Lokakuun loruilut

Ihanaa, kun täällä tuli eilen ensilumi.:) Nyt on maa valkeana ja pieni pakkanen. Taitaa tosin ens viikolla sulaa lumet pois, kun on plussaa lupaillu...höh!

Viikot vierii ja tyttösen liikkeet ja potkut tuntuu eri hyvin.:) Masu hytkähtelee jo komeesti potkuista.<3
Mittasin tässä masun ympäryksenkin ekan kerran. Oli jo 111cm. VOU. Jos oikein muistan niin esikoisesta oli loppusuoralla 115-118cm, eli taidetaan tällä kertaa saada kuplasta vielä isompi... Tosin nyt on pientä jenkkakahvaakin, viimeksi ei juur ollu. Että siitä lisää mittaa vyötäröön.

Ostin muuten nyt Vitaplexin d-vitskua, siinä pitäis olla vähän lähemmäs luvattu määrä d-vitamiinia. On kyllä ilettävää, että ihmisiä nuin huijataan!>:/ Toivottavasti tulis syyniin vielä nuo d-tipat, mitä lapsille annetaan sekä myös mammavitamiinit, ja miksei myös muutkin vitamiinivalmisteet.
 
olen huomannut muutaman päivän aikana että pienenkin kävelyn aikana vasen jalka alkaa ulkopuolelta puutumaan tai tule sellainen kihelmöivä ja puutunut tunne jalkaan ja samalla alkaa vihlomaan vasemmalla puolella alaselkään. Ei ole kyllä aikaisemmin sellaista ollut. 

Pitkät istumiset saavat kaikki paikat kipeäksi. Sen jälkeen kävely on tosi vaikeata - ihan kun olisi käynyt juoksemassa tai kuntosalilla. Kolme viikko pitäisi jaksaa vielä olla töissä  :-P

Tekisi mieli käydä pyytämässä saikkua mutta kun en kehta. Töissä täytyy välillä istua 3,5 h putkeen ja silloin on paikat kyllä ihan jumissa. Töissäkin täytyy käydä vessassa ainakin kerran tunnissa - ei silloin kun on tarvetta vaan silloin kun on mahollista. 

Onneksi mitään supistuksia ei ole ollut mutta vatsa tuntuu niin painavalta- ihan kuin se olisi täynnä kiviä. Ja tuntuu siltä että se painaa joka päivä enemmän ja enemmän :-P

Neuvola on vasta kahden viikon päästä - jotenkin tuntuu että siihen on hieveästi vielä aikaa - haluaisin kuulla jo vauvan sydänääniä :-)

 
Hellu76: Täällä havaittavissa ihan samanlaisia vaivoja. Pitkät istumiset ei tee hyvää. Oikeastaan mikään asento pidemmän päälle ei ole hyvä. Mitä enempi pysyy liikkeessä ja levossa sitte siinä suhteessa, sen parempi. On kyllä jo kömpelö olo ja maha painaa. Mulla kans neuvola vasta parin viikon päästä. Mutta sittepä aletaanki jo käymään kahden viikon välein ja kohta jo viikon välein.

Omaa napaa. Täällä enää tj 80. Ei malttais yhtään odottaa. Haluais jo nähdä oman pikkusen ja saada syliin. Mutta parempi vielä tuolla masun suojissa olla toisella. Kovasti on liikkeet alkaneet tuntua eritavalla. Muksauksia ja hikkausta. Selkeästi tila alkaa käymään ahtaaksi, ei pääse enää kääntyilemään niin hyvin. Ja jos itse istun jotenkin kumarassa, niin heti ilmoitetaan, että tila loppuu. Hyvin on rytmitki pitäny, aina samaan aikaan hereillä ja touhukkaana. Oon ihan varma, että tuo tyttönen on pää alaspäin tuolla. Hyvä niin. Hikka tuntuu alavatsalla ja tunnen joskus sormien hipsutusta tuolla alakerrassa myös. Katsoin tuossa MTV3 faktalta synnytyssairaala ohjelmaa. Siellä syntyi niitä rv 28-30 keskosia. Olihan ne pieniä mutta ihan oikeita ihmisiä. Ei mee itellä tajuntaan, että omassakin massussa semmonen aarre on.

Nimiasiassakin ollaan päästy yhteisymmärrykseen. Nyt ei sitäkään tarvitse enää stressata.
 
Täälä kanssa yksi raihnanen. Selkä on vaivannut pidemmän aikaa ajoittain mutta nyt eilen oikea jalka oli ihan pois pelistä. Tänään pystyn kävellä mut varovasti ja hitaasti. Saikulla nyt sitten kolme päivää ja katotaan miten lähtee paranemaan. Se on just niin kuin Niakin kirjoitti, että mikään asento ei ole pidemmän päälle hyvä. Täytyy yrittää löytää joku tasapaino pötköttelyä, kävelyä, seisomista.. Uutena vaivana oikean käden ranne kipeytyy. En tiedä mikä senkin kipeyttää. Mut kaikesta huolimatta olen niin onnellinen. Pikku-ukko jaksaa ilahduttaa potkuillaan ja sokerirasitustestin tuloksetkin oli tällä kertaa oikein hyvät (toisin kun edellisessä raskaudessa). Eikä tarvi enää kauaa töissä riutua emoticon

Lähtis lämmittämään kauratyynyä..
 
Tää mamma vietteliki sitte kolmisen päivää osastolla pötkötellen. Pitään ollu jo höntti olo ja sunnuntaina sitte hain verenpainemittarin lainaan ja korkealla oli paineet jotain 153/96 tienoilla. Menin sitte käymään synnärillä ja siellä tutkivat ja vauvalla ei ollu hätää. Määräsivät sairaslomaa ja kotiin pötköttelemään. Maanantai aamuna jouduin menemään takaisin synnärille, kun olo huonontui koko ajan. Päätä särki ja maha kipeä. Pelkäsin raskausmyrkytysä. Ottivat samantien osastolle tutkimuksiin. Kerättiin 24h pissaa muttei onneksi ollu sitä proteiinia. Alottivat mulle verenpainelääkityksen siellä ja sillä saatiin sitte viimein verenpaine laskemaan ja pääkipu laukeamaan pois. No minä jo aattelin, että nyt on kaikki hyvin ja tinkasin jo kotiinki. Onneksi en lähteny. Eilen osastolla kävin sitte vessassa ja huomasin, että verta tulee ja supistelemaan rupesi. Päivystävä lääkäri tuli kattomaan ja onneksi ultrassa ei näkyny mitään paikkojen avautumista. Mysteeriksi jäi, että mistä se veri tuli, kun ei mitään vuotopaikkaa näkynyt. Viitisen tuntia ne supistukset kesti ja sitten loppuivat ja sainkin yön nukkua rauhassa.

Tänään pääsin sitte aamupäivällä kotiin ja olen nyt sitten sairaslomalla äitiyslomaan asti. Pitäs ottaa rauhallisesti ja mittailla paineita kolmisen kertaa päivässä. Perjantaina meen neuvolaan taas viemään pissanäytettä ja ens viikolla sitte äitipolille tarkistukseen ja tutkimuksiin.

Odotan ens viikkoa ja sen viikon viikonloppua ku kuuta nousevaa. Sitte pääsee vähä ottamaan irti arjesta. Ollaan varattu hääpäivän kunniaksi hotellihuone keskustasta. Poreamme siellä meidän huoneessa, mennään syömään ja otetaan vaan iisisti. <3
 
Huijui, kylläpäs siellä on taas ollu säikyttelevä tilanne Nia! Onneksi sait lääkitystä siihen kohonneeseen verenpaineeseen. Toivotaan, että pysyy nyt kurissa, eikä ilmaantuisi mitään uusia vuotojakaan. :/ Tsemppiä jatkoon! Ja etukäteen jo hyvää hääpäivää!:) Paljonko tulee yhteisiä vuosia?=) Meillä oli isännän kans kk takaperin 5v hääpäivä ja juhlistettiin sitä kylpylähotellissa Pärnussa.<3

Me shoppailtiin tänään Ikeassa. Esikoinen sai unipussin, ja vaaville ostin pari uutta harsoa, pissialustan sänkyyn, vaaleanpunaiset lakanat ja pitsiverhot, joista sitten tässä tuunaan katosverhon pinnikseen.:)) Ja muutakin tarpeellista tavaraa sieltä tarttui matkaan.
Mutta tulihan käveltyä -niinku nyt Ikeassa aina, on se sen verran iso pulju... Kovasti on tullu harkkareita reissun päälle, mutta ei kipeitä, joten kaikki ok. Välillä tullu kyllä tosi tiukkojakin suppareita, niin että ihan kunnolla puristaa, mutta kunhan pysyy kipu pois niin hjuva...

( . ) Täällä alkoi rvk 29 jo. Äkkiä son aika menny. Enää 12vkoa LA:an.=)
Neiti on tänään ollu tosi ahkera jumppailemaan, koko päivän touhunnu! Mutta se on vaan piristävää.<3

Aika hiljaista täällä palstalla... Kaikki siellä fb:ssa vissiin rupattelee enempi...>.<   Höh...
 
Alissa23: Joo, kyllä mua taas säikäytti ihan hirveesti tuo tilanne. Mutta onneksi olo on nyt tasaantunu taas paremmaksi. Hyvin jaksoin aamulla viedä neitin hoitoon. Nyt pitäs malttaa olla sitte ihan rauhassa. Kiitoksia onnitteluista! Me ollaan vasta ihan nuoripari ja vietellään ihka ensimmäistä hääpäivää ;).
 
Takaisin
Top