Lokakuun pulinat

Mitä te syötte kun mikään ei maistu ja kaikki etoo ja oksettaa? En taas keksi mitään mistä tulis parempi olo, tuskin mistään.
Alkaa vko 9 ja eikö se oo se pahin? Voispa vaan nukkua seuraavat pari viikkoa jos sit helpottaisi😑

Raskaudenajan hepatogestoosi on (jos oikein muistan) selittämätön raskausajan sappihappo- ja maksa-arvojen nousu. Viime raskaudesta todettiin vissiin rv30 ja kävin siitä eteenpäin vähintään kerran viikossa labrassa ja loppuajan viikottain ultrassa. Jos se puhkeaa taas, ei anneta mennä yliajalle. Esikoinen käynnistettiin rv37+1 ja syntyi sit rv 37+6. Älkää googlettako! Voin omakohtaisesti varottaa 😄
Onko tää se mistä voi tulla ihan hillitön kutina ympäri kroppaa? 🫣

Mitä te syötte kun mikään ei maistu ja kaikki etoo ja oksettaa? En taas keksi mitään mistä tulis parempi olo, tuskin mistään.
Alkaa vko 9 ja eikö se oo se pahin? Voispa vaan nukkua seuraavat pari viikkoa jos sit helpottaisi😑
Mä taisin pahimpaan oloon syödä suolakeksejä. Mikään vähänkään makea ei ainakaan uponnu 🙄 suolakeksit valikoitui sen perusteella että ne hajoaa suuhun eikä koostumus oo kovin vastenmielinen.

Onko tää se mistä voi tulla ihan hillitön kutina ympäri kroppaa? 🫣
Joo on. Ja ei tartte pelätä jos iho vaikka talvipakkasilla kutisee, sitä ei voi sekottaa. Se on ihan hillitön kutina ilman mitään jälkiä iholla tai muuta. Mulla oli olkavarret, rintakehä ja kämmenselät pahin.

Mulle menee riisi, johon lisännyt vähän voita ja suolaa, sen rinnalla sit kalkkunaleikkeleitä tai metukkaa.

Mä kauhulla odotan rv 9 🙈 pitänee käydä taas ostamassa hapankorppuja, oltermannia ja suolakurkkuja. Syön sit niitä. Kroppa huutaa suolaa!

Mä oon nyt löytänyt ohuet riisikakut johon laitan vähän voita ja juustoa. Sit toinen on paahtoleipä voilla ja omppuhillolla 😅
Suklaa ei uppoa yhtään, ainut karkki jota tekee mieli olis salmiakki ja laku 😣

Mulle menee riisi, johon lisännyt vähän voita ja suolaa, sen rinnalla sit kalkkunaleikkeleitä tai metukkaa.

Mä kauhulla odotan rv 9 🙈 pitänee käydä taas ostamassa hapankorppuja, oltermannia ja suolakurkkuja. Syön sit niitä. Kroppa huutaa suolaa!
Täytyy varmaan kokeilla suolakurkkuja kans🤔 vois toimii… Tänään 8+6 ja olot kyl pahenee vaan.

Mulla ei ole oikein mitään tuntemuksia mikä tavallaan vähän jopa huolestuttaa. Rinnat on edelleen arat mutta sen aiheuttaa myös tukilääkitys. Onneks tukilääkkeet saa jättää pois ens viikolla, oon niin kyllästynyt tunkee melkein joka ruumiinaukosta jotain lääkettä 😅 Olis 1,5 viikkoa laajaan NIPTiin ja siihen liittyvään ultraan, pakko kai se on sinnitellä sinne asti. Pelottaa kkm ja kaikki muutkin paskat mahdollisuudet ettei kaikki olekaan hyvin. Pääsääntösesti oon positiivisin mielin enkä anna itselleni lupaa miettii mitäjos-asioita…

Heippa kaikille, ehkä tässä itsekkin jo uskaltautuu mukaan kirjoittelemaan. Tänään rv 7+0. Ikää jo itsellä 39v, varmaan siksi tämän raskauden yrittämiseen meni 19 kiertoa, vaikka on jo kolmas ( toki ikäeroa on 😇) Toivottavasti kaikki on hyvin. Ultra olisi ensi viikon perjantaina 💜

Ja äh, ei se metukka ole raakamakkara, mutta kuitenkin listeria- ja toksoplasmoosiriski niissä on. Eli kannattaa välttää.

Miten olette pärjänneet raskausoireiden kanssa töissä? Mulla alkaa pian työt vanhempainvapaan jälkeen, ja vähän jännittää. Toisaalta olen huomannut, että kun olen poissa kotoa ja kiireinen, niin en ole ollenkaan yhtä huonovointinen ja väsynyt kuin kotona lapsen kanssa hengatessa. Eilenkin piti käydä yli tunnin kävelyllä lapsi rattaissa, kun ulkoilma tekee niin hyvää.

Miten olette pärjänneet raskausoireiden kanssa töissä?
Mä oon onneksi saanut tehdä suurimman osan ajasta etänä, niin pahimpina hetkinä on onneksi voinut mennä vaan ulko-ovelle hengittelemään tai puuskuttaa rauhassa. On joitakin päiviä, jolloin on vaan ollut pakko lopettaa vähän aikaisemmin ja ottaa unet.

Mulla sama kun @Onda lla, etänä onneksi suurimman osan ja voin itse määritellä vähän koska töitä teen toki kokoukset sillon kun niitä on. Päikkäreitä tullut otettua lounas-aikaan ja välillä lopetettua aiemmin. Pahimpia on työmatka-päivät ja toimistopäivät, niistä palautumiseen menee päivä 😵‍💫

Täällä alkaa pahoinvointi nostaa päätään rv 6+3. Aiemmin on ollut hetkittäistä ällöttävää oloa, mutta tänään oikeastaan heti heräämisestä lähtien koko päivä. Ei vielä oksentamiseen saakka onneksi, mutta jatkuvasti röyhtäyttää niin että vähän jännittää mitä sieltä tulee seuraavaksi. 🥴 Olen jo etukäteen suunnitellut että jos pahoinvointi menee pahaksi, siirryn etätöihin. Meillä ei saa olla kokonaan etänä, mutta olen nyt syksyn mittaan ollut toimistolla sen verran ekstraa että voin sitten käyttää etäpäiviä enemmänkin putkeen jos siltä tuntuu. Toki toivon että pääsisin pahoinvoinnin kanssa helpolla, yhtään ei huvittaisi mikään jatkuva pöntön halaaminen.

Meilläkin ois joku sääntö, paljonko ois oltava toimistolla, mutta mun esimies on reilu ja sanonut vaan, että kunhan työni teen.

Tänään ollut inhimillisempi olo, eilen oli taas kaamea. Kellojen siirto toi kivasti lisää unta niin, että kuitenkin jäi päivään aikaa.

Huomenna ois eka neuvola! Uusi neuvola itelle muutenkin, niin ihan jännää.

Rv 7 + 5

Ootteko huomanneet, heinäkuiset saa viestimäärässä meidät ihan kohta kiinni 😄

Takaisin