.[;)][8D][8D]

Hanimami hah! voin kuvitella labraneidin naamanvenähdystä kun sille valkeni ettet enään olekaan raskaana!!
Ja ihanaa, shoppailee!!! Raportoi sit heti mitä ostit!!![:D]

vesseli
kummastelin ihan samaa!!! Ollakko syyskuu jotenkin maaginen vai onko vaan niin että ne ketä ei saa kunnolla nukuttua niin eivät jaksa kirjoitella... ? (toki varsin anteeksi annettava tekosyy)
Kaikille unituulia!!!

nyt lounas.

Vesseli: Niin siis meillä neiti nukahtaa siinä 10 aikaan illalla. Joka toinen päivä onyhtä tappelua nukkumisen ja syömisen kanssa ja koko päivän kiukuta, tissiä, kiukkua tissiä..... Tänäänkin 1h välein, kun labrasta kotiin pääsin. Patalaput vaan tyhjinä heiluu[:D] Ainoa asia mihin päivisin toisinaan nukahtaa on vaunut ja niissäkin saa usein työnnellä sen puolituntia ennen unta.. Yöt sitten toistaseksi nukkunut, herää ennen tissiä, on hereillä vaipanvaihdon ja sitten tissin saa suhun ja alun kiihkeän imemisen jälkeen nukkuu, eikä herää edes sänkyyn siirrettäessä (koputan puuta ensi yötä ajatellen..) Tänäänkin oon jo itkenyt, kun neiti on selvästi väsynyt, torkahtaa syliin sitten kun liikahdan ihan inasen, niin herää. ei suostu sänkyyn, sitteriin, sohvalla vieressä sentään rauhssa, ette tarvii koko ajan sylissä olla.'

No niin neiti tuli isin vaipan vaihdosta.. aika jatkaa tuttin laittoa suuhun ja varmaan taas puolen tunnin päästä imetys[:o]

Noniin, pieni rauha, kun toinen nukkuu..Saikin tapella reilut puoli tuntia, että meni nukkumaan, kun niin kiukkunen oli..Meillä menee yöt siis 1,5-2h välein syötöillä ja aamulla noustaan jo hurjan aikasin. Päivällä vaunulenkillä nukutaan, mut jos pysähtyy vaunujen kanssa, alkaa huuto, kun tuo herää..Joten ei voi nukuttaa edes vaunuihin.
Äsken nukutin mun viereen sänkyyn ja hiivin hiljaa ite poies..
Aika väsy on kyllä päivisin, mutta toivottavasti alkaa helpottamaan jossain vaiheessa.

Tosiaan juu eilen isovanhemmilla oli mukavaa, kun toinen huutaa kurkku suorana. Ainut, että oltiin hiljaa, oli tissi suussa, mut ei se masukaan pohjaton ole, joten ei syöty kun vaan sen mitä tarvis ja taas huudettiin. Autoon nukahti 2 minuutiksi, huutojen jälkeen..

HaniMami: Sama täällä, mies ihmettelee, miks haluun mennä prismaan, kun alepa meilläkin vieressä..Huooh..hieman vaihtelua kaipaan [:)] Me tehtiin kans ristiäiskutsut Ifolorilla ja tuli kivat..Kade olen niille jotka osaa/jaksaa tehdä itse..Mulla myös olis varmaan ainoat mitkä liimautuis yhteen, ni sormet [:D][8D] 
Heh, hauska tuo labrantäti sulla ollut [:D]

PojanÄiti:  Juu taitaapi syyskuu tosiaan olla maaginen [:D]

Tekis mieli siivota, mut just sain tuon ukkelin nukkumaan, ni ei kiitos pienintäkään kolahdusta, jospa nukkuis niin, että kiukku häviäis...toiveajattelua...
Mulla sama, kahteen pvään en ole hiuksia kerennyt pesemään, ainoastaan pikasuihkussa käydä, kun miehellä hieman ollut töitä ja tullut vasta myöhään kotiin..Tänään kuulemma tulee jo 20.00 niin ehkäpä nautin sit tunnin suihkusta itekseni [:D] 

Vide, et mä odotan ristiäisiä, kun miehen perhe tulee Virosta. Ei oo nähneet, kun vaan web kameran kautta pikkuista..Sanoivatkin olevansa nettimummo ja nettivaari [:D][:D] 

Mulla muuten, kun imetän, niin tulee kovalla paineella maito ja pikkunen meinaa välillä yskiä hirmuna, kun menee väärään kurkkuun ja päästää sit irti ja toisella raukalla on sit naama ihan märkänä, kun suihkuaa..Neuvolassa sanottiin, et mun pitäs imettää selällään..Eilen kokeilin ja oli kyllä näky, kun yritin. Hieman hankalaa [8D] Noh, pitää totutella. Mut tosiaan, ei tarvitse, kun suihkuun mennä, niin johan rupeaa maito virtaamaan ja roiskimaan. Alussa oli huvittavaa, nyt ei enää, kun se ei meinaa loppua siel lämpimäs ollenkaan ja tahtois suihkusta pois ilman sitä maidon tuoksua [:@]

Tänään oli kyllä aivan ihana ilma, vaikkakin hirmu kylmä. Oltiin pitkällä vaunulenkillä ja käytiin Tiimarissa ostelee isänpäivän korttitarpeet [:)] Ja painettiin tänään sellaiseen massaan/saveen pienet jalan ja käden jäljet. Pitää vielä maalata se, niin kyllä isi sit tykkää, kun saa sen [:)]

Jospa menis hiirenhiljaa koittaa tyhjentää tiskikonetta ennenkuin kiukkukasa heräilee taas..

Keskiviikon jatkoja kaikille [:)]

Heipat täältä suuntaa, täyty alkaa kirjuuttelemaan, kun PojanÄiti tuolla käskytteli, että hop hop muutkii mammat näppäimet sauhuttelemaan[:D]

täällä suuntaa elämä on suhteellisen rauhallista sekä öisin että päivisin. mitään hirmu pitkiä unosia meidän herra ei ole vedellyt, normi heräilyväli on 2-3 h. pari yötä takaperin pikkumies nukkui oikein neljän tunnin pätkiä ja huomas heti seuraavana päivänä että tää mammakii oli saanut unta palloon. oli energiaa ku pienellä savolaiskylällä. [:D]

täällä imutellaan suurimmaksi osaksi korviketta, tosin rintavarustuksestakin vielä mamia heruu. välillä pumppailenkin, ettei ihan imetyksen vähyyden takia täysin maidonheruminen lopu. josko jonkinmoisella osittaisimetyksellä päästäis muutama kuukausi... esikoinen meni täysimetyksellä ja nyt olin ihmeissäni, kun ei täysimetykseen helposti päästykään. nyt en ota siitä enää pätkääkään paineita. on ihanata, että miäs voi välillä hoitaa ruokintapuolen myöskin..

hanimami: meillä esikoinen oli kans varsin levoton nukkuja. tyttö nukahti aina tissille, otti siinä pikkutirsat ja kun tissin vetäs pois suusta, eiköhän silmät auennu ja alkoi vaatimaan taas mamia... ja tätä oli monta monta tuntia joka päivä, vaikka maito riitti ja tyttö kasvoi tosi hyvin. mää uuvuin silloin myöskin. toi vaihe kesti meillä loppujen lopuksi vaan muutaman viikon, taisin pysyä järissäni lähinnä sillä että lähdin liikkeelle johonkin suuntaan, niin ei istuttu ihan jatkuvasti sylikkäin... parempaan suuntaan sielläkin varmasti ollaan menossa. ja onneksi teillä yöt on rauhallisia. en tiedä oli tästä sepustuksesta mitään apua... voimia sinulle!!

mitäs muuta..
oon muutaman kerran sattunut vilkaisemaan omaa takapuolta peilistä. ja kokenut järkytyksen. hyllyvä pylly taitaa olla paras kuvaus näkymästä. ja aplari kintut. ja esikoisen sanoin mun tissit on mummontissit. siis samanlaiset kuin omalla äiteellä.... taitaa johtua vaan että kuppikoko on paripykälää suurempi ku normisti, mut siis heeeelp!!! [8|][8|] täytyy alkaa vaunuttelemaan vähintään sen kolme kertaa viikossa ihan kunnolla, että se hyllyvä pylly ja aplarit pikkasen alkas menemään kasaan päin... herkut maistuu liiankii hyvin, niiden osalle ei oo mitään suunnitelmaa, enkä taida tehdäkään [;)]

ristiäiset on viikon päästä. niiden järkkääminen on ollut lähinnä yrittää hillitä anoppia ja omaa äitiä. ja on pitäny yrittää tehdä se vielä kieli keskellä suuta, ettei kukaan vaan ota nokkiinsa... meidän mutsista kun ei koskaan tiedä mistä se sattuu nokkautumaan ja anoppia viiti suututtaa kun ei nähdä ku pari kertaa vuodessa.. reissataan ristiäisiin viis sataa kilsaa. matkaaminen jänskättää..

eilen ostin sittarin ja huomasin että miten ihana juttu se onkaan. tähän saakka täällä syliteltiin suurin osa päivästä, nyt saa taas jotain tehtyä ja pikkumies viihtyy siinä jonkinmoisen hetken kerrallaan sentäs.
mobile tuli hankittua eilen myöskin ja sekin taitaa toimia. siitä saatiin lisää viihdykettä :)

nyt kaffenkeittoon.
ihanata aurinkoista mammapäivää kaikille![:)]

Heipsistä täältäkin,

meillä menee nyt tosi rennosti, kun mies on vielä tämän viikon isyyslomalla ja hoitelee vauvaa mallikkaasti, ja voi auttaa syötöissäkin kun mähän en enää imetä. Vauva viihtyy sitterissäkin (meillä britaxin vanha turvakaukalo joka toimii myös keinuvana sitterinä)

Vähän jännitän miten arki sitten sujuu, kun olen täällä omillani. Esikoinenhan on iso ja käy päiväkodissa, mutta lähinnä sitä jännitän miten mun ranteet kestää. Nehän kipeytyi esikoisen kanssa niin pahasti että kesti vuosia parantua, ja jouduin käyttämään rannetukia ym.ym. Onneksi sitä nyt (ehkä?) on viisaampi ja osaa vähän varoa. Tiettyjä juttuja en ollenkaan tee, esim. en kanna kaukalossa tai kopassa koska rasittaa ranteita, en vie peppupesulle (mies hoitaa sen tai käytän kosteuspyyhkeitä).

Öistä: meillä on menny yhdellä tai kahdella syötöllä. Vauva on nukahtanut klo 23 yleensä, eilen tosin jo klo 20.30., söi sitten klo 12, 3 ja 7.

Menoista: voin hyvin ymmärtää että prismassakin käyminen on kova juttu [8D] Me shoppailtiin viikko sitten Jumbossa oikein urakalla. Tälllä hetkellä odotan kuin kuuta nousevaa kun olen menossa kaupungille tyttöjen kanssa syömään puolentoista viikon päästä. Ja ollaan lähdössä perheen kanssa mökillä pe, sitäkin odotan kovasti.

Kaikista eniten odotan kuitenkin sitä, että pääsee taas uimaan! Jälkitarkastus on kolmen viikon päästä ja sitten tämä mamma pulahtaa altaaseen [:)]

Heipä hei!

Vesseli: Mistä hommasit sellasta massaa/savea mihin saa painettua pikkuisen käden ja jalan jäljet? Oliko kallistakin? Haluisin itse kovasti tehdä myös sellaiset juurikin vaikka isälle isänpäivä lahjaksi.

Yöt: Täällä menee suht samalla kaavalla, kunhan saa ensin tytön nukkumaan. Riippuu ihan päivistä, mutta näin meillä mennään, eli tyttö menee 19-21 jo pitkille unille 4h, ja siitä sitten heräilee 2,5-3h välein. Ja aamulla ollaan sitten jo hereillä 7.30-9 aikoihin. Tosin usein tyttö helposti nukahtaa uudestaan aina syötön välissä, mutta välillä on niitä öitä jolloin sitten 4 aikoihin kukutaan ja halutaan seurustella ja siinä saakin sitten n.tunnin kanniskella ja yrittää nukuttaa toista.

Olen huomannut että juuri siihen aikaan olen toosi väsynyt ja oikein ärsyttää se kanniskelu, kun itse haluisi vielä nukkua. Viime yönä otin ensimmäisen kerran viereen nukkumaan. Ja hyvin onneksi nukahti siihen. Sama homma uudestaan seuraavalla syötöllä. Joudun siis aina nousemaan vauva kainalossa laittamaan maitoa pulloon ja mennä olohuoneeseen syöttämään, ettei häiritä miehen unta. Yleensä nukahtaa pullolle, mutta nyt oli ihme myörimistä aina kun laittoi omaan petiin, nii en jaksanut enää kanniskella. Outoa oli nukkua vauva kainalossa, kun olen juuri sitä pelännyt, että liiskaan tytön tai sitten en saa itse nukutuksi. [:)] Niin hyvinhän se meni.

Jälivuoto: Loppui jo ajat sitten. Onneksi. Sitä kesti ehkä jotain 2-3vk. Ja miehenkin kanssa hommailut sujuu jo hyvin. [;)]

Herkuista: Kun saisikin itseä niskasta kiinni ja jättäis ne namit suosilla sinne kaappiin, nii ei tarvitsisi tuskailla peilin edessä. Tänään olin lindexillä kattelemassa uusia farkkuja, kun en jostain kumman syystä enää mahdu vanhoihin housuihin, niin eiköhän yleensä hyvin vaunuissa nukkuva tyttö herännyt juuri silloin ja alkoi kauhea kitinä vaunuissa, niin en sitten pääsyt sovittamaan ja jäi farkut ostamatta. No ehkä viikonloppuna sitten jos pääsisi yksin vaikka kaupoille kattelemaan uusia vaatteita, kun mieskin on kotona. [:)]

Meillä on tyttö alkanut nyt 5vk:n ikäisenä hymyilemään ihan selvästi ja luulen jo että ne on jo ihan tarkotuksellisia, nyt vaan odotellaan ensimmäisiä naurahduksia. Mites muiden vauvat? Joko on selkeää kehitystä näkynyt? Itse odotan jo innolla sitä, mitä kaikkea tuo pötkylä seuraavaksi oppii.[:D]

Pitäisi myös hommata jonkunlainen mobile ja puuhamatto, nii on sitten vaaville jotain ihmeteltävää, kunhan ensin kasvaa ja tajuaa niiden olemassa olon.

iltaa leidit, prisessat ja prinssit!

Kirjoitellaan tässä nukkutissityksen lomassa. Tänään yritimme shoppailla "Helmelle" vaatteita mutta on niitä yllättävän vaikeaa löytää tyttönen kun on hoikka ja pitkähkö selkäinen ja vanhemmat boikotoivat parhaansa mukaan pelkkää pinkkiä. Ja sitten kun ne kiintoinaiset "tumput" olisivat suuri bonus kun neidin kädet ovat hieman kylmähköt. Niitä ei nyt tunnu olevan yhdelläkään valmistajalla. =0( Kiitos Kappahlille sieltä löytyi kuitenkin ihania "vintage"-tyylisiä ranskalais-romanttisia pikkuvaatteita - ja tälle mammalle aivan vastustamaton löytö: "ratsastushousu" -legginssit polvipaikoilla! Ei niitä voinut sinne jättää. >0D

henuli1: olin eilen asioimassa myös ja piipahdin alusasu-liikkeeseen ostamaan imetysliivejä. "Helmi" nukkuu nätisti rattaissa kunnes emäntä on yläosa ilkosillaan kopissa ja verhon toiselta puolelta raikuu (ei niin vieno... ;0) ) instant parku. Eihän siinä auttanut kuin verhon raosta kaapata napero hyssyteltäväksi. Onneksi näissä liikkeissä asioi pääsääntöisesti aamupäivästä vain mummoja ja perheenäitejä... >0P

Meillä on lähes heti luovuttu "oma peti"-ajatuksesta ja "Helmi" nukkuu vanhempien välissä äidin buubsin välittömässä läheisyydessä. Näin olemme saaneet kohtuullisen hyvän yörytmin; iltasyötöt 20.00 sekä 22.00 sitten nukutaan 04.00 - 04.30, jonka jälkeen tissitellään miltei tunnin välein 07.00, jolloin äiti nousee viimeistään ylös ja nappula nukkuu yleensä 09.00 - tosin poikkeuksiakin on. Hyydyin jo heti alussa sektiohaavan kanssa pedistä könyämiseen ja vauvan kantamiseen - sen verran herkkään se otti sekä ajallisesti kesti niin pitkään, että "Helmi" heräsi kunnolla karjuvaan nälkään. Joten se niistä ennalta ajatelluista rutiineista - tyttö opettaa. Kyllä olen lukenut onnellisena, että toisilla yöt nukutaan hyvinkin pitkään yhtäjaksoisesti. Nauttikaahan! >0D'

Jaahas, nukkumatti kutsuu, joten ilta-askareisiin käy äiteen tie... Ja aamulla 1 kk neuvolaan.

Kauniita unia!

Moiksista taas:)

Henuli1: Ostin massan Sinellistä, Jumbosta ja maksoi muistaakseni 4e :) Meillä myös hymyjä alettu jakelemaan oikein urakalla aamupäivästä, kun ei olla kiukkuisia [8D] Muuten kyllä koko päivä ollaan suunpielet alaspäin..Nyt onneksi nukutaan. Ainakin hetki..

Nyt omaa aikaa telkkaria katellessa niin kauan kuin kerkeää, tai uni alkaa painaa [:D]

Tääkin muuten tahtois jo uimaan..Kai se jälkitarkastus pitää malttaa ensin käydä..

Iltaa!

Ah.. pikkuinen nukkuu.. yksi, kaksi, kolme.. kappas ei alkanutkaan kitinä[:D][;)]

Ristiäiskutsut tän päivän aikana tilattu. Sitten tilasin sellaisen kuvakirjan, missä on neidin ensimmäiseltä kuukaudelta otoksia, sairaalasta, kylvystä jne. kaikesta mitä on tehty ekaa kertaa[:D][:)]. Tilasin niitä saman tien useamman, niin saa jokainen isovanhempikin omansa. Ja noiden tekeminen onnistui siis sillä aikaa, kun mies oli vauvan kanssa lenkillä ja mami käyttää oman aikansa kuitenkin vauveliin liittyviin asioihin, kuinkas muuten on tuo vaan niin ihana kitinästä huolimatta[8D]

PojanÄiti: meen vasta pe shoppaileen, jos löytyisi ristiäisiinkin jo jotakin. Vaikka vauvelille joku kiva kolttu.

Vesseli: meillä kanssa miehen äiti asuu ulkomailla, eikä oo nähnyt pikkuisesta kuin kuvia, edes skypellä ei olla päästy yhteyteen. Tulee kanssa ristiäisiin vasta, niin näkee silloin pienen ensimmäistä kertaa. Johtuukohan noi päivän kitinät noista maitosuihkuista? Kun mulla on ihan sama juttu ja vähintään kerran päivässä suihkin pikkuista silmäänkin sillä maitoruiskulla[:D] Imetys selällään.. Siis ihan makuulla vai silleen puoli-istuvassa asennossa? Nokkiiko vauveli itse tiensä tissille ja imeekö mahallaan?[8|]

Dalla: kiitos tiedosta, toivon kovasti, että tää kitinä loppu viimeistään sen 3kk kuukauden kohdalla, toivottavasti parissa viikossa.

Henuli: mun mielestä neiti kanssa hymyilee jo ihan tarkoituksella, kun hymyilee sille, niin se Joskus hymyilee takaisin. Erityisen hauskaa on, kun hoitopöydällä vauva vetäisee vahingossa harson päänsä takaa naamalleen, sitten tulee aina hymy, kun pääsee piilosta pois[:D] Tänään se tosin hymyili silloinkin, kun itse itkin vauveli sylissä[8|][:D] Kyllähän se hymy heti paransi oloa, ettei pikkuisella ainakaan hätää ole.

Ainiin.. tulehdusarvot oli laskenu melkein normaaleiksi, että kyseessä oli jonkin sortin vatsatauti. Ja hemppa oli sitten kuukaudessa kivunnut 133 siitä synnärin 94, että ei enää ainakaan väsymys alhaisesta hempasta johdu, eikä tarvii onneksi obsidania enää popsia.

Ja en kyllä aio katsoa vielä peilistä takamusta, vaunulenkeillä nähdyt heijastukset ikkunoista on ihan riittävät. Ristiäisiin on vielä 1,5kk, niin katsotaan sitten jotakin muuta kuin äitiysverkkarit tai farkkulegginnsit jalkaan. Sitä ennen vaunuillaan, jälkitarkastuksen jälkeen jotakin muutakin urheilua, mutta siihenkin on vielä kaksi ruhtinaallista viikkoa aikaa ottaa vähän löysästi, kun ei vielä muka saa niin kauheasti tehdä[;)][;)]

Se savi tms., mihin saa painettua jäljet kiinnostaa kanssa. Kukas oli tilannut niitä nimikoituja servettejä? minkä hintaiseksi tuli ja mistä tilasit? kun katsoin sen linkin hintaa, minkä oon tuonne ristiäis/nimiäisosioon laittanut niin tuli hinnaksi 24,50 50kpl, niin onkohan jollakin tiedossa halvempaa tapaa?

Saa nähdä kauan maltan olla kertomatta täällä vauvan nimeä. Kirjoitin sen jo maistraatin papereihin, niin nyt se on mulle ainakin vähän niin ku virallinen[:D]

Paras painua unten maille, että saa oman unenkeräyksen käyntiin tältä yöltä.

Ei muuta kuin hyvvee yötä!

maidontuoksuista torstaita!!!
(piti oikein tarkistaa kalenterista oikea päivä, olin satavarma että oli keskiviikko)

Tänään tiedossa isyydentunnustusta!
Ja saasnähä minkälaisena tuo lupailtu myrsky tänne rantautuu.
Nyt siellä jo jotain tihuttelee, elikkäs neljän seinän sisällä luultavasti hengaillaan.
Onneksi not to worry, on niin pal siivoiltavaa etten edes huomaa
kun onkin jo aika tunnustaa iskää[8D][;)]

Isänpäivälahja Ajattelin ihan malata jonkunlaisen taulun.
joku kivan värinen pohja väri ja siihen esim. mustalla vesivärillä muksujen jalat
(ja vaikka läpän vuoksi omakin[:-])
Btw... kröhöm... milloinka se isänpvä on...???

Dalla mahtavaa kuulla kuulumisia!! [:)]
Täällä kanssa hyllyy takapuoli (ja etupuoli[8D]), mutta vilkasemaan en ole vielä uskaltanut,
poissa silmistä, poissa mielestä...[;)]
Tukipöksyt on kuitenkin ostettuna ristiäisten mekkosta ajatellen[:D][:D][:D][:D]

Henuli vautsi siellä on jo päästy kuivaharjottelemaan seuraavaa [;)]
Meillä kanssa mobile ja puuhamatto seuraavana ostoslistalla,
huutonetissä löytyy niitä pilvinpimein ja himppasen halvemmalla
(puuhamatot varsinkin on yllättävän hintavia...)

maya Juu määkans onn metästäny sellasia tumpullisia bodeja,
muutama löytyy omasta laatikoista, mutta ne on jostain käytettynä tulleet.
kerrohan jos jostain sellaisia bongaat!

Hanimami Täällä kanssa toooosi vaikeeta enään keksiä Vauvelille synonyymejä, poitsu, poju, vauva, prinssi kunkku, pikkuinen... kun niin tekis mieli jo toista omalla nimellä mainostaa.
Ja kotona on tosi hankalaa kun jo käytetään nimeä. sitten kun joku "tietämätön" tupsahtaa kylään niin en tiedä mitenpäin pikkuista kutsuisi.
Toi kirja kuulosti mahtavalle!! Ota mukaan treffeille nin päästään ihastelemaan[:D]

moks muorit!!! Seuraavaan kertaan! (mikä saattanee olla hyvinkin pian...[8|][8|][8|])

Torstaita täältäkin! [:)]

Huh, pikkunen nukkuu hetken, rauha talossa [:D]

HaniMami: Siis juu kuulemma ihan selällään imetys ja pikkuinen mahalleen imemään..Mä olin kyl aluks nyt puoli-istuvas asennos, kun ei oikein luonnistunut..[8D] Mä kans toivon, et meil tää kitinä loppuis jo..toinen ei iltasin viihdy, kun sylissä..

Isyyden tunnustaminen meillä vasta 27.pvä ja 30.pvä ristiäiset, toivottavasti kerkeää vahvistua ennen sitä..

Taas meni yö imettäessä jopa alle 2h välein..Aamulla otin pojan viereen ja syötin ja nukuttiin siinä tunti. Ensimmäistä kertaa nukkui vieressä ja hyvin meni [:)]

PojanÄiti: Hyvä, että tulehdusarvot laskeneet [:)] Onhan se kiva, kun miehen vanhemmat ensimmäistä kertaa näkee pikkuisen, tulee meille koko vklopuksi ja jouluna sit suunnataan aina sinne viikoksi, niin saa hoidella sit [;)][:)]

Se savi kyl oli kiva, mihin painettiin jalan ja käden jäljet, oli aika hankala tehdä, kun pikkunen halus pitää kättänsä nyrkissä kokoajan, mut onnistuttiin kyl [:D]

Nyt puuhailemaan kotitöitä, kun vielä kerkeää, mutta palailen vielä [:D]

Huomenta naiset!

Mun tissit räjähtää!! Meillä meni yö hyvin; 21.30 nukahti, syöttö 03 ja 06 ja normisti siis herää ton 06 syötön jälkeen ja takas nukkumaan klo 08, MUTTA nyt on nukkunut tosta klo 06:sta ja nukkuu vieläkin.
Taitaa olla syynä se, että nyt taas söi yöllä 03 ja 06 molemmat tissit.

Selällään imetys: Tää on yksi mun lemppareista! Tosin olen kyllä snadisti puoli-istuvassa asennossa.
Kun laittaa sen puolen kynärpään, jolla imettää, alle kunnolla tukevan tyynyn, pystyy mainiosti nukkumaan tossa asennossa- bonuksena lapsi nukahtaa helposti imetyksen jälkeen ja röyhtäisee myös helposti.
Ja joo, nokkii itsensä rinnalle. Plussaa on vielä se, että imemisote menee vauvalla "automaattisesti" oikein [;)].

Hanurista ja muista löllyvistä jutuista: Mä olen kyllä ylpee, kun jaksoin treenata koko raskauden, koska nyt hanuri on ihan siedettävässä kunnossa. Toki sitä lihasta vois olla enemmänkin siellä, mutta olen iha tyytyväinen snadisti litteeseen takamukseen.
Mutta toi etureppu...se on vieläkin sellainen oudon mallinen, iho on löysä ja vararavintoakin löytyy[;)].
Pikku hiljaa alkaa noi farkutkin istumaan paremmin..sitten Uuden Vuoden jälkeen alkaa kunnolla treenaus ja jos tarvetta on, kiristetään ruokavaliota..*sormet ristissä, että nykyiset ruokailutottumukset riittäisivät*.
Huomenna pääsee vaa'alle katsomaan, missä mennään...

Ai satans, hyvä, kun otitte esille ton isänpäivän.
Mitäs sitä keksis...hmm... isä saa viettää koko päivän lapsensa kanssa (, ja äiti voi mennä vaikka hioerojalle..)[;)][:D].

Shoppailusta: Mä tein raskausaikana päätöksen, että en aio ostaa mitään uutta vaatetta itselleni ennen ensi kevättä, koska ei tiedä ennen sitä, minkä kokoinen ja mallinen sitä onkaan, joten ensi keväänä vasta Shoppaan. Kunnolla.
Ja vanhat vaatteet saa mennä vaikka lisäimuiksi.

JESSSS- kutsu kävi! Tisut kiittävät.

Moi.

Huomenta päivää!

PojanÄiti: Isänpäivä on 14.11 [:)]

Mä oon jo puolet ristiäiskutsuista saanu liimattua kasaan![:)][:)] Vielä jos tunnissa rykäsisin loput ni saisin olla ylpee ittestäni [;)] Jäis illaks sit enää kirjoittaminen ja kuoriin laittaminen.. Ja siis kaveri tulee tossa tunnin kuluttua kylään, ni en kehtaa sen aikana tehdä niitä, ku ei oo kaveri ennen tainnu näi pientä vauvaa pidellä, ni en tiiä uskaltaisko se kattoo neidin perään sillä aikaa [;)]

Neiti istuu tyytyväisenä (tai paniikissa, en tiiä kumpaa on[;)]) tossa sitterissä!! Jee jee!! Saan tehtyä siis muutaki ku vaa sylitellä neitiä! *koputtaa puuta*

Onko ideoita miks mulla särkee jo tokaa päivää päätä? Oon syöny (jopa paremmi ku aiemmin), juonu tarpeeks (ja oon myös päivittäisen kahvin/teen juonu, eli ei oo kofeiinin puutettakaa) ja levänny.. Mä toivon että on tosta ilmasta kiinni, mut en jaksa apteekkiin lähtee särkylääkettä hakemaan... En tykkää päänsärkyyn pillereitä popsia.

Heissan....

Joku kyseli niistä tumpullisista bodyista.... Mekin etsittiin niitä kuin kuuta nousevaa ja lopulta löydettiin...Citymarketissa oli yksi malli...tosin kokoja hyvin hyvin huonosti.
Parempi valikoima löytyi Name it lastenvaateliikkeestä, reilun kympin hintaisia, mutta pakko kun oli ostaa niin ainoa paikka mistä löytyi oli tuo. kävin monen monituista lastenvaateliikettä läpi ja ei sitten missään ollut ainuttakaan paitsi tuolla. tavan tumppujakin ostin...mutta eihän ne tuon käsissä pysy.

Purri: Päänsärystä; jos kannattelet vaavia paljon niin olka-hartia-seudun sekä lapojen välissä rankaa tukevat lihakset menevät jumiin ja herkästi aiheuttaa päänsärkyä. Olkapäähän kiinnittyvistä lihaksista osa johtuu myös kainalon viereen eteen, rinnan läheisyyteen, eli tänne tuleva kireys voi myös lietsoa rintatulehdusta jos muutoin tilanne on otollinen ja lavan välissä rangan viereiset lihasten kireys voi vaikuttaa jonkin verran myös maidonherumista heikentävästi, joten pidetään itsemme ergonomisesti notkeina. ;0)

Mites muilla, järjestetäänkö teilläpäin perhevalmennusta vauvaperheen arjesta. Täällä jatkuu vielä parilla kerralla, joista toisessa fysioterapeutti käy läpi vauvaperheen ergonomiaa. Sinne voi osallistua kun vauva on 2-6 kk, joten katsotaan kummalle puolelle vuodenvaihdetta osallistumisemme menee. Täytyyhän tämä käydä kokemassa kun on mahdollisuus. =0)

ON: "Lumirajan" lähestyessä kävin noutamassa syys-talvivaate laatikot alas ja aloittelin vaatteiden raakkausta hävitykseen sekä talvisäilytykseen ja ilokseni sain todeta, että suurin osa housuista, hameista ja mekoista sopii päälle mutta ne paidat! Jep jep - odottelen innolla buubsien kutistumista, jotta saan yläosat käyttöön. Ja ne, jotka mahtuivat päälle jäi napapaidoiksi kun tuo "rynnistys" ottaa osansa pituusmitasta. Tämä onkin mielenkiintoinen yhtälö kun on pitkäselkäinen ja toistaiseksi ryntävä, niin mistä löytisi talvelle riittävän pitkiä paitoja ilman että leveys kasvaisi valtavasti? Tätä ihmetellessä.

Kiitos muuten tumppubody -vinkeistä! Täytyy käydä kurkkaamassa mikä on lähimpien myymälöiden tilanne.

Takaisin